XW-30 vs. XW-40 v lete
Moderátor: Colommbo
Re: XW-30 vs. XW-40 v lete
Jistě si tady i našel,že pro olej-motor jsou důležitý i KM výměny,dle režimu provozu.
Re: XW-30 vs. XW-40 v lete
No jestli je motor mechanicky ok,vdechni mu 40. Přeci jen by tam měla být větší rezerva.
Re: XW-30 vs. XW-40 v lete
Když za 115 stupni vypneš motor,po cca půl minutě znova nastartuješ,kontrolky tlaku zhasne rychle,na volnoběh? Není to směrodatné,čidla jsou nastaveny hodně nízko,ale přesto by neměla svítit moc dlouho.Nastartovat jen drcem,bez šmatání na akcelerátor. Nebo zařeď poslední kvalt a tak motor při této teplotě pomalu,přes spojku zdechávej. Je to prasárna,vim.
Re: XW-30 vs. XW-40 v lete
Auto je zcela v pořádku, jen mě zarazila ta teplota oleje. Dám Q8 formula V 5w40, to je low saps
Re: XW-30 vs. XW-40 v lete
Jestli nemáš filtr částic, tak je low saps zbytečný - leč když vyměníš po 10-ti tkm, tak bude v pohodě.
A i já bych se "přimlouval" za olej xw/40 AB/B3(B4) - HTHS viskozita nesnížená (to ale ten Edge FST taky).
A i já bych se "přimlouval" za olej xw/40 AB/B3(B4) - HTHS viskozita nesnížená (to ale ten Edge FST taky).
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: XW-30 vs. XW-40 v lete
Trošku z prúdenia kvapalín - to že je niekde tlak neznamená že je aj prietok, môže byť dobrý tlak a prietok nejakou zonou bude nedostatočný. Bez adekvátneho tlaku ale prietok tiež nebude. Takže asi ani merač tlaku neznamená že mazanie je všade adekrátne. A k tým teplotám - takto to ľudia opisujú - načo riešiť vonkajšiu teplotu. Zrejme to nejaký vplyv má lebo olej sa už vzhľadom na jeho objem a miesto kde je zahreje na vyššiu teplotu ako je voda v chladiacej sústave. Zrejme sa vie aj rýchlejšie schladiť. To by trebalo premerať či a aký je rozdiel v teplote oleja pri nejakom zaťažení s ohľadom na vonkajšiu teplotu.
Re: XW-30 vs. XW-40 v lete
Pokud je mi známo, tak zrovna BMW už dlouho (ale nevím, zda u všech motorů) používá elektronicky řízený termostat chlad. kapaliny, a to s jediným cílem: udržovat její teplotu na maximální hranici odpovídající momentálnímu zatížení motoru. Důvod je podle mého názoru zřejmý: držet teplotu oleje - kvůli snížení hydrodynamických odporů - co nejvýše.
Re: XW-30 vs. XW-40 v lete
To je teda pěkná sviňárna
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: XW-30 vs. XW-40 v lete
....což tím víc podporuje to, že je potřeba teplotně odolnější olej....Návštěvník píše:....držet teplotu oleje - kvůli snížení hydrodynamických odporů - co nejvýše.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: XW-30 vs. XW-40 v lete
ano, BMW od roku 1996 zacalo u benzinovych motoroch pouzivat elektronicky termostat. Prvy motor s takymto termostatom bol osemvalec M62. Dovod bol ten, ze benzinovy motor ma pri vyssej teplote vyssiu ucinnost. Termostat bol regulovany v rozsahu 80 - 103 °C . Pri ciastocnom zatazeni sa teplota vody drzala v hornej hranici, pri plnom vykone sa termostat prepol do rezimu 80 °C. S olejom to urcite nema nic spolocne. Kazdopadne BMW 320d, (tak ako vsetky ostatne diesle od BMW) ma obycajny termostat nastaveny na 88°C.Návštěvník píše:Pokud je mi známo, tak zrovna BMW už dlouho (ale nevím, zda u všech motorů) používá elektronicky řízený termostat chlad. kapaliny, a to s jediným cílem: udržovat její teplotu na maximální hranici odpovídající momentálnímu zatížení motoru. Důvod je podle mého názoru zřejmý: držet teplotu oleje - kvůli snížení hydrodynamických odporů - co nejvýše.
Re: XW-30 vs. XW-40 v lete
No a o čem jiném, než o účinnosti, je tohle?Koliesko píše:...Dovod bol ten, ze benzinovy motor ma pri vyssej teplote vyssiu ucinnost.
Že zrovna ty ony vnitřní odpory, včetně hydrodynamických, do účinnosti nezapočítáváš, vizNávštěvník píše:... držet teplotu oleje - kvůli snížení hydrodynamických odporů - co nejvýše.
je sice pěkné, nicméně fyzika tvůj názor ani trochu nerespektuje.Koliesko píše:S olejom to urcite nema nic spolocne.
Re: XW-30 vs. XW-40 v lete
neviem ci sa mi chce hadat na slovickach.
...
Suhlasim s tym, ze horuci olej je vyrazne tekutejsi ako studeny olej, tym padom kladie mensi odpor pri obehu.
Ale ja som pisal o inom: Cim ma benzinovy motor vyssiu prevadzkovu teplotu, tym lepsie prebieha spalovanie benzinu. Moze to byt tym, ze pri vyssej teplote sa rychlejsie odparuje benzin, dokonalejsie sa premiesa so vzduchom a dokonalejsie zhori. V konecnom dosledku stupne ucinnost motora a klesnu emisie. Staci porovnat studeny motor (napr. pri +10 °C, jeho aktualnu spotrebu benzinu a emisie) s motorom zohriatym na povedzme. +100 °C.
BMW v technickom liste od motora M62 neuvadza, zeby znizenie hydrodyn. odporu oleja bol aspon jeden z dovodov zavedenia elektronickeho termostatu. Samozrejme, hydrodynamicky odpor oleja sa o nieco mohol znizit, ale niesom si isty, ci sa nad tym niekto vtedy zamyslal. Skor by ma zaujimalo, o kolko percent sa odpor znizi, ked teplota oleja stupne z napr. +100 °C na +130 °C (pri beznom oleji 5W-40). Myslim si, ze na spotrebe paliva sa to poznat neda.
...
Suhlasim s tym, ze horuci olej je vyrazne tekutejsi ako studeny olej, tym padom kladie mensi odpor pri obehu.
Ale ja som pisal o inom: Cim ma benzinovy motor vyssiu prevadzkovu teplotu, tym lepsie prebieha spalovanie benzinu. Moze to byt tym, ze pri vyssej teplote sa rychlejsie odparuje benzin, dokonalejsie sa premiesa so vzduchom a dokonalejsie zhori. V konecnom dosledku stupne ucinnost motora a klesnu emisie. Staci porovnat studeny motor (napr. pri +10 °C, jeho aktualnu spotrebu benzinu a emisie) s motorom zohriatym na povedzme. +100 °C.
BMW v technickom liste od motora M62 neuvadza, zeby znizenie hydrodyn. odporu oleja bol aspon jeden z dovodov zavedenia elektronickeho termostatu. Samozrejme, hydrodynamicky odpor oleja sa o nieco mohol znizit, ale niesom si isty, ci sa nad tym niekto vtedy zamyslal. Skor by ma zaujimalo, o kolko percent sa odpor znizi, ked teplota oleja stupne z napr. +100 °C na +130 °C (pri beznom oleji 5W-40). Myslim si, ze na spotrebe paliva sa to poznat neda.
Re: XW-30 vs. XW-40 v lete
To není o slovíčkách, to je o tom, zda si jejich prostřednictvím rozumíme, nebo ne. A my dva si rozumíme pouze v tomhleKoliesko píše:neviem ci sa mi chce hadat na slovickach.
Koliesko píše:horuci olej je vyrazne tekutejsi ako studeny olej, tym padom kladie mensi odpor pri obehu.
Ale v ničem jiném, poněvadž zrovna tohle
směšuje dvě naprosto rozdílné věci: teplotu motoru, tj. teplotu chlad. kapaliny či spíše oleje, s teplotou spalování, resp. ve spalovacím prostoru, což je něco úplně jiného! Kromě toho není žádný důvod, aby to (v daném případě tedy nejspíše teplota spalování/ve spalovacím prostoru) platilo pouze pro benzínový motor, a ne (i) pro naftový.Koliesko píše:Cim ma benzinovy motor vyssiu prevadzkovu teplotu, tym lepsie prebieha spalovanie benzinu. Moze to byt tym, ze pri vyssej teplote sa rychlejsie odparuje benzin, dokonalejsie sa premiesa so vzduchom a dokonalejsie zhori.
A tohle
už je úplný nesmysl, neboť porovnáváš chod motoru v "sytičovém" režimu se běžným, tj. stechiometrickým chodem, tj. srovnáváš hrušky s jabkama. Kromě toho platí, že s rostoucí teplotou spalování/ve spalovacím prostoru sice roste účinnost, bohužel však také emise NOx, nejnebezpečnější to složky výfukových plynů.Koliesko píše: V konecnom dosledku stupne ucinnost motora a klesnu emisie. Staci porovnat studeny motor (napr. pri +10 °C, jeho aktualnu spotrebu benzinu a emisie) s motorom zohriatym na povedzme.
To, že výrobce něco ne(na)píše, ještě neznamená, že to tak neudělal schválně. Ostatně VAG také nikdy nikde nenapsal (nepřiznal), že chladil příliš malé katalyzátory umístěné příliš blízko motoru při jeho zátěži extrémně bohatou směsí (kterou zároveň snižoval teplotu spalování/ve spalovacím prostoru, tedy i účinnost).Koliesko píše:BMW v technickom liste od motora M62 neuvadza, zeby znizenie hydrodyn. odporu oleja bol aspon jeden z dovodov zavedenia elektronickeho termostatu.
Gratuluji, právě jsi popřel hlavní a jediný důvod pro dnešní trend používání nízkoviskozitních olejů, včetně snížené HTHSKoliesko píše:Samozrejme, hydrodynamicky odpor oleja sa o nieco mohol znizit, ale niesom si isty, ci sa nad tym niekto vtedy zamyslal. Skor by ma zaujimalo, o kolko percent sa odpor znizi, ked teplota oleja stupne z napr. +100 °C na +130 °C (pri beznom oleji 5W-40). Myslim si, ze na spotrebe paliva sa to poznat neda.