XW-30 vs. XW-40 v lete

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: XW-30 vs. XW-40 v lete

Příspěvek od Pedro »

Jistě si tady i našel,že pro olej-motor jsou důležitý i KM výměny,dle režimu provozu.
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: XW-30 vs. XW-40 v lete

Příspěvek od Pedro »

No jestli je motor mechanicky ok,vdechni mu 40. Přeci jen by tam měla být větší rezerva.
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: XW-30 vs. XW-40 v lete

Příspěvek od Pedro »

Když za 115 stupni vypneš motor,po cca půl minutě znova nastartuješ,kontrolky tlaku zhasne rychle,na volnoběh? Není to směrodatné,čidla jsou nastaveny hodně nízko,ale přesto by neměla svítit moc dlouho.Nastartovat jen drcem,bez šmatání na akcelerátor. Nebo zařeď poslední kvalt a tak motor při této teplotě pomalu,přes spojku zdechávej. Je to prasárna,vim.
martin 320d

Re: XW-30 vs. XW-40 v lete

Příspěvek od martin 320d »

Auto je zcela v pořádku, jen mě zarazila ta teplota oleje. Dám Q8 formula V 5w40, to je low saps
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: XW-30 vs. XW-40 v lete

Příspěvek od Pitris »

Jestli nemáš filtr částic, tak je low saps zbytečný - leč když vyměníš po 10-ti tkm, tak bude v pohodě.
A i já bych se "přimlouval" za olej xw/40 AB/B3(B4) - HTHS viskozita nesnížená (to ale ten Edge FST taky).
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Návštěvník

Re: XW-30 vs. XW-40 v lete

Příspěvek od Návštěvník »

Trošku z prúdenia kvapalín - to že je niekde tlak neznamená že je aj prietok, môže byť dobrý tlak a prietok nejakou zonou bude nedostatočný. Bez adekvátneho tlaku ale prietok tiež nebude. Takže asi ani merač tlaku neznamená že mazanie je všade adekrátne. A k tým teplotám - takto to ľudia opisujú - načo riešiť vonkajšiu teplotu. Zrejme to nejaký vplyv má lebo olej sa už vzhľadom na jeho objem a miesto kde je zahreje na vyššiu teplotu ako je voda v chladiacej sústave. Zrejme sa vie aj rýchlejšie schladiť. To by trebalo premerať či a aký je rozdiel v teplote oleja pri nejakom zaťažení s ohľadom na vonkajšiu teplotu.
Návštěvník

Re: XW-30 vs. XW-40 v lete

Příspěvek od Návštěvník »

Pokud je mi známo, tak zrovna BMW už dlouho (ale nevím, zda u všech motorů) používá elektronicky řízený termostat chlad. kapaliny, a to s jediným cílem: udržovat její teplotu na maximální hranici odpovídající momentálnímu zatížení motoru. Důvod je podle mého názoru zřejmý: držet teplotu oleje - kvůli snížení hydrodynamických odporů - co nejvýše.
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2517
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: XW-30 vs. XW-40 v lete

Příspěvek od lefort »

To je teda pěkná sviňárna :twisted:
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: XW-30 vs. XW-40 v lete

Příspěvek od Pitris »

Návštěvník píše:....držet teplotu oleje - kvůli snížení hydrodynamických odporů - co nejvýše.
....což tím víc podporuje to, že je potřeba teplotně odolnější olej....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Koliesko
Příspěvky: 93
Registrován: ned lis 17, 2013 19:51

Re: XW-30 vs. XW-40 v lete

Příspěvek od Koliesko »

Návštěvník píše:Pokud je mi známo, tak zrovna BMW už dlouho (ale nevím, zda u všech motorů) používá elektronicky řízený termostat chlad. kapaliny, a to s jediným cílem: udržovat její teplotu na maximální hranici odpovídající momentálnímu zatížení motoru. Důvod je podle mého názoru zřejmý: držet teplotu oleje - kvůli snížení hydrodynamických odporů - co nejvýše.
ano, BMW od roku 1996 zacalo u benzinovych motoroch pouzivat elektronicky termostat. Prvy motor s takymto termostatom bol osemvalec M62. Dovod bol ten, ze benzinovy motor ma pri vyssej teplote vyssiu ucinnost. Termostat bol regulovany v rozsahu 80 - 103 °C . Pri ciastocnom zatazeni sa teplota vody drzala v hornej hranici, pri plnom vykone sa termostat prepol do rezimu 80 °C. S olejom to urcite nema nic spolocne. Kazdopadne BMW 320d, (tak ako vsetky ostatne diesle od BMW) ma obycajny termostat nastaveny na 88°C.
Návštěvník

Re: XW-30 vs. XW-40 v lete

Příspěvek od Návštěvník »

Koliesko píše:...Dovod bol ten, ze benzinovy motor ma pri vyssej teplote vyssiu ucinnost.
No a o čem jiném, než o účinnosti, je tohle?
Návštěvník píše:... držet teplotu oleje - kvůli snížení hydrodynamických odporů - co nejvýše.
Že zrovna ty ony vnitřní odpory, včetně hydrodynamických, do účinnosti nezapočítáváš, viz
Koliesko píše:S olejom to urcite nema nic spolocne.
je sice pěkné, nicméně fyzika tvůj názor ani trochu nerespektuje. :mrgreen:
Koliesko
Příspěvky: 93
Registrován: ned lis 17, 2013 19:51

Re: XW-30 vs. XW-40 v lete

Příspěvek od Koliesko »

neviem ci sa mi chce hadat na slovickach.
...
Suhlasim s tym, ze horuci olej je vyrazne tekutejsi ako studeny olej, tym padom kladie mensi odpor pri obehu.
Ale ja som pisal o inom: Cim ma benzinovy motor vyssiu prevadzkovu teplotu, tym lepsie prebieha spalovanie benzinu. Moze to byt tym, ze pri vyssej teplote sa rychlejsie odparuje benzin, dokonalejsie sa premiesa so vzduchom a dokonalejsie zhori. V konecnom dosledku stupne ucinnost motora a klesnu emisie. Staci porovnat studeny motor (napr. pri +10 °C, jeho aktualnu spotrebu benzinu a emisie) s motorom zohriatym na povedzme. +100 °C.

BMW v technickom liste od motora M62 neuvadza, zeby znizenie hydrodyn. odporu oleja bol aspon jeden z dovodov zavedenia elektronickeho termostatu. Samozrejme, hydrodynamicky odpor oleja sa o nieco mohol znizit, ale niesom si isty, ci sa nad tym niekto vtedy zamyslal. Skor by ma zaujimalo, o kolko percent sa odpor znizi, ked teplota oleja stupne z napr. +100 °C na +130 °C (pri beznom oleji 5W-40). Myslim si, ze na spotrebe paliva sa to poznat neda.
Návštěvník

Re: XW-30 vs. XW-40 v lete

Příspěvek od Návštěvník »

Koliesko píše:neviem ci sa mi chce hadat na slovickach.
To není o slovíčkách, to je o tom, zda si jejich prostřednictvím rozumíme, nebo ne. A my dva si rozumíme pouze v tomhle
Koliesko píše:horuci olej je vyrazne tekutejsi ako studeny olej, tym padom kladie mensi odpor pri obehu.

Ale v ničem jiném, poněvadž zrovna tohle
Koliesko píše:Cim ma benzinovy motor vyssiu prevadzkovu teplotu, tym lepsie prebieha spalovanie benzinu. Moze to byt tym, ze pri vyssej teplote sa rychlejsie odparuje benzin, dokonalejsie sa premiesa so vzduchom a dokonalejsie zhori.
směšuje dvě naprosto rozdílné věci: teplotu motoru, tj. teplotu chlad. kapaliny či spíše oleje, s teplotou spalování, resp. ve spalovacím prostoru, což je něco úplně jiného! Kromě toho není žádný důvod, aby to (v daném případě tedy nejspíše teplota spalování/ve spalovacím prostoru) platilo pouze pro benzínový motor, a ne (i) pro naftový.

A tohle
Koliesko píše: V konecnom dosledku stupne ucinnost motora a klesnu emisie. Staci porovnat studeny motor (napr. pri +10 °C, jeho aktualnu spotrebu benzinu a emisie) s motorom zohriatym na povedzme.
už je úplný nesmysl, neboť porovnáváš chod motoru v "sytičovém" režimu se běžným, tj. stechiometrickým chodem, tj. srovnáváš hrušky s jabkama. Kromě toho platí, že s rostoucí teplotou spalování/ve spalovacím prostoru sice roste účinnost, bohužel však také emise NOx, nejnebezpečnější to složky výfukových plynů. :idea:
Koliesko píše:BMW v technickom liste od motora M62 neuvadza, zeby znizenie hydrodyn. odporu oleja bol aspon jeden z dovodov zavedenia elektronickeho termostatu.
To, že výrobce něco ne(na)píše, ještě neznamená, že to tak neudělal schválně. Ostatně VAG také nikdy nikde nenapsal (nepřiznal), že chladil příliš malé katalyzátory umístěné příliš blízko motoru při jeho zátěži extrémně bohatou směsí (kterou zároveň snižoval teplotu spalování/ve spalovacím prostoru, tedy i účinnost).
Koliesko píše:Samozrejme, hydrodynamicky odpor oleja sa o nieco mohol znizit, ale niesom si isty, ci sa nad tym niekto vtedy zamyslal. Skor by ma zaujimalo, o kolko percent sa odpor znizi, ked teplota oleja stupne z napr. +100 °C na +130 °C (pri beznom oleji 5W-40). Myslim si, ze na spotrebe paliva sa to poznat neda.
Gratuluji, právě jsi popřel hlavní a jediný důvod pro dnešní trend používání nízkoviskozitních olejů, včetně snížené HTHS :!: :wink:
Odpovědět