Pak nezbývá, než 5W-40 často měnit anebo používat 5W-30 a namontovat chladič oleje.Pitris píše:... není od věci ani xw/50;
jenže TDI-PD jsou holt 5w40 nebo 30 - "padesátky" v 505.01 nejsou
Dilema s výběrem oleje TDI PD
Moderátor: Colommbo
Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD
Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD
Ještě by mě zajímalo, za jak dlouho/po kolika km se ohřeje olej na provozní teplotu a je tedy možné bezpečně používat veškerý jeho potenciál? Jedná se o ARL a olej 5W-40 505.01. Auto budík na teplotu oleje nemá a ani VAG to neumí, a i kdyby měl, tak pokud by měřil jako teplotu vody, tak to potěš...a o kolik se asi tato doba/vzdálenost prodlouží, pokud nebude venku 38st ale třeba 5?
Díky za fundované rady
Díky za fundované rady
Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD
Odpovede sa mi podarilo dopátrať.. funguje to niečo v tom zmysle, ako som sa pôvodne aj domnieval zNávštěvník píše:Zajímalo by mě to, díky předem!kornel píše:...Skúsim po tom pátrať u samotných úpravcov...
Viac keď tak cez SS..
Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD
to maxx99 - jestli máš jakékoliv dotazy ohledně motorů ASZ/ARL, tak písni soukromou zprávu. Myslím, že po letech jejich púrav k nim mám co říct, ale ne na tomto fóru. Při čtení druhé strany jsem to vzdal. Stále je to tu samý "odborník" jako před lety a nemám zájem ani čas se dohadovat s někým, kdo fakt neví, která bije...
Ostatním se omlouvám
Ostatním se omlouvám
Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD
Mně by to taky zajímalo.kornel píše:Odpovede sa mi podarilo dopátrať.. funguje to niečo v tom zmysle, ako som sa pôvodne aj domnieval zNávštěvník píše:Zajímalo by mě to, díky předem!kornel píše:...Skúsim po tom pátrať u samotných úpravcov...
Viac keď tak cez SS..
Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD
to maxx99: pokud chceš mít jistotu, tak se uvádí, že motor / potažmo olej je prohřátý asi po 15-ti km jízdy. Když bude venku 38st, můžeš ji třeba zkrátit na 10, když bude těch 5st, pro klid duše zas třeba prodloužit na 18....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD
Chlapi, jeste dotaz, znamy mi doporucuje olej XT - viz http://www.novelmoto.cz/novelmoto/eshop ... 01-5w40-5L
Můžete někdo říct, který má lepší parametry, jestli tento nebo ten Valvoline? Diky
Můžete někdo říct, který má lepší parametry, jestli tento nebo ten Valvoline? Diky
Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD
Nehledal jsem dlouho, ale olej - potažmo značka u které není snadno dohledatelný výrobce a technický list, ve mě důvěru nevzbuzuje. Ano, ten XT má normu pro PD-čko a API SL/CF ACEA A3/B3/B4, ale to je obecné info. Na srovnání by to chtělo ten TL. Valvoline má http://www.valvoline.be/media/DuraBlend ... 281%29.pdf
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD
Ano, taky jsem nenasel, ale udajne by to mel vyrabet prodejce ND - elit... Jak se orientovat v tom technickem listu? Ty hodnoty mi moc nerikaji :-\
Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD
Kinematická viskozita při 100°C - hodnota 14mm2/s je u 5w40 lepší standard; čím vyšší tím olej "hustší"
Kinematická viskozita při 40-ti°C - hodnota 84 taky dobrý; čím nižší, tím tekutější ve fázi zahřívání
Viskozitní index - 169 je solidní, značí dobrý základový olej - čím vyšší, tím musí aditiva obsahovat více polymerních modifikátorů viskozity, které ale při provozu oleje degradují
Viskozita při -30-ti°C značí tekutost v mrazu - hodnota pod 6600mPa.s je u 5w40 dobrá
TBN značí alkalickou rezervu oleje - tzn. odolnost proti kyselinám vznikajících při spalování paliva;
čím kratší jízdy, tím více zbytků paliva a vzdušné vlhkosti v oleji > nutno zkrátit interval. Hodnota 7,6 mgKOH/g je pro delší jízdy dostatečná, pro kratší je to horší, ale v dnešní době nízkosirných paliv i to stačí. Jsou lepší oleje (okolo 10-ti), ale i horší (i pod 6). A nižší hodnoty mají (musí mít) oleje pro (kvůli) DPF....
Pour Point je bod tuhnutí a Flash Point bod vznícení - tento Valvoline na 5w40 dost dobrý....
Specific Gravity - hodnota viskozity při (většinou) 15-ti°C - 0,854 je standard
A pak jsou důležité ještě i zkušenosti uživatelů
Kinematická viskozita při 40-ti°C - hodnota 84 taky dobrý; čím nižší, tím tekutější ve fázi zahřívání
Viskozitní index - 169 je solidní, značí dobrý základový olej - čím vyšší, tím musí aditiva obsahovat více polymerních modifikátorů viskozity, které ale při provozu oleje degradují
Viskozita při -30-ti°C značí tekutost v mrazu - hodnota pod 6600mPa.s je u 5w40 dobrá
TBN značí alkalickou rezervu oleje - tzn. odolnost proti kyselinám vznikajících při spalování paliva;
čím kratší jízdy, tím více zbytků paliva a vzdušné vlhkosti v oleji > nutno zkrátit interval. Hodnota 7,6 mgKOH/g je pro delší jízdy dostatečná, pro kratší je to horší, ale v dnešní době nízkosirných paliv i to stačí. Jsou lepší oleje (okolo 10-ti), ale i horší (i pod 6). A nižší hodnoty mají (musí mít) oleje pro (kvůli) DPF....
Pour Point je bod tuhnutí a Flash Point bod vznícení - tento Valvoline na 5w40 dost dobrý....
Specific Gravity - hodnota viskozity při (většinou) 15-ti°C - 0,854 je standard
A pak jsou důležité ještě i zkušenosti uživatelů
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD
Pitris Velký dík za super vysvětlivky a odpovědi na všechny moje (možná někdy zbytečné a otravné) otázky....jestli se někdy potkáme, máš u mě minimálně panáka
Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD
Mimochodem, do práce to mám z domova 19km a k přítelkyni 13, což osobně považuju za kratší trasy (občas samozřejmě delší výlety, apod.) , tak myslíš, že mám radši vybrat něco s vyšším TBN, nebo bude ten Valvoline dostačující při výměně po 10tkm?
Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD
Není zač. Jen ještě dodám že v některých TL se objevují i údaje o odparnosti v % - NOACK. Nižší lepší;
a někdy se uvádí i obsah sulfátového popela - Sulphate Ash. Čím nižší, tím lepší pro (asi jenom) DPF....
Při výměně po 10-ti tkm to bude v pohodě okolo 15-ti kilometrů to už není nijak moc krátká jízda.
a někdy se uvádí i obsah sulfátového popela - Sulphate Ash. Čím nižší, tím lepší pro (asi jenom) DPF....
Při výměně po 10-ti tkm to bude v pohodě okolo 15-ti kilometrů to už není nijak moc krátká jízda.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD
Dobrý den.
Jel jsem ráno do práce a po ujetí cca 15 kilometrů se mi ozvalo zvukové upozornění, rozsvítil se symbol olejničky na přístrojové desce a současně se objevil nápis " Zkontrolujte hladinu oleje".
Ujel jsem ještě cca 500 metrů, zastavil jsem a protože s sebou vozím náhradní olej ( nevím proč, auto olej od výměny k výměně olej vůbec nežere ) dolil jsem 1/2 litru, aniž jsem zkontroloval hladinu oleje, protože na visuální kontrolu byla prostě stále ještě moc velká tma. ( dát měrku před světlomety, mě napadlo až v práci:-) )
Po nastartování už nic nesvítilo, a tak jsem dojel dalších cca 25 kilometrů do práce.
V práci mi to nedalo a tak jsem asi po 3 hodinách šel na parkoviště a zkontroloval jse, teď už za světla, kolik oleje tam vlastně mám.
K mému překvapení byl olej přesně na horní rysce měrky.
Napadlo mě, že při rozsvícení té kontrolky v motoru olej nechyběl, pokud stačilo 1/2 litru na to, aby byla hladina na horní rysce měrky.
Čím tedy mohlo dojít k rozsvícení těch mnou zmiňovaných kontrolek ?
Může to být třeba již řídkým olejem ? Mám tam Ekolube 5W40 a ke konci životnosti, respektive k blížící se výměně ( zbývalo mi cca 1500 do 10 000, kdy olej měním ) se mi zdá olej vždy už opravdu dost řídký.
Zamezilo by opakování problému ( pokud se někdy bude opakovat ) používat olej s vyšší viskozitou ?
VW Passat 1,9 TDi 96kW
Děkuji všem za rady
Jel jsem ráno do práce a po ujetí cca 15 kilometrů se mi ozvalo zvukové upozornění, rozsvítil se symbol olejničky na přístrojové desce a současně se objevil nápis " Zkontrolujte hladinu oleje".
Ujel jsem ještě cca 500 metrů, zastavil jsem a protože s sebou vozím náhradní olej ( nevím proč, auto olej od výměny k výměně olej vůbec nežere ) dolil jsem 1/2 litru, aniž jsem zkontroloval hladinu oleje, protože na visuální kontrolu byla prostě stále ještě moc velká tma. ( dát měrku před světlomety, mě napadlo až v práci:-) )
Po nastartování už nic nesvítilo, a tak jsem dojel dalších cca 25 kilometrů do práce.
V práci mi to nedalo a tak jsem asi po 3 hodinách šel na parkoviště a zkontroloval jse, teď už za světla, kolik oleje tam vlastně mám.
K mému překvapení byl olej přesně na horní rysce měrky.
Napadlo mě, že při rozsvícení té kontrolky v motoru olej nechyběl, pokud stačilo 1/2 litru na to, aby byla hladina na horní rysce měrky.
Čím tedy mohlo dojít k rozsvícení těch mnou zmiňovaných kontrolek ?
Může to být třeba již řídkým olejem ? Mám tam Ekolube 5W40 a ke konci životnosti, respektive k blížící se výměně ( zbývalo mi cca 1500 do 10 000, kdy olej měním ) se mi zdá olej vždy už opravdu dost řídký.
Zamezilo by opakování problému ( pokud se někdy bude opakovat ) používat olej s vyšší viskozitou ?
VW Passat 1,9 TDi 96kW
Děkuji všem za rady
Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD
Ked jazdis zvacsa kratke jazdy tak ten 5W40 je asi uz po zivotnosti
Tak mozno ti uz nieco zerie ked si dolial 1/2 litra a ked olej stiekol bolo po vrchnu risku (teda podla toho kolko bolo na mierke po vymene)
Jazdi dalej a skus odsledovat ci olej klesa. Niekedy staci pouzit inu znacku oleja v rovnakej SAE triede u teba 5W40 a jeden moze viac miznut ako druhy.
Tak mozno ti uz nieco zerie ked si dolial 1/2 litra a ked olej stiekol bolo po vrchnu risku (teda podla toho kolko bolo na mierke po vymene)
Jazdi dalej a skus odsledovat ci olej klesa. Niekedy staci pouzit inu znacku oleja v rovnakej SAE triede u teba 5W40 a jeden moze viac miznut ako druhy.
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30