StartStopSystém

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Návštěvník

Re: StartStopSystém

Příspěvek od Návštěvník »

Pokud došlo k havárii, kdy už vystřelil airbag (vystřelily airbagy), musí dojít k výměně všech bezpečnostních pásů, pod nimiž v tu chvíli seděli lidé. Kdyby kvůli ničemu jinému, tak proto, že došlo k jejich vytažení, a tedy i ztrátě pružnosti, kterou mají z toho důvodu, aby na lidském těle nezpůsobily více škody než užitku. A je s podivem, že tohle mechanik neví. :evil:
Návštěvník

Re: StartStopSystém

Příspěvek od Návštěvník »

kornel píše:Nikde som neriešil legálnosť-nelegálnosť deaktivácie S/S, mimo to, že som na žiaden príspevok konkrétne nereagoval, ale písal vo všeobecnosti.
A že je nelegálne jazdiť s deaktivovaným S/S po cestách.. tzn. presne čo? Len s trvale deaktivovaným S/S? alebo aj jeho deaktivovaním vždy po naštartovaní? :roll:
Doteď jsem nechápal, proč bylo kdysi nutné znemožnit uživatelskou deaktivaci ABS pro danou jednotlivou jízdu, tj. do příštího nastartování. Teď už je mi to jasné: kvůli takovým, jako jsi ty. A vůbec bych se nedivil, kdyby to s možností dočasné deaktivace stop/start systému dopadlo úplně stejně. :evil:
Návštěvník

Re: StartStopSystém

Příspěvek od Návštěvník »

Itall píše:Ještě Návštěvník zapomněl dodat, že může za to (kurvítko) zhovadilý zákazník, který pokřivuje trh nebo tak něco...
Ano zapomněl jsem to dodat, což tímto napravuji. :oops: Poněvadž zhovadilý zákazník vybírá auto podle deklarované hodnoty průměrné spotřeby, když právě v onom simulovaném cyklu, v němž ta následně deklarovaná hodnota vzniká, lze s pomocí stop/start systému nějakou tu desetinu litru na 100 km ušetřit.
otass
Příspěvky: 150
Registrován: stř úno 25, 2015 13:22

Re: StartStopSystém

Příspěvek od otass »

To je taky jediný důvod, proč se to tam montuje. V podstatě typického zákazníka zajímají asi čtyři hodnoty v tomto pořadí: spotřeba, velikost kufru, výkon a měkčená palubní deska.
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1754
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: StartStopSystém

Příspěvek od kornel »

Návštěvník píše: Doteď jsem nechápal, proč bylo kdysi nutné znemožnit uživatelskou deaktivaci ABS pro danou jednotlivou jízdu, tj. do příštího nastartování. Teď už je mi to jasné: kvůli takovým, jako jsi ty. A vůbec bych se nedivil, kdyby to s možností dočasné deaktivace stop/start systému dopadlo úplně stejně. :evil:
Si dosť mimo.. Položil som relatívne jednoduchú a stručnú otázku.. pokiaľ nevieš jasnú a jednoznačnú odpoveď bez vytvárania konšpirácií, tak nevadí, nikto na svete predsa nieje všeznalý. :twisted:

P.S A že je S/S systém zhovadilosť najhrubšieho zrna je fakt a že to ty ideš spájať a dávať do nejakého súvisu s ABS, a na základe toho vytvárať nejakú konšpiráciu, je už totálne uletené.
Itall

Re: StartStopSystém

Příspěvek od Itall »

otass píše:To je taky jediný důvod, proč se to tam montuje. V podstatě typického zákazníka zajímají asi čtyři hodnoty v tomto pořadí: spotřeba, velikost kufru, výkon a měkčená palubní deska.
Podotýkám, že i když spotřebu sleduji, start/stop bych nechtěl. Stejně jako nízkoviskozitní oleje. Důvod je zjm. ekonomický, neboť se snažím, v rámci mých možností, skutečně dopočítávat do konce všech nákladů. Další jemu na roveň postavený důvod je - nemít zbytečné potíže.
Vzpomněl jsem si na diskusi o použití tepelných čerpadel, kde prodejce čerpadel počítal náklady a byl dost nervózní, když se začalo připomínat, že čerpadlo je drahé, má určitou životnost, pak se musí vyměnit, musí se udržovat, a to vše je také starost - uživatele. Kdežto při dálkovém vytápění uživatele není nic až na patu domu a v domě nemá prakticky žádné zařízení, které by vyžadovalo extra péči. Takže pokud ho dodavatel tepla vysloveně neodírá, může si spokojeně mlaskat.
Návštěvník

Re: StartStopSystém

Příspěvek od Návštěvník »

kornel píše:
Návštěvník píše: Doteď jsem nechápal, proč bylo kdysi nutné znemožnit uživatelskou deaktivaci ABS pro danou jednotlivou jízdu, tj. do příštího nastartování. Teď už je mi to jasné: kvůli takovým, jako jsi ty. A vůbec bych se nedivil, kdyby to s možností dočasné deaktivace stop/start systému dopadlo úplně stejně. :evil:
Si dosť mimo.. Položil som relatívne jednoduchú a stručnú otázku.. pokiaľ nevieš jasnú a jednoznačnú odpoveď bez vytvárania konšpirácií, tak nevadí, nikto na svete predsa nieje všeznalý. :twisted:
Odpověď dávno předcházela tvou přihlouplou otázku. Pro pořádek ji odcituji:
Návštěvník píše:Nepsal jsem nic o tom, co se dá či nedá, ale co je legální a co není :!: ... A aby to bylo úplně zřejmé: jestliže s tím systémem byl vůz homologován, musí zůstat defaultně aktivní, poněvadž jinak nemá ten vůz na silnici co dělat, jelikož nesplňuje podmínky homologace, tedy nemá "platnou technickou". :idea:
kornel píše:P.S A že je S/S systém zhovadilosť najhrubšieho zrna je fakt a že to ty ideš spájať a dávať do nejakého súvisu s ABS, a na základe toho vytvárať nejakú konšpiráciu, je už totálne uletené.
Jestliže o problematice technických předpisů pro konstrukci silničních kolových vozidel nic nevíš, jakože to svými zdejšími reakcemi neustále dokazuješ, pak by ses k nim raději neměl vyjadřovat, poněvadž se tím pouze ztrapňuješ.
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1754
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: StartStopSystém

Příspěvek od kornel »

Ako som už skonštatoval.. si úplne mimo a ako vždy, ak ti to niekto náhodou šplechne do tváre, tak sa to snažíš zakryť tými tvojimi typickými litániami a vytrhávaním vecí z kontextu.

Ja som sa opýtal jasne, stručne a konkrétne, nič medzi riadkami.. naviac ničím som ťa tou otázkou a v tej otázke neurážal, nevysmieval, nezosmiešňoval ani nič podobné som v úmysle nemal.. bohužial, to sa o tebe povedať nedá. Vo všetkom vidíš nejaké konšpirácie a vytváraš tu svojimi divnými dedukciami, nejaké tvoje vlastné domnienky, ktoré prezentuješ za slovo božie.

Každý normálny človek odpovie na konkrétnu otázku v duchu toho o čom otázka bola, egocentrické indivídum, si naopak potrebuje niečo neustále dokazovať a hľadať na to akúkoľvek zámienku, hoc aj keď žiadna neexistuje.

Bohužial na jednej strane si znalý v mnohých oblastiach, na strane druhej, sa nevieš správať a chovať k ľuďom, si egocentrický úbožiak a to neguje všetko to normálne a chválihodné u teba. Alebo sa takto chováš len na PC? ..odpovedať ale nemusíš, tvoje názory sú mi od teraz ukradnuté a je mi úplne jedno, čo si o mne taký človek ako ty, myslí.

P.S a ešte teda na záver :lol: ..ak má byť teda nejaký systém vozu, s ktorým bol homologizovaný v základnom nastavení-továrenskom prednastavení, tzn. bez akéhokoľvek zásahu užívateľa, čo sa má aj zachovať.. možnosť dočasnej deaktivácie, je tam ako jablko v rajskej záhrade jo? :wink:
Návštěvník

Re: StartStopSystém

Příspěvek od Návštěvník »

Pro kornela a další, kteří prostě neumějí číst, nechtějí chápat anebo si ze všeho berou jenom to, co se jim tzv. hodí do krámu, to celé zopakuji.
kornel píše:
Návštěvník píše:
kornel píše:napr. u VAG vozidiel sa uz da tato zhovadilost natrvalo deaktivovat..
Nepsal jsem nic o tom, co se dá či nedá, ale co je legální a co není :!: A je to úplně stejné, jako "úprava stavu" tachometru, vyhození filtru pevných částic či namontování modrých blinkrů místo oranžových. To poslední jsem uvedl schválně, kvůli patrnosti už na první pohled - stejně jako ta deaktivace stop/start systému. A aby to bylo úplně zřejmé: jestliže s tím systémem byl vůz homologován, musí zůstat defaultně aktivní, poněvadž jinak nemá ten vůz na silnici co dělat, jelikož nesplňuje podmínky homologace, tedy nemá "platnou technickou". :idea:
Nikde som neriešil legálnosť-nelegálnosť deaktivácie S/S, mimo to, že som na žiaden príspevok konkrétne nereagoval, ale písal vo všeobecnosti.
A že je nelegálne jazdiť s deaktivovaným S/S po cestách.. tzn. presne čo? Len s trvale deaktivovaným S/S? alebo aj jeho deaktivovaním vždy po naštartovaní? :roll:
Z citací jednoznačně plyne, že závěrečná otázka je naprosto od věci: nelegální je jezdit s takto
kornel píše:napr. u VAG vozidiel sa uz da tato zhovadilost natrvalo deaktivovat..
upraveným autem.

Chápu, že kornelovi a dalším není po chuti, když upozorním na "nedostatky", v daném případě legální povahy, v jejich uvažování. A nemažu se s tím, to je fakt. Jenže já se s tím nemažu ani v osobním styku: přece nebudu někomu mazat med kolem huby jenom proto, že se dnes nosí "politická korektnost". Ostatně na tu naše společnost jednou, a třeba to už nebude dlouho trvat, zajde...

Abych se vrátil k věci samé: s množením nejrůznějších elektronických systémů se množí i požadavky na ochranu "průměrných ovladačů" před jejich účinky. A tak se kdysi řešilo, zda může systém ABS zůstat vypínatelný, nebo ne. Stejně tak se později řešilo, zda může být ponechána možnost uživatelské, ale pouze dočasné deaktivace ESP. Výsledek byl v těchto dvou případech diametrálně odlišný. Ovšem není vyloučeno, že s legislativní možností deaktivace ESP to brzy dopadne stejně jako s možností deaktivace ABS před 35 lety. No a ti, kdož se budou chovat podle tohoto
kornel píše:napr. u VAG vozidiel sa uz da tato zhovadilost natrvalo deaktivovat..
vzorce, se třeba "zaslouží" o to, že už nikdo nebude mít možnost byť jen dočasně (pro danou jízdu, tj. do příštího nastartování motoru) stop/start systém vypnout. :evil:

Ponechávám na posouzení publika, zda "obecnému blahu" více škodí moje otevřené (tak, aby to bylo všem jasné) upozornění na to, že se někdo projevuje přinejmenším egoisticky, když si svým přístupem k věci přímo koleduje o zpřísnění legislativní úpravy, nebo právě ten, kdo koná ve svém individuálním zájmu momentální povahy bez ohledu na dlouhodobý zájem celku.
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1754
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: StartStopSystém

Příspěvek od kornel »

Vieš všetko tak krásne zaobaliť, predniesť vo svetle v akom to vyhovuje len tebe, to je fakt.. to ti neberiem a neberiem ti ani to podstatné čo píšeš, pretože a bohužiaľ.., si si ale nevšimol, že v tej podstate sa zhodneme.. Neviem, či moja pôvodná otázka bola tak debilne položená, že som bol zaškatuľkovaný pomaly do suterénu či podpalubia technického a racionálneho prístupu :? :shock: ale nevadí.

..A trebárs k tomu ABS, ESP.. nejaké tie dva-tri roky, som si odkrútil na vozidle bez ABS, bez ESP a všakovakých elektronických podporných vecičiek a nikdy som s tym problém nemal a nikomu problém ani nespôsobil a to jazdím relatívne dosť svižne. No to neznamená, že ak by so mal možnosť deaktivovať na kompletku ABS, ESP v aktuálnom vozidle, že to robiť budem :roll: jediné, do čoho občas drgnem, je deaktivácia ASR (ESP je aktívne ale podľa mojich info s menej citlivým nástupom-korekciou), ak tomu idem vypáliť a to z jednoduchého dôvodu.. tak debilne vyriešený elektronický protipreklz, ako to vyriešil VAG v tomto prípade, je jednoducho pri ostrej jazde kontraproduktívny, nehovoriac, že pri takej jazde s aktívnym ASR sú niektoré konkrétne komponenty výrazne viac namáhané ... je toto snáď proti zdravému racionálnemu uvažovaniu?
Návštěvník

Re: StartStopSystém

Příspěvek od Návštěvník »

No a teď si představ, že po zavedení nevypínatelného ABS (jako argument pro zrušení vypínatelnosti se tehdy použilo dosažení dostatečné úrovně spolehlivosti) si Švýcaři začali prorážet garážová vrata garáží umístěných v suterénu (v CH nejobvyklejší řešení): oni totiž měli ovládací zámek (vrata už byla mechanizovaná, ale ještě ne na dálkáč) na nájezdu, na němž však v případě ledovky (ani vyhřívání toho nájezdu tehdy ještě neexistovalo) to vozidlo s nevypínatelným ABS nedokázali zastavit. Další související pokračování by bylo na dlouhé povídání. Ale přijeď někdy na sraz, můžeme to probrat do detailů.
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: StartStopSystém

Příspěvek od Misojogi »

jestliže s tím systémem byl vůz homologován, musí zůstat defaultně aktivní, poněvadž jinak nemá ten vůz na silnici co dělat, jelikož nesplňuje podmínky homologace, tedy nemá "platnou technickou".
toto naserie
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Jan Nowak

Re: StartStopSystém

Příspěvek od Jan Nowak »

Návštěvník píše:
Itall píše:Ještě Návštěvník zapomněl dodat, že může za to (kurvítko) zhovadilý zákazník, který pokřivuje trh nebo tak něco...
Ano zapomněl jsem to dodat, což tímto napravuji. :oops: Poněvadž zhovadilý zákazník vybírá auto podle deklarované hodnoty průměrné spotřeby, když právě v onom simulovaném cyklu, v němž ta následně deklarovaná hodnota vzniká, lze s pomocí stop/start systému nějakou tu desetinu litru na 100 km ušetřit.
Že by pokřivený Návštěvník, obhájce "eko" EURO norem (, které jen tak mimochodem vznikly z důvodu zcela jiného než ekologie), nevěděl, že pravý důvod, proč je v autě stop/start jsou právě normy EURO a ne zhovadilý zákazník, kterému je pak tato "výhoda" jen výrobci prezentována jako snižovač spotřeby?...
Návštěvník

Re: StartStopSystém

Příspěvek od Návštěvník »

Jan Nowak píše:Návštěvník, obhájce "eko" EURO norem
:mrgreen:
Jan Nowak píše:(, které jen tak mimochodem vznikly z důvodu zcela jiného než ekologie)
A z jakého? :o
Jan Nowak píše:pravý důvod, proč je v autě stop/start jsou právě normy EURO
:wink:
Jan Nowak píše:a ne zhovadilý zákazník, kterému je pak tato "výhoda" jen výrobci prezentována jako snižovač spotřeby?...
:twisted:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: StartStopSystém

Příspěvek od Pitris »

http://www.novinky.cz/auto/388633-syste ... -neni.html
Citace: :arrow: Autorizované servisy samozřejmě vypnout otravný a pro motory nedobrý systém start/stop umí, nesmí to však kvůli sankcím od importéra dělat. :arrow: Sankce od importéra.... :evil: :mrgreen: Že by :?:
No aspoň už přišli na to, že to ku*ví motor.... :shock:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět