Peugeot/Citroen B71 2290

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

svara píše:OK. Něco takového jsem hledal. Takže A5/B5 neudávají, ale speciální technologii díky níž se
snižuje tření. Změnil jsem olej a aditiv téměř současně, tak nevím čemu za tu spotřebu vděčit víc.
O speciálních technologiích snižujících tření a spotřebu paliva se dnes dočteš prakticky na stránkách všech výrobců.Otázkou ovšem zůstává,zda je to dobře pro motor. :idea: Co se týče těch specifikací u toho Mobilu na těch stránkách co jsi uvedl,tak na mě to působí dojmem,že se někde dočetli,že oleje specifikace C3-10/12 poskytují stejnou ochranu jako oleje A3/B4 FULL SAPS.Jenže to dle mého soudu není až tak úplně pravda a navíc Mobil uvádí pouze C3 bez bližšího upřesnění. Pokud má olej specifikaci C3-10,tak to pak výrobce uvádí takto. http://www.millersoils.cz/ee-longlife-5w30?c=62
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Pitris »

lengy60 píše:....oleje specifikace C3-10/12 poskytují stejnou ochranu jako oleje A3/B4 FULL SAPS....
To bylo psáno tady.
Millers Oils píše:Dobrý den,
protože se zde v tématu i v jiných z poslední doby často diskutuje použití olejů s aditivačním balíkem ACEA C3 v případech, pokud to není nutné (vozy s DPF) dovoluji si u veřejnit grafy od jednoho ze světových dodavatelů aditiv originálním výrobcům olejů, kterým je i Millers Oils.

Aditivační balík ACEA C3 prošel za poslední roky vývojem podle roků vydání od C3-04, C3-07, C3-08 až po C3-10. Míra ochrany proti opotřebění se razantně odlišuje. Dále se obecně traduje, ža ACEA A3/B4 jakožto full SAPS olej chrání agregát lépe, než C3, což je pravda jen dokud nesrovnáme roky vydání aditivačních balíků.

Např. ACEA C3 - 04, 07, 08 ukazují menší ochranu proti opotřebení než oleje ACEA A3/B4-08 FULL SAPS.
Ovšem nejnovější norma ACEA C3-10 poskytuje stejnou míru ochrany jako oleje s aditivačním balíkem pouze ACEA A3/B4-08 FULL SAPS. Viz přiložená grafika.

Obrázek

Obrázek

Novinky nebo inovované a nahrazující produkty Millers Oils "Longlife" jsou ACEA C3-10 (XF LL 5w30, XF LL 5w40, XF LL 0w40, XF LL 5w50, EE LL C3 5w30) proto to jsou za rušené XFE-PD, XFS a XFD plnohodnotné náhrady, co se ochrany agregátu týče.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Pitris »

lengy60 píše:....Například viskozitní index u Mobilu je 185 u MO 162,TBN u Mobilu je 11.8 u MO je 10.11,HTHS viskozita u MO uvedená není u Mobilu je 3.8,kinematická viskozita při 100 °C je u obou stejná.Tedy pokud správně chápu,tak ten Mobil je z mého pohledu lepší.Když porovnám XF 5W-40 s tím samým Mobilem,tak tam je rozdíl u TBN ještě větší,MO 7.44,ale kinematická viskozita o 0.4 vyšší a je to MID SAPS.U MO 5W-40 EE je pak kinematická viskozita o 0.6 vyšší než u Mobilu,TBN 7.44 a opět MID SAPS.A proto se ptám,jaká hodnota je nebo by mohla mít vliv na úbytek oleje.Co se týče norem,tak Mobil je A3/B3 ty 2 MO jsou C3-10/12....
Mobil 5w40 má vyšší viskozitní index protože Millers má kvalitnější základový olej a nemusí to tolik "dohánět" aditivy. TBN nad 10 mg KOH/g je vynikající hodnota a HTHS viskozita u 5w40 3,8 je taky dobrý. Ten EE je už pro DPF, proto má nižší TBN ale u těchto olejů i 7,44 je docela "dost" bo některé mají 6 nebo i méně. A i těch 7mg KOH/g stačí, když se při běžných jízdách olej mění do 10-ti tkm.
Co jde o hodnotu kinematické viskozity při 100°C, tak rozdíl 0,4mm2/s je v podstatě zanedbatelný, protože se stejně ujetými kilometry mění a u SAE 5w40 může klidně po 8tkm "spadnout" i o 2mm2/s.
Glejt podepsaný krví Ti nedám (Husa to taky nezachránilo☺), ale tipnul bych si, že s Mogulem budeš spokojen stejně jako s Mobilem. Ale je fakt, že každý motor je jiný a může chtít trošku něco jiného.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Pitris »

svara píše:Mám 2000 km na oleji Mobil 1 esp formula 5W-30. Úbytek dle olejové měrky žádný. Musím přiznat,
že v olejích mám pořád trochu zmatek a nejsem rozhodnut jaký olej další výměnu. Mobil 1 esp 5W-30
je prý hlavně C3 s HTHS viskozitou minimálně 3,5 a není už tak lehkoběžný jako A1/B1 nebo A5/B5,
i když A5/B5 se u něj normálně uvádí. Olej Mobil XE 5W/30 je pro nějaké motory vhodnější než
X1 5W/40, Neboť prý má výkonnější protioděrové aditiva. Takže viskozita také neřeší vše. Za všechny
neduhy nemůže jenom olej. Když jsem natankoval....
Dřív - tak v devadesátých letech - býval lehkoběžný olej 10w40 a míň. Teď jsou to oleje se sníženou HTHS viskozitou. Ano, motor s nimi "jde" lehčeji ale většinou za cenu vyššího opotřebení.... V dnešní době je už velké procento olejů pro motory s DPF a (nejen) tam je ten Mobil1 ESP Formula 5w30 jeden z těch lepších - a i proto, že má normální HTHS viskozitu. Ono tam, kde je povolená A1/B1 může být i A3/B3, ale kde má být A3/B3, nesmí být A1/B1 :!: A kde je filtr pevných částic, olej by měl mít ACEA C"něco".
A jediné co mě napadá, proč by Mobil XE 5W/30 měl být lepší / prý má výkonnější protioděrové aditiva než X1 5W/40, je to, že plní i normu VW505.01. Ano, tam jsou potřeba výkonnější protioděrové aditiva pro motory čerpadlo-tryska od koncernu VW / kvůli mazání vačky, která je tam více a jinak namáhána.
Ale je i pravda, že kvalita paliva má na "lehkoběžnost" motoru určitý vliv, protože tam (ne)jsou mazací (a čistící) přísady....Tank ONO je nemá - je lépe je dodat, OMV MaxxMotion by je obsahovat měl.... 8)
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
svara

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od svara »

Mám trochu času, tak jsem si prošel znovu toto fo'rum. Musím přiznat, je to věda. Jestli nemá líp ten,
kdo odveze auto do servisu a víc se o to nestará. Bohu žel, takový nejsem. Mám teď se svoji
207 1.4 i 4 000 km na oleji Mobil 1 ESP Formula 5W-30 od výměny. Dá se říct, že v podvědomí toho,
že mám ten správný olej, sem letos i přes ta vedra, motor tak nějak méně šetřil. Zatím plná spokojenost.
Olej už stačil částečně ztmavnout, víčko na dolévání čistý, žádný usazeniny. I po otevření po pořádný
porci kilometrů v letošních vedrech, žádná pára ani dým, prostě nic. Spotřeba oleje podle mne vždycky
nějaká je, pokud do oleje něco neprosakuje. Tady bych řekl, že zatím neměřitelná. Ale s tím jsem se
zatím nepotýkal. Nejsem žádný všeználek, tak že si myslím, že si ještě napíšeme. Zatím chci poděkovat,:"Pitris,
"lengy60, "Colommbo, a samozřejmě každému, kdo se se mnou zabýval. :wink:
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od jerome »

svara píše:Mám trochu času, tak jsem si prošel znovu toto fo'rum. Musím přiznat, je to věda. Jestli nemá líp ten,
kdo odveze auto do servisu a víc se o to nestará.
Tak urcite ze ma, je to bez stresov a nervov co tam naliat. Predsa len profici mu vymenia (mozno) olej a daju tam to co je pre motor to najlepsie na svete :wink: :mrgreen: :mrgreen:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Pitris »

svara píše:....4 000 km na oleji Mobil 1 ESP Formula 5W-30 od výměny....
Olej už stačil částečně ztmavnout, víčko na dolévání čistý, žádný usazeniny. I po otevření po pořádný
porci kilometrů v letošních vedrech, žádná pára ani dým, prostě nic....
To je v pořádku - olej dělá co má :wink: A řekl bych, že můžu i za ostatní - není zač 8)
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

Pitris píše:
svara píše:....4 000 km na oleji Mobil 1 ESP Formula 5W-30 od výměny....
Olej už stačil částečně ztmavnout, víčko na dolévání čistý, žádný usazeniny. I po otevření po pořádný
porci kilometrů v letošních vedrech, žádná pára ani dým, prostě nic....
To je v pořádku - olej dělá co má :wink: A řekl bych, že můžu i za ostatní - není zač 8)
Ty samozřejmě můžeš, bo si předseda. :mrgreen: :wink:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Pedro »

Pitris píše: To je v pořádku - olej dělá co má :wink: A řekl bych, že můžu i za ostatní - není zač 8)
Ano,já nyní chystám cca 100 ks čevabi na vikend. A olej ve fritéze,novej,taky dělá co má.
svara

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od svara »

Tož, kdo jste na dovče, tak si jí užívejte, tady ve Strakách pěkně leje a je 11°C.
Mám dotaz. Mountfield nabízí v akci olej Mogul Racing 5W-40 4l, za neuvěřitelných 379,-kč vč. DPH.
V recenzích, i podle některých servisů, může klidně nahradit třeba i Castrol Magnatek 5W-40,
který je ale 4 x dražší. Díval jsem se na specifikace doporučení dle některých automobilek
a shodu jsem skutečně našel. Nemýlím se? :roll:
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Colommbo »

Ne, nemýlíš se, Mogul od Bédi Trávníčka je plnohodnotný materiál... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Pitris »

Pokud ho u "Bédi Trávníčka" ještě seženeš, tak ber :wink: Tak jak si někteří myslí :lol: že Magnatec dobrý je, tak Mogul Racing dobrý je OPRAVDU :wink: Jen není pro DPF....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od jerome »

svara píše:.Mám dotaz. Mountfield nabízí v akci olej Mogul Racing 5W-40 4l, za neuvěřitelných 379,-kč vč. DPH.
Ano uz dlho tu o nom debatujeme. Tip na Mogul raz sem poslal Autoxxxrady to bolo vsak na Mogul Alfa co je ten isty olej len v inom obale. Neskor dali do akcie aj ten Racing. Jedine co nema (a to poriadne sralo FF) je norma ACEA :mrgreen:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

svara píše:Tož, kdo jste na dovče, tak si jí užívejte, tady ve Strakách pěkně leje a je 11°C.
Mám dotaz. Mountfield nabízí v akci olej Mogul Racing 5W-40 4l, za neuvěřitelných 379,-kč vč. DPH.
V recenzích, i podle některých servisů, může klidně nahradit třeba i Castrol Magnatek 5W-40,
který je ale 4 x dražší. Díval jsem se na specifikace doporučení dle některých automobilek
a shodu jsem skutečně našel. Nemýlím se? :roll:
Pořádně neprocházíš tohle fórum :lol: jinak bys věděl,že v mém stroji již 1000km intenzivně pracuje.Po návratu s dovolené vezmu Bédu útokem a vezmu 10W na jaro a 5W na podzim.Jinak dcerka má 5W-40 v C4 1.4 16 V po opravě motoru,najeto cca 1500km včetně kopců ve Švýcarsku a motor si jen přede. :wink:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
svara

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od svara »

lengy60 píše: mém stroji již 1000km intenzivně pracuje.
No, chtěl jsem se ujistit jestli to tak je. Mazací plán VALVOLINE , mě doporučil olej SynPower 5w/40
a ten plní stejné normy automobilek jako Mogul Racing 5W-40 a technický parametry se liší minimálně.
Racing má ještě navíc BMW LL-98, Porsche A 40 a Renaulta RN 700 - 710. S toho tedy vyplývá, že můj
motor by ho měl také skousnout. :?:
Odpovědět