Jezevcik píše: Když jsem pobýval v Irsku, což je země, která nemá vlastní produkci a je tudíž nestranná, tak jsem jen zíral na složení vozového parku. Dá se říci, že o titul irský národní vůz se v té době (2004, 2005) dělila čtveřice Corolla, Almera - Yaris, Micra. Další značky dle odhadu počtu na silnicích byly: Mitsubishi, Honda, Mazda a pak klasická minoritní směska všeho možného z Evropy. Kupodivu značka Rover byla k vidění asi jen o málo více jak u nás (zjevná obliba všeho britského).
Vlivem pravostranného řízení tam hojně jezdily japonské verze, které člověk na Kontinentu nemá šanci spatřit. Někdy to byly modely mírně upravené, s jiným označením a jindy zase úplně jiná auta se známým názvem. Škoda,že nelze vkládat fotky přímo zde na webu ,ten způsob přes imageshack jsem ještě nezkoušel a nějak mě to odrazuje.
Co se odlišnosti názvů totožných modelů týče, tak Maxima bývá Cefiro, Mazda 323 je Familia, Micra je Spring, Colt je Mirage, Almera a Sunny jsou Pulsar atd. Je to velmi pestré a když jsem si byl v servisu Nissan objednat náhradní díl, tak první otázka zněla, zdali se jedná o japonský nebo evropský model. Japonci jsou ve velmi drtivé přesile zastoupeni u taxikářů, což o něčem svědčí. Když jsem si otevřel místní inzertní noviny na auta, tak jsem viděl sílu trhu. Mezi nejceněnějšími značkami byly Toyoty a Nissany. Naše Škoda patřila cenami k průměru. Kupodivu tam jezdilo daleko více oktávek než Fabií.
Jednou jsem byl se svým Nissanem v servisu Kwik-Fit (obdoba Temposervisu). Ráno jsem tam zaparkoval před servisem, s tím že si auto vyzvednu odpoledne po práci. Zamknul jsem dveře, klíčky dal do kanclu a odešel. Odpoledne přicházím k servisu a vidím, že auto je na stejném místě. Když mě spatřil vedoucí, tak ke mně běžel s tím, že mám něco s převodovkou a proto s tím nemohli zajet dovnitř. V tu chvíli mi to došlo, já ze zvyku zamknul i Construct. Když jsem mu to předváděl, tak kroutil hlavou a říkal, že to nikdy neviděl. Oprava se tím odsunula na následující den. Netvrdím, že tam není kriminalita, ale je jí podstatně méně a tak lze všude vidět před otevírací dobou složené zboží od dodavatelů na chodníku. To už ale odbočuju od moto tématu...
Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
Moderátor: Colommbo
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
Pro připomenutí o pokřiveném trhu přikládám jeden svůj starší příspěvek.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
Vlastně můžu být rád, že alespoň motorku mám Made in Japan. Prohlížel jsem Hondy CB500 (X), už se nedělají v Japonsku, nýbrž v jiné Asii a provedení šlo opravdu dolů. Např. se viklalo sedlo, to je u nové Hondy nepřípustné. Ale už je to tady...
- Colommbo
- Příspěvky: 9853
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
Vcelku zajímavá záležitost. http://www.novinky.cz/auto/377378-honda ... uperb.html
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
To bude něco pro předsedu.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
Že bych se začal zajímat o individuální dovoz Coupé (V6 ) by nám s maminou stačilo
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Colommbo
- Příspěvky: 9853
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
A konečně bys maminu taky někam pěkně pohodlně vyvez...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
A v interiéru opět vše černočerné.Colommbo píše:Vcelku zajímavá záležitost. http://www.novinky.cz/auto/377378-honda ... uperb.html
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
V našem věku není od věci si na černou pomalu zvykat.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
Chtěl jsem už napsat "jen nech na hlavě", ale to ty nemůžeš .lengy60 píše:V našem věku není od věci si na černou pomalu zvykat.
Jak je možné, že třeba s Porschem za nemalé peníze, např. zde:
http://www.autocar.co.uk/car-review/por ... a/interior
se dá jezdit, když prý světlá deska pod sklem svým odrazem brání výhledu? Chudák miliónář...
Spíš si ale myslím, že výhled bude dobrý.
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
Vždyť si to prakticky vyzkoušej? Vezmi třeba ručníky různých barev a dávej si je na přístrojovku. Pravda, "odrazivost" ručníků bez ohledu na jejich barvu nebude - na rozdíl od plastu - valná. Ostatně luxusní auťáky mívají přístrojovku potaženou pravou kůží, která je svými vlastnostmi rovněž na hony vzdálená lacinému plastu...
Já osobně upřednostňuji dokonce čalounění stropu v černé barvě.
Já osobně upřednostňuji dokonce čalounění stropu v černé barvě.
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
Záleží na sklonu toho čelního skla a jeho velikosti.A pravděpodobně budou k tomuto vozu grátis polarizační brejle. K té čepici,zrovna se smažím v Nové Vsi nad Lužnicí a jedu pokračovat ve smažení do Krahulova a tak nějak si neumím představit,že bych měl ještě něco na hlavě.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
Chlopi kolik vlastně dneska stojí Fábia Combi v základu s tím "jednolitrem"?
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
Se mrkni na net.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
- Colommbo
- Příspěvky: 9853
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
NOVON: Asi tak, lenochu... http://www.autoforum.cz/predstaveni/sko ... -tisic-kc/
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
Díky chlapi...
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw