ad htp a 5w50 od MO: roční nájezd byl cca 8000 km ročně, 3 výměny. Před tím tam byl, v dobách mé nevědomosti, jednou cinol 5w40 a jednou myslím castrol. Celkem najeto necelých 45tis. km bez problémů. Přišla mi trochu zvýšená hlučnost, ale jinak motor jezdil bez sebemenších problémů a tlaky se po necelých 100 000km pohybovaly kolem 10,5. Jen bych chtěl upozornit, že oficiálně nemá MO XF LL 5W50 specifikaci VW502.00 ale v korespondenci s českým zastoupením MO mi bylo řečeno, že tu normu nemá, jelikož to stojí dost peněz, ale bez problémů tu normu překonává - grafické porovnání bych možná i někde vyhrabal.
ad 1.2TSI: Ohřívá se docela rychle, takže něco na tom bude. Ať koukám do maniálu jak koukám, tak tam píšou akorát jakou normu a co v případě nouze lít, když nebude VW spec. - API SN, ACEA A3/B4 max půl litru. Co se týká Motulu, tak ta cena je dost vysoká. Relativně stejně, resp. trochu levnější, je MO XF LL 0w40, ale ta cena, ta cena... Ročně je nájezd do těch 10t km, jízdy jak kdy někdy převážně město do 10km jindy zase převážně cesty 80km v kuse. Spíš svižnější tempo, což platilo i pro htpčko, proto jsem taky šel do padesátky. Co se týče teploty oleje TSIčka, tak v létě při normálním tempu kolem 103°C při svižnější jízdě do 110°C. Teď když je chladno, tak při normální jízdě (odpovídající těm 103°C v létě) se teplota pohybuje někde kolem 95°C
jen pro upřesnění: motory ve F3 jsou CJZC (66kW) a CJZD (81kW)