Pedro píše:Vti bylo urceno pro ostre motory Hondy,kdy se z nevelkych obsahu 1,6 a 1,8 dostavalo vysokych vykonu otackami k 9000.
Přesně to jsem měl na mysli. Lengy, nechtěl jsem Tvůj vůz urazit, ale když vidím VTi, tak si představuju našláplého Civika z minulého století. Citroen to označení dost pošlapal. Ne tím, že je to Citroen, ale tím, že to použil pro běžný motor.
Durex
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
jsem rád,že jsem Vás trochu probudil,medvědi. Co Ty na to,Jerome
Vti......................................Europe..................
P 206 GTi vs. Nissan Sunny GTi.
Golf GTi,Corolla,Swift,Lancer........,vše cca stejné roční období......
Jen Astra stíhala.....
Kluci vy to VTI nějak moc prožíváte. Jinak to není označení motorů Citroen,ale i Peugeot,BMW,MC. Mé auto nikdo urazit nemůže,vím co mi stojí před barákem.
VTI je pro znalce symbolem, který byl zneužitím tohoto označení pošlapán. Je to jako když pokoutně (nikoli v rovném boji) ukořistěnou zástavu nepřítele použiješ jako rohožku.
Ono stačí změnit písmenko (z malého na velké) a už je to nenapadnutelné. Když VW zavedl TDI, tak se u všech automobilek začínaly objevovat roztodivné variace těchto písmen, později rozšířené o zakomponování common railu a tak se zrodily dlouhé a nesmyslné "zkratky", kterým hned na začátku prozíravě utekl BMW, který pochopil, že méně znamená více a zůstal nadčasově u prostého "D".
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
PSA bol istu dobu v srackach a snazil sa nejako z nich vyhrabat tak mozno siahli po tejto skratke Este v tej 1.6 budis ale v trojvalci 1.2 to uz je trochu blbe Kedze si ten nazov VTi nedali v Honde patentovat tak jak VW TDi moze ho pouzit ktokolvek. ale co pise wikipedia ma suvis s PSA a razom je lengy60 na koni
lengy60 píše:Kluci vy to VTI nějak moc prožíváte. Mé auto nikdo urazit nemůže,vím co mi stojí před barákem.
Já si taky myslím, že Tě to ze židle nenadzvedne a že to bereš tak že tu nikdo nehaní motor od Citroënu, ale že se tu bavíme o tom, že ty tři písmena původně symbolizovaly zcela něco jiného....
lengy60 píše:Kluci vy to VTI nějak moc prožíváte. Mé auto nikdo urazit nemůže,vím co mi stojí před barákem.
Já si taky myslím, že Tě to ze židle nenadzvedne a že to bereš tak že tu nikdo nehaní motor od Citroënu, ale že se tu bavíme o tom, že ty tři písmena původně symbolizovaly zcela něco jiného....
Pohoda,už jsem to psal,že o Hondách nevím nic,tudíž jsem ani netušil,že nějaké VTi někdy dělali. Na druhou stranu bych nepodezíral PSA,že by se chtěli přiživit na cizí slávě,prostě jen chtěli zdůraznit že tenhle motor má variabilní nastavení a časování ventilů.Název Prince by asi vypadalo dost blbě a nikomu nic neřeklo. https://en.wikipedia.org/wiki/Prince_engine
lengy60 píše:....už jsem to psal,že o Hondách nevím nic,tudíž jsem ani netušil,že nějaké VTi někdy dělali....
V době kdy tady "kraloval" Favorit tak u Hondy motor 1.6VTi dával 118 kW při 7600 otáčkách za minutu s vrcholem točivého momentu 150 N.m v 7000 otáčkách. A 90% N.m "uměl" od 2500 do 8000 otáček
Pak měli 1.8VTi se 124kW, v Type-R dával 2.0 147kW a v S2000 měl dvoulitr 177kW a šel až za 9000....