Peugeot/Citroen B71 2290

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

Tak to je osud,Citroena už se holt nezbavíš. :lol:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
svara

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od svara »

Pan inženýr černý taky píše, že motorové oleje budou mít viskozitu motorové nafty. V USA se už běžně
používají oleje 0W/20. Co potom budeme dávat do motorů. FORDI jezdí na A1/B1. Pan Ing. Černý
píše že tyto oleje mají hodně sníženou HTHS viskozitu, ale to neznamená že by hůř mazali a tomu
věřím. ještě jsem nezaznamenal, že by Fordi měli nějaké problémy s motory. Také graf viskozity ukazuje
že při provozu se viskozita mění a W5/40 může být řidší než než 5W/30. Je hodně řidičů kteří mají s
olejem Total ineo ecs 5W/30 najeto přes 200 000 km. Nikdy jiný nedávali.
NOP

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od NOP »

svara píše:....Je hodně řidičů kteří mají s olejem Total ineo ecs 5W/30 najeto přes 200 000 km. Nikdy jiný nedávali.
Vysvětlovat vše viskozitami je myslím přece jenom poněkud zjednodušující. Total Ineo ECS 5w30 C2 se dle mých zkušeností v dieselech HDi od PSA chová bezproblémově. Osobní zkušenost se dvěma auty s těmito motory, sice s nimi jezdí převážně paní, ale také se občas svezu a oleje měním sám. Ale v dieslových motorech jiných značek vybavených část. filtrem tomu tak být nemusí. V minulosti jsem tu psal o tom, že výše uvedený olej v dieselu Toyota 93 kW šel poměrně rychle ven - především do zahřátí hlučný motor, kovové zvuky... Tedy to, co tady popisují i jiní. Nahrazen olejem Millers Oils XF LONGLIFE C2 5w30 a VELKÉ zlepšení. Teprve následně jsem zjistil, že pokud se týká viskozit, byly tyto dva oleje téměř identické. :shock: Pitris to vysvětlil možným jiným základovým olejem a jiné vysvětlení mne ani dnes nenapadá. Osobně preferuji do obou dieselů, která máme doma raději oleje vyšších viskozit, tedy raději C3 než ono doporučené C2 a než něco koupím se na ty viskozity podívat, ale ten Total občas do motoru HDi kupuji - kromě již uvedeného dobrá cena a já jsem tomu motoru zkrátil výměnu oleje na 8 tis. km (jeho rychlé zakarbonování, dané pravděpodobně konstrukcí motoru). Ovšem smysl toho, dávat jej do benzínů mi poněkud uniká. Já to beru tak, že je to olej primárně určený do dieselů s částicovým filtrem a dávat jej do jiných motorů :roll: To asi ne. Chce to u každého auta postupně vyzkoušet několik olejů z toho, co mi výrobce nebo konstrukce motoru umožňuje a i já se orientuji především poslechem - ono, co jiného mi také zbývá.
svara píše:....Kromě olejů se testovalo mléko a pivo. Vítězem testu je ..... no přeci pivo. A to maže fakt dost dobře..

:wink: oleje počkají... Běžte se v tom horku raději namazat :mrgreen:
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

svara:Podívej,tady si nemusíš obhajovat,jaký olej dáváš do svého stroje,protože je to výhradně tvé rozhodnutí. :lol: Asi jsi nečetl všechna vlákna zde,protože jinak bys nemohl napsat,že Fordi s tou omaštěnou vodou nemají problémy.Oni s těmi oleji mají totiž problémy všichni napříč značkami,snad s vyjímkou těch,co skáčou s auta kolem komína a nevytáčí motor nad 3000 ot./min.Pak jsou samozřejmě ti,kterým přijde normální,že každých 3-5 tis.lijí do motoru 1l oleje,ovšem jen do té doby,než musí vyndat s kapsy poměrně velký peníz na opravu motoru.Jaký je pravý účel používání těch nízkoviskózních olejů zde na fóru a v různých vláknech několikrát zaznělo také a já také zadubeně netvrdím,že olej 5W-40 je jediný správný olej,protože je to také o stylu používání.A fakt bych rád viděl těch hodně řidičů,kteří s benzínovým motorem a náplní Total Ineo Ecs 5W-30 najeli přes 200 tis km,já zatím zaregistroval pouze ty,kteří řvou jak tygři,že nestačí dolévat olej+ty další,kteří vytrvali a řvou teď ještě víc,protože je čeká oprava za třeba 25-30 tisíc kč.Tobě přeji,abys co nejdéle s tímhle olejem jezdil bez problémů nebo ještě lépe,žádné nikdy neměl. :wink:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
svara

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od svara »

Máš pravdu, jsou to diesely, co mají přes 200 000 km, s inem ecs.
svara

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od svara »

Pravda taky je, jak jsem koukal na kanystr s olejem od inea ecs , čím novější, tím míň se zmiňují
o benzínových motorech. U toho posledního už neuvádí že je použitelný za všech ročních období
a za každého jízdního stylu. Proto jsem radši dal ten Mobil.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Pitris »

svara píše:Tím rozdílem myslím tišší motor. Což beru jako pozitivum. Ale po dalších kilometrech se mi to zdá už stejné. Zřejmě se olej naředil palivem, to je ale normální jev. Jinak OK.
Bylo by špatné, kdyby se olej naředil palivem tak, abys to poznal "uchem".
Tišší byl ten motor po výměně určitě proto, že si dal viskóznější olej a protože bylo ještě ucho "zvyklé" slyšet motor s "řidším" olejem.... Pak si jenom "zvyklo".
Jak napsal lengy - ten "řídký" olej se použít dá. Jeho (ne)použití by ale mělo přizpůsobeno jízdním podmínkám a stavu motoru....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

svara píše:Pravda taky je, jak jsem koukal na kanystr s olejem od inea ecs , čím novější, tím míň se zmiňují o benzínových motorech. U toho posledního už neuvádí že je použitelný za všech ročních období a za každého jízdního stylu. Proto jsem radši dal ten Mobil.
No on je ten Mobil taky jiná liga,ale přesto to pro můj stroj bylo málo,ta teplotní odolnost prostě chybí a 5W-40 to zvládá líp.Určitě existují lepší oleje než Mobil Super 3000 X1,ale já ho před dovolenou stejně vyleju,dám ten Mogul od Bédi a uvidím,jak se na to při cestě do Itálie(v září) bude tvářit.Do jara víc jak 5-6 tis.nenajedu a potom třeba zase zkusím něco jiného. :lol: Jak jsem vyrozuměl,tak ty po dálnici moc nejezdíš,motor se do vyšších otáček moc nepodívá a navíc je úplně jiný než VTI,takže bude Mobil ESP W-30 pravděpodobně stačit.Teď jde jen o to,aby se ti nevrátila ta úsporná jízda v podobě karbonu,kdyby ti auto začalo po nějaké době poškubávat,tak to je on. :mrgreen: Jinak v servisu,byť vědí,že ten olej je běs,ale nemůžou to říct na plnou hubu,protože kdyby se to doneslo někam na zastoupení Citroenu pro ČR,tak mají big problém,poněvadž ti jednoznačně dodržují linii výrobce a o ničem nechtějí slyšet-viz.dopis,který mi poslali. :twisted:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
svara

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od svara »

lengy60, proti tomu co píšeš nemůžu mít námitek. Motor zbytečně nevytáčím. Proti karbonu dávám WIF,
někdy benzín 100 oktanů a někdy to pár kilometrů protáhnu po dálnici 140, tj. asi 4 000 otáček.
Olejem 5W40 u tohoto motoru by jsem neměl vůbec nic zkazit. Šlo mi o to vyzkoušet i něco nového a
v motoru byl ineo ecs jako 1. olej od výrobce. Motor olej nebere do otáček jde lehce, spotřeba někdy
až nad očekáváním. Jsem strojař a s praxe vím, že co po sobě klouže lehce s malým odporem mívá
i malé opotřebení. Pravda, u motorů je těch požadavků daleko víc, a někdy prostě neznamená, ze když
se to točí lehce, je to to nejlepší. Teď když je 38° tak to na dálnici radši protahovat nepojedu.
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

To byl zase nápad s tím Millersem.Čím víc porovnávám jednotlivé typy,tak tím větší prd vím. :oops:
Má anabáze s olejem v mém stroji je myslím notoricky známá,takže mi jde v podstatě o to,abych v dobré víře nekoupil olej za bambilión a nakonec nebyl výsledek o ničem.Zeptám se tedy jako naprostý tutan,co má největší vliv na případný úbytek oleje?
1/Kinematická viskozita při 100°C
2/Viskozitní index
3/HTHS viskozita
TBN je mi(myslím)jasné,čím vyšší hodnota,tím je olej odolnější proti vyčerpání,je tak?
Podotýkám,že mi nejde o 200,-Kč + nebo - ,ale pouze o to,aby to bylo ok. :wink:
Když porovnám tyhle oleje od Millerse
http://www.millersoils.cz/xf-longlife-0w40
http://www.millersoils.cz/xf-longlife-5w40
http://www.millersoils.cz/ee-longlife-5w40?c=65
http://www.millersoils.cz/xf-longlife-5w50
http://www.millersoils.cz/cfs-5w40
tak mi nejlépe vychází ten poslední.Ovšem jen do té doby,než ho porovnám třeba s
Mobil 1 New Life™ 0W-40,tak mi to zase jako nějaké terno nepřijde,tedy záleží samozřejmě na tom,jaké hodnoty se budou srovnávat.
Když porovnám Millerse CFS 5W-40 s CFS 5W-40 NT,tak ten druhý má o pisl horší kinematickou viskozitu při 100°C a HTHS viskozitu,jsou tedy ty nanočástice takový šlágr?
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Pitris »

Kinematická viskozita není horší nebo lepší: ta může mít "jen" jinou hodnotu.... nano má vliv na tření.
A na "případný úbytek oleje" má vliv kromě stavu motoru (a hodnoty viskozity) třeba i odparnost oleje....
Mobil1 je gut, Millers taky - a je celkem jedno, co za písmena jsou za ním, ale třeba to Sunoco Gold 5w40 Ti motor při správném intervalu výměny (u)namaže taky → vyzkúšaj a uvidíš :shock: :P Ale MO CFS NT je TOP.
PS: nějaké desetinky rozdílu v hodnotách v TL motor ani Ty asi nepoznáš - a stejně se po pár km mění.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
buřtyskřenem
Příspěvky: 173
Registrován: úte čer 09, 2015 8:58

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od buřtyskřenem »

Jen předem uvedu, že se v olejích nevyznam a proto jsem zacal chodit sem , abych se něco dozvedel. :)

Nez sem vybral olej, mel sem hlavu jak pátrací balon. Tech informaci co se na me hrnulo ze všech stran bylo fakt az moc. Nakonec jsem si vybral prave onen Sunoco Synturo Gold 5w-40. A zda se, že to byla trefa do cerneho. Spotreba sla zatím dolu o 0,4 l :D a za tu cenu je to proste pecka. A hned po první vyjete nadrzi jsem zajel svůj osobní rekord ve spotřebě na vyjetou nadrz. Ze by jen nahoda? Nevim :) urcite se nebranim v budoucnu vyzkoušet i jiné oleje. Ale Sunoco me fakt prekvapilo :wink:
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9929
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Colommbo »

Míra (lengy60), než začal chodit sem, taky žil docela spokojeným životem... :lol:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

Pitris: Stav motoru je 1A :D Tou horší hodnotou jsem myslel samozřejmě nižší.Jestli tě správně chápu,tak jestli chci použít Millerse,tak jedině CFS 5W-40 NT? Co se týče Sunoca,tak to je stejná kategorie jako ten Mobil Super co mám teď nebo tam mohu dát ten Mogul od Bédi. :lol:
buřtyskřenem:Mně se ale vůbec nejedná o to,zda budu mít spotřebu paliva o 0,4 nižší,ale o spotřebu oleje,životnost a zvuk motoru. :D
Colommbo:Míra si žil spokojeným životem před i po příchodu na tohle fórum. :lol: Příchodem sem poznal několik zajímavých lidí,byť většinou v elektronické podobě a získal jakýsi přehled o olejích a kdyby nezačal vymýšlet kraviny s Millersem,tak by se mu teď nekouřilo z hlavy a nesvítila mu kontrolka. :mrgreen: Motor teď má zvuk pěkný,auto jede dobře,spotřeba paliva je OK a olej ubývá minimálně.Mně jde teď o to,abych s tím Millersem nešlápl do houna,to je celé.Pokud budu chtít nějaký "normální" kvalitní olej 5W-40,tak tam můžu dát Sunoco,Mobil,Motul,Yacco atd.Ale protože jsou některé hodnoty,na které jsem se ptal vyšší než u těch jmenovaných Millersů,tak se ptám ostřílených bardů,která s těch veličin má klíčový vliv na spotřebu oleje,to byla věc,k vůli které jsem sem dorazil. :D Nechystám se kupovat Millerse proto,abych ho nechal v motoru při mém stylu užívání vozu 20 tis. km,měl nižší spotřebu paliva atd.Asi si půjdu koupit nějaké vagónky místo Millerse a bude. :mrgreen: :wink:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
buřtyskřenem
Příspěvky: 173
Registrován: úte čer 09, 2015 8:58

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od buřtyskřenem »

Mne o spotřebu primarne taky neslo. Jezdim celorocne v prumeru za 5,5l. Jen jsem chtěl novemu autu doprat lepsi olej, nez nejaky univerzalni sudovy co davaji v servisu. Chci, aby me auto co nejdele vydrželo. To, že mne po Sunocu klesla spotřeba beru jen jako hezky bonus.
Odpovědět