TDI PD - 0W 30?
Moderátor: Colommbo
TDI PD - 0W 30?
Objavil som SHELL HELIX ULTRA PROFESSIONAL AV-L 0W-30 splnajuci 507 00... Aky mate nazor na pouzitie v 1.9 TDI PD DPF? (77 kW BLS)
ŠKODA YETI 2.0 TDI CR 81kW / RAVENOL VMO 5W-40 C3
ŠKODA OCTAVIA 4 2.0 TDI CR 85kW / RAVENOL VSW 0W-30
ŠKODA OCTAVIA 4 2.0 TDI CR 85kW / RAVENOL VSW 0W-30
Re: TDI PD - 0W 30?
Jestli neplánuješ jet v létě do Chorvatska, nebudeš tahat karavan nebo často popojíždět v kolonách a motor už olej "nepapá" v nějaké zvýšené míře, tak se dá.... A byť je to "LL", měnil bych do 15-ti tkm.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: TDI PD - 0W 30?
Olej Shell Helix Ultra Professional AV-L 5W-30 se již prý nebude dále vyrábět a plně ho na trhu nahradí Shell Helix Ultra Professoinal AV-L 0W-30 (shodné specifikace 504.00/507.00/ACEA C3).
Re: TDI PD - 0W 30?
Ak si doteraz jazdil na 5W-30, tak 0W-30 bude určite dobrá voľba. V záťaži zvládne to isté ako 5W-30 ale je lepší pre studené štarty a jazdy so studeným motorom. Teoreticky by mohol mať aj lepší základový olej.
Pred kúpou si ale prever jeho HTHS viskozitu. Mám taký pocit, že toto je bývalý olej so schválením VW 506.01. A meniť by som menil tak, ako Pitris, najneskôr po 15 tisíc km.
Pred kúpou si ale prever jeho HTHS viskozitu. Mám taký pocit, že toto je bývalý olej so schválením VW 506.01. A meniť by som menil tak, ako Pitris, najneskôr po 15 tisíc km.
Re: TDI PD - 0W 30?
Myslím, že nikoliv. Olej specifikace VW 506.01 byl (a stále je) Shell Helix Ultra Professional AV 0W-30.e1H píše:Mám taký pocit, že toto je bývalý olej so schválením VW 506.01
Olej specifikace 504.00/507.00 má nové označení Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W-30.
Re: TDI PD - 0W 30?
Dobre vedieť. Každopádne týmto sme tu konečne dospeli k tomu, že VW 504.00/507.00 oleje nie sú už iba výhradne 5W-30-ky.
A je to vlastne prvý 0W olej (o ktorom viem), ktorý plní schválenie VW 504.00/507.00. Dúfam, že sa časom objavia aj ďalšie, prípadne aj iné viskozity.
A je to vlastne prvý 0W olej (o ktorom viem), ktorý plní schválenie VW 504.00/507.00. Dúfam, že sa časom objavia aj ďalšie, prípadne aj iné viskozity.
Re: TDI PD - 0W 30?
Doteraz som dával 5w40 505.01 C3 mimo zimu a v zime 5w30 507.00 kôli lepšej aditivácii? Mením 3x do roka, cca 9tis km. Auto má 89tis km, spotreba oleja v tomto krátkom intervale žiadna.
Na tú 0w30 som sa pýtal hlavne kôli zime - v lete chodievam do Chorvátska...
A ešte niečo - myslíte si, že motor bude s týmto olejom hlučnejší?
Na tú 0w30 som sa pýtal hlavne kôli zime - v lete chodievam do Chorvátska...
A ešte niečo - myslíte si, že motor bude s týmto olejom hlučnejší?
ŠKODA YETI 2.0 TDI CR 81kW / RAVENOL VMO 5W-40 C3
ŠKODA OCTAVIA 4 2.0 TDI CR 85kW / RAVENOL VSW 0W-30
ŠKODA OCTAVIA 4 2.0 TDI CR 85kW / RAVENOL VSW 0W-30
Re: TDI PD - 0W 30?
Na zimu ta 0w30 opodstatnění má a jestli je motor O.K, řekl bych že zvukový rozdíl bude zanedbatelný.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: TDI PD - 0W 30?
Vďaka za názory
ŠKODA YETI 2.0 TDI CR 81kW / RAVENOL VMO 5W-40 C3
ŠKODA OCTAVIA 4 2.0 TDI CR 85kW / RAVENOL VSW 0W-30
ŠKODA OCTAVIA 4 2.0 TDI CR 85kW / RAVENOL VSW 0W-30
Re: TDI PD - 0W 30?
Jenom malé doplnění, když už se tady řešily níže uvedené oleje Shell:
https://www.esashop.ch/externalAssets/d ... _TD_EN.pdf
Pro běžný prodej je určen Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30. Třeba tady:
http://www.wolterwasserbillig.de/media/ ... en_tds.pdf
Když se podíváte na tabulku, kde to začíná viskozitami zjistíte, že ty oleje jsou stejné. To proto, aby v olejích Shell-u byl ještě větší bordel. U toho ECT C2/C3 je navíc uvedeno ACEA C2 a další povídání, ale to je snad tak všechno. A určitě ty oleje nejsou žádná "vodička", jak je tady zvykem říkat....
Celá řada Professional byla původně určena pro značkové servisy, ale jak už to tady bývá, běžně je to v prodeji. Zjistit HT HS viskozitu je "téměř" nemožné (to téměř jsem tam napsal proto, že existuje možnost, že se to někomu povede), on je docela problém někde vygúúglovat tech. list. Třeba tady:Návštěvník píše:Olej Shell Helix Ultra Professional AV-L 5W-30 se již prý nebude dále vyrábět a plně ho na trhu nahradí Shell Helix Ultra Professoinal AV-L 0W-30 (shodné specifikace 504.00/507.00/ACEA C3).
https://www.esashop.ch/externalAssets/d ... _TD_EN.pdf
Pro běžný prodej je určen Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30. Třeba tady:
http://www.wolterwasserbillig.de/media/ ... en_tds.pdf
Když se podíváte na tabulku, kde to začíná viskozitami zjistíte, že ty oleje jsou stejné. To proto, aby v olejích Shell-u byl ještě větší bordel. U toho ECT C2/C3 je navíc uvedeno ACEA C2 a další povídání, ale to je snad tak všechno. A určitě ty oleje nejsou žádná "vodička", jak je tady zvykem říkat....
.....a budeš mít (vyjímečně) pravduPitris píše:Na zimu ta 0w30 opodstatnění má a jestli je motor O.K, řekl bych že zvukový rozdíl bude zanedbatelný.
Re: TDI PD - 0W 30?
Ja len doplnim aby bolo o com rozmyslat alebo debatovat ze Hyundai (CRDi) odporuca olej 0W30 do teploty +10°C a nizsie. Tj len na zimu. Presne jak pise Pitris ze:
Pitris píše:Na zimu ta 0w30 opodstatnění má a jestli je motor O.K
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: TDI PD - 0W 30?
Tie rovnaké parametre s ECT som si už všimol aj ja, ale to nevadí. To, že olej je aj ACEA C2 nevadí, pokiaľ je zároveň aj C3. Tým padom nemusíme riešiť ani tú HTHS viskozitu, lebo je jasné, že má minimálne hodnotu 3,5.
Re: TDI PD - 0W 30?
Stale to nechapem. Ako moze mat olej aj C2 aj C3 ?
C2
Stabilní olej kompatibilní s katalyzátorem pro vysoce výkonné zážehové i vznětové motory osobních a lehkých nákladních automobilů se systémy DPF (Diesel Particulate Filter) a TWC (Three Way Catalyst), které vyžadují nízkoviskózní oleje s HTHS vyšší než 2.9 mPa.s. Tyto oleje prodlužují životnost systémů DPF a TWC a snižují spotřebu paliva. > 2,9
C3
Stabilní olej kompatibilní s katalyzátorem pro automobily se systémy DPF (Diesel Particulate Filter) a TWC (Three Way Catalyst). Tyto oleje prodlužují životnost těchto systémů. > 3,5
Ked si to porovname tak rozdiel medzi tymito specifikaciamy je v tom ze C2 znizuje spotrebu paliva tj logicky HTHS okolo tych 2,9 Ak ma olej napisanu aj C3 tym padom ma mat HTHS >3,5 ale vtedy nesplni podmienku C2 ze znizuje spotrebu paliva
C2
Stabilní olej kompatibilní s katalyzátorem pro vysoce výkonné zážehové i vznětové motory osobních a lehkých nákladních automobilů se systémy DPF (Diesel Particulate Filter) a TWC (Three Way Catalyst), které vyžadují nízkoviskózní oleje s HTHS vyšší než 2.9 mPa.s. Tyto oleje prodlužují životnost systémů DPF a TWC a snižují spotřebu paliva. > 2,9
C3
Stabilní olej kompatibilní s katalyzátorem pro automobily se systémy DPF (Diesel Particulate Filter) a TWC (Three Way Catalyst). Tyto oleje prodlužují životnost těchto systémů. > 3,5
Ked si to porovname tak rozdiel medzi tymito specifikaciamy je v tom ze C2 znizuje spotrebu paliva tj logicky HTHS okolo tych 2,9 Ak ma olej napisanu aj C3 tym padom ma mat HTHS >3,5 ale vtedy nesplni podmienku C2 ze znizuje spotrebu paliva
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: TDI PD - 0W 30?
No, ono mezi oleji 0W-30 jsou poměrně velké rozdíly pokud se týká viskozit. Jsou takové, které si opravdu zaslouží ten název "vodička", bývají ACEA C2 a já bych je nenalil do motoru ani na tu zimu. Či-li, já bych koukal především na viskozity, včetně té HT HS.jerome píše:.... Hyundai (CRDi) odporuca olej 0W30 do teploty +10°C a nizsie. Tj len na zimu.