ethanol E85

Diskuze o palivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
v.vilik

Re: ethanol E85

Příspěvek od v.vilik »

Svatá pravda. Stejné jako borci co si koupí 5 litrové SUV a pak do toho nacpou plyn. Čistá známka snobismu a choutky se ukázat sousedům a přitom mít hluboko do kapsy. Soryy za OT. :oops:
adosM

Re: ethanol E85

Příspěvek od adosM »

Pitris píše: :shock: Sorry, ale jinde hledáš a děláš co je nejlepší pro motor a teď mu dáš pít to, na co nebyl dělanej :(
To je jen pokus. Stejně v obyč naturalu 95 jsou taky přimychaný sračky..Ale zas proč jich do auta srát ještě víc že...
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: ethanol E85

Příspěvek od Pitris »

adosM píše:....v obyč naturalu 95 jsou taky přimychaný sračky....
Ano, ale měly by tam být v minimálním množství (nevím jestli do dvou, nebo do pěti % obsahu) a s tím nic nenaděláš :( a možná se na tom dá najít i malé pozitivum, protože líh absorbuje vlhkost....
A "bio" by nemělo být v "prémiovkách"....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
adosM

Re: ethanol E85

Příspěvek od adosM »

Pitris píše:
adosM píše:....v obyč naturalu 95 jsou taky přimychaný sračky....
Ano, ale měly by tam být v minimálním množství (nevím jestli do dvou, nebo do pěti % obsahu) a s tím nic nenaděláš :( a možná se na tom dá najít i malé pozitivum, protože líh absorbuje vlhkost....
A "bio" by nemělo být v "prémiovkách"....
Tak jsem si nějak probrouzdal forum o E85 a pár rad od dlouholetých mechaniků a vyseru se na E85. Auto mám tak na 40 tis km a pak asi zhnije, takže by to motor mohl vydržet, ale stejně na to kašlu.
Fahrer
Příspěvky: 432
Registrován: ned led 05, 2014 19:59

Re: ethanol E85

Příspěvek od Fahrer »

v.vilik píše:Svatá pravda. Stejné jako borci co si koupí 5 litrové SUV a pak do toho nacpou plyn. Čistá známka snobismu a choutky se ukázat sousedům a přitom mít hluboko do kapsy. Soryy za OT. :oops:
Není to hloupost? Mně to aspoň zní jako: "Já sice na ten pětilitr nemám, ale kdybych náhodou měl, tak bych tam plyn určitě nedal." :)
v.vilik

Re: ethanol E85

Příspěvek od v.vilik »

A co je na tom hloupého ?
Fahrer
Příspěvky: 432
Registrován: ned led 05, 2014 19:59

Re: ethanol E85

Příspěvek od Fahrer »

Že je úplně zbytečná. :roll:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: ethanol E85

Příspěvek od Pitris »

To pokračování o hybridech je zde: http://www.oleje.cz/forum/hybrid-t5737.html
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
adosM

Re: ethanol E85

Příspěvek od adosM »

Zkušenosti. Na mix 50 L benzínu Ba N95 a 10L E85 jsem ted najel 200km. Tož auto jede normálně, nepoznal jsem rozdíl na akceleraci, startech apod. Problém je ale v tom, že mě to už s tímto poměrem žere víc benzínu na 100km. Takže to co ušetřím na 10-15 L E85, tak tam zas naliju, protože auto sežere víc benzínu. Takže pro mě to nemá smysl.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: ethanol E85

Příspěvek od Pitris »

Nula od nuly pojde. Tak proč si kurv*t motor....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: ethanol E85

Příspěvek od lengy60 »

Pitris píše:Nula od nuly pojde. Tak proč si kurv*t motor....
Tak nějak.. :wink:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Hombre
Příspěvky: 1879
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: ethanol E85

Příspěvek od Hombre »

To že líh váže na sebe vodu je známé, ale za předpokladu, že flašu odšpuntuju a naleju do nádrže, jak se za našich mladých let dělávalo před zimou. V dnešní době E85 je nacuclé vodou tak /v cisternách a tancích/ že již s ní jde do nádrže. To mohu rovnou narvat do nádrže N100 a ještě tam nachcat. :P
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
sledující

Re: ethanol E85

Příspěvek od sledující »

Martin. píše:Martin. píše:

skodovkar píše:Jelikož se zabývám motory, tak jsem zjišťoval stoichiometrický poměr E85. Ten byl k mému údivu 9,765:1, tzn. že jsem pro dodržení správného poměru začal koukat po řešení, jak dorovnat hladinu paliva pro správný poměr. Zde máte první odpověď na otázku ohledně chudé směsi, kde někteří diskutující na internetu tvrdí, že to podpálí ventily a zničí těsnění pod hlavou. Kde má tu odpověď, mě by totiž velice zajímala!



Mile rád odpovím.
Stoichiometrický poměr origo benzínového motoru je 14,7:1 ... a Ethanolu je 9,765:1.
Logicky tedy z těchto dvou údajů si lze dopočítat, že při zachování motoru na benzín "bez úpravy" bude směs "chudá".
Chudá směs = přehřívání spalovacího prostoru = v lepším případě se zničí těsnění pod hlavou, jak je zmíněno v článku, v horším prasknou pístní kroužky nebo píst.



Tohle ovšem není odpověď na škodovkářovu otázku: on se ptal na něco úplně jiného!

Kromě toho ani tato rádoby odpověď není správná: prvně se vždy utaví elektrody svíček (někdy se rozpadne také izolátor), hned poté následují ventily (podpálené) a písty (nikoli prasklé, ale propálení jejich dna + "natažení" hliníku na válec, další v řadě je zkroucená hlava (odtud fouklé těsnění pod hlavou), případně též zkroucený blok. Pístních kroužků se to víceméně netýká, ty obvykle zůstávají nepoškozeny. Nic z toho však není vidět na teploměru přístrojovky!

Návštěvník

---------
Další zbytečné pletení hlav.

Utvení elektrod - tak tohle jste rekordman, slyším to poprvé a směju se. Možná by nebylo špatné zabrousit na odkaz italpower.cz a podívat se na reakci pána TAXIKARE, který ujel na E85 desítky tisíc km a to už by se ty Vaše utavené svíčky musely projevit. Osobně jezdim na iridiový i obyčejný NGK a fakt se mi nic neutavilo.

Ale už dále reagovat nebudu, házet hrách na stěnu se mi fakt nechce.
hezký den přeji
Zdravím, vím že je vlákno dost staré, ale pro všechny, kteří by rádi věděli, co je a co není pravdy na tom, že lze neupravené auto používat na E85 musím konstatovat, že možná nějakou dobu ano, nikoli však dlouhodobě. Upálená část výfukového ventilu skápla na píst a poškodila píst i stěnu válce, obě dvě svíčky ve válci (mám dvě svíčky na válec) byly bez elektrod - utavené. Není jiné vysvětlení, než extrémní teplota spalování, můžu být rád, že zůstaly lopatky turba...
Návštěvník

Re: ethanol E85

Příspěvek od Návštěvník »

No a teď se můžeš těšit na to, jak se na tebe sesype hejno průměrných českých ignorantů, jaký jsi blbec, že nejezdíš furt na E85, neboť je to prostě prima: lacinější a samozřejmě to ničemu neškodí. :mrgreen:
Proč? Protože průměrný český ignorant je hluboce přesvědčen o tom, že právě on ví všechno nejlíp.
michalpce
Příspěvky: 141
Registrován: stř zář 21, 2016 14:20

Re: ethanol E85

Příspěvek od michalpce »

Zeptám se, má Mazda s úpravou pro E85 jezdila cca 2 roky na čistý ethanol (ještě za minulého majitele). Já tankuji již dva roky kvalitní benzín. V tomto autě je plechová nádrž je možné, že ethanol měl vliv na její proreznutí?
Odpovědět