Přechod na jiny typ oleje Octavia II 1,9TDi

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Přechod na jiny typ oleje Octavia II 1,9TDi

Příspěvek od Jezevcik »

hanzw píše:Dival jsem se na weby jak shellu tak i castrolu a na moje auto tam doporucuji vsude 5W30 .
To je trend, který má vyhovět pofiderním úsporám paliva a jisté spotřebě oleje. Tak si vyber....Já bych volil 5W-40 a ještě měl lepší pocit z ochrany motoru.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
e1H

Re: Přechod na jiny typ oleje Octavia II 1,9TDi

Příspěvek od e1H »

1. Teraz tam daj ten Castrol ktorý už máš doma a po 10 tisíc km ho vymeň. Filter daj buď originálny, MANN, prípadne Bosch, podľa ceny a dostupnosti. Ďalej to už teraz nerieš.

2. Keď budeš mať najazdených už nejakých 8 tisíc, znovu sem napíš, zreferuj ak či máš nejakú spotrebu oleja, hlučnosť motora, akým štýlom si jazdil a plánuješ jazdiť naďalej, daj vedieť aký máš rozpočet, a potom ti poradíme, že aký olej máš kúpiť najbližšie. Pravdepodobne už dostaneš odporúčanie aj na úplne konkrétne oleje.
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5787
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Přechod na jiny typ oleje Octavia II 1,9TDi

Příspěvek od jerome »

hanzw píše:No a jeste jeden (mozna blby dotaz) proc potrebuji při provozní teplotě viskoznější (hustší) olej? Dival jsem se na weby jak shellu tak i castrolu a na moje auto tam doporucuji vsude 5W30 . Hustci potrebuji kvuli stari motoru (najetym km)? Rozumim tomu spravne?
Da sa to tak povedat. Niekedy pomoze pri vyssej spotrebe oleja dat olej s vyssim cislom za W. Aj ked v inom vlakne niekto pisal ze aj 1l/1000km je ok akekolvek castejsie dolievanie nie je ok :mrgreen: Kludne mozes pouzivat jak 5W30 (ruky prec od ACEA A1/B1,A5/B5 :idea: ) tak i 5W40 ale musia mat normu pre motory VW PD :!:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Přechod na jiny typ oleje Octavia II 1,9TDi

Příspěvek od Pitris »

hanzw píše:No a jeste jeden (mozna blby dotaz) proc potrebuji při provozní teplotě viskoznější (hustší) olej?....
Oleje 5w30 a 5w40 se při studeném startu chovají v motoru téměř stejně, ale při prohřátém motoru (dle venkovní teploty po 10-ti/15-ti km) nabízí "čtyřicítka" vyšší rezervu mazání (a obzvláště při vyšším výkonnovém nebo teplotním zatížení). "Třicítky" jsou zase střihově stabilnější - proto jsou v této SAE i oleje "longlife", ale tento způsob intervalů výměn je možná doporučeníhodný (pouze když to výrobce povolí) jen při dlouhých jízdách.... Jinak je VŽDY lepší měnit olej po 10-ti / 15-ti tkm - podle způsobu jízd....
hanzw píše:No prevazuji prevazne kratke trasy do 20Km obcas treba 70, 80...ale malokdy nad 100Km. Podminkou je tedy vymena po 10 000Km. Pitris jaky lepsi olej bys mi doporucil?
....a Tvůj způsob jízd je "tak někde napůl" - dá se i 5w30, i 5w40 a měnit tak kolem 12-ti tkm / 1rok
Já bych ale volil spíš 5w40 a olej měnil po 10-ti tkm (u svého měním před zimou na 5tkm a po zimě tak na 10tkm - a to mám předepsáno 15/20tkm/1rok). A jestli můžu, tak bych po tom Castrolu (když už ho máš tak ho použij, ale dá se to použít i tak na 5tkm na "proplach" motoru - nebo ho nechej / když by to tak nějak vyšlo / až na zimu) volil třeba:
http://www.oleje.cz/p/eneos-premium-hyp ... -4-l--3245
http://www.oleje.cz/p/texaco-havoline-u ... -5-l--1569
http://www.oleje.cz/p/aral-high-tronic-5w-40-4-l--7508
http://www.millersoils.cz/ee-longlife-5w40?c=220
http://www.millersoils.cz/xf-longlife-5w40
http://www.millersoils.cz/trident-longlife-5w40
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... P-5W-40-5l
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... S-5W-40-4l
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... C-5W-40-5l
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... L-5W-40-5l
....a pokud by ses rozhodl pro 5w30 VW507, tak třeba:
http://www.oleje.cz/p/mogul-extreme-5w-30-4-l--1191
http://www.oleje.cz/p/shell-helix-ultra ... 5-l--11430
http://www.millersoils.cz/ee-longlife-5w301?c=451
http://www.millersoils.cz/xf-longlife-5w30
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... t-5W-30-4l
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... I-5W-30-4l

A nebudu Tě "zatěžovat" tím, že když není DPF, je vhodnější použít olej bez normy ACEA C3, nebo už s C3-10 nebo C3-12, protože když budeš olej měnit tak jak bylo výše psáno, je to celkem jedno. A pokud konkrétně, tak bych vybíral u Millers, Yacco nebo třeba Valvoline či Agip/Eni....

Jinak pokud
hanzw píše:....před nedávnem jsem si pořídil starší Škodu Octavia II 1,9Tdi. Najeto 283 000Km....
....tak bych se zajímal (a pro jistotu i vyměnil) i převoďák (VW501.50), brzdovku (DOT4), chladicí kapalinu (VW TL 774 D/F), filtry a nebyl by od věci ani olej v posilovači řízení (VW TL 52146)....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Přechod na jiny typ oleje Octavia II 1,9TDi

Příspěvek od Jezevcik »

Pitris píše: A nebudu Tě "zatěžovat" tím, že když není DPF, je vhodnější použít olej bez normy ACEA C3, nebo už s C3-10 nebo C3-12, protože když budeš olej měnit tak jak bylo výše psáno, je to celkem jedno.
Jarku, já bych si trochu toho "zatěžování" dovolil.

Millers Oils 12.3.2013 píše:
Dobrý den,
protože se zde v tématu i v jiných z poslední doby často diskutuje použití olejů s aditivačním balíkem ACEA C3 v případech, pokud to není nutné (vozy s DPF) dovoluji si uveřejnit grafy od jednoho ze světových dodavatelů aditiv originálním výrobcům olejů, kterým je i Millers Oils.
Aditivační balík ACEA C3 prošel za poslední roky vývojem podle roků vydání od C3-04, C3-07, C3-08 až po C3-10. Míra ochrany proti opotřebění se razantně odlišuje. Dále se obecně traduje, ža ACEA A3/B4 jakožto full SAPS olej chrání agregát lépe, než C3, což je pravda jen dokud nesrovnáme roky vydání aditivačních balíků.
Např. ACEA C3 - 04, 07, 08 ukazují menší ochranu proti opotřebení než oleje ACEA A3/B4-08 FULL SAPS.
Ovšem nejnovější norma ACEA C3-10 poskytuje stejnou míru ochrany jako oleje s aditivačním balíkem pouze ACEA A3/B4-08 FULL SAPS.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
ka-spel
Příspěvky: 1092
Registrován: úte lis 07, 2006 22:51
Kontaktovat uživatele:

Re: Přechod na jiny typ oleje Octavia II 1,9TDi

Příspěvek od ka-spel »

hanzw píše:Nebo mi prostě poraďte co nejlepšího tam nalit :-) ja si klidne nechám poradit :-)
Já do stejného liji jen Mobil 1 ESP Formula 5W30 a měním co 10 tis. km i se vzduchovým a kabinovým filtrem Mann. Teď uvažuji o Hengst. Vypadá provedením dost dobře http://forums.tdiclub.com/showthread.ph ... gst+filter Nedolívám nic. Pokles je cca na střed mezi rysky. Pokud vám to 5W30 žere, tak má blbý olej nebo motor. :P
byloObrázek
je Obrázek
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Přechod na jiny typ oleje Octavia II 1,9TDi

Příspěvek od Jezevcik »

Možná už se to tu probíralo a nějak mi to uniklo, ale teď jsem si všiml, že Millers Oils mají u EE ACEA C3-12 a Alfi ACEA C3-10. Alfi tam má chybu?
http://www.millersoils.cz/ee-longlife-5w40?c=220
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... e-5W-40-5l
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Přechod na jiny typ oleje Octavia II 1,9TDi

Příspěvek od Pitris »

Já bych řekl, že alfi jen neaktualizoval data :? :)
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
e1H

Re: Přechod na jiny typ oleje Octavia II 1,9TDi

Příspěvek od e1H »

A nech je ešte väčšia sranda, na anglickej stránke sa píše iba C3.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Přechod na jiny typ oleje Octavia II 1,9TDi

Příspěvek od Pitris »

Vzhledem k tomu že ty "nano"oleje Millers jsou k dispozici někdy od roku 2012, tak nevěřím, že by byly testovány "jen" na normu ACEA C3-08 (nebo i míň), když už existovala C3-10.... Spíš to angličani neřeší 8)
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Přechod na jiny typ oleje Octavia II 1,9TDi

Příspěvek od Jezevcik »

Schválně jsem na to zastoupení napsal. Uvidíme, s čím přijdou.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Přechod na jiny typ oleje Octavia II 1,9TDi

Příspěvek od Jezevcik »

Zde je můj dotaz....
Dobrý den,
zajímalo by mne, jakou olej Long Life EE splňuje ACEA normu. Vaše stránky uvádějí ACEA C3 - 12 a anglické ACEA C3.
Kde je pravda?
Děkuji za vyjádření


....a zde je odpověď.
Dobrý den,

Podle nejnovější (nelogické) legislativy nesmí výrobce na svých stránkách rok vydání ACEA normy uvádět, proto se tím profesionální producenti olejů začali před pár týdny řídit.
My jako importér stále aktuální data z technických listů uvádíme.



S pozdravem / Best Regards

Ing. Petr Vejvoda

obchodní ředitel



A-SHIFT s.r.o. | Švermova 128 | Liberec 20 | 460 10
Výhradní autorizovaný dovozce Millers Oils do ČR a SR
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Itall

Re: Přechod na jiny typ oleje Octavia II 1,9TDi

Příspěvek od Itall »

Jestli tam šel stále stejný olej, pak proč dávat jiný, když se tento 283000 km osvědčuje? Tuším, že Castrol nebude lepší ani levnější. A viskozita 5W-30 to rovněž asi nevylepší.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Přechod na jiny typ oleje Octavia II 1,9TDi

Příspěvek od Pitris »

Jezevcik / Ing. Petr Vejvoda píše:Podle nejnovější (nelogické) legislativy nesmí výrobce na svých stránkách rok vydání ACEA normy uvádět, proto se tím profesionální producenti olejů začali před pár týdny řídit....My jako importér stále aktuální data z technických listů uvádíme....
Asi made in Brusel - jako všechno :( Uvidíme jak dlouho to euroúředníčci nechají uvádět aspoň obchod
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Přechod na jiny typ oleje Octavia II 1,9TDi

Příspěvek od Pitris »

Itall píše:Jestli tam šel stále stejný olej, pak proč dávat jiný, když se tento 283000 km osvědčuje? Tuším, že Castrol nebude lepší ani levnější. A viskozita 5W-30 to rovněž asi nevylepší.
A přečetl sis vůbec původní dotaz a o jaký motor se jedná :?: Olej co tam byl tam neměl co dělat....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět