Proplach motoru

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Brembo
Příspěvky: 2294
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Průplach motoru

Příspěvek od Brembo »

diskusie k článkom radšej ani nečítam. Zvačša su to odborníci do 16 rokov,ktorý hodnotia jednotlivé autá len podla parametrov vyčítaných z internetu-auto ktoré je v porovnaní s konkurenciou tažšie je automaticky na h.... Lenže každý ušetrený kg niečo stojí-v podobe tenších výstuh,viacej plastu,nahrádzanie ocele hliníkom atd. A tí odborníci su profíci,ved na internete nájde človek všetko,často na jednu tému 2 uplne rozdielne názory tvorcov článku.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Návštěvník

Re: Průplach motoru

Příspěvek od Návštěvník »

Zdravím pánové. Chtěl bych se zeptat. Jaký máte názor na proplach motoru naftou? Mám Mazdu 626 2.0i z 1998 jenže už si spapká okolo 1.5 - 2.0L/1000 KM hold už má najeto lehce přez 300 TKm. Dávám ji Valvoline maxlife 10W40. Měním po 8000Km. Jezdím převážně krátké trasy a jednou nebo dvakrát měsíčně ji proženu po dálnici Brno-Berlín.
Soused má stejný typ a při každé výměně oleje po vypuštění nalije do motoru naftu až po rysku. Nechá 2 minuty bězet, vypustí a až pak naleje nový olej. Má motor krásně čistý. Jenže mu to nepapká olej, tak mám strach, aby nebyl problém, když se bude nafta míchat s benzínem ve spalovacím prostoru. Mě olej teče přes pístní kroužky.
Co myslíte? Mohl by to být problém?
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9935
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Průplach motoru

Příspěvek od Colommbo »

Zrovna před pár dny jsme to tu probírali - viz můj příspěvek 6.12.2015 v 11.33 a další:
proplach-motoru-t5371-45.html
Myslím, že při tvé spotřebě oleje ale nepomůže už vůbec nic a i jakýkoli proplach je zbytečný. Dolévej levný olej a jezdi, dokud ti dovolí STK...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Průplach motoru

Příspěvek od Pedro »

300tkm a taka olejnicka?...?
Varianta motoru? 100kw (oznacovan jako GT)a nebo cca 85.
Teda jestli pamet nesali(y)
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Průplach motoru

Příspěvek od Pitris »

Návštěvník píše:....Mám Mazdu 626 2.0i z 1998 jenže už si spapká okolo 1.5 - 2.0L/1000 KM....Mě olej teče přes pístní kroužky....
Já bych tu viděl 3 možnosti....
1)
Colommbo píše:Dolévej levný olej a jezdi, dokud ti dovolí STK...
2)
Vyzkoušet Mobil1 5w50 - za tepla je viskóznější (hustší) a může líp dotěsnit již větší vůle.
Krom toho je (údajně) nejlepší na uvolnění zakarbonovaných pístních kroužků....
3)
Udělat GO motoru (nebo aspoň vyměnit ty kroužky a gufírka ventilů) bo to je ještě starý dobrý poctivý motor :wink:

Naftu na proplach místo oleje bych tam nedával - za 2minuty (ani za 5 nebo 10) tvrdý karbon neodstraní.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9935
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Průplach motoru

Příspěvek od Colommbo »

Pitris píše:...Vyzkoušet Mobil1 5w50 - za tepla je viskóznější (hustší) a může líp dotěsnit již větší vůle...
...bo to je ještě starý dobrý poctivý motor :wink:
Když už padesátku, tož lépe Sunoco Synturo Sportivo API SH, ale jak už jsem zmínil, olej motoru samotnému už nepomůže a na dolívání bude SSS poměrem výkon/cena (nej)lepší... :idea:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Návštěvník

Re: Průplach motoru

Příspěvek od Návštěvník »

300tkm a taka olejnicka?...?
Varianta motoru? 100kw (oznacovan jako GT)a nebo cca 85.
300tkm mám tachecovejch. Reálný stav samozřejmně může být jinej. 100kw byl HP ja mám 85kw FS s vyměněnou sací vačkou ze sportky. Papírově by to mělo dávat 96kw. Boužel změřeno nemám.
Dolévej levný olej a jezdi, dokud ti dovolí STK..
Cenu oleje neřeším. Beru ho na firmu, takže může dostávat cokoli kvalitního i při 3-4 litrech měsíčně

Zajímá mě jestly nafta může uškodit nebo ne. Jestly to pomůže už nechám náhodě. Mám sehnaný i starý petrolej, tak to chci vyzkoušet i kdyby to mělo spotřebu oleje jen snížit.
Udělat GO motoru (nebo aspoň vyměnit ty kroužky a gufírka ventilů) bo to je ještě starý dobrý poctivý moto
Ano starý poctivý motor. Proto jsem si pořídil starou atmosféru. Ty novější elektrikou natřískaný auta jdou mimo mě. Scháním 2.5l V6 z xedose. Ten pak půjde na generálku. Tudíž GO u tohoto motoru je pro mě zbytečný

Už jsem i vyléčen z těch "lepších" značek. Měl jsem BMW 325ci 2.5 R6 z roku 2000 najeto 160 tkm. během roku měněná zapalovací cívka. Imobilizér, palivový čerpadlo, PP rameno. Takže jsem se ho po necelým roku zbavil.
Vyzkoušet Mobil1 5w50
Můžu zkusit.
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Průplach motoru

Příspěvek od Jezevcik »

Návštěvník píše:Scháním 2.5l V6 z xedose. Ten pak půjde na generálku....
Ten motor se dával i do předchozí verze 626, jelo to jako blázen, ale mám pocit, že spotřeba nic moc.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9935
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Průplach motoru

Příspěvek od Colommbo »

Dle mého proplach naftou tak, jak píšeš (uvažuješ), motoru neuškodí. Ale taky nijak nepomůže, takže je to zcela zbytečné, věř tomu. Ale petrolej - kdosi tu (nebo jinde...?) kdysi psal o nalití petroleje do válců otvory po svíčkách - trošku nalít a nechat den-dva-tři být, pak bez svíček jen krátce protočit golou nebo i startérem, znova trochu dolít, nechat uležet, protočit a vyměnit olej. Petrolej může mírně uvolnit kroužky, jsou-li zapečené, ventilovým guferům to nepomůže, ta se musí měnit.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Návštěvník

Re: Průplach motoru

Příspěvek od Návštěvník »

Ten motor se dával i do předchozí verze 626, jelo to jako blázen, ale mám pocit, že spotřeba nic moc.
Mám benál za pár korun, takže spotřebu nehrotím. Ten 2.0 přestává stačit když jedem ve 4 lidech s plně narvaným kufrem. Proto plánuji tu 2.5
Návštěvník

Re: Průplach motoru

Příspěvek od Návštěvník »

Ok. Takže na tu naftu se vyprdnout. Dík
adosM

Re: Průplach motoru

Příspěvek od adosM »

Škoda, ten motor je po smrti. Bohužel majitel před tebou byl debil a točil motor za studena a nechoval se k němu dobře a tím pádem sral i na včasné výměny oleje. To jsou nejčastější důvody, proč to tak žere olej. Auto nemáš od nova ne ? 5w50 sunoco a dolívat. Možná by tomu trochu pomohla ta kůra s čističem kdesi z Usa. Už nevím název výrobce, ale lidi si to docela chválili. Jinak 300 tis km není na starý dobrý poctivý benzínový motor moc. Já mám tyto km na bmw e36 a naštěstí mě to žere 0.2 l na 3 tis km. Ale to tomu dávám často hodně napít až do omezovačů a chtělo by to těsnění pod víkem ventilů. Tama prosakuje olej
Návštěvník

Re: Průplach motoru

Příspěvek od Návštěvník »

2 Navstevnik: Proc u toho menis olej po 8000km, kdyz podle toho,co pises Ti to za tu dobu sezere skoro 2x celou olejovou napln? Osobne bych menil jen fitr...
mfilip2
Příspěvky: 26
Registrován: sob led 28, 2017 9:41

Re: Průplach motoru

Příspěvek od mfilip2 »

Máte někdo zkušenost s touto sadou na dekarbonizaci motoru? http://www.bg-care.cz/dekarbonizace/mot ... s515537649
Respektive nebude lepší koupit jen BG109 (na proplach motoru) a BG244 (na vstřikovače) a vyprdnout se na BG112 (což je aditivum do oleje)?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Průplach motoru

Příspěvek od Pitris »

Junior tu BG sadu (benzinovou) použil - písnu mu ať sem hókne zkušenost....
A já osobně bych to "vylepšovadlo" oleje 112 taky nedával.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět