R5 TDI + R10 TDI VÝHRADNĚ 506.01 NEBO I 507.00 ?

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Auto1

R5 TDI + R10 TDI VÝHRADNĚ 506.01 NEBO I 507.00 ?

Příspěvek od Auto1 »

Nazdar.
Mám dotaz ohledně motorového oleje.
Bavíme se výhradně o motoru R5 TDI,a ten má dle výrobce jak motoru,tak olejů uvedeno,že nesmí být použit jiný olej,než 506.01

Tento olej (přesněji norma) byl však obecně nahrazen 507.00 a tato norma nahrazuje 506.01

506.01 je 0W30 a 507.00 je 5W30

Takže zde je konflikt,a když jsem volal do VW v CZ,tak mi tvrdili,že tam lejí 507.00,a 506.01 vůbec nemají!
Přitom jim do karet hrají nápisy na baleních olejů ve stylu: třeba jako že tento olej 507.00 nahrazuje normu 506.01 atd...

Potom jsou ale i u některých obalů olejů,třeba Q8 nebo Shell kde píšou: Tento olej 507.00 lze použít do všech TDI motorů,s jedinou vyjímkou,motory R5 a R10 TDI.Zde používejte výhradně 506.01

Zde důkaz: http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=775
Další,je to napsáno na tom linku úplně dole:
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1331

píšou rovnou,nepoužívejte pro motory R5 TDI a V10 TDI, které byly vyrobeny před červnem 2006. U těchto
motorů je nutná specifikace oleje VW 506.01 (SAE 0W-30).

Chápal bych,kdyby ten R5 TDI měl DPF,tam je nutno mít 507.00 kvůli samotnému DPF,jenže když ten DPF tam není,tak proč se uvádí,že musí být výlučně olej 506.01?

Sehnat 506.01 je pěkně složité,protože ho nemají skladem,a skladem ho nemají,protože tlačí 507.00,nicméně 506.01 lze objednat za asi 300kč/litr Shell.

Tvrdí se,že 506.01 je longlife II a že ničil motory,byl moc řídký,ale většina motorů má možnost nejméně dvou VW norem,R5TDI má možnost jedině jednu a to 506.01 a nesměl se tam,do příchodu 507.00 dávat nic jiného,a až po příchodu 507.00 nastaly dvě situace,buďto tam 507.00 může nebo nesmí.

Kdo zná odpověď a nemá jen doměnky?

Jsou tři verze.

1) 507.00 nahrazuje vždy 506.01,i u R5+R10 TDI
2) 507.00 nahrazuje 506.01 téměř vždy,jen ne u R5+R10 TDI,tam patří pouze 506.01
3) Některé 507.00 nahrazují 506.01 a některé ne,ale to je z podstaty věci nesmysl.

Pokud tam 507.00 nesmí,pak je jediná možnost asi Shell Helix Ultra AV 0W/30 nebo alternativa od Mogulu,nic jiného jsem nenašel,co by se ještě dalo objednat.
Demo
Příspěvky: 609
Registrován: pon úno 25, 2008 13:17
Bydliště: Brno

Příspěvek od Demo »

modelář

Příspěvek od modelář »

Na výběr je 507.00 = zku.vení motoru, nebo 506.01 = zku.vení DPF (pokud tam je). :P
modelář

Příspěvek od modelář »

Jelikož je tu ticho po pěšině, tak si ještě rýpnu: Systém PD není kompatibilní s DPF, což výrobci ani v nejmenším nepřekáželo v tom, aby PD s DPF delší dobu kombinoval! :x
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1754
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Příspěvek od kornel »

nuz koncern a ich oleje resp. normy je jeden velky zmatok a chaos..sam mam obavy, aby som si tymi predpisanymi"riedkymi" eko srackami neodsieral motor postupne.. Ja by najradsej vsade lial diester ci triester na 7tkm ale zaruka je krehka :D
bio
Příspěvky: 934
Registrován: čtv bře 06, 2008 22:15

Příspěvek od bio »

Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Řekl bych, že víc než tady http://www.oleje.cz/forum/viewtopic.php?t=3772 už k tomu nikdo nenapíše.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Itall

Příspěvek od Itall »

kornel píše:nuz koncern a ich oleje resp. normy je jeden velky zmatok a chaos..sam mam obavy, aby som si tymi predpisanymi"riedkymi" eko srackami neodsieral motor postupne.. Ja by najradsej vsade lial diester ci triester na 7tkm ale zaruka je krehka :D
Což takhle měnit olej po 2000 km, to byl interval, předepsaný u Š Octavia z konce 50. let minulého století. Ale zas - sichr je sichr, co, ne?
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1754
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Příspěvek od kornel »

pokial viem.. pri pouziti oleja na esterovom zaklade sa dost vazne odporuca menit olej podstatne skor, ako pri pouziti olejov na HC ci PAO zaklade :wink:
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Itall píše: Což takhle měnit olej po 2000 km, to byl interval, předepsaný u Š Octavia z konce 50. let minulého století. Ale zas - sichr je sichr, co, ne?
Byly to 3000Km 8)
Itall

Příspěvek od Itall »

skodovkar píše:
Itall píše: Což takhle měnit olej po 2000 km, to byl interval, předepsaný u Š Octavia z konce 50. let minulého století. Ale zas - sichr je sichr, co, ne?
Byly to 3000Km 8)
Dobrá, opravuji na 3000 km :D .
Návštěvník

Re: R5 TDI + R10 TDI VÝHRADNĚ 506.01 NEBO I 507.00 ?

Příspěvek od Návštěvník »

Neřeš to a nebo to. Dej tam prostě to co ti říká manuál a máš pokoj.
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5787
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: R5 TDI + R10 TDI VÝHRADNĚ 506.01 NEBO I 507.00 ?

Příspěvek od jerome »

No vyzera to na uhorkovu sezonu ked sa vytahuju 4 roky stare vlakna Obrázek :mrgreen:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Odpovědět