Olej do 2T+převodový Minarelli AM6 (Yamaha TZR50)

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
DominikPechac

Olej do 2T+převodový Minarelli AM6 (Yamaha TZR50)

Příspěvek od DominikPechac »

Zdravím všechny,
mám moto Yamaha TZR50, motor Minarelli AM6 - momentálně tam není nic upraveného, moto točí cca. 11-11,5tis otáček, takže bych rád našel ten nejlepší olej, nebo aspoň aby mi někdo řekl že co do toho leju, je dostačující. Má to oilmaster - olej se mísí sám podle polohy lanka plynu atd.
Momentálně tam leju toto:
Do nádržky na olej - http://www.reximaoil.cz/cs/motocyklove- ... -litr.html

Převodový olej - momentálně tam je tento, 5W40 protože mi v zimě tuhla při studeném motoru spojka :D
http://maziva.heureka.cz/texaco-havolin ... 5w-40_1-l/

Koupil jsem tento na příští výměnu:
http://www.reximaoil.cz/cs/castrol/429- ... -litr.html

Rád bych slyšel názory na olej co tam mám, jestli to je v pořádku, na olej co leju do nádržky a na olej co jsem koupil na další výměnu. Rád bych dal motorce to nejlepší a nešetřil. Pokud má někdo s tímto motorem zkušenosti, budu rád za každou radu co se týče provozu a ochrany životnosti motoru. :wink: Momentálně najeto kolem 15,5tis km - už jsem spotřeboval 1l ole je do nádržky od koupě, ten stejný jako výše.
Děkuji všem za rady a přeji hezký den. :)
otass
Příspěvky: 150
Registrován: stř úno 25, 2015 13:22

Re: Olej do 2T+převodový Minarelli AM6 (Yamaha TZR50)

Příspěvek od otass »

Já mám 2T jiné výroby, ale převodový olej jsem dával tento:
http://www.reximaoil.cz/cs/castrol/345- ... -litr.html
Trochu se divím, že tam chceš dávat běžný motorový olej, to je nějaký tuning nápad?
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej do 2T+převodový Minarelli AM6 (Yamaha TZR50)

Příspěvek od Durex »

Tady asi moc neporadím. Maximálně pokud by si chtěl dopřát motoru opravdu něco lepšího,tak třeba Motul 710 a nebo jít třeba ještě o řadu víš,ale to je už zbytečné.
http://maziva.heureka.cz/motul-710-2t-1 ... e/#section
http://maziva.heureka.cz/motul-800-road ... e/#section
Tyto oleje krásně voní :lol: Jinak je třeba dodržet ty výkonové specifikace,kterou plní jak ty mé navrhnuté,ale i ten tvůj. Další důležitý parametr je viskozita,když to chceš použít do čerpadla. Takže použít zásadně předředěné oleje SAE 30. Což jsou taktéž všechny zde uvedené. Za sebe jen dodám,že osobně bych to míchal do nádrže a čerpadlo odpojil. Za svoji letitou kariéru s 2T mám s čerpadlem rozporuplné zkušenosti. Na jednom to chodilo výborně a na druhým 2T taky,než se to kvůli čerpadlu zadřelo ...
Co se převodovky týká,tak tebou vybraný Castrol (GPS) Power1 4T 10W-40 je dobrá volba. To schvaluju.
Pro otasse: Není to tuning nápad,ale běžná praxe ...
Naposledy upravil(a) Durex dne čtv kvě 28, 2015 8:42, celkem upraveno 1 x.
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej do 2T+převodový Minarelli AM6 (Yamaha TZR50)

Příspěvek od Pitris »

to Dominik: Co jde o motor, tak se drž API TC+ a JASO FD
....a převodovka? Možná blbě chápu, ale zdá se mi že píšeš že tam teď máš 5w40 a protože Ti v zimě tuhla při studeném motoru spojka, tak si na příští výměnu koupil 10w40. Mělo by to být spíš opačně :o
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej do 2T+převodový Minarelli AM6 (Yamaha TZR50)

Příspěvek od Durex »

Já si myslím,že to bylo tím,že se jednalo o čistě autoolej API SL a to spojkám nedělá dobře ... Takže když teď použije motoolej s JASO MA,tak to bude už v pořádku....
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej do 2T+převodový Minarelli AM6 (Yamaha TZR50)

Příspěvek od Pitris »

....nebo převoďák (třeba) http://www.oleje.cz/p/repsol-moto-trans ... -1-l--3033 a když s tím budeš fakt i v zimě a tuhla by spojka, tak 5w40 s JASO MA (třeba) http://penriteoil.cz/oleje-pro-automobi ... &order=ASC
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
otass
Příspěvky: 150
Registrován: stř úno 25, 2015 13:22

Re: Olej do 2T+převodový Minarelli AM6 (Yamaha TZR50)

Příspěvek od otass »

Jo, dámy a pánové, sorry. Já si až teď všimnul, že je řeč o motorce a ne o skůtru. A přiznám se, že jsem si dlouho lámal hlavu nad tím, co může mít společného převodový olej se spojkou. :D

Když už jsme u toho, v čem je "horší" JASO FC oproti FD?
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej do 2T+převodový Minarelli AM6 (Yamaha TZR50)

Příspěvek od Durex »

Výkonově stejný jako FC,akorát kouřivost je daleko nižší
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej do 2T+převodový Minarelli AM6 (Yamaha TZR50)

Příspěvek od Durex »

Však to krásně potvrzuje to,co jsem napsal. Děkuji :wink:
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
DominikPechac

Re: Olej do 2T+převodový Minarelli AM6 (Yamaha TZR50)

Příspěvek od DominikPechac »

Díky všem za odpovědi,
ohledně toho čerpadla, odpojit, neodpojit, sám nevím. Takhle jsem rád že si to ředí jak potřebuje, toho že to přestane fungovat se trochu bojím. Přemýšlím o kitu, je to sice finančně náročné protože to není jen kit ale spoustu dalších věcí okolo, takže bych to odpojil a ředil sám.
Ještě se zeptám, občas tankuji Vervu 100, kvůli pročištění (Bylo mi jasné že to nepojede 120, ale popravdě mi to líp táhne v nízkých otáčkách a rychleji se to vytočí) Nebude tam žádný problém co se týče oleje atd.? Abych věděl..
Jinak ten olej byl koupenej v místních obchodě, kde jsem nenašel jiný syntetický v litrovém balení, takže jsem ho vzal :D
Díky ještě jednou a přeji všem krásné slunečné dny :)
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej do 2T+převodový Minarelli AM6 (Yamaha TZR50)

Příspěvek od Pitris »

DominikPechac píše:Ještě se zeptám, občas tankuji Vervu 100....
Dvoutakt "smlsne" všechno :wink: Ne - vážně. Když to nevadí Tobě, tak motorce určitě taky NE....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět