Ano, jenže dnes ti ostatní kolem v zimě zimní gumy mají a nejsou zvědaví na tempo toho, kdo jede na letních. A to už vůbec nemluvím o situaci, kdy ten na letních zasněžený úsek ucpe, poněvadž se někam nedokáže vyškrábat: ne že by to neuměl, ale fyzika ho tam nepustí.feroF píše:Skutocne to nie je o pneu, ale predovsetkym o sposobe ovladania vozidla a vozidle ako takom. Kedysi sme nemali zimne pneu, ...
Jinými slovy, tohle
je sice krásná poučka, nicméně v dnešním provozu málo použitelná.feroF píše:Pneu bude vyhovujuce, ak vodic bude empaticky.
Mé letní GY s velejemným členěním dezénu jsou výrazně hlučnější, než "traktorové" zimní Nokiany téže šíře na tomtéž autě.feroF píše:A k hlucnosti (letnych pneu): cim viac zarezov v dezene pneu, tym vyssia hlucnost (samozrejme, pri rovnakej kostre a zmesi.Vynimka: sip od GY). Aj testy to zvacsa potvrdzuju, ze najtichsie vychadzaju pneu s minimalnym poctom priecnych - aj malinkych - zarezov.