Olej s Ford normou

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od lengy60 »

Moje úvaha co se týče toho oleje,byla hlavně o chemických přísadách toho spešl oleje do motorů s řemenem máčeným v olejové lázni,tedy aby nedošlo k narušení nebo vytahání řemene. :idea: Jak vidno,Návštěvník tam dal A5/B5 a zatím se nic neděje,takže je to nejspíše blbost a ten olej bude skutečně opět jen úlitba sníženým emisím a pokud by se použil normální olej,tak by se nejspíše nic nestalo.A zeptám se ještě jinak,zkoušeli jste poté,co jste dali auto pořádně do kožichu,otevřít nalévací víčko? Mně se při použití oleje A5/B5 kouřilo z nalévacího hrdla jak s kamen,5W-40 tohle nedělá.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Návštěvník

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Návštěvník »

lengy60 píše:... Návštěvník tam dal A5/B5 a zatím se nic neděje...
Jenže já mám ještě "suchý" řemen. :D
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Durex »

Co se řemenu a oleje týká. Tak řemen bude z pryže,která musí odolávat olejům. Pak je jedno,jakou viskozitu,syntetičnost či minerálnost oleje dám. Jsou směsi,které v kontaktu s olejem výrazně bobtnají a zvětší svůj objem 2x či 3x. Pak jsou ale směsi,kterým je olej putna a právě z toho bude ten řemen. Jinak by to nemohlo fungovat. Takže za mě buď v klidu
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od lengy60 »

Durex píše:Co se řemenu a oleje týká. Tak řemen bude z pryže,která musí odolávat olejům. Pak je jedno,jakou viskozitu,syntetičnost či minerálnost oleje dám. Jsou směsi,které v kontaktu s olejem výrazně bobtnají a zvětší svůj objem 2x či 3x. Pak jsou ale směsi,kterým je olej putna a právě z toho bude ten řemen. Jinak by to nemohlo fungovat. Takže za mě buď v klidu
Pakliže je to tak,tak není o čem.Ono by bylo zajímavé zjistit,co je zač ten zajížděcí olej. :idea: Já mám neblahé tušení,že ti pacholci totiž lijí do motorů ve výrobě řekněme 5W-40. :idea: Jinak si neumím vysvětlit to,že většině se začne olej ztrácet až po první výměně. :twisted:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Durex »

Zajížděcí olej je olej,který automobilka výhodně nakoupí a splňuje firemní normu a nebo se jí blíží :lol: Zároveň se nejedná o hi-tech olej
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
redo
Příspěvky: 41
Registrován: pon kvě 13, 2013 15:07

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od redo »

Když jsem diskutoval s prodejcem a servisem výměnu oleje na třech tisících km a jejich nesouhlas s jejím provedením z důvodu zajížděcího oleje, říkla jsem jim ať mi tam klidně zase nalejou zajížděcí olej, že stejně půjde po 7-10tis. z auta ven. Neměli a nevěděli o jaký olej se jedná.
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od lengy60 »

redo píše:Když jsem diskutoval s prodejcem a servisem výměnu oleje na třech tisících km a jejich nesouhlas s jejím provedením z důvodu zajížděcího oleje, říkla jsem jim ať mi tam klidně zase nalejou zajížděcí olej, že stejně půjde po 7-10tis. z auta ven. Neměli a nevěděli o jaký olej se jedná.
V servisu mnohdy nevědí ani to,co by jaksi vědět měli,natož pak jaký olej do motoru ve fabrice lijí. :D
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Durex »

Na obranu servisů (jako,že to je asi poprvé a naposled,co je budu bránit :D ) je třeba dodat,že oni to vědět ani nemohou a i v průběhu výroby jednoho modelu se to může měnit. Opačným případem je olej do převodovky,kde už se počítá s tloušťkou olejového filmu a tady je nanejvýš vhodné zůstat u prvonáplně … ,ale to už by sme šli zase někam jinam :lol:
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9850
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Colommbo »

Jen tři s tématem nesouvisející drobnosti:
1. Včera večer jsem jen tak ze zájmu koukal na fórum Nissanclubu, konkrétně do sekcí 350Z a 370Z. Chlapi psali, že ty motory pracujou v dost horkém režimu a (nejen) proto, přestože výrobce píše o 5W30, všichni doporučují a používají minimálně 5W50 či (ještě lépe) 10W60... :P
2. kolega z Oplího klubu byl s novou benzínovou 1.4 Merivou na první garančce. Nevím, zda za samotnou kontrolu se platí, nicméně vyměnili mu olej a filtr. Psal, že nějaký sudový Castrol splňující oplí normu Dexos2 (podle všeho inteligentní molekuly 5W40, v 60litrovém balení pro maloodběratele v ceně cca 140-150Kč/litr) a vyfakturovali 2.400Kč...
3.
Durex píše:...Opačným případem je olej do převodovky,kde už se počítá s tloušťkou olejového filmu a tady je nanejvýš vhodné zůstat u prvonáplně …
Že by...? :lol: :lol: :lol:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Durex »

No myslel jsem to tak,že olej měnit,ale zase za to,co tam má být. Když není zbytí,dodržet normu,ale jinak držet se originálu
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
redo
Příspěvky: 41
Registrován: pon kvě 13, 2013 15:07

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od redo »

Durex píše:Na obranu servisů (jako,že to je asi poprvé a naposled,co je budu bránit :D ) je třeba dodat,že oni to vědět ani nemohou a i v průběhu výroby jednoho modelu se to může měnit.
Tak jsem to myslel.
sosko

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od sosko »

Az take horke to s tymi olejmi so snizenou HTHS nebude. Ono pokial je motor na taky olej primarne vyvijany, problem by nastat nemal. Ine je to napr. v TDI motoroch, ktore zacinali snad na 10W40 a teraz do tych istych starych motorov mazacie plany odporucaju 5W30. Pri novych autach primarne vyvijanych s ohladom na nizke emisie a nizkoviskozne oleje BY problem byt nemal. Pokial niekto meni olej raz za 30 tis km bez ohladu na podmienky, nepomoze mu ani 35W-100 :mrgreen:
Pri sucasne dostupnych aditivacnych balickoch do olejov je zabezpecena dostatocna miera ochrany proti opotrebeniu jednotlivych casti v motore. To, ze motor s olejom s nizsou HTHS papka viac oleja neznamena, ze sa ten motor viac opotrebuva. Logicky cim redsi(menej viskozny, tensi olejovy film atd) olej, tym lahsie sa dostane do spalovacej komory, tym lahsie zhori v nej. Toto uz musia vyriesit vyrobcovia motorov v buducnosti, aby k tomu dochadzalo v mensej miere (presnejsia vyroba, ine materialy atd.). Trend je jasny, do buducnosti sa pocita s dalsim znizovanim HTHS zatial na hodnotu 2.3, pod touto hranicou uz sucasne olejove aditiva nedokazu zabezpecit dostatocnu ochranu. Ale napriklad (podla grafu Lubrizolu ktory beriem s malou rezervou, ale o niecom predsa len vypoveda), oleje 5W30 s normou 507.00 vedia lepsie ochranit motor voci opotrebeniu, ako 5W40 s normou 505.01. Neplati teda pravidlo, cim menej viskozny olej a nizsia HTHS, tym slabsie olej chrani motorove casti. Prave naopak, ak je poziadavka vyrobit olej 5W20 (5W10 atd), vyrobca aditiva musi vyvinut a poskytnut taky balik, ktory poskytne ochranu minimalne v takej miere, aku by zabezpecil olej beznych viskozit.
Od roku 2012 sa robia vyskumy v americkych truckoch, kde miesto bezne pouzivaneho oleja 15W40 s HTHS >4.0, testuju oleje 10W30 s pouzitim novych aditiv a HTHS medzi 2.9 a 3.2. Po 500k milach a naslednych rozboroch vyplynulo, ze obidva oleje zabezpecili rovnaku mieru ochrany motorov (opotrebenie bolo rovnake).
Samozrejme tieto veci nemam zo svojej hlavy, ale z webstranky jedneho z najvacsich vyrobcov aditiv.

Aj napriek vsetkemu povedanemu moj nazor je, ze pokial stale existuje alternativa v podobe klasickeho oleja s 'normalnou' HTHS alebo NEznizenou viskozitou, budem pouzivat ten. Nie preto, ze by som sa bal o opotrebenie morora, ale len z cireho komfortu. Uz som to pisal v inom vlakne, na mojej 1.9TDI pri pouziti oleja 5W30, motor hlucny od zaciatku intervalu a postupne este horsie, po 10k km som ho vypustil radsej, zaroven liter oleja som musel dolievat. Po prejdeni spat na 5W40 motor tichsi a nedoliata ani kvapka. To je ale typicky priklad motora, ktory primarne nebol vyvijany na 'redsie' oleje, a tak to aj vyzera.
Druha vec je, ze ak si niekto mysli, ze si kupi trojvalcovu HTP TSI Ecoboost a bude to drtit 150km/h po dialniciach krizom po republike, ano vtedy problemy mozu nastat. Nie preto, ze by to NOVY olej nezvladol, ale preto, ze ten olej sa v takom motore a pri takom style zdegraduje radovo rychlejsie ako pri beznom jazdeni. Ak by sa menil kazdych 7tis km, problem nie je. Ak by sa ale menil kazdych 20-30tis km/ 2roky, problem nastane. Nie po 20 alebo 40 tis, ale pre nestastnika co to auto kupi so 150 tis najazdenymi. :roll: Zrovna Fordy su toho peknym prikladom. Kolko rokov uz Ford predpisuje do svojich aut olej s nizskou HTHS, co si pamatam ja tak aspon 15, mozno to je aj viac. Kolko z nas/vas poculo o vysypanych Ford motoroch, zadretych a pod. v dosledku oleja v nejakej vacsej miere ako ine automobilky, ktore pouzivali oleje 'normalne' :?: Ja si nespominaj na ziadnu taku aferu, co sa o inych automobilkach povedat neda.
Sorry za dlhy post, nemusite reagovat :mrgreen: Len som sa chcel podelit o nazor a o info , ktore som nasiel. 8)
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Pitris »

sosko píše:....Neplati teda pravidlo, cim menej viskozny olej a nizsia HTHS, tym slabsie olej chrani motorove casti. Prave naopak, ak je poziadavka vyrobit olej 5W20 (5W10 atd), vyrobca aditiva musi vyvinut a poskytnut taky balik, ktory poskytne ochranu minimalne v takej miere, aku by zabezpecil olej beznych viskozit....
Já jen, že HTHS viskozita oleje bude závislá spíš na základovém oleji než na aditivačním balíku....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Návštěvník

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Návštěvník »

Budu teď trochu uvažovat nahlas (zde jde výhradně o můj názor, který nemám podložený ničím jiným, než vlastní logickou úvahou), proto mne, prosím, neberte za slovo.

Hodnota HTHS je důležitá jen z hlediska mazání stěn válců, resp. pístních kroužků, případně boků/těla pístů. Všemu ostatnímu v motoru je HTHS ukradená, tam rozhoduje pouze "normální" viskozita, vlastnosti základového oleje a samozřejmě aditivace. Jinými slovy, ona "speciální konstrukce" motoru pro oleje s nízkou HTHS viskozitou není o ničem jiném, než o jiném honování válců - aby se v něm olej se sníženou HTHS viskozitou vůbec udržel.

Snahou, přesněji zadáním pro konstruktéra dnes není navrhnout motor, který vydrží a nebude brát olej, ale motor s co nejnižšími vnitřními ztrátami. Tomu je podřízeno úplně vše, samozřejmě na úkor výdrže a nezřídka i provozní spolehlivosti. Názorně je to vidět na snižování počtu pístních kroužků, omezování jejich výšky, resp. plochy styku s válcem, a rovněž jejich přítlaku na onu vnitřní plochu válce. Za této situace motorový olej, zejména pak ten o nízké viskozitě a především se sníženou HTHS viskozitou, rychleji ubývá = motor má vyšší spotřebu oleje. Motor je samozřejmě na tento olej i hlučnější, což pochází mj. od častějšího styku stěn pístů s vnitřní plochou válců. To je samozřejmě nežádoucí a konstruktér to musí nějak řešit/kompenzovat: dnes nejčastěji molybdenovým povlakem inkriminovaných částí těla pístu. Jenže tento povlak se setře o to dříve, oč je motor s nízkoviskozitním olejem více zatěžován. Proto "normální" olej působí na takový motor jako živá voda, zejména pak pokud je aplikován včas, tj. ještě předtím, než zmizí část honování válců a molybdenové povlaky na pístech. A kdo nasazení "normálního" oleje promešká, ten už toho moc nezachrání.

Tedy nejde o nic jiného, než o kurvítko.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9850
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Colommbo »

Ergo kladívko motorům "stavěným" na pleťovou vodu oleje s vyšší HTHS (potažmo viskozitou) neublíží, naopak... :) Myslím, žes to napsal moc dobře, Jardo, akorát že je to kruté... :D
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Odpovědět