Nová verze Valvoline Durablend 10w40

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Nová verze Valvoline Durablend 10w40

Příspěvek od Pitris »

Pitris píše:API SM by se event. mohlo negativně projevit až ke konci intervalu, ale určitě ne po 8tkm, kdy ho měníš Ty :wink: Kvůli emisím v něm totiž chybí část aditiv odpovědných za ochranu motoru, ale právě až ke konci intervalu -> aditiv na kilometrovou výdrž.
e1H píše:Pitris, prosím ťa uveď aj zdroj tejto informácie. Ďakujem.
Pitris píše:Ale to už tu bylo :o
e1H píše:Takže ešte raz, prosím nejaký relevantný zdroj, a nie teórie
Takže eště raz :!: :evil: Doufám, že ing. Černý z VŠCHT Praha bude pro Tebe "relevantný zdroj"....
paliva.vscht.cz/download.php?id=12 tabulka 2 - stačí :?: :twisted:
API SH - fosfor: max. 0,12%, síra: neuvedeno, popel: neuvedeno
API SJ,SL - fosfor: max. 0,10%, síra: neuvedeno, popel: neuvedeno
API SM - fosfor: 0,06 - 0,08%, síra: 0w a 5w max. 0,5%, 10w max. 0,7%, popel: neuvedeno

A jsou tam i limitní hodnoty ACEA (která je ještě "přísnější"), ale ty Ti už opisovat nebudu :roll:

PS: nevím jak dát přímo odkaz na tu pdf adresu, tak si to modré zkopíruj a otevři v novém okně....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
bjukemen
Příspěvky: 4876
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Nová verze Valvoline Durablend 10w40

Příspěvek od bjukemen »

a ako vieme Fosfor a Sira su dolezite
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
e1H

Re: Nová verze Valvoline Durablend 10w40

Příspěvek od e1H »

Ten text má hlavu a pätu, jedinou otázkou ostáva: mali staršie oleje (napr. SL) hodnoty SAPS na maxime? To, že sú definované nejaké maximá a minimá pri novších olejoch, neznamená, že tie staršie to už nemali dlhé roky pred tým rovnako znížené hodnoty SAPS. Veľa krát sme videli, na olejoch sa bez zmien v technických listoch zrazu začali objavovať na obaloch novšie API schválenie. Jednoducho ich plnili už aj dávnejšie, len sa časom aktualizovala etiketa.

Takže toto vaše triedenie "SL je dobré, SM je zlé, SN trochu lepšie ako SM" stojí na dosť plytkých základoch. A nebudem sa teraz hrabať v technických listoch, ale som si istý, že by som našiel veľa olejoch ktoré budú papierovo API SL, alebo ešte nižšie a budú mať hodnoty SAPS, prípadne TBN horšie ako oleje API SM/SN.
Preto ak chcete zovšeobecňovať, tak to neriešte spôsobom, že olej s API SL je lepší, lebo to tak jednoducho je, ale pozrite si pekne technické listy a v nich hodnoty SAPS a porovnajte TBN.
Okrem toho nikto z nás nevie, že či výrobcovia olejov už 5-10 rokov dozadu nevyriešili problém chýbajúcich vlastností oleja novšími a lepšími prísadami a aditívami.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Nová verze Valvoline Durablend 10w40

Příspěvek od Pitris »

Paráda :wink: I když Ti to bylo vysvětleno a dokázáno, tak jenom proto že se Ti to nehodí do krámu, je to špatně, nedostatečně a blbě ověřeno. Možná by bylo dobré, kdyby sis sám zametl před svým prahem a podíval se na svoje "ukotvení", protože mám dojem, že to Tvoje "stojí na dosť plytkých základoch" :( :( Přít se s Tebou ale už nebudu. Jen by možná někoho zajímalo :shock: čím máš svoje tvrzení podložená Ty :!:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
e1H

Re: Nová verze Valvoline Durablend 10w40

Příspěvek od e1H »

Pitris, ja pozerám parametre, od-do, min. a max., a hodnoty limitov API SM/SN sú vrámci limitov SL-ka. To znamená, že SL olej môže mať úplne rovnaké parametre ako SM/SN olej, dokonca aj horšie. Akurát menej prísne SL povoľuje, aby niektoré hodnoty boli aj lepšie, ale to neznamená, že výrobca olejov túto možnosť aj naplno využil, a tak isto platí aj opak. Veď sa stačí pozrieť na Mobil 1 New Life, je to SM/SN olej a TBN má napriek tomu špičkové. Pritom by to mal byť blbý ekoolej.

Je to vlastne podobné, ako debata keď sme riešili, že či môže byť olej zároveň ACEA C2 aj C3. Väčšina tu odpovedala, že nie. Nakoniec sme ale (matematickou) logikou dospeli k tomu, že to tak môže byť a ničomu to neodporuje.

S preto sa nedajú spraviť jednoznačné závery, že SL oleje sú lepšie, ako SM, alebo naopak. Treba pozrieť vždy konkrétny oleje.
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5787
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Nová verze Valvoline Durablend 10w40

Příspěvek od jerome »

e1H píše:Nemám rád životný postoj typu "všetko nové je na hovno".
Vcera som debatoval s automechanikom v garazi akurat rozoberal motor VW Passat predposlednej generacie 2.0TDi (prasknuta hlava) Uz to veko motora z umelej hmoty mi prislo ako uzivatelovi starsich motrov trochu divne ale budis mozno je to odlne. On je zaryty VW-nak a sam hovoril ze najlepsie motory co robil koncern boli 1.9 TDi 66 a 81kw a vsetky tieto novsie stoja citujem "uz za picu" prejde mu cez ruky nosa aut a povedal ze nove auto by si osobne nekupil. vsade sama umelina a setri sa kde sa da. Ked to prenesiem na nove oleje tak kludne kvalita mohla ist dolu aj tu. jak si pisal ide o nizsiu spotrebu ktoru musia vyrobcovia aut splnit a tym padom musia mat na to aj vhodne oleje :idea: Ale jasne ze ideme uz zas do extremu. Pouzivanie aj tychto olejov spojene s pravidelnou vymenou podla mna motoru nijako neublizia :wink:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
bjukemen
Příspěvky: 4876
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Nová verze Valvoline Durablend 10w40

Příspěvek od bjukemen »

celkom by ma zaujimalo ze kde kukas tie parametre od do


a olej C2 a C3 sme uz rozoberali a specifikacia aj odbornici na oleje uvadzaju ze az olej plni aj C2 aj C3 tak sa niekde stala chyba lebo prakticky to mozne nieje, lebo nebude splneny jeden hlavny parameter


nikto netvrdí ze vsetko nove je na prd, ale trend ukazuje nieco ine, a to ze to ide dolu vodou
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
pita

Re: Nová verze Valvoline Durablend 10w40

Příspěvek od pita »

Tak sem po delší době koupil Valvoline MaxLife 10w40 a koukám SN,CF,VW 502/505.00,MB-229.3,Fiat9.55535.G2,RenaultRN0700/0710,tady asi taky změny
e1H

Re: Nová verze Valvoline Durablend 10w40

Příspěvek od e1H »

bjukemen píše:a olej C2 a C3 sme uz rozoberali a specifikacia aj odbornici na oleje uvadzaju ze az olej plni aj C2 aj C3 tak sa niekde stala chyba lebo prakticky to mozne nieje, lebo nebude splneny jeden hlavny parameter
Naozaj sme to tu riešili, ale ja sa pamätám, že výsledok bol taký, že C2 a C3 sa navzájom nevylučujú.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Nová verze Valvoline Durablend 10w40

Příspěvek od Pitris »

e1H píše:....C2 a C3 sa navzájom nevylučujú.
Je to sice mimo název vlákna, ale třeba Mobil 1™ ESP Formula 5w30 to potvrzuje....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Autoxxxrady

Re: Nová verze Valvoline Durablend 10w40

Příspěvek od Autoxxxrady »

Oleje C2 a C3 jsou stejné.
Oleje C2 jsou fuel economy musí mít úsporu paliva oproti referenčnímu oleji víc jak 2,5% u C3 stačí víc jak 1% u xW-30

Takže když olej splňuje C2 může splňovat i C3, když má normální HTHS viskozitu. V podstatě to znamená, že když tam máte C2 a zároveň C3 je ten olej víc úspornější než samotná C3. Když je tam samotná C2, tak olej má sníženou HTHS viskozitu. Dneska už jde vyrobit olej s normální HTHS viskozitou co má úsporu jako oleje se sníženou HTHS viskozitou. Proto se ty třídy prolínají.
Dřív jste úspory pro splnění C2 potřebovali sníženou HTHS dneska to dokážete i s normální HTHS, aby jste se vešli do normy C2.
adosM

Re: Nová verze Valvoline Durablend 10w40

Příspěvek od adosM »

Ták. Už jsem tu dlouho nebyl. Naposled jsem dal do motoru BMW 320i roku výroby 1996 Sunoco Marathon 10w40. Že ten olej ztišil hydroštely jednomu tady z fora. No Olej jsem tam dal po najetých 3 tis km na Sunoco sportivo 5w50. Před nalítím Marathonu 10w40j sem aplikoval Engine flush od Millerse. Vyteklo se mě zdá víc sraček než obvykle. Pak jsem dal nový Sunoco marathon 10w40 a jezdil. Ze začátku se mě zdálo, že hydroštely klepou stejně. U 5w50 to bylo nejhorší. Kupodivu. Dobrý učinek na hydra měl starý Durablend, který neseženu. No na Sunoco Marathon 10w40 to klepalo pořád, před 1400km jsem se už vysral na to, to nějak poslouchat a zkoumat a jezdil jsem. Ted po cca 2500 km jsem zkusil občas poslechnout motor a přede bez klepotu. Na studený start si ale klepnou pořád, ale to nevadí. Takže za mě super Sunoco. Možná má do sebe to, že motor byl uvnitř zasranej a už jsem defakto udělal 4 výměny oleje po 3 tis km. I s filtrem. Možná něco udělal i Millers engine flush. Každopádně přes zimu koupím Yacco 5w40 vx 1000 LL nebo Sunoco synturo gold 5w40. Na zimní starty. A přes jaro až podzim budu dávat Sunoco 10w40 maraton. Asi ještě 1x použiju Millers flush.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9926
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Nová verze Valvoline Durablend 10w40

Příspěvek od Colommbo »

adosM píše:...Možná má do sebe to, že motor byl uvnitř zasranej a už jsem defakto udělal 4 výměny oleje po 3 tis km. I s filtrem...
Myslím, že tohle bude jádro pudla... :)
adosM píše:...Každopádně přes zimu koupím Yacco 5w40 vx 1000 LL nebo Sunoco synturo gold 5w40. Na zimní starty. A přes jaro až podzim budu dávat Sunoco 10w40 maraton. Asi ještě 1x použiju Millers flush.
Osobně bych se (po tom vyčištění motoru) vrátil k Sunoco 5W50 celoročně... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Máchal

Re: Nová verze Valvoline Durablend 10w40

Příspěvek od Máchal »

Colommbo píše:Osobně bych se (po tom vyčištění motoru) vrátil k Sunoco 5W50 celoročně... :)
:wink:
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9926
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Nová verze Valvoline Durablend 10w40

Příspěvek od Colommbo »

Předpokládám, že se jedná o ten klasický řadový a poměrně točivý šestihrnek 110kW a dle mého soudu pro něj moc lepších (ve smyslu vhodnějších a "normálních") olejů není... :idea:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Odpovědět