Cistiaca schopnost olejov (??)

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Cistiaca schopnost olejov (??)

Příspěvek od Pitris »

peter.m píše:Je to Mazda 5 2.0 DISI
Je problem ak na prejdem na 10W-40 a potom sa zase vratim spat na 0W-30? Vyrobca podla manualu odporuca pre nase podnebie viskozity od 0W-20 cez 0W-30, 5W-30 po 10W-40. Mozem samozrejme kupit aj nizsiu viskozitu, ale myslel som, ze ked to bude v lete, tak 10W nic nepokazi.
Není to problém když dodržíš A3 a podobné API.... A kromě toho to jsou výrobcem doporučené SAE.
peter.m píše:na celorocnu prevadzku sa ja urcite vratim ku tej Mazde 0W-30 A3 alebo vyberiem nieco parametrami porovnatelne. Mne pri tej 10W-40ke islo len o kratkodoby preplach na par letnych tyzdnov
Na pár letních týdnů 10w40 vůbec vadit nebude 8) ale když bys chtěl "celoroční" olej do skoro nového motoru, doporučím třeba Mobil1 NewLife 0w40. Ale při Tvém ročním nájezdu 30tkm a intervalu výměn po 10-ti tkm (tomu rozumím, sám udělám ročně ani ne půlku a měním dvakrát ročně), bych dal na zimu 0w40 a na dva "nezimní" intervaly 5w40.... (Elf, Eneos, Eni, Liqui Moly, Millers, Motorex, Motul, Penrite, Shell, Valvoline, Yacco)
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
peter.m

Re: Cistiaca schopnost olejov (??)

Příspěvek od peter.m »

Dakujem Vam obom za radu a tipy. Rozhodol som sa pre ten Shell, ktory pouzijem v lete a budem sledovat ako rychlo bude tmavnut. Potom vyberiem olej s nizsou viskozitou za studena, ako pise Pitris, najskor asi vhodny Valvoline Synpower alebo Mobil1, ale to iba kvoli sympatiam ku tymto znackam :)
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5787
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Cistiaca schopnost olejov (??)

Příspěvek od jerome »

peter.m píše: najskor asi vhodny Valvoline Synpower alebo Mobil1, ale to iba kvoli sympatiam ku tymto znackam :)
myslim si ze tvoje sympatie smeruju k spravnym znackam :wink:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Cistiaca schopnost olejov (??)

Příspěvek od NOVON »

Pitris píše:Co se týče čistících schopností (a i kvality), tak jak MaxLife tak i HX7 by na tom měly být dost dobře :wink:
V autě mám teď SHELL HELIX HX6 10W-40 a mohu potvrdit,že "tmavne" poměrně rychle.Mám na něm necelých 4 tis.km a počítám,že po 6 tis.km bude "černý",tak jej po 6 tis.km raději vyměním..
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Tempest

Re: Cistiaca schopnost olejov (??)

Příspěvek od Tempest »

Nevíte jak je na tom s čistící schopností obecně Texaco? Od dvou zdrojů nezávisle na sobě jsem slyšel, že motory jsou dost zanesené uvnitř po používání těchto olejů.
e-panolin.cz

Re: Cistiaca schopnost olejov (??)

Příspěvek od e-panolin.cz »

Pokud budu provozovat jakýkoliv olej v nevhodných režimech, dopadne to podobně - úsady v motoru, zvýšená spotřeba oleje a pod., která jsou pak přičteny např. značce oleje. Takto je pouze zpráva od agentury JPP.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Cistiaca schopnost olejov (??)

Příspěvek od Pitris »

Přesně - je potřeba specifikovat podmínky; resp. zátěž a stav motoru a výměnný interval. Jinak co vím, tak zde Jezevcik používá Texaco 10w40 několik let nejen sám, ale v celé "famílii" a nikdy si nestěžoval => ba naopak (a bere ho po 60-ti litrech). Ale v žádném případě ho "nepřejíždí". Ono když ho necháš v motoru 20tkm, bude uvnitř zanesený s každým olejem.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
e1H

Re: Cistiaca schopnost olejov (??)

Příspěvek od e1H »

Pitris píše:Ono když ho necháš v motoru 20tkm, bude uvnitř zanesený s každým olejem.
Okrem Castrolu Magnatec. : :twisted: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
bjukemen
Příspěvky: 4876
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Cistiaca schopnost olejov (??)

Příspěvek od bjukemen »

jerome píše: No a ja som sa minuly rok dostal cez 200 tis.km tj motor prave zabehnuty :mrgreen:

po tolkych km je uz nejeden benziniak maleho objemu vyslahany :p
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5787
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Cistiaca schopnost olejov (??)

Příspěvek od jerome »

bjukemen píše:
jerome píše: No a ja som sa minuly rok dostal cez 200 tis.km tj motor prave zabehnuty :mrgreen:
po tolkych km je uz nejeden benziniak maleho objemu vyslahany :p
hodne asi zalezi aj na znacke motora :mrgreen: :wink:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Brembo
Příspěvky: 2294
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Cistiaca schopnost olejov (??)

Příspěvek od Brembo »

motor po 130 tisíc bez výmeny oleja http://podkapotou.zoznam.sk/cl/1000611/ ... -v-motore-
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
otass
Příspěvky: 150
Registrován: stř úno 25, 2015 13:22

Re: Cistiaca schopnost olejov (??)

Příspěvek od otass »

V jiném vlákně se objevilo toto:
Tielk píše:No, jak myslíš. Ale ono to ani s tím "přepalováním" řídkých olejů není tak jednoznačné, jak se mě snažíš namluvit ..... viz http://bmwservice.livejournal.com/27699.html

A viskozita nerovná se únosnost! To ví každé malé dítě.
Lze z těch obrázků vyvozovat nějaké závěry? Podle obrázků vypadá nejlépe Castrol 0W-40 A3 FST
Návštěvník

Re: Cistiaca schopnost olejov (??)

Příspěvek od Návštěvník »

otass píše:Lze z těch obrázků vyvozovat nějaké závěry?
Snad to ukazuje na podíl aditiv, nic víc.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Cistiaca schopnost olejov (??)

Příspěvek od Pitris »

Je tam i uvedeno že pro vyšší výkon olejů je lepší používat tyto s modifikátory tření. A protože je tam uveden i Motul 300V, řekl bych že mají na mysli estery.... Jinak už asi neopráším své chabé znalosti :? ruštiny, ale je tam i napsáno co zkoušeli, v čem to zkoušeli, jak to zkoušeli a jak dlouho to zkoušeli :?:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
adosM

Re: Cistiaca schopnost olejov (??)

Příspěvek od adosM »

Dobrá zkušenost pro všechny. Před rokem a půl jsem koupil Bmw 320i starou e36. Na nějaké oleje klepot hydroštelů, po zahřátí to ztichlo. Ale občas se to ozvalo. Po posvícení při sundání nalévacího víka na olej na víku jsem se zhrozil. Usazeniny apod. Tak jsem začal čistící program alá max 3500 km a olej a filtr ven. Nej na hydra působil Valvoline durablend 10w40 api SL. Na sunoco 5W50 byl klepot hrozný. Po najetí pár set km na olej sunoco Marathon 10w40 se klepot zas utišil. Před výměnou za tento olej jsem do motoru dal Millers Engine flush. Takže nevím jestli i to mělo nějaký vliv. Ted jsem ze slzou v oku vypustil Marathon po 3500km ( nicméně byl zas dost černý takže se opět čistilo ) pryč a nasadil Yacco vx 500 10w40. Jako poslední čistící fáze. A ted na tom oleji mám najeto 100 km a takovej klid hyder a celého motoru jsem nezažil. Takže nejen, že oleje Yacco a Sunoco jsou best, ale taky i docela pomohlo 5 výměn oleje po cca 3000km. Prostě je asi možné že to ty hydra na čas vyléčilo. Že tam není tolik bordelu uvnitř. Ted tam nechám do zimy Yacco vx500 10w40 api SL a naposledy použiju Millers engine flush a asi budu střídat po 5 tis km Yacco vx 1000 ll 5w40 na zimu a na léto vx500 10w40. Takže opravdu nejlíp se čistí brzkou výměnou oleje několikrát po sobě s přidáním Millerse. :wink:
Odpovědět