Není to problém když dodržíš A3 a podobné API.... A kromě toho to jsou výrobcem doporučené SAE.peter.m píše:Je to Mazda 5 2.0 DISI
Je problem ak na prejdem na 10W-40 a potom sa zase vratim spat na 0W-30? Vyrobca podla manualu odporuca pre nase podnebie viskozity od 0W-20 cez 0W-30, 5W-30 po 10W-40. Mozem samozrejme kupit aj nizsiu viskozitu, ale myslel som, ze ked to bude v lete, tak 10W nic nepokazi.
Na pár letních týdnů 10w40 vůbec vadit nebude ale když bys chtěl "celoroční" olej do skoro nového motoru, doporučím třeba Mobil1 NewLife 0w40. Ale při Tvém ročním nájezdu 30tkm a intervalu výměn po 10-ti tkm (tomu rozumím, sám udělám ročně ani ne půlku a měním dvakrát ročně), bych dal na zimu 0w40 a na dva "nezimní" intervaly 5w40.... (Elf, Eneos, Eni, Liqui Moly, Millers, Motorex, Motul, Penrite, Shell, Valvoline, Yacco)peter.m píše:na celorocnu prevadzku sa ja urcite vratim ku tej Mazde 0W-30 A3 alebo vyberiem nieco parametrami porovnatelne. Mne pri tej 10W-40ke islo len o kratkodoby preplach na par letnych tyzdnov