tvorba "šlemu"
Moderátor: Colommbo
Re: tvorba "šlemu"
Zaujimave, taktiez mam 1.9tdi 77kw a olej Aral Hightronic v nom, takisto vacsina jazd je po meste do 5 km, raz za tyzden cesta mimo mesta 90 km tam a spat. Takuto emulziu som si nevsimol, je pravda dlhsie som vicko neotvaral, dnes ho veru skontrolujem
O mesiac mam vymenu po roku, rozhodne Aral Hightronic opat
O mesiac mam vymenu po roku, rozhodne Aral Hightronic opat
Re: tvorba "šlemu"
Vidím to na ten termostat. Na všetkých VW gruppe pekáčoch s funkčným termostatom držala teplota vody po zohriatí na 90 st. C ako pribitá (je to softvérovo ošetrené vbudíkoch), tu dosiahne nanajvýš 85, aj to kolíše. Odhadujem teplotu reálne nanajvýš 70 st. C. Naviac ten termostat vyrábajú ako nepodarok už najmene 17 rokov a neriešia to - typický prístup VW, ale to sem nepatrí. Menil som ich na 1.8T r.v. 1997, 1.8T 1998, 1.8T 2002, 1.9 TDI 2002, a tento sa javí opäť ako vadný. cena 8 eur je síce smiešna, ale to neospravedlňuje. Ten šlem je masaker, v takomto množstve som sa s tým ešte nestretol. Ale ako hovorím, chladiaci okruh je podľa všetkého OK, takže to nebudem nejak moc hrotiť. Začína byť vonku teplo, snáď sa to spraví
Re: tvorba "šlemu"
Co sa pise tu NEŽIADÚCE NEČISTOTY V MOTOROVOM OLEJI PRE NAFTOVÉ MOTORY tak mala by to mat na svedomi voda
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: tvorba "šlemu"
Ďakujem za skvelý elaborát. Zaujala ma tam informácie, citujem: "V niektorých prípadoch sa ešte kontroluje aj alkalická rezerva motorového oleja, teda číslo bázicity (BN), ktorá by nemala poklesnúť pod hodnotu 50 % z pôvodnej hodnoty čerstvého oleja. Tento kvalitatívny ukazovateľ stratil už na svojom význame a to vzhľadom na veľmi nízky obsah síry v motorovej nafte. "
Co vy na to?
Sorry za OT
Co vy na to?
Sorry za OT
Re: tvorba "šlemu"
Síra se v motoru a palivu vyskytuje stále - byť v daleko nižší míře než dřív. A kyselé prostředí v motoru negativně působící na olej je v něm stále - zapříčiněné krátkými jízdami, kdy se motor neprohřeje a do oleje proniká vzdušná i zkondenzovaná vlhkost a nespálené zbytky paliva. Proto je hodnota TBN pořád důležitá - a už jen proto, že u dnešních olejů (a hlavně pro motory s DPF) je oproti dřívějším olejům už i u nových často jen poloviční.... http://www.oleje.cz/clanek/Vlastnosti-m ... lita-oleju
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: tvorba "šlemu"
a možno je to len konštrukčná vada ako u škodoviek. V zime bolo to nalievacie hrdlo oleje vždy pekne obalené emulziou.
Naposledy upravil(a) Brembo dne ned dub 05, 2015 19:08, celkem upraveno 1 x.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re:
zásadný rozdiel v tlaku tam nebude. Budu to len desatiny baru. U studeného motora stupa tlak oleja so stupajucimi otáčkami rapídne,u teplého len pozvolne.Mav píše:Co si asi udělám, bude přidávání plynu pomocí malého kolečka a lanka tak do 1250 - 1400 ot min., jako jsme to měli na služebním Opelu Campo, aby neměl na volnoběh tak nízké otáčky. Do dieselů by to mělo být povinné.
Snad má při 1250 -1300 ot min. už trochu tlaku na ložisko turba, neví někdo, jaký je rozdíl tlaku při 900ot a 1250-1300 ot na oleji? Nebo se musí dát alespoň 1500? Na dieselovi jsem to nikdy neměřil.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: tvorba "šlemu"
Ta emulze se ale - pokud neprolínala voda do oleje - při delší jízdě rozpustila. A utírat se neměla....Brembo píše:a možno je to len konštrukčná vada ako u škodoviek. V zime bolo to nalievacie hrdlo oleje vždy pekne obalené emulziou.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: tvorba "šlemu"
Taky jsem pozoroval vznik šlemu na víčku u favorita v zimě. Přičichnul jsem a smrděl nakysle po plynu, dloubnul jsem a byla to samá voda, takže to šlo pryč. Olej budu za chvíli stejně měnit (snad už se umoudří počasí).
- Colommbo
- Příspěvky: 9844
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: tvorba "šlemu"
Taky se mi tvoří šlem pod víčkem v nalévacím hrdle (v pravém smyslu hrdlo vytrčené stranou od ventilového víka a nad jeho úroveň, množství kratších jízd a okolní teplota k tomu), ale voní tak nějak "motorově" (olej plus lehký zápach po výfukových plynech, benzín necítit) a při dloubání žádné stopy po vodě, jen jemná homogenní kašička barvy kapučína. Chuť jsem nezkoumal a nic neodstraňoval.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: tvorba "šlemu"
škodovkař: U plyňáku se šlem v zimě tvoří více a taky z výfuku páruje více.Nic neobvyklého,je to vlastnost..
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: tvorba "šlemu"
O kouření v zimě mi ani nemluv. Když jsem couval a byl zrovna nepříznivě nasměrovaný vítr, tak jsem ani neviděl vydlážděné čáry na parkovišti Parkoval jsem jako idiot Je fakt, že to páruje neuvěřitelně.
Re: tvorba "šlemu"
Inak toto by ma hodne zaujimalo co presne je za tvorbou slemu ma viecku. Skúsenosti s nim som mal len u S120l potom už u Mazdy či Hondy nie. Ani dlhé jazdy ani kratke to nezmenili...
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: tvorba "šlemu"
Abych to blíže vysvětlil: u všech japonských aut je víko ventilů dvojité, přičemž onen meziprostor jednak izoluje vnitřek motoru od chladu okolí, tedy se na víku (a ani na víčku) zevnitř netvoří vodní kondenzát, jednak funguje jako odlučovač oleje z výparů, které jsou právě z tohoto meziprostoru odsávány do sání motoru. Prosté a efektivní řešení, přesně v duchu japonského přístupu k věcem, resp. k řešení problémů.
Jinak tohle
No a pak tu někdo napíše
P.S.: Ne, nesnažím se tu programově navážet do Luka, jen se mi to hodilo, abych ilustroval, že i v případě aut všechno souvisí se vším a příčiny vnějších projevů čehosi jsou často způsobeny něčím úplně jiným, než si běžný uživatel myslí.
P.P.S.: Když se hrabu v japonských autech, vždy se snažím pochopit, co vedlo konstruktéra k tomu, že to udělal právě tak, jak to udělal. Na rozdíl od běžného evropského mechanika totiž nepovažuji zvolené řešení za a priori blbost, to jen stupeň mého vědění a poznání nedosáhl úrovně japonského konstruktéra. Říká se tomu pokora (byť to tak z mých zdejších příspěvků asi nevyznívá) a schopnost učit se (k té tu však nabádám neustále).
Jinak tohle
bylo právě o zásadní konstrukční chybě v odvětrání karteru.Návštěvník píše:Příklad z praxe - konstrukční problém o kterém výrobce několik let věděl a vozy pro některé trhy dokonce v rámci předprodejního servisu upravoval; když se problém masově provalil, následovalo toto:
- zákazníkům 1. kategorie zařídil svolávačku;
- zákazníkům 2. kategorie věc upravil v rámci pravidelného servisu, pokud si na ni stěžovali;
- zákazníkum 3. kategorie sdělil, že si za problém mohou sami, jelikož auto používají neadekvátním způsobem;
- pro zákazníky 4. kategorie měl jedinou odpověď, že o žádném takovém problému neví, tedy nic řešit nebude.
No a teď můžete hádat (jen jednou ), kterého že výrobce se to týkalo a do kterých kategorií převážně spadají čeští zákazníci? Ještě přidám nápovědu: výrobce tvoří největší zisk na zákaznících 3. kategorie.
No a pak tu někdo napíše
neboL_U_K píše:... nikdy jsem neměl potřebu Škodovce nadávat... Věřím jí.
Inu, nevědomost hříchu nečiní a víra hory přenáší.L_U_K píše:... Nepotřebuji nerobusní neodolný nespolehlivý choulostivý auto.
P.S.: Ne, nesnažím se tu programově navážet do Luka, jen se mi to hodilo, abych ilustroval, že i v případě aut všechno souvisí se vším a příčiny vnějších projevů čehosi jsou často způsobeny něčím úplně jiným, než si běžný uživatel myslí.
P.P.S.: Když se hrabu v japonských autech, vždy se snažím pochopit, co vedlo konstruktéra k tomu, že to udělal právě tak, jak to udělal. Na rozdíl od běžného evropského mechanika totiž nepovažuji zvolené řešení za a priori blbost, to jen stupeň mého vědění a poznání nedosáhl úrovně japonského konstruktéra. Říká se tomu pokora (byť to tak z mých zdejších příspěvků asi nevyznívá) a schopnost učit se (k té tu však nabádám neustále).