Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
Moderátor: Colommbo
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
Tohle auto patřilo mezi mé "kandidáty". Bohužel platí, že není Honda jako Honda a zrovna tahle je jízdně dost nepovedená a v kombinaci s motorem 1,6 TCDI (či jak to označení přesně zní) dokonce nepoužitelná: zřejmě vlivem prostorné karoserie kombi se uvnitř trvale rozléhá podivné dunění a navíc to nejede. Původně jsem se moc těšil, až ji uvidím v reálu a svezu se s ní, na fotkách a videích se mi totiž moc líbila. Jenže 3D pohled mne už na první pohled zklamal: to auto působí jako celek prakticky ze všech úhlů pohledu (už po třetí ) divně. A přistupuje k tomu ještě jeden faktor, který je pro mne dost důležitý: jestliže působí divně umytá, špinavá už je vůbec k nekoukání (auto mám vždy čisté uvnitř, zvenčí málokdy). K tomu jsem nějak nepochopil ty rádoby "ochranné" plastové lemy blatníků: že by zásobárna solného roztoku, aby v zimě rychleji orezly? Divných detailů pod otazníkem je na tom autě víc, nicméně řešení zavazadlového prostoru a zejména zadních sedáků a opěradel je bezkonkurenční a z hlediska mých potřeb představuje naprostý ideál. Škoda, že celek je až tak moc nevyvážený. Osobně se domnívám, že tohle auto si nepořídí ani zarytý honďák. Jednoduše proto, že mu neposkytne to, na co je u Hondy zvyklý.
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
Já se přidám - doslova hrozné auto. S 1.6 CDTi nejede, duní a je opravdu ošklivé. Řízení mrtvé (ale totálně), navíc přístrojový panel s asi 50 barvami, plasty, které poškrábete nehtem! a naprosto nepoužitelné sedačky
Jinak abych jen nekydal špínu, řazení je perfektní. Bohužel pohříchu jediná věc, která mě na autě zaujala...
Jinak abych jen nekydal špínu, řazení je perfektní. Bohužel pohříchu jediná věc, která mě na autě zaujala...
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
Colommbo dal odkaz na 1.8 tak neviem co tu vyrypujete
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
Rýpeme proto, že auto není jen motor, a když tu 1,8 navíc zabiješ extrémně dlouhým zpřevodováním (jakože mně osobně dlouhé převody v zásadě nevadí, jenže nic se nesmí přehánět).
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
Honda stavia pre europanov presne to čo chcú - debilné maloobjemové pseudoúsporné autá ktoré neprinášajú radosť z jazdy... nekupujú accordy ale passaty tak bye-bye... nekupujú benziny tak bye-bye.... nekupujú 6 válce tak bye-bye... nakoniec ostane jazz a potom už len SUV....
- Colommbo
- Příspěvky: 9929
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
Protože lidi jsou zmasírovaní (eko)marketingem stavějícím na tvrzení, že malý motor=nízká spotřeba a náklady, na druhou stranu, aby lidi nebrblali, motory musí mít nějaký výkon, tož šup! do foukání a ve výsledku nula od nuly pojde, ale řidičské potěšení je totam... A těch pár tisíc pitomců, kteří by chtěli větší motor nebo víc hrnků má buď smolíka anebo výběr značně omezený...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
Jenže tahle strategie Hondě a ani dalším japonským výrobcům na evropském trhu moc nevychází. Japonská auta si mnoho Evropanů kupovalo proto, že byla jiná. Nechtějí poevropštěná japonská auta, to už si klidně pořídí "evropský originál". Sám se mezi takové zákazníky počítám: kdyby mi Japonci dnes dokázali nabídnout pravověrného Japonce, neváhám ani minutu. Avšak bohužel, skončil jsem u Evropana. A určitě nebudu výjimkou. Vždyť kolik těch kombíků od Civicu jezdí? Viděl jsem jich, co by na prstech jedné ruky napočítal.
- Colommbo
- Příspěvky: 9929
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
A tohle bude jádro pudla...!Návštěvník píše:...Japonská auta si mnoho Evropanů kupovalo proto, že byla jiná. Nechtějí poevropštěná japonská auta, to už si klidně pořídí "evropský originál"...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
Kdo nikdy nevlastnil dobré japonské auto, nepochopí tu hloubku smutku a rozčarování z toho, že už nejsou. Já jich měl několik, užil jsem si to, radost však skončila, zůstalo jen čekání na konec...
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
Trochu zbytečné chmury ne?Buď pozitivní,za chvíli bude jaro,dámy sundají zimní kapotáž a stařecké oko zase pookřeje. To já začínám mít obavy z úplně jiných věcí. Ale to,jaké má zařízení,které mě má přemístit z bodu A do bodu B motor,to zrovna není.Když tak sleduji dění kolem nás.tak se totiž může velice rychle stát,že si budeme opět svítit loučemi a chodit pěšky.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
Ano, Honda bývala pověstná sportovním "střihem" BENZINOVÝCH atmosférických motorů kterých byla schopna nabízet i pětšest v jednom modelu, kvalitou zpracování i určitou odlišností od ostatních. Bohužel ale - jak zde zaznělo - Evropa má jiné požadavky: Turbodiesel, velký zavazadlový prostor "na stěhování" a když benzin, tak oturbený 1.2 šicí stroj a hlavně aby to mělo uvnitř měkčené plasty....
Kvůli ceně "přenesla" Honda část výroby do Evropy, kde (byť se snaží) nejsou schopni zajistit japonskou spolehlivost a ač si nakonec po špatných zkušenostech s "půjčenými" turbodiesely udělali SVŮJ napřed 2.2 i-CTDi a nedávno i 1.6 i-DTEC, je to pořád "jenom něco, co baští naftu".... Když motor Honda, tak benzin a když auto Honda, tak radši s VIN-kem začínajícím písmenem "J".... Ten Civic Tourer je pěkný zvenku (a když, tak 1.8i-VTEC); uvnitř nevím - neviděl jsem, ale protože kombi nepotřebuji a ani nechci.
Říkalo se, že co nestihl bůh dokončil Soichiro Honda, ale mám pocit že se začíná v hrobě obracet
Legend a TypeR je TOP ale 8.g. Accordu 2.4i-VTEC bude ještě "chvíli" k dispozici (a škoda že 9.g. už v Evropě asi nebude).
Kvůli ceně "přenesla" Honda část výroby do Evropy, kde (byť se snaží) nejsou schopni zajistit japonskou spolehlivost a ač si nakonec po špatných zkušenostech s "půjčenými" turbodiesely udělali SVŮJ napřed 2.2 i-CTDi a nedávno i 1.6 i-DTEC, je to pořád "jenom něco, co baští naftu".... Když motor Honda, tak benzin a když auto Honda, tak radši s VIN-kem začínajícím písmenem "J".... Ten Civic Tourer je pěkný zvenku (a když, tak 1.8i-VTEC); uvnitř nevím - neviděl jsem, ale protože kombi nepotřebuji a ani nechci.
Říkalo se, že co nestihl bůh dokončil Soichiro Honda, ale mám pocit že se začíná v hrobě obracet
Legend a TypeR je TOP ale 8.g. Accordu 2.4i-VTEC bude ještě "chvíli" k dispozici (a škoda že 9.g. už v Evropě asi nebude).
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
No já pokud bych šel do houndy,tak CR-V 1.generace..Nějak mi to padlo do oka pro manželku a synka.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
- Colommbo
- Příspěvky: 9929
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
Jedna svolávačka, prosím... http://www.novinky.cz/auto/370509-v-ces ... ml#Scene_1
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
Jirko,to je jen recyklovaná informace,kterou jsem tady uváděl loni v prosinci. Nutno ovšem říci,že kauza začíná narůstat do obřích rozměrů,poslouchal jsem to včera v rádiu.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
- Colommbo
- Příspěvky: 9929
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
Nepamatuju si, co jsem psal ráno, natožpak co jsi ty sem psal v prosinci, brachu... Tož se všem zúčastněným touto cestou upřímně omlouvám...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90