Pls o pomoc s výběrem oleje do O1RS

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Pls o pomoc s výběrem oleje do O1RS

Příspěvek od Pitris »

LadikRS píše:Pitris: Snad nevadí, že jsem to dal sem....
Určitě NEVADÍ - a spíš i dík, že si to dal do správného vlákna.
Oleje Yacco jsou made in France (a jenom France) a jsou hodně kvalitní :wink: Výběr oleje je vždycky tak trochu kompromis - mezi jízdními podmínkami, jízdním stylem, cenou oleje a třeba i stavem motoru....
"Čtyřicítka to zvládne", ale jestli chceš mít jistotu mazání a ochrany motoru při studených startech a i při teplotním či výkonovém zatížení, zvolil bych asi ten (PAO+ester) Yacco Galaxie GT 5w50 (a má i VW502)
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Pls o pomoc s výběrem oleje do O1RS

Příspěvek od Pitris »

LadikRS píše:Olej nejspíš vezmu Yacco 5W50. U 5W40 bych chtěl něco lepšího a finančně bych na tom byl ve finále podobně.
e1H píše:Kým s tým nepôjdeš na okruh, tak 40-ka bude naozaj postačovať.

A brzdy? No, O1 RS má vpredu sériovo 312mm kotúče, čo už sú slušné brzdy na tú dobu. Nie je to predimenzované, ale ak ich nemáš opotrebované, tak by to malo stačiť. Aj tak sú minimálne o 1-2 čísla väčšie, ako brzdy väčšiny O1 z tých čias. Pamätám sa, že jeden chalan mal na okruhu O1 kombíka 1.9 TDI (ťažký motor) a vpredu kotúče 256mm, vzadu bubny. Sťažoval sa, že to nie je ono, ale aj tak zajazdil pekný čas....
A o těch brzdách jsem to dal sem: http://www.oleje.cz/forum/brzdove-dosticky-t5732.html
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
LadikRS
Příspěvky: 31
Registrován: čtv úno 26, 2015 8:04

Re: Pls o pomoc s výběrem oleje do O1RS

Příspěvek od LadikRS »

Teď jsem jel v týdnu v Praze v koloně, teplota venku asi 28°C, teplota oleje ve vaně se pohybovala asi tak na 102°C. Nájezd na současný olej je cca 9000km.

Pořád nevím, jestli zůstat u té 40, nebo jít do 50. Obojí bych asi vzal od Yacco(300V nebo CFS mi přijde prozatím zbytečně drahý). U 50 by to byla Galaxie GT(případně Sunoco), jen u té 40 nevím, který typ vzít, všechny 40 splňují totiž VW 502.00 :?:
Yacco VX 1000 FAP
Yacco VX 1000 LL
Yacco LUBE FR.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Pls o pomoc s výběrem oleje do O1RS

Příspěvek od Pitris »

Dá se jít do 5w50 - a Yacco oleje jsou :wink: a když 5w40, tak - při častém popojíždění v horku v kolonách - to asi zvládne taky, ale kvůli vyšší teplotě oleje a tím pádem jeho větší oxidaci bych ho nechal 10tkm.
Yacco Galaxie GT je PAO + ester, ale Sunoco Synturo Sportivo by bylo taky použitelné....
....a kdyby z 5w40, tak asi to Yacco LL, ale s "padesátkou" bude teď při zatížení větší rezerva mazání.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
e1H

Re: Pls o pomoc s výběrem oleje do O1RS

Příspěvek od e1H »

102°C je normálna prevádzková teplota oleja. Vôbec to nerieš a nechaj tam 40-ku.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Pls o pomoc s výběrem oleje do O1RS

Příspěvek od Pitris »

A fakt seš přesvědčen, že teplota oleje 102°C dole ve vaně je normální provozní :?: :shock:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Pls o pomoc s výběrem oleje do O1RS

Příspěvek od Colommbo »

Mno, při po(po)jíždění v koloně v Práglu při venkovních 28°C (rozpálený povrch odspodu) bych řekl, že teplota oleje ve vaně kolem stovky v těch chvílích bude odpovídající. Tedy ve smyslu ne zcela normální, ale není to pořád, motor (olej) se s tím vyrovná a netřeba to, dle mého, nějak extra řešit. :idea:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
e1H

Re: Pls o pomoc s výběrem oleje do O1RS

Příspěvek od e1H »

A treba k tomu pripočítať, že asi aj zapnutá klimatázácia nejaké tie °C pridala. Jej výmenník je totiž v motorovom priestore, takže ak je zapnutá klimatizácia a iba sa posúvaš v kolóne, tak teplo odvedené z interiéru ide tiež do motorového priestoru. Ak by ten olej mal 122°C pri motore bez výraznej záťaže, poviem, že to treba riešiť, ale 102°C nameraných v olejovej vani je normálna prevádzková teplota oleja v motore.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Pls o pomoc s výběrem oleje do O1RS

Příspěvek od Pitris »

Tak já bych řekl, že na to, že je to ve vaně, je to dost, ale taky že 5w40....
Pitris píše:....to asi zvládne taky, ale kvůli vyšší teplotě oleje a tím pádem jeho větší oxidaci bych ho nechal 10tkm....
ale s "padesátkou" bude teď při zatížení větší rezerva mazání.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Pls o pomoc s výběrem oleje do O1RS

Příspěvek od Pedro »

Hodne ridky olej,otacky v kolone kolem volnobehu,nasledne rozjezd a zatizeni,teplota nad 100 u 40tky nic moc,ale da se. Pro nekoho. Jak pise Pitris,ideal to neni.
LadikRS
Příspěvky: 31
Registrován: čtv úno 26, 2015 8:04

Re: Pls o pomoc s výběrem oleje do O1RS

Příspěvek od LadikRS »

Bylo to bez zapnuté klimy. Nastavený jsem měl nejnižší stupeň na Climatronicu, ale vypnutou klimu, tzn. běželo klasické "topení". Před tím jsem měl cestu cca 140km dálnice a 70km okresky. Na dálnici tempomat cca 140km/h.
Ale v Praze v kolonách mám tuhle teplotu celkem běžně. Z důvodu chlazení nemám ani kryt motoru vespodu. Při normální jízdě na okreskách mám asi tak 90-95°C ve vaně.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Pls o pomoc s výběrem oleje do O1RS

Příspěvek od Colommbo »

Jak už jsem psal, buď v klidu... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Návštěvník

Re: Pls o pomoc s výběrem oleje do O1RS

Příspěvek od Návštěvník »

LadikRS píše: Při normální jízdě na okreskách mám asi tak 90-95°C ve vaně.
Teplota sa v kolóne dvihla o cca 10°C. Neni co riesit. 40tka musi stacit.
Treba mat na pamati aj to, ze olej s vyssou viskozitou bude mat sice vacsiu rezervu, ale vdaka vyssej viskozite bude jeho prietok o nieco mensi a tym padom odvedie menej tepla z horucich casti a tie budu este teplejsie. Kvantifikovat o kolko a ktory z tychto dvoch protichodnych efektov bude mat vyraznejsi vplyv je samozrejme uz tazsie.

Ake teploty oleja ten tvoj motor dosahuje pri dlhsie trvajucej vysokej zatazi, ked v kolone pri minimalnej produkcii tepla (ale sucasne s prietokom vzduchu chladicom danym iba vykonom ventilatora) spravi 102°C?
Ak by na letnu kolonu potreboval olej SAE xW-50, tak potom na sobotnajsie povozenie na okruhu by mu snad nestacila ani 60-tka.
LadikRS
Příspěvky: 31
Registrován: čtv úno 26, 2015 8:04

Re: Pls o pomoc s výběrem oleje do O1RS

Příspěvek od LadikRS »

Upřímně, auto moc trvalou vyšší zátěž nezná. Praha - Brno jezdím většinou v klidu, tempomat 110km/h. Spíš se svezu na okresce, ale tam nejde jet delší dobu pod zátěží. Na okruh ještě nejsou brzdy :-D Ale časem v plánu je. Kazdopádně loni se mi olej pohyboval do stovky mimo kolony v létě v té vaně. Samozřejmě vhodnější by bylo čidlo třeba u olejového filtru. Ale budík má atypické čidlo a nedostanu ho tam. Adaptér pod filtr jsem dávat nechtěl.

Na teplotu bude mít vliv už asi i těch 9000km. Ale přijde mi, že Millers Oil Trident loni měl nižší teploty asi tak o 3 stupně.

Kdybych dával 40, tak nějaký tip na kvalitní olej? Kvalita je 300V nebo CFS, ale cenově to je přes 2000Kč s 2l na dolití.
Naposledy upravil(a) LadikRS dne pon čer 08, 2015 6:31, celkem upraveno 1 x.
e1H

Re: Pls o pomoc s výběrem oleje do O1RS

Příspěvek od e1H »

Asi mal nižšiu viskozitu.
Odpovědět