Nová verze Valvoline Durablend 10w40

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Jipocar

Re: Nová verze Valvoline Durablend 10w40

Příspěvek od Jipocar »

PAO ma vysoce nadprumernou, Estery potom extremni cistici funkci !!
bjukemen
Příspěvky: 4876
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Nová verze Valvoline Durablend 10w40

Příspěvek od bjukemen »

Jipocar píše:PAO ma vysoce nadprumernou, Estery potom extremni cistici funkci !!

to bol sarkazmus.? alebo ako.?
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27485
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Elf Sporti TXI 10W40

Příspěvek od Pitris »

adosM píše:....Jenže s tímto EKo trendem se bojím, že za rok nekoupím ani SL...( Teda v olejích 10w40 ) U motorsport olejů 5w50,10w60 budou snad na emise srát pořád....
V SAE 10w40 - bych řekl, že - budou oleje API SL k sehnání (a kéž by fakt byly) ještě dlouho,
a u motorsport olejů bude snad taky dána ještě "pár" let přednost kvalitě mazání před emisemi....SNAD
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27485
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Nová verze Valvoline Durablend 10w40

Příspěvek od Pitris »

bjukemen píše:ked sme pri cist. vlast. oleja, tak ma zaujima ci aj samotny typ zakladoveho oleja ma vplyv na cistiacu schopnost , alebo je to vylucne v rukach aditiv pouzitych v oleji
Základový olej bude mít určitý vliv, ale mělo by to být hlavně o složení aditivačního balíku....
http://www.oleje.cz/clanek/Vlastnosti-m ... isperzanty
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
alfi166silver
Příspěvky: 674
Registrován: ned úno 01, 2009 8:57

Re: Elf Sporti TXI 10W40

Příspěvek od alfi166silver »

Pitris píše:
adosM píše:....Yacco má viskos. index 157 a sunoco 150. U yacca nevím akorát T.B.N. Bude to celkem jedno že?
Když budeš měnit po 7-8 tkm, tak je to asi jedno.....
Yacco VX 500 10W40

TBN :10.0; HTHS :4.0
bjukemen
Příspěvky: 4876
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Elf Sporti TXI 10W40

Příspěvek od bjukemen »

alfi166silver píše: Yacco VX 500 10W40
TBN :10.0; HTHS :4.0
dik za info ;) vyzera to slusne na dnesnu dobu
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27485
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Elf Sporti TXI 10W40

Příspěvek od Pitris »

alfi166silver píše:Yacco VX 500 10W40....TBN :10.0; HTHS :4.0
Ve spojení s API SL -> :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
adosM

Re: Elf Sporti TXI 10W40

Příspěvek od adosM »

alfi166silver píše:
Pitris píše:
adosM píše:....Yacco má viskos. index 157 a sunoco 150. U yacca nevím akorát T.B.N. Bude to celkem jedno že?
Když budeš měnit po 7-8 tkm, tak je to asi jedno.....
Yacco VX 500 10W40

TBN :10.0; HTHS :4.0
Jé děkuji moc. To jsou náhodou dobré parametry. Vis index 157, TBN 10, HTHS 4.0...Api SL. A solidní cenovka. Za 6 dní mě dojde výplata, tak hned naletím na značkovéoleje.cz a objednávám olej na Jaro až podzim.
rejdy

Re: Nová verze Valvoline Durablend 10w40

Příspěvek od rejdy »

Zdravím,

do svého BMW e36 328i r.v. 1995 jsem posledních skoro 6 let, co auto vlastním, dával právě Durablend 10W40, auto ježděno pouze v létě, za těch cca 8000km za sezonu jsem doléval vždy jen 2-3 deci tak, aby byla hladina pořád v 3/4 rozpětí min-max. Dnes jsem koupil 7l na letošek a teď koukám na lahev, že oproti stávající API SL je tam SM, což mě v kontextu zdejších příspěvků znervóznělo.

Nalít, nebo ne? Případně, co jiného místo Valvolinu? Nezávisle na téhle situaci jsem přemýšlel o vyzkoušení chválených Millersů, konkrétně http://www.millersoils.cz/ee-semi-synthetic-10w40?c=64, ale říkal jsem si, proč měnit značku, když se stávající není problém. Změna API však situaci mění a Millers má pořád SL. Co vy na to? Jinak o cenu mi nějak zvlášť nejde, jestli dám za náplň o pět set korun víc nebo míň je v poměru k nákladům na provoz aut zanedbatelný...

Díky
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5787
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Nová verze Valvoline Durablend 10w40

Příspěvek od jerome »

Ja by som zbytocne na tvojom mieste nestresoval,kludne tam dal ten Valvoline a ked tak o rok vybral iny s API SL. Nic sa nestane neboj. Dolezite je ze olej menis pravidelne a to je pre motor to najpodstatnejsie :wink:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27485
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Nová verze Valvoline Durablend 10w40

Příspěvek od Pitris »

to rejdy: Když si s DuraBlendem spokojen a měníš ho po 8tkm, ničehož nic se neboj a klidně ho použij. Obzvlášt když ho máš už koupený - API SM by se event. mohlo negativně projevit až ke konci intervalu, ale určitě ne po 8tkm, kdy ho měníš Ty :wink: Kvůli emisím v něm totiž chybí část aditiv odpovědných za ochranu motoru, ale právě až ke konci intervalu -> aditiv na kilometrovou výdrž.... Jinak Valvoline :wink:
A ten Millers EE klidně vyzkoušej příští rok - je to taky hodně kvalitní olej; a "obohacený" nanosložkou.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
e1H

Re: Nová verze Valvoline Durablend 10w40

Příspěvek od e1H »

Pitris píše:API SM by se event. mohlo negativně projevit až ke konci intervalu, ale určitě ne po 8tkm, kdy ho měníš Ty :wink: Kvůli emisím v něm totiž chybí část aditiv odpovědných za ochranu motoru, ale právě až ke konci intervalu -> aditiv na kilometrovou výdrž.
Pitris, prosím ťa uveď aj zdroj tejto informácie. Ďakujem.
bjukemen
Příspěvky: 4876
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Nová verze Valvoline Durablend 10w40

Příspěvek od bjukemen »

e1H píše: Pitris, prosím ťa uveď aj zdroj tejto informácie. Ďakujem.

uz sa to riesilo x krat ohladom aditiv u vyssich API
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27485
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Nová verze Valvoline Durablend 10w40

Příspěvek od Pitris »

to e1H: Vždyť se podívej na zavedení té které výkonostní úrovně, které jsou poplatné době schválení:
API SL - zavedena v roce 2001 / obdoba ACEA Ax/Bx
API SM - zavedena 30. listopadu 2004 / obdoba ACEA Cx
API SN - zavedena v říjnu 2010 / obdoba ACEA Cx-10
Byť je to hlavně americká norma, je to obdoba evropské ACEA. Ale to už tu bylo :o » hledej šmudlo :P
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
e1H

Re: Nová verze Valvoline Durablend 10w40

Příspěvek od e1H »

To, že API normy sa zlepšujú v čase rovnako ako s vyvíjajú tie od ACEA vôbec nepotvrdzuje to, čo bolo vyššie napísané. Je to iba teória ako tá, že všetky oleje na M sú najlepšie, a čím viac sa blížim k začiatku alebo koncu abecedy, tým horšie sú. Aj keď by sa to na dosť veľa príkladoch dalo potvrdiť, stále to nie je pravda.
Takže ešte raz, prosím nejaký relevantný zdroj, a nie teórie. Zatiaľ som totiž žiaden relevantný zdroj nevidel, ktorý by vyššie uvedené tvrdenie potvrdzoval, len sa to tu dookola omieľa na fóre, ako zaseknutá gramofónová platňa.
Odpovědět