Však já taky nepíšu nic jiného... Krátkou dobu po namontování jsem měl pocit, že motor jde lépe, lehčeji, ale to mohl být opravdu jen můj pocit (notabéne na který si člověk velmi rychle zvykne)... Možná u jiného motoru a(nebo) při jiném stylu ježdění by byl rozdíl znatelnější, ale nejezdím hranu ani pilu, tož u toho šestihrnku jsem nějaký nárůst či pokles čehokoli nevysledoval, všecko funguje, jak má, spotřeba je prima, svíčky jsou kvalitní a já jsem spokojený. Pro někoho to bude třeba málo, mně to vyhovuje.Itall píše:Proč by neměl? I s běžným...svíčkami...je to více než pravděpodobné...Colommbo píše:...motor stále startuje a funguje velmi příjemně...
Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Moderátor: Colommbo
- Colommbo
- Příspěvky: 9935
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Takový nějaký (trochu jiný ) klíč u nás mají v krámu.lengy60 píše:Tak mrkni ještě na tohle video,sám vidíš,že nějaké obří síly netřeba.
https://www.youtube.com/watch?v=oviDFcPhYac
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Tohle je asi nejlepčí návod, i když je tam ještě jedna pérová spona na hadičce od výdechu, kterou se nikdo nezabýval. I tak jsem nic lepčího nenašel. Přístup k filtru je stejná práce, jako k cívkám.lengy60 píše:Ještě jsem objevil tohle video: https://www.youtube.com/watch?v=y0Z9TFStBes
Takovou konstrukci sání jsem ještě neviděl. Všechno integrované do víka .
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Pánové, na trubkový klíč i ony speciální s klouby klidně zapomeňte, nic z toho řádně neslouží účelu! Jediné, co potřebujete, je ořech na svíčku patřičného rozměru. Doporučuji tenkostěnný od firmy Proxxon, s ničím lepším jsem dosud nepracoval. A pokud jste to nikdy nedělali, dejte si bacha na povolování a zejména utahování: jinak se pracuje se svíčkami s kuželovou dosedací plochou a jinak se svíčkami s podložkou naplocho.
Itallovi nabízím, že mu je vyměním na srazu. Otázka pár minut, dělal jsem to řádově stokrát na nejrůznějších motorech.
Itallovi nabízím, že mu je vyměním na srazu. Otázka pár minut, dělal jsem to řádově stokrát na nejrůznějších motorech.
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Tím ořechem jsem samozřejmě myslel ořech ke gole.
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Přesně takhle jsem to myslel!lengy60 píše:Tak jestli rozumím dobře psanému slovu,tak Iridium Tough jsou vyšší řada?Podle ceny by to tak mělo být,byť 50,-Kč rozdíl v ceně za kus mě nijak netrápí.
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Jestliže ještě dnes někdo vůbec uvažuje o montáži svíček zn. Bosch do fajnového motoru, pak zřejmě nastal čas, aby vyzkoušel něco pořádného od Denso!kornel píše:... Níč lepšie sa tam dať nedá.. TSI/TFSI jedine origo NGK eventuálne origo Bosch ako trošku "horšia" možnosť.. Zo skúseností Denso pre koncern nesedí.. NGK RULEZ
P.S.: Ty zkušenosti s Denso by mne fakt zajímaly - o jaký typ vlastně šlo, upravovala se na nich vzdálenost elektrod?
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Tak jsem konečně shlédl ono video: dotyčnému bych za tu práci nejraději pracky pozurážel a za komentář zcela mimo mísu hubu nafackoval!lengy60 píše:Tak mrkni ještě na tohle video,sám vidíš,že nějaké obří síly netřeba.
https://www.youtube.com/watch?v=oviDFcPhYac
A úplně nejhorší na tom je, že podle toho pak někdo postupuje.
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Tohle již je víceméně korektní postup, akorát to ještě chtělo vyměnit svíčky. Někdy totiž právě ty špatné svíčky dokáží odrovnat cívky.Itall píše:lengy60 píše:Ještě jsem objevil tohle video: https://www.youtube.com/watch?v=y0Z9TFStBes
P.S.: Všimněte si, že vadná cívka od Denso je made in Spain. Připomíná mi to vadný snímač polohy vačky na Volvu S80 2,4 R5: ten byl také od Denso ze Španělska, zatímco originální ND už od Denso z Japonska a přestože "povrchově" nevypadal tak dobře, v daném voze slouží dodnes (nějakých 12 let, zatímco původní přežil pouhé dva roky). Inu, značka sama není zárukou kvality.
- Colommbo
- Příspěvky: 9935
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Proč to patlá měděnou vazelínou, probůh, notabéne ještě kolik toho na závit nacpal, to už mohl rovnou použít konopí...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Vždyť jsem napsal: ničemný pracky pozurážet!
Jinak je dobré použít trošičku hliníkovoměděné vazelíny na dosedací plochu svíčky, ovšem jen pokud je kuželová a bez kroužku.
Jinak je dobré použít trošičku hliníkovoměděné vazelíny na dosedací plochu svíčky, ovšem jen pokud je kuželová a bez kroužku.
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Děkuji za nabídku, ne že bych ji nevyužil, určitě to umíš a máš na to i cajk, mohlo by se to vidět. Ale sraz je za čtvrt roku a svíčky prý už úpí, jak si tady ragazzi myslí. Takže výměnu zkusím sám, nějakou tu svíčku už jsem také vyměnil . Příští týden mám čas. Choulostivé bude asi správné dotažení, momentový klíč nemám.Návštěvník píše:Itallovi nabízím, že mu je vyměním na srazu. Otázka pár minut, dělal jsem to řádově stokrát na nejrůznějších motorech.
Mazat závit by mě ani nenapadlo, takže mě ani nezajímá, čím to dotyčný mazal.
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Když použiješ patřičné nářadí, momentový klíč vůbec nepotřebuješ. V případě montáže nové svíčky cítíš v ruce první dotyk kroužku s dosedací plochou, následně odpor vzroste, jak utahováním stlačuješ/deformuješ kroužek, a najednou to stejnou silou dál už nejde. No a to je ten správný moment!Itall píše:... Choulostivé bude asi správné dotažení, momentový klíč nemám. ...
P.S.: U již použité svíčky, tj. s už zdeformovaným kroužkem, je to poněkud složitější, ovšem tím se nyní zabývat nemusíme.
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Děkuji, zkusím tento způsob. Věřím, že použiji ve správný moment správný moment .Návštěvník píše:Když použiješ patřičné nářadí, momentový klíč vůbec nepotřebuješ. V případě montáže nové svíčky cítíš v ruce první dotyk kroužku s dosedací plochou, následně odpor vzroste, jak utahováním stlačuješ/deformuješ kroužek, a najednou to stejnou silou dál už nejde. No a to je ten správný moment!
P.S.: U již použité svíčky, tj. s už zdeformovaným kroužkem, je to poněkud složitější, ovšem tím se nyní zabývat nemusíme.
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
..osobne by som Bosch nedal ani ja a to ani originál so Seat (resp. VAG) štemplom, ale čo mám info, tak v TSI nerobia problémy.. no je pravda, že servisáci tam, kde sa pohybujem odporúčajú meniť aj LongLife sviečky na 90tkm intervaly a viac, zhruba pri 2/3 predpísaného intervalu.. to asi zvládajú v poriadku aj tie Bosch.Návštěvník píše: Jestliže ještě dnes někdo vůbec uvažuje o montáži svíček zn. Bosch do fajnového motoru, pak zřejmě nastal čas, aby vyzkoušel něco pořádného od Denso!
P.S.: Ty zkušenosti s Denso by mne fakt zajímaly - o jaký typ vlastně šlo, upravovala se na nich vzdálenost elektrod?
Densa irídiové fungovali v rodine parádne na Nissanoch a Mazde.. tam plná spokojnosť. Čo sa týka koncernu, tam bolo v jednom prípade 1.4TSI a jeden prípad 1.8TSI (o týchto mám vedomosť, no v tomto prípade len sprostredkovane, nebol som pri tom osobne.. ale pýtal som sa mechanikov na skúsenosti s nimi, nakoľko som ich chcel vtedy osadiť do môjho TSI) pri osadení Denso iridium sviečok (Iridium power), pozorovaný mierne občasný nerovnomerný ťah z nízkych ot. do zhruba 3500-4000ot.min.. resp. badateľné slabučké zacuknutia. Nechcem hádzať vinu jedine na sviečky, ale je pravda, že po spätnom osadení originálov NGK to badateľné vraj nebolo..
Odtrh či bol premeraný a prípadne skorigovaný podľa predpisu alebo nebol netuším.. ja osobne si to pri osadzovaní sviečok preverujem vždy, no za iných ruku do ohňa určite nedám.. až na jedného mechanika, ktorý je extratrieda ako v elektrike tak aj v mechanických veciach, no on v tom zainteresovaný nebol