TDI PD - olej VW505.01

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Návštěvník

Re: TDI PD - olej VW505.01

Příspěvek od Návštěvník »

Návštěvník píše:Jsem rád tomu, že se na fóru v posledních týdnech pohybuje jiný návštěvník, který píše věcně, zajímavě, logicky a dokonce správně česky. Děkuji za to a zdravím! :wink:

P.S.: Doufám, že se někdy sejdeme na olejářském srazu. :D

:D Tak to pardón...:-) do teď jsem si myslel, že jméno "Návštěvník" se tady používá pro příležitostní glosy neregistrovaných čtenářů....

P.S.: taky doufám :-)
Návštěvník

Re: TDI PD - olej VW505.01

Příspěvek od Návštěvník »

Návštěvník píše:... do teď jsem si myslel, že jméno "Návštěvník" se tady používá pro příležitostní glosy neregistrovaných čtenářů...
Návštěvník je každý, kdo sem vloží příspěvek s pomocí kódu (ten není potřeba vkládat, pokud jsem zrovna, tj. při psaní příspěvku, přihlášen), aniž by cokoli vepsal do rubriky "uživatelské jméno" (pokud tam něco vepíše, objeví se to černě namísto "návštěvníka").
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9926
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: TDI PD - olej VW505.01

Příspěvek od Colommbo »

Já bych, tedy s dovolením, taky zvedl ruku pro Mobil1 5W50. Přijde mi, že v poslední době se tu začíná nějak hodně "Miller'sovat", téměř jako by snad jiné špičkové oleje neexistovaly, to je furt nanočástice sem a nanočástice tam a do svého motoru chci jen to nejlepší, tož doporučíme (zase ty) nanočástice etc. etc. Ale může to být jen můj mylný dojem... :?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
e1H

Re: TDI PD - olej VW505.01

Příspěvek od e1H »

Colommbo píše:Přijde mi, že v poslední době se tu začíná nějak hodně "Miller'sovat", téměř jako by snad jiné špičkové oleje neexistovaly, to je furt nanočástice sem a nanočástice tam a do svého motoru chci jen to nejlepší, tož doporučíme (zase ty) nanočástice etc. etc. Ale může to být jen můj mylný dojem... :?
Nemám nič proti Millers Oils, ale pod toto sa podpisujem, lebo tento pocit mám aj ja. :D

Čo sa týka tých koncernových nafťákov, ak tam bude hocjaká 5W-40 ktorá má potrebné schválenia a bude sa meniť včas (každých 10 tisíc km), tak je úplne jedno aký to bude olej.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9926
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: TDI PD - olej VW505.01

Příspěvek od Colommbo »

Však ani já proti Miller'sům nic nemám, jen prostě nabývám dojmu, jako by se oleje s nanočásticemi (poměrně brzo) začínaly přeceňovat. Jistě jsou to velmi dobré oleje (tedy aspoň podle ceny :P ), ale pořád to jsou jen oleje a co zvládnou ony, zvládnou i jiné a klidně "s prstem v nose". Notabéne bude-li se uživatel k motoru chovat jako prase v domnění, že s nějakými zázračnými molekulami v oleji si to může dovolit, dojezdí stejně rychle s nimi jako bez nich. Jestli si někdo používáním olejů s nanočásticemi zvyšuje ego, tož prosím, je to jeho věc, ale nějaké při zkouškách naměřené zvýšení výkonu o pár koníčků nebo ušetření deci paliva jde zcela mimo mě, v praxi to bude vlivem mnohých okolstojičností stejně jinak a co se životnosti motorů týče, jsem přesvědčen, že použití dobrých "obyčejných" olejů za předpokladu správných intervalů výměny poslouží motoru naprosto stejně (dobře.) :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
e-panolin.cz

Re: TDI PD - olej VW505.01

Příspěvek od e-panolin.cz »

No a protože 100 chutí, tak 100 olejů.......
Ventero
Příspěvky: 19
Registrován: pon zář 01, 2014 19:35

Re: TDI PD - olej VW505.01

Příspěvek od Ventero »

e1H píše:
Colommbo píše:Přijde mi, že v poslední době se tu začíná nějak hodně "Miller'sovat", téměř jako by snad jiné špičkové oleje neexistovaly, to je furt nanočástice sem a nanočástice tam a do svého motoru chci jen to nejlepší, tož doporučíme (zase ty) nanočástice etc. etc. Ale může to být jen můj mylný dojem... :?
Nemám nič proti Millers Oils, ale pod toto sa podpisujem, lebo tento pocit mám aj ja. :D

Čo sa týka tých koncernových nafťákov, ak tam bude hocjaká 5W-40 ktorá má potrebné schválenia a bude sa meniť včas (každých 10 tisíc km), tak je úplne jedno aký to bude olej.

Zdravím,

to asi jo. Jenže já se ptal na auto které je naladěné na cca 270 ps.. (velký turbo, velký trisky, velká hlava čerpadla - 12mm, velký IC, kovaný spodek a tak dále...) To už není tak úplně koncernový motor... :D
e1H

Re: TDI PD - olej VW505.01

Příspěvek od e1H »

Ok, tak doplňujem, že to bolo myslené pre každý sériový motor. Pri takto upravenom zase treba ešte viac skrátiť interval. :P
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: TDI PD - olej VW505.01

Příspěvek od Pitris »

Ventero píše:Kamarád má VW 1.9 TDI rotačku (základ 81kW)....
....nevím jestli se to z toho co jsem napsal dalo pochopit, je to rotačka a né PDčko. Ale to na věci asi nic nemění že :)
Ano, 81kW nebylo PD-čko. Na věci to nic nemění. Ale měnilo by, kdyby to byl systém čerpadlo-tryska !
Tam by Mobil1 5w50 býti neměl - nemá 505.01.
Jinak já proti Mobilu1 5w50 nemám ani to nejmenší - je to :wink: olej => a kdyby se jednalo o benziňák s maximem výkonu ve zcela jiných otáčkách, řekl bych Mobil1 5w50, ale TDI (byť i "čipnuté") převalující se :P někde do 4tisíc v pohodě umaže "čtyřicítka" a Millers EE je mezi 5w40 kvalitou "hóódně hore"♠♠♠♠
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
adosM

Re: TDI PD - olej VW505.01

Příspěvek od adosM »

Asi koupím tatovy do motoru 1.9 TDI-PD bez DPF ten Ravenol VMO 5w40. Plná syntetika, na bázy pao, a mid saps. Když to objednám přímo z ofic stránky, tak se pajcu bát nemusím. Navíc ten olej není moc známý. A pajcuje se jen to co je známé, aby se vytřískaly prachy.
Nicméně mě pěkně sere, že výrobci olejů už hodili oleje s FULL-SAPS pro TDI-PD bez DPF přes palubu. A přitom jich jezdí pořád hodně....Nechápu. Všude už jsou jen oleje s Mid a low saps s normou 505.01. A všude psaný pro DPF. Jasný, už se diesely bez DPF vyrábět nebudou, ale hoodně jich bez DPF ještě jezdí, ale to už nikoho netrápí.

Musím ale ještě koupit tatovy origo olejový filtr škoda. A zařídit mu výměnu oleje u známého po tají, aby o tom nevěděl. Tak se o tom nedoví ani Škoda. Když tam bude origo filtr a stáhne se vše jak má. Budu to platit já. Protože jsem se díval pod zátku oleje na ventilovém víku a docela jsem na to hleděl. Olej už docela hodně černý. Vím disely to tak mají. Ale on mě řekl, že měnil olej před rokem a že tam dal spec olej LL 5w30 a že ho tam nechá ještě rok..Že mu záruka končí až za rok. Takže 2 roky. Za 2 roky na ten olej najede max 15000km. Ale i tak. Taková sračka tam vůbec nemá přijít. Ještě když on nejezdí nějak dlouhý trasy. Ale hlavně že škoda vydělá časem na opravách motoru...
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: TDI PD - olej VW505.01

Příspěvek od lengy60 »

adosM: možná netřeba házet flintu do žita,když brod je ještě daleko. :D Zkus se mrknout sem
http://www.sunocolubes.com/product/suno ... e-oils/313
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: TDI PD - olej VW505.01

Příspěvek od Pitris »

adosM píše:....Musím ale ještě koupit tatovy origo olejový filtr škoda. A zařídit mu výměnu oleje u známého po tají, aby o tom nevěděl....
Pro motor BUDE URČITĚ lepší tam teď dát i "něco" 5w40 low saps, než tam nechat ještě rok LL 5w30....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
adosM

Re: TDI PD - olej VW505.01

Příspěvek od adosM »

Pitris píše:
adosM píše:....Musím ale ještě koupit tatovy origo olejový filtr škoda. A zařídit mu výměnu oleje u známého po tají, aby o tom nevěděl....
Pro motor BUDE URČITĚ lepší tam teď dát i "něco" 5w40 low saps, než tam nechat ještě rok LL 5w30....
Si to myslím taky, ale tatovy to nevysvětlím. Uvidím kolik budou chtít za ten origo filtr. On je zvyklej, že co doporučovala automobilka dříve byla pravda ale ted to tak není.. Na jeho nedálniční jízdy je ten olej uplně mimo. A ještě na 2 roky a 15 tis km. Škoda že motul, yacco, ravenol jsou už low saps.

Koupil bych výše doporučovaný Millers 5w40 ee longlife s mid-saps a acea C3-10. Ale 1550kč + filtr za 300-400...na moje triko je dost. Ale to by pak bylo.. nedělals synku něco s mým motorem? Jede jaksi potichu? :D Mohl by jít do toho tdi-pd bez dpf i millers trident longlife 5w40 ? Mid saps a 505.01 má.
Návštěvník

Re: TDI PD - olej VW505.01

Příspěvek od Návštěvník »

lengy60 píše:adosM: možná netřeba házet flintu do žita,když brod je ještě daleko. :D Zkus se mrknout sem
http://www.sunocolubes.com/product/suno ... e-oils/313
Mrknul jsem i já. Tyto oleje údajně k sehnání pouze na trhu v USA. :( Co je k mání v Evropě najdete na http://www.sunoco.be/. Proč je v tom názvu "Euro" jsem tedy jaksi nepochopil. :roll: A nepsal tu někdo od "Millerů", že olej současně C2 a C3 je nesmysl? :shock: Tak tady je hned C2-10 a současně C3-10. Prostě v zemi, kde zítra znamená včera je možné úplně všecko. Stejně bych ten první olej v pořadí rád vyzkoušel. No, budu si muset asi počkat.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: TDI PD - olej VW505.01

Příspěvek od Pitris »

Návštěvník píše:....A nepsal tu někdo od "Millerů", že olej současně C2 a C3 je nesmysl?....
Nebylo to o "milerovi", ale o Mobilu ESP Formula 5w30 a vysvětlilo se tu, že to možné je....
http://www.znackoveoleje.cz/fotky303/fo ... _5w-30.PDF
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět