olej do Superb 2, 1.8tsi

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

bjukemen
Příspěvky: 4867
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: olej do Superb 2, 1.8tsi

Příspěvek od bjukemen »

osobne ma dost uraza ked niekto do neba vyzdvihuje normy VW504/507 ako keby to je modla pre triedu najkvalitnejsich olejov... pre VW mozno ale pre ine nie
Naposledy upravil(a) bjukemen dne pon led 19, 2015 18:23, celkem upraveno 1 x.
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1741
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: olej do Superb 2, 1.8tsi

Příspěvek od kornel »

+ benzínový turbomotor a ešte k tomu aj priamovstrek (v tomto prípade konkrétne 1.8TSI) pri akomkoľvek výlete k vyšším otáčkam a zaťaženiam, zaťažuje ten olej neuveriteľne.. 5w-30 je jednoducho aj z tohto hľadiska v týchto motoroch nevhodný.. snáď len na tie trasy do obchodu a na wc, inak nezmysel. Tie nizkoviskózne tepelne menej odolné oleje v tých motoroch pri vyššom zaťažení vytváraju humus a karbonujú jak dreviny v prvohorách.. z dlhodobého hľadiska sa to podpisuje ako na motore, tak aj na turbodúchadle.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: olej do Superb 2, 1.8tsi

Příspěvek od Pitris »

Pitris píše:Náš tím na mysli SAE 5w30 s normální HTHS viskozitou a že jsou už všechny "LL" a mid / low saps :?:
e1H píše:mal som na mysli úplne všetky SAE 5W-30, bez ohľadu na HTHS viskozitu. Vieš o nejakých olejoch, ktoré sú 5W-30 a sú zároveň full SAPS?
Tak příteli tentokrát si vedle Ty :? Namátkově :P a zůstanu hlavně u olejů s normální HTHS viskozitou (protože v těch "eko grckách" A1/B1 jich je ještě víc):
Shell Helix Ultra AG http://hand.net.pl/wp-content/uploads/2 ... TDS_v1.pdf
Valvoline SynPower http://www.valvolineeurope.com/czech/pr ... ower_5w-30 s A3/B4-10
....a kdyby si chtěl oponovat (jo, s Motulem si měl pravdu) tím, že jsou ty technické listy možná staré, tak Divinol Syntholight SL GM http://www.zeller-gmelin.cz/view/produc ... 9BBB7B0481 má A3/B4-12 a API SL
A dále i třeba Panolin EXCLUSIVE GO 5w30 s A3/B4, anebo "forďácký" Panolin EXCLUSIVE MAX s A5/B5.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
e1H

Re: olej do Superb 2, 1.8tsi

Příspěvek od e1H »

Pitris, nechcem oponovať, ale dúfam, že upresniť môžem. :)
  • Shell Helix Ultra AG 5W-30 je podľa TL z 01/2013 API SM, ACEA C3, low SAPS.
  • Valvoline SynPower 5W-30 - TL o SAPS nepíše, ale TBN má 10,2 mg KOH/g, takže podľa všetkého to bude poctivý full SAPS olej. Na základe tohoto upresňujem aj svoje tvrdenie, a podľa všetkého zatiaľ ešte existujú full SAPS 5W-30-ky. Inak je to naozaj zaujímavý olej, páči sa mi. Podľa mňa aj tento olej je dobrá voľba pre motor bez DPF do mesta.
  • Divinol Syntholight SL GM 5W-30 - TL o SAPS ani TBN nepíše, ale na základe ACEA A3/B4-12 to určite nebude low SAPS olej.
Takže, aj keď som o nich nevedel, tak áno, existujú ešte full SAPS 5W-30-ky. Ďakujem za upresnenie. :)


lengy60: V tvojom prípade ale sám píšeš, že niekedy točíš motor do otáčok. K tomu máš pomerne veľkú kasňu na objem toho motora, takže u teba ten motor asi dostáva viac zabrať. Keď ma pamäť neklame, tak teraz používaš olej, ktorý nemá predpísané schválenia PSA. U teba sa to zatiaľ osvedčilo, ale nie každý má možnosť dávať iný olej ako je predpísané.

bjukemen: 504/507-ky určite nie sú úplne najkvalitnejšia trieda olejov, lebo závodné a iné oleje ich v kope parametrov prekonávajú, ale ak sa pozrieme na požiadavky automobiliek, resp. ich schválenia, tak VW 504.00/507.00 patria naozaj medzi tie najprísnejšie. Ich jedinou nevýhodou je to, že kvôli DPF sú low/mid SAPS, pritom minimálne pri VW 504.00 (schválenie pre benzínové motory) by toto nemuselo byť podmienkou a mohli by mať aj vyššie TBN. Možno ale na to majú iný dôvod o ktorom nevieme. Toto ale u nich mrzí aj mňa.
Na druhej strane ale 504/507 je aj nejakou tou zárukou nejakej výkonnostnej triedy/kvality oleja. Pri 502-ke (aby som nešiel moc ďaleko, ale mohol som napísať aj API SL) je latka ktorú musí výrobca dosiahnuť, povedzme si na rovinu, nízko. Netvrdím, že ju výrobca oleja nemôže niekoľkonásobne prekonať, ale ako zákazník nemám potuchy, či olej dané parametre iba dosahuje, alebo ich aj naozaj výraznejšie prekonáva. Tým pádom ak pokukujem po lepšom oleji, tak 502-ka je tak trochu mačka vo vreci. Ak ale zoberiem 504-ku namiesto 502-ky, tak viem, že ten olej musí dosahovať minimálne kvality 504-ky. A vzhľadom na to, že pri intervale výmeny sa v schválení počítalo s 2 rokmi bez výmeny oleja, je takýto olej vhodnejší aj pre motoristov ktorí jazdia málo. Ak by som jazdil ročne 5-7 tisíc km, mal by som dilemu, že čo po roku s 502-kou. Pri 504-ke, by som toto nemusel riešiť, tá je (resp. mala by byť) na to prispôsobená.
Takže 504/507-ka nie sú svätý grál, ale ak sa mi taký olej dostane do rúk, tak bez ohľadu na auta ktorým jazdím, viem, že mám kvalitný olej pre normálne jazdenie. Ak ale jazdím "nenormálne" (veľa štartov a krátke trasy, točím motor), tak musím počítať s tým, že musím skrátiť interval, alebo zvoliť inú SAE viskozitu, prípadne oboje. A toto je dôvod prečo tu vždy zisťujeme, že kto, kde, koľko a ako jazdí.

Bežný smrteľníci ale toto neriešia. Pre nich je auto na to aby sa dostali z bodu A do bodu B, nič viac. Brumkajú si s naftou niekde pri 2000 otáčkach, s benzínom niekde do 3000, (max. 4000 ak jazdia niečim malým po diaľnici), a pre nich je nejaká tepelná odolnosť oleja pri vysokých otáčkach úplne irelevantná vec. Ak už motor hučí, tak preradia, hotovo. Tým pádom ani nemusia riešiť či dávať 30-ku, alebo 40-ku. Pre nich to sú nepodstatné veci a vo väčšine prípadov im auto bez problémov jazdí od výmeny k výmene. A ak nejazdí, to sú väčšinou tie prípady, kedy olej má nalietané 30 a viac tisíc km a k tomu nevhodný prevádzkový režim (krátke trasy, veľa štartov, častá vysoká zátaž, píla za studena).

kornel, som rád, že sme nakoniec dospeli k zhode.
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: olej do Superb 2, 1.8tsi

Příspěvek od lengy60 »

e1H: Bohužel Tě paměť klame. :D Mobil 1 ESP 5W30 i Mobil 3000 X1 plní normu PSA. :wink: Prvně jmenovaný tu doporučovanou výrobcem pro motory VTI,ten druhý "jen" pro motory benzínové. 8) A ta zvýšená spotřeba nemá nic společného s tím,že mám velkou boudu. :idea: Ty samé problémy mají uživatelé prosté C4,C3 Picasso atd.Zkrátka,jakmile jedeš po dálnici 130 km/h a nebo využíváš celé spektrum otáček,tak motor baští olej,tedy olej,omaštěná voda je to. :? Pokud se použije olej s normální HTHS viskozitou a tepelnou odolností je vše OK.Pochopitelně musí člověk zapomenout na nesmyslné intervaly po 30 tisících a měnit olej včas.Jinak ono nakonec dohoní to používání nevhodného oleje i ty,kteří jezdí vláhu,olej jim tolik neubývá a mění třeba po 20-25 tis.Problémů s vačkami,řetězy nebo zapečenými pístními kroužky se dá na našich i zahraničních fórech najít dostatek.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1741
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: olej do Superb 2, 1.8tsi

Příspěvek od kornel »

e1H.. skôr ide o to, že nemám chuť to už ďalej nejako rozoberať, za mňa som tému vyčerpal a čo som písal a čo som sa snažil dať najavo, za tým si plne stojím :)
Návštěvník

Re: olej do Superb 2, 1.8tsi

Příspěvek od Návštěvník »

bjukemen píše:vidim ze Kornela nik nepochopil, cely cas islo o to ze, oleje Low Saps maju znizeny obsah aditiv, kotre zabezpecuju najpodstatnejsie veci v motore TBN, protioderove vlastnosti atd. a o tom to cele ze ze Full Saps ich ma take aky by mali byt, Low Saps ich nema, a nezmeni na tom nic tabulka lubrizolu.Nikto sa nebavil priamo o strihovej stabilite ale o tom ze vyssi obsah aditiv zabezp. ochranu motora je lepsie ako eko sracka ;)
Nemají snížený obsah aditiv, ale jsou to oleje se sníženým obsahem síry, fosforu a sulfátového popela!
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1741
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: olej do Superb 2, 1.8tsi

Příspěvek od kornel »

Návštěvník píše:
Nemají snížený obsah aditiv, ale jsou to oleje se sníženým obsahem síry, fosforu a sulfátového popela!
lenže to sa dosahuje ako? ..pokiaľ mám správne vedomosti tak tým, že sa znížuje obsah aditív, ktoré sú nositeľmi týchto prvkov.. Nejde to len tak.., znižiť síru, fosfor, tvorbu sulfátového popola, aby neboli ovplyvnené aj iné vlastnosti oleja tzn. bez negatív.. doteraz to bol takmer neriešiteľný problém u EKO olejov so zníženým Saps.. vraj až ACEA C3-10 to čiastočne rieši (hoci TBN číslo a znížená alkal. rezerva stále neporiešená nejakým iným adititívom).. a zatiaľ by som bol opatrný aj v oblasti kvality mazania resp. protioderových vlastností.. dosť dlhú dobu sa s tým mastičkári nevedeli vysporiadať, až zázračne namiešali nejakú kombináciu, ktorá má vraj adekvátne nahradiť chýbajúce nosiče kritických prvkov.. No uvidíme, ja som zatiaľ minimálne opatrný, ak nie skeptický :twisted:
Odpovědět