Favorit - hori elektroinstalacia
Moderátor: Colommbo
Re: Favorit - hori elektroinstalacia
To znamená, že musím sehnat termostat, pak rovnou i novou kapalinu. Tzn. dostat se do nějaké mototechny do 17:00, což je pro mě bohužel jen zbožné přání... Ale snad ještě začátkem příštího týdne něco seženu
Re: Favorit - hori elektroinstalacia
Vyteče málo.Je dost hore.
Pokud by si chtěl měnit celou náplň,doporučuju povolit raději dolní koleno na chladiči,než výpustní šroub.
A bacha na dráty a konektory čidla vrtule. Bejvají zoxidované a při dotyku se lámou.
Rovněž bacha na tři šroubky v těle termostatu,povolovat po předchozím WD procáknuti. Jsou v hlíně.
Když nějakej prdne,povolit 2x M8 a sundat celé tělo a šup odvrtat. V tom případě,další těsnění,na mazelínu.
Ale lepší přístup než 742.
Pokud by si chtěl měnit celou náplň,doporučuju povolit raději dolní koleno na chladiči,než výpustní šroub.
A bacha na dráty a konektory čidla vrtule. Bejvají zoxidované a při dotyku se lámou.
Rovněž bacha na tři šroubky v těle termostatu,povolovat po předchozím WD procáknuti. Jsou v hlíně.
Když nějakej prdne,povolit 2x M8 a sundat celé tělo a šup odvrtat. V tom případě,další těsnění,na mazelínu.
Ale lepší přístup než 742.
Re: Favorit - hori elektroinstalacia
A je lepší nespoléhat na to čidlo, ale dát si tam k větráku chladiče vypínač.PePe píše:....bacha na dráty a konektory čidla vrtule....
Ale to je spíš "letní" problém, teď se řeší "zimní" topení Tam se dá ještě zkontrolovat bowden....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Favorit - hori elektroinstalacia
to skodovkar: Tak jak to dopadlo Už topíš
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Favorit - hori elektroinstalacia
Naposledy to začalo topit samo. Vždy jsem pomalu otevíral topení, aby neprasklo. Naposledy jsem ho otevřel naráz a hle topilo to jako o život i když teplota byla pořád dle ukazatele pod ideálem. Tak jsem si užil svátky plné klidu a míru
Re: Favorit - hori elektroinstalacia
A tepla Asi tam byl nějaký "špunt", který povolil při plném rychlém otevření topení....skodovkar píše:Tak jsem si užil svátky plné klidu a míru
Pořád jsou věci mezi nebem a zemí....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Favorit - hori elektroinstalacia
Přesně tak.
Do auta zatím nechci cpát peníze, kvůli koroze podběhů kolem zadních tlumičů. Moc bych se nedivil, kdyby se mi do kufru podívaly pružiny. Pokud by se to podařilo vyvařit, tak by to byla jiná situace. Navíc bombu mám platnou do 7/2015, takže to jsou další cca 3000Kč, které nevím jestli bude mít smysl dávat. Ale s fáčkem jsem 100% spokojený
Do auta zatím nechci cpát peníze, kvůli koroze podběhů kolem zadních tlumičů. Moc bych se nedivil, kdyby se mi do kufru podívaly pružiny. Pokud by se to podařilo vyvařit, tak by to byla jiná situace. Navíc bombu mám platnou do 7/2015, takže to jsou další cca 3000Kč, které nevím jestli bude mít smysl dávat. Ale s fáčkem jsem 100% spokojený
Re: Favorit - hori elektroinstalacia
Ony se ty podběhy snad dokonce prodávaly jako náhradní díl,možná by šly sehnat.Jinak před pár dny nám na jiném fóru líčil kolega,že má v garáži nádherné Fáčko Green Line po dědovi a k vůli tomu parkuje svůj zánovní stroj před barákem.Nevím na co ho tam suší,ale třeba by ho prodal a měl bys nové auto.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Favorit - hori elektroinstalacia
Za tohle jsem dal s vyvařením osmičku (+nějaké drobné za opravy). Kupovat leštěnku za 10-15tKč plus přepis dalších 10tKč (a asi bez LPG), to už bych si koupil raději civica nebo bych se na auto vykašlal úplně Teď mi to auto dává smysl, je levné na pořízení i provoz, není v merku zlodějů a opravy jsou v řádu stokorun Ale díky za info. Děda má fáčko 1989 se 45tKm, v nejhorším bych bral od něj. Výhodou by bylo, že bych měl náhradní motor, převodovku a kompatibilní LPG systém
Re: Favorit - hori elektroinstalacia
Ale já tady nechtěl dělat nějakého překupníka nebo tak něco. Já jsem to myslel tak,že má pro Tebe Favorit třeba nějakou sběratelskou hodnotu,co já vím.A aby jsi se s těmi čorkaři nepřepočítal,nedávno jednomu známému šlohli ohnilou Felíšu,asi do sběru či co.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Favorit - hori elektroinstalacia
Z jiného vlákna....
3) Takže se vlastně v zimě motor ani pořádně nezahřeje A výměna termostatu na Fávu 2 hoďky
Jinak jestli je nemrznoucí směs v chladiči namíchaná aspoň na -20°C, tak i při poklesu teploty pod tuto hranici by ta kapalina zmrznout neměla - "pouze" zgelovatí.....
2) To přece není problém tu nádržku vyměnitskodovkar píše:2. Problémy s ostřikovači neřeším, neboť tak do dvou dnů mi vyteče celá nádobka s kapalinou, takže tam nic nemám (ale jinak fungují )
3. Taky by mi nemělo hrozit zamrznutí chladiče, jelikož mám podezření na stále otevřený termostat
3) Takže se vlastně v zimě motor ani pořádně nezahřeje A výměna termostatu na Fávu 2 hoďky
Jinak jestli je nemrznoucí směs v chladiči namíchaná aspoň na -20°C, tak i při poklesu teploty pod tuto hranici by ta kapalina zmrznout neměla - "pouze" zgelovatí.....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Favorit - hori elektroinstalacia
2) Byla měněna a teče to někde mezi motorkem a nádržkou, zatím nebyl čas to zkoumat (možná těsnění).
3) Výměna termostatu může být překvapivě komplexní věc:
1. vypustit okruh
2. zjistit jestli tam je termostat a pokud ano, tak jaký (kolega má na felicii problém se sehnáním samotného termostatu, různé průměry, teploty...)
3. koupit ho v době otevíracích hodin mototechny
4. nainstalovat ho
5. napustit okruh
6. odvzdušnit okruh
7. doufat, že tím nedojde ke zhoršení situace z jakéholiv důvodu, protože auto potřebuji 6 dní v týdnu
8. doufat, že nic v tom mrazu venku nechytnu, protože by mě nemocenská stála více jak druhý motor
PS: nevylučuji, že může být špatné čidlo teploty nebo mohl předchozí majitel termostat zcela vyndat kvůli přehřívání motoru. Pokud auto stojí v klidu, tak teplota leze a leze a nemá tendenci se zastavit (ani ventilátor chladiče nemusí fungovat).
3) Výměna termostatu může být překvapivě komplexní věc:
1. vypustit okruh
2. zjistit jestli tam je termostat a pokud ano, tak jaký (kolega má na felicii problém se sehnáním samotného termostatu, různé průměry, teploty...)
3. koupit ho v době otevíracích hodin mototechny
4. nainstalovat ho
5. napustit okruh
6. odvzdušnit okruh
7. doufat, že tím nedojde ke zhoršení situace z jakéholiv důvodu, protože auto potřebuji 6 dní v týdnu
8. doufat, že nic v tom mrazu venku nechytnu, protože by mě nemocenská stála více jak druhý motor
PS: nevylučuji, že může být špatné čidlo teploty nebo mohl předchozí majitel termostat zcela vyndat kvůli přehřívání motoru. Pokud auto stojí v klidu, tak teplota leze a leze a nemá tendenci se zastavit (ani ventilátor chladiče nemusí fungovat).
Re: Favorit - hori elektroinstalacia
Přesně tohle jsem zažil: majiteli se to přehřívalo, tak vyndal termostat a navíc tam dolíval jen čistou vodu namísto toho, aby hledal a odstranil příčinu přehřívání (vadný spínač větráku na chladiči). A jelikož to tak provozoval minimálně rok, následkem takovéto "kompetentní opravy" mu odešel chladič a hlavně naprosto nesehnatelný výměník voda/olej pro chlazení ATF v automatické převodovce (Renault 21 2,2 Aut). O totálně zrezlém vnitřním prostoru celého chlad. systému ani nemluvím.skodovkar píše:PS: nevylučuji, že může být špatné čidlo teploty nebo mohl předchozí majitel termostat zcela vyndat kvůli přehřívání motoru. Pokud auto stojí v klidu, tak teplota leze a leze a nemá tendenci se zastavit (ani ventilátor chladiče nemusí fungovat).
Re: Favorit - hori elektroinstalacia
Evidentně tam někdo nechal jen vodu a zamrzlo to. Ještě jsem se nesetkal s tím, že by to odnesla samotná nádobka, zato téměř vždy to odnese plastové čerpadlo. Ač samotnému motorku se obvykle nic nestane, je třeba vyměnit komplet, neboť je dnes nerozebiratelný.skodovkar píše:2) Byla měněna a teče to někde mezi motorkem a nádržkou, zatím nebyl čas to zkoumat (možná těsnění).
Re: Favorit - hori elektroinstalacia
Tak pokud to bereš komplexně, tak tož potom hejskodovkar píše:....Výměna termostatu může být překvapivě komplexní věc:
skodovkar píše:....zjistit jestli tam je termostat a pokud ano, tak jaký....
http://www.e-nahradnidily.cz/termostaty ... da-favorit
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF