Viskozita
Moderátor: Colommbo
Viskozita
Dobry den,
zabyval se z vas nekdo porovnanim viskozity vyjeteho oleje po 15tis. trid 10w40 a 5w40? Na internetu je spousta videi domacich testu z mrazaku novych oleju, tam je 5w za mrazu lepsi, ale porovnani viskozit vyjetych oleju jsem nenasel. Je pravda, ze vyjeta 5w bude hur tekuta za mrazu nez nova 10w?
zabyval se z vas nekdo porovnanim viskozity vyjeteho oleje po 15tis. trid 10w40 a 5w40? Na internetu je spousta videi domacich testu z mrazaku novych oleju, tam je 5w za mrazu lepsi, ale porovnani viskozit vyjetych oleju jsem nenasel. Je pravda, ze vyjeta 5w bude hur tekuta za mrazu nez nova 10w?
Re: Viskozita
Otázkou je, "jak moc vyjetá" Při dodržení správného intervalu výměny si olej svoje nízkoteplotní vlastnosti zachovává po celý výměnný interval.... Při provozní teplotě se ale viskozita oleje snižuje.
http://www.oleje.cz/clanek/Vlastnosti-m ... -Viskozita PS: správný interval NErovná se vždy předepsaný.
http://www.oleje.cz/clanek/Vlastnosti-m ... -Viskozita PS: správný interval NErovná se vždy předepsaný.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Viskozita
Dekuju za info. Dobros, pokud se dodrzi interval, je viskozita za mrazu vyjeteho oleje stejna jako u noveho. Pokud bude olej prejety a prepaleny tak je za mrazu hustsi?
Re: Viskozita
Ano. Cituji: Na konci životnosti pak může u hodně degradovaného motorového oleje docházet k nárůstu viskozity díky nahromadění produktů oxidačního stárnutí v oleji.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Viskozita
To xp3." Hustší nebude", možná bude viskóznější nebo taky ne. Všeobecně se viskozita použitých motorových olejů mění. Ovšem viskozita za nízkých teplot se v případě laboratorních rozborů nesleduje.
Re: Viskozita
Tak ano. Hustota není totéž co viskozita (vazkost), ale pro zjednodušení se snad dá použít "hustší/řidší"
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Viskozita
Inak opakovane som čítal v odbornej tlači opak - viskozita sa s opotrebovaním oleja zvyšuje.... to potvrdil aj človek ktorý to meral v rámci diplomovej práce takže to s tou zmenou viskozity 5w40 môže byť tiež len mýtus....
- Colommbo
- Příspěvky: 9938
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Viskozita
Jen drobný přípodotek - nesouvisí to přímo s pojmem viskozita (jako terminus technicus), ale kupř. u naftových motorů se olej v průběhu svého cyklu v motoru postupně zahušťuje sazemi a současně ředí zbytky nespáleného paliva (narozdíl od benzínových motorů, kde se do náplně vniklé zbytky paliva stačí za normálního provozu zase odpařit).
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Viskozita
Všechno - ne jen viskozita - je odvislé od délky výměnného intervalu oleje.
A jinak i zde je třeba na str. 9 psáno že při provozu "stop&go" je už po 6-ti tkm je "olej veľmi tekutý! Z hľadiska hydrodynamických súvislostí sú v mazacej sústave dosahované extrémne nízke tlaky, čo by mohlo spôsobiť poškodenie motora".
U zážehových motorů olej posupem času a kilometrů ke konci intervalu "zřídne",
u vznětových ho až ke konci (a možná až po konci) intervalu "zahustí" saze....
A jinak i zde je třeba na str. 9 psáno že při provozu "stop&go" je už po 6-ti tkm je "olej veľmi tekutý! Z hľadiska hydrodynamických súvislostí sú v mazacej sústave dosahované extrémne nízke tlaky, čo by mohlo spôsobiť poškodenie motora".
U zážehových motorů olej posupem času a kilometrů ke konci intervalu "zřídne",
u vznětových ho až ke konci (a možná až po konci) intervalu "zahustí" saze....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Viskozita
No a u prejetych zdegradovanych oleju u benzinovych motoru viskozita zase stoupa, ne? Vzdyt u dlouho nemeneneho oleje ho clovek skoro dloube lzici.
Re: Viskozita
Vždyť jsem napsal, že záleží na intervalu výměny a na tom, jak moc "vyjetý - přejetý" ten olej bude.
Když ho tam necháš 10 let a 50tkm, možná se bude podobat vazelíně.... Po 15-ti tkm bude "řídký".
Když ho tam necháš 10 let a 50tkm, možná se bude podobat vazelíně.... Po 15-ti tkm bude "řídký".
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF