Viskozita

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Xp3

Viskozita

Příspěvek od Xp3 »

Dobry den,
zabyval se z vas nekdo porovnanim viskozity vyjeteho oleje po 15tis. trid 10w40 a 5w40? Na internetu je spousta videi domacich testu z mrazaku novych oleju, tam je 5w za mrazu lepsi, ale porovnani viskozit vyjetych oleju jsem nenasel. Je pravda, ze vyjeta 5w bude hur tekuta za mrazu nez nova 10w?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Viskozita

Příspěvek od Pitris »

Otázkou je, "jak moc vyjetá" :?: Při dodržení správného intervalu výměny si olej svoje nízkoteplotní vlastnosti zachovává po celý výměnný interval.... Při provozní teplotě se ale viskozita oleje snižuje.
http://www.oleje.cz/clanek/Vlastnosti-m ... -Viskozita PS: správný interval NErovná se vždy předepsaný.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Xp3

Re: Viskozita

Příspěvek od Xp3 »

Dekuju za info. Dobros, pokud se dodrzi interval, je viskozita za mrazu vyjeteho oleje stejna jako u noveho. Pokud bude olej prejety a prepaleny tak je za mrazu hustsi?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Viskozita

Příspěvek od Pitris »

Ano. Cituji: :arrow: Na konci životnosti pak může u hodně degradovaného motorového oleje docházet k nárůstu viskozity díky nahromadění produktů oxidačního stárnutí v oleji. :arrow:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
e-panolin.cz

Re: Viskozita

Příspěvek od e-panolin.cz »

To xp3." Hustší nebude", možná bude viskóznější nebo taky ne. Všeobecně se viskozita použitých motorových olejů mění. Ovšem viskozita za nízkých teplot se v případě laboratorních rozborů nesleduje.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Viskozita

Příspěvek od Pitris »

Tak ano. Hustota není totéž co viskozita (vazkost), ale pro zjednodušení se snad dá použít "hustší/řidší"
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
miki123

Re: Viskozita

Příspěvek od miki123 »

Inak opakovane som čítal v odbornej tlači opak - viskozita sa s opotrebovaním oleja zvyšuje.... to potvrdil aj človek ktorý to meral v rámci diplomovej práce takže to s tou zmenou viskozity 5w40 môže byť tiež len mýtus....
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9929
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Viskozita

Příspěvek od Colommbo »

Jen drobný přípodotek - nesouvisí to přímo s pojmem viskozita (jako terminus technicus), ale kupř. u naftových motorů se olej v průběhu svého cyklu v motoru postupně zahušťuje sazemi a současně ředí zbytky nespáleného paliva (narozdíl od benzínových motorů, kde se do náplně vniklé zbytky paliva stačí za normálního provozu zase odpařit). :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Viskozita

Příspěvek od Pitris »

Všechno - ne jen viskozita - je odvislé od délky výměnného intervalu oleje.
A jinak i zde je třeba na str. 9 psáno že při provozu "stop&go" je už po 6-ti tkm je "olej veľmi tekutý! Z hľadiska hydrodynamických súvislostí sú v mazacej sústave dosahované extrémne nízke tlaky, čo by mohlo spôsobiť poškodenie motora".
U zážehových motorů olej posupem času a kilometrů ke konci intervalu "zřídne",
u vznětových ho až ke konci (a možná až po konci) intervalu "zahustí" saze....:(
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Xp3

Re: Viskozita

Příspěvek od Xp3 »

No a u prejetych zdegradovanych oleju u benzinovych motoru viskozita zase stoupa, ne? Vzdyt u dlouho nemeneneho oleje ho clovek skoro dloube lzici.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Viskozita

Příspěvek od Pitris »

Vždyť jsem napsal, že záleží na intervalu výměny a na tom, jak moc "vyjetý - přejetý" ten olej bude.
Když ho tam necháš 10 let a 50tkm, možná se bude podobat vazelíně....:( Po 15-ti tkm bude "řídký".
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Xp3

Re: Viskozita

Příspěvek od Xp3 »

Mockrat diky za info. Uz to asi zacinam chapat. :wink:
Odpovědět