"Pochváľte" sa hodnotami z STK a EK
Moderátor: Colommbo
"Pochváľte" sa hodnotami z STK a EK
Dnes som to úspešne absolvoval a zaujíma ma ako je kto s hodnotami z STK a EK (ponúkam svoje), ale tipujem, že tu toho až tak moce nepribudne, pretože je to dosť ťukania...
Škoda Felicia 1.3MPi 40kW 1999 LPG LOVATO (riadené prisávanie) 213952km (tipujem, že pri kúpe v bazáre mohlo už byť stočené 50000km až 150000km)
kategória M1
Test tlmičov:
ĽP: 39Mm PP: 40Mm rozdiel: 3%
ĽP: 69% PP: 68% rozdiel: 1%
ĽZ: 48Mm PZ: 50Mm rozdiel: 4%
ĽZ: 67% PZ: 66% rozdiel: 1%
[Údajne majú nové okolo 80% a keď majú 50%, tak už sú zrelé na výmenu]
TK:
Chyby:
A ľahké:
707 (Motor a prevodovka - tesnosť)
510 (Skriňa karosérie (kabína vodiča))
503 Rám (nosná konštrukcia) - korózia
B vážne: -
C nebezpečné: -
Brzdné sily a účinok bŕzd:
1 Bv L:1,64 R:1,54 kN
2 Bv L:0,61 R:0,62 kN
2 Bp L:1,01B R:1,08B kN
fo: 120 N
Teplota varu brzdovaj kvapaliny (°C): 218
Spôsobilé
EK:
Benzín:
Voľnobežné otáčky [min-1]: (715-865) 800
Obsah CO [%] (0,5) 0,046
Obsah HC [ppm] (100) 60
Zvýšené otáčky [min-1]: (2500-2800) 2610
Obsah CO [%] (0,3) 0,133
Hodnota lambda (0,97-1,03) 1,001
Plyn:
Voľnobežné otáčky [min-1]: (715-865) 820
Obsah CO [%] (0,5) 0,417
Zvýšené otáčky [min-1]: (2500-3000) 2860
Obsah CO [%] (0,3) 0,008
Spôsobilé
P. S.: Akútne potrebujem vymeniť membrány na splynovači a filter LPG (je to tam už 13 rokov!), preto som mal malú dušičku, že EK na LPG nespravím, ale všetko dopadlo O.K.!
P. S. 2: Mám 2 roky pokooooooj!!! ...pokiaľ si tí de....ní poslanci niečo nevymyslia...
P. S. 3: 56,-€ / 1449,-CZK (podľa NBS aj ČNB z dneška) v cene STK+EK + LPG STK+EK
Škoda Felicia 1.3MPi 40kW 1999 LPG LOVATO (riadené prisávanie) 213952km (tipujem, že pri kúpe v bazáre mohlo už byť stočené 50000km až 150000km)
kategória M1
Test tlmičov:
ĽP: 39Mm PP: 40Mm rozdiel: 3%
ĽP: 69% PP: 68% rozdiel: 1%
ĽZ: 48Mm PZ: 50Mm rozdiel: 4%
ĽZ: 67% PZ: 66% rozdiel: 1%
[Údajne majú nové okolo 80% a keď majú 50%, tak už sú zrelé na výmenu]
TK:
Chyby:
A ľahké:
707 (Motor a prevodovka - tesnosť)
510 (Skriňa karosérie (kabína vodiča))
503 Rám (nosná konštrukcia) - korózia
B vážne: -
C nebezpečné: -
Brzdné sily a účinok bŕzd:
1 Bv L:1,64 R:1,54 kN
2 Bv L:0,61 R:0,62 kN
2 Bp L:1,01B R:1,08B kN
fo: 120 N
Teplota varu brzdovaj kvapaliny (°C): 218
Spôsobilé
EK:
Benzín:
Voľnobežné otáčky [min-1]: (715-865) 800
Obsah CO [%] (0,5) 0,046
Obsah HC [ppm] (100) 60
Zvýšené otáčky [min-1]: (2500-2800) 2610
Obsah CO [%] (0,3) 0,133
Hodnota lambda (0,97-1,03) 1,001
Plyn:
Voľnobežné otáčky [min-1]: (715-865) 820
Obsah CO [%] (0,5) 0,417
Zvýšené otáčky [min-1]: (2500-3000) 2860
Obsah CO [%] (0,3) 0,008
Spôsobilé
P. S.: Akútne potrebujem vymeniť membrány na splynovači a filter LPG (je to tam už 13 rokov!), preto som mal malú dušičku, že EK na LPG nespravím, ale všetko dopadlo O.K.!
P. S. 2: Mám 2 roky pokooooooj!!! ...pokiaľ si tí de....ní poslanci niečo nevymyslia...
P. S. 3: 56,-€ / 1449,-CZK (podľa NBS aj ČNB z dneška) v cene STK+EK + LPG STK+EK
Re: "Pochváľte" sa hodnotami z STK a EK
Emise (už s použitelným motorem)
CO (obj%)5,257 (680ot), 4,075(2900ot)
HC(ppm)602,1230
CO2(obj%)10,17, 9,66
O2(obj%)1,96, 3,25
lambda 0,902, 0,961
stav:
lehké: netěsnost převodky řízení, povrchová koroze bez vlivu na pevnost, povrchová koroze kabiny
vážné: zkroucená brzdová hadice, některé z kol na ručce dost nebrzdí- hadici jsem povolil a odkroutil
nebezpečné : rozdíl brzdných sil na kolech téže nápravy větší jak 30%. V případě jízdní zkoušky se vozidlo vychyluje z přímého směru - to je krávovina, na suchu nešlo nic poznat a celkem bezpečně jsem dojel na STK i zpět a zase tam a zase zpět a pak už to bylo OK. Navíc nešlo poznat jak kopou přední brzdy do řízení.
Další věc je, že jsem auto měl asi vzít na záda, protože nesmělo na cestu
Fuck new cars I'm driving old school
CO (obj%)5,257 (680ot), 4,075(2900ot)
HC(ppm)602,1230
CO2(obj%)10,17, 9,66
O2(obj%)1,96, 3,25
lambda 0,902, 0,961
stav:
lehké: netěsnost převodky řízení, povrchová koroze bez vlivu na pevnost, povrchová koroze kabiny
vážné: zkroucená brzdová hadice, některé z kol na ručce dost nebrzdí- hadici jsem povolil a odkroutil
nebezpečné : rozdíl brzdných sil na kolech téže nápravy větší jak 30%. V případě jízdní zkoušky se vozidlo vychyluje z přímého směru - to je krávovina, na suchu nešlo nic poznat a celkem bezpečně jsem dojel na STK i zpět a zase tam a zase zpět a pak už to bylo OK. Navíc nešlo poznat jak kopou přední brzdy do řízení.
Další věc je, že jsem auto měl asi vzít na záda, protože nesmělo na cestu
Fuck new cars I'm driving old school
Naposledy upravil(a) skodovkar dne pát dub 19, 2013 11:31, celkem upraveno 1 x.
Re: "Pochváľte" sa hodnotami z STK a EK
...a aké to je auto + aké to má limitné hodnoty + u vás sa merá aj O2? + asi nie CO2, ale CO... ...co?
Re: "Pochváľte" sa hodnotami z STK a EK
Škoda 100, jednokomorový karburátor, podtlaková i otáčková regulace předstihu. CO je na začátku, je to přepsáno z papíru. Vlezlo se to do všech limitů s tímto motorem, ale pohledám ještě ten nevyhovující Ještě to budu tunit lepším rozprašovačem příští rok před emisema, aby mi to pak seřídil
Třeba výstupy z tlumičů nebo odolnost brzdovky to bohužel nemám, nedělají.
Nějak se mi nevyjádřil ke čtení závad z ŘJ
Třeba výstupy z tlumičů nebo odolnost brzdovky to bohužel nemám, nedělají.
Nějak se mi nevyjádřil ke čtení závad z ŘJ
Re: "Pochváľte" sa hodnotami z STK a EK
Já byl shodou okolností teď na technické i s autem, i s motorkou....
Motorka: závady lehké 0, vážné 0, nebezpečné 0
Auto: závady lehké: Poškození zařízení pro nepřímý výhled, které však umožňuje plnit jeho funkci
(vůbec nevím, co si pod tím mám představit - technik neříkal nic)
závady vážné 0, nebezpečné 0 (Najeto něco málo přes 232tkm, rok výroby 1998).
A emise: při volnoběhu: otáčky min./max./měřeno při otáčkách: 600/1000/750
obsah CO: max./naměřené: 0,50/0,179
obsah HC: 315
obsah CO2: 14,87
obsah O2: 0,85
Lambda: 1,017
při zvýšených otáčkách: min./max./měřeno při otáčkách: 2200/3900/3030
obsah CO: max./naměřené: 0,30/0,202
obsah HC: 316
obsah CO2: 14,86
obsah O2: 0,88
Lambda: min./max./naměřeno: 0,97/1,03/1,018
Motorka: závady lehké 0, vážné 0, nebezpečné 0
Auto: závady lehké: Poškození zařízení pro nepřímý výhled, které však umožňuje plnit jeho funkci
(vůbec nevím, co si pod tím mám představit - technik neříkal nic)
závady vážné 0, nebezpečné 0 (Najeto něco málo přes 232tkm, rok výroby 1998).
A emise: při volnoběhu: otáčky min./max./měřeno při otáčkách: 600/1000/750
obsah CO: max./naměřené: 0,50/0,179
obsah HC: 315
obsah CO2: 14,87
obsah O2: 0,85
Lambda: 1,017
při zvýšených otáčkách: min./max./měřeno při otáčkách: 2200/3900/3030
obsah CO: max./naměřené: 0,30/0,202
obsah HC: 316
obsah CO2: 14,86
obsah O2: 0,88
Lambda: min./max./naměřeno: 0,97/1,03/1,018
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: "Pochváľte" sa hodnotami z STK a EK
...žeby sa u vás meralo CO2 a O2, a u nás nie...?!
Re: "Pochváľte" sa hodnotami z STK a EK
Nevím, já to (jen) opsal z protokolu....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: "Pochváľte" sa hodnotami z STK a EK
Moje hodnoty:
Na dnešním protokolu právě usychá inkoust
Komentář:
Stav tachometru poctivých 83 tis. km, 2011 bylo asi 53t. km
Na STK závady 0/0/0.
Na ME, aby se mu spustilo měření = zapalovačem ohřát sondu teploty oleje
Hodnoty ME - v pohodě, viz odkaz. Jen jsou zajímavé "trendy" v hodnotách HC, v r. 2011 nízké->zvýšené ot. = vzrůst, 2013 pokles. Vrásky mi to nedělá, na netu píšou limit asi 500ppm . Taky obsah CO vykazuje zvláštnosti, 2011 byla zvýšená 0,19 (taky vyrostla), 2013 jen 0,034 (taky klesla). Skoro těch 0,19 považuju za překlep softwaru v protokolu, nebo chybku měřidla, předtím bylo to "itronové", tentokrát to bylo na displeji PC. Tak co - zajíždí se ten motor dobře? Nebo už bude končit Teď jsem přečet pár duchařských historek o HC a v pravdě, olej má svou roli, jednak z filtrboxu, kde mám vyvedený "odtah" z olej. vany, druhak při vůlích motoru, očividně Byl tam 10W40 (polo)syntetika, nyní 5W30 (prosím žádné kamení ) Osobně si myslím, že do úplné smrti motoru, kdy už nebude mít cenu jej generálkovat, je ještě daleko, ale stačí jedno potkání pístu, porucha řemene rozvodu, vodní pumpy, ol. čerpadla,... a končím stejně Zanedlouho mě budou čekat brzdy (a to nejezdím nijak brzda-plyn-styl), tlumiče, olej do převodovky,... no to zas bude peněz...
Na dnešním protokolu právě usychá inkoust
Komentář:
Stav tachometru poctivých 83 tis. km, 2011 bylo asi 53t. km
Na STK závady 0/0/0.
Na ME, aby se mu spustilo měření = zapalovačem ohřát sondu teploty oleje
Hodnoty ME - v pohodě, viz odkaz. Jen jsou zajímavé "trendy" v hodnotách HC, v r. 2011 nízké->zvýšené ot. = vzrůst, 2013 pokles. Vrásky mi to nedělá, na netu píšou limit asi 500ppm . Taky obsah CO vykazuje zvláštnosti, 2011 byla zvýšená 0,19 (taky vyrostla), 2013 jen 0,034 (taky klesla). Skoro těch 0,19 považuju za překlep softwaru v protokolu, nebo chybku měřidla, předtím bylo to "itronové", tentokrát to bylo na displeji PC. Tak co - zajíždí se ten motor dobře? Nebo už bude končit Teď jsem přečet pár duchařských historek o HC a v pravdě, olej má svou roli, jednak z filtrboxu, kde mám vyvedený "odtah" z olej. vany, druhak při vůlích motoru, očividně Byl tam 10W40 (polo)syntetika, nyní 5W30 (prosím žádné kamení ) Osobně si myslím, že do úplné smrti motoru, kdy už nebude mít cenu jej generálkovat, je ještě daleko, ale stačí jedno potkání pístu, porucha řemene rozvodu, vodní pumpy, ol. čerpadla,... a končím stejně Zanedlouho mě budou čekat brzdy (a to nejezdím nijak brzda-plyn-styl), tlumiče, olej do převodovky,... no to zas bude peněz...
Re: "Pochváľte" sa hodnotami z STK a EK
STK bola v marci a technik troska spekuloval na podvozku (kedy ste menili capy, kedy ste menili ramena a pod.), nakoniec napisal do protokolu 707 (realne vlhky konektor na telese prevodovky po pretesneni solenoidov, nulovy unik prevadzkovej kvapaliny po najazdeni 5000km) a 805 (realne stopa po korozii v oblasti zadneho tlmica na mieste zvarov a stopy po hrdzi sa nachadzaju na kryte katalyzatora).
EK prebehla tiez nedavno a mechanik troska nechapavo krutil hlavou pri pohlade na rok vyroby (august 1991):
CO - 0,015/0,006
HC - 53/
Bol som nemilo prekvapeny z vyssieho HC na volnobehu .....
Ale ten ptotokol z emisky nie je laicky citatelny, obsahuje tri hodnoty bez priradenych identifikatorov.
FF a bjukemen: pomozte s "prekladom".
TO Pitris: hodnoty HC su nejake vyssie. Podla SK predpisu su mimo limitu. U Vas to nie je sledovana velicina?
EK prebehla tiez nedavno a mechanik troska nechapavo krutil hlavou pri pohlade na rok vyroby (august 1991):
CO - 0,015/0,006
HC - 53/
Bol som nemilo prekvapeny z vyssieho HC na volnobehu .....
Ale ten ptotokol z emisky nie je laicky citatelny, obsahuje tri hodnoty bez priradenych identifikatorov.
FF a bjukemen: pomozte s "prekladom".
TO Pitris: hodnoty HC su nejake vyssie. Podla SK predpisu su mimo limitu. U Vas to nie je sledovana velicina?
Re: "Pochváľte" sa hodnotami z STK a EK
Na polozávodce š 136 jsem měl upravenej karbec z T613.
Aby dokázal nakrmit skoro 100hp,byl dosti na bohato. Emise 3-4x větší,než bylo zdrávooo.
Tak se teda pochva - lujem emisema.
Aby dokázal nakrmit skoro 100hp,byl dosti na bohato. Emise 3-4x větší,než bylo zdrávooo.
Tak se teda pochva - lujem emisema.
Re: "Pochváľte" sa hodnotami z STK a EK
to feroF: Na hodnotu HC (tuším že nespálené uhlovodíky) neříkal nic, jen podotknul, že teplota oleje není jak má při měření být min. 60°C, ale jen 45°C. Tehdy byla dost zima a to ohřátí by trvalo dlouho
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: "Pochváľte" sa hodnotami z STK a EK
Mal si taketo hodnoty aj na predchadzajucej emiske?
Re: "Pochváľte" sa hodnotami z STK a EK
nemám sa čím,na STK zapíšu chyby ktoré nie su,len aby tam tam niečo zapísali,pretože čo je staršie ako 2 roky nemože byt tip top. Na emiske sa na dieseli ani neunuvali niečo merat,dali mi papier ako keby niečo merali a je to v norme. Ale emisku už budem chobit inde.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: "Pochváľte" sa hodnotami z STK a EK
Našel jsem protokol z roku 2009, a tam je hodnota HC volnoběh / zvýšené otáčky 138 / 110ppm.feroF píše:Mal si taketo hodnoty aj na predchadzajucej emiske?
No, uvidím příště ale to ten olej zahřeji - pokud zas nebude v březnu -5°C (anebo už půjde mladej )
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF