"Pochváľte" sa hodnotami z STK a EK

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

FF

"Pochváľte" sa hodnotami z STK a EK

Příspěvek od FF »

Dnes som to úspešne absolvoval a zaujíma ma ako je kto s hodnotami z STK a EK (ponúkam svoje), ale tipujem, že tu toho až tak moce nepribudne, pretože je to dosť ťukania...

Škoda Felicia 1.3MPi 40kW 1999 LPG LOVATO (riadené prisávanie) 213952km (tipujem, že pri kúpe v bazáre mohlo už byť stočené 50000km až 150000km)

kategória M1

Test tlmičov:
ĽP: 39Mm PP: 40Mm rozdiel: 3%
ĽP: 69% PP: 68% rozdiel: 1%
ĽZ: 48Mm PZ: 50Mm rozdiel: 4%
ĽZ: 67% PZ: 66% rozdiel: 1%
[Údajne majú nové okolo 80% a keď majú 50%, tak už sú zrelé na výmenu]

TK:
Chyby:
A ľahké:
707 (Motor a prevodovka - tesnosť)
510 (Skriňa karosérie (kabína vodiča))
503 Rám (nosná konštrukcia) - korózia
B vážne: -
C nebezpečné: -

Brzdné sily a účinok bŕzd:
1 Bv L:1,64 R:1,54 kN
2 Bv L:0,61 R:0,62 kN
2 Bp L:1,01B R:1,08B kN
fo: 120 N

Teplota varu brzdovaj kvapaliny (°C): 218

Spôsobilé :wink: :wink: :wink:

EK:
Benzín:
Voľnobežné otáčky [min-1]: (715-865) 800
Obsah CO [%] (0,5) 0,046
Obsah HC [ppm] (100) 60

Zvýšené otáčky [min-1]: (2500-2800) 2610
Obsah CO [%] (0,3) 0,133
Hodnota lambda (0,97-1,03) 1,001

Plyn:
Voľnobežné otáčky [min-1]: (715-865) 820
Obsah CO [%] (0,5) 0,417

Zvýšené otáčky [min-1]: (2500-3000) 2860
Obsah CO [%] (0,3) 0,008

Spôsobilé :wink: :wink: :wink:

P. S.: Akútne potrebujem vymeniť membrány na splynovači a filter LPG (je to tam už 13 rokov!), preto som mal malú dušičku, že EK na LPG nespravím, ale všetko dopadlo O.K.!
P. S. 2: Mám 2 roky pokooooooj!!! ...pokiaľ si tí de....ní poslanci niečo nevymyslia...

P. S. 3: 56,-€ / 1449,-CZK (podľa NBS aj ČNB z dneška) v cene STK+EK + LPG STK+EK
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: "Pochváľte" sa hodnotami z STK a EK

Příspěvek od skodovkar »

Emise (už s použitelným motorem)
CO (obj%)5,257 (680ot), 4,075(2900ot)
HC(ppm)602,1230
CO2(obj%)10,17, 9,66
O2(obj%)1,96, 3,25
lambda 0,902, 0,961

stav:
lehké: netěsnost převodky řízení, povrchová koroze bez vlivu na pevnost, povrchová koroze kabiny
vážné: zkroucená brzdová hadice, některé z kol na ručce dost nebrzdí- hadici jsem povolil a odkroutil
nebezpečné : rozdíl brzdných sil na kolech téže nápravy větší jak 30%. V případě jízdní zkoušky se vozidlo vychyluje z přímého směru - to je krávovina, na suchu nešlo nic poznat a celkem bezpečně jsem dojel na STK i zpět a zase tam a zase zpět a pak už to bylo OK. Navíc nešlo poznat jak kopou přední brzdy do řízení.
Další věc je, že jsem auto měl asi vzít na záda, protože nesmělo na cestu :roll:

Fuck new cars I'm driving old school :P
Naposledy upravil(a) skodovkar dne pát dub 19, 2013 11:31, celkem upraveno 1 x.
FF

Re: "Pochváľte" sa hodnotami z STK a EK

Příspěvek od FF »

...a aké to je auto + aké to má limitné hodnoty + u vás sa merá aj O2? + asi nie CO2, ale CO... ...co?
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: "Pochváľte" sa hodnotami z STK a EK

Příspěvek od skodovkar »

Škoda 100, jednokomorový karburátor, podtlaková i otáčková regulace předstihu. CO je na začátku, je to přepsáno z papíru. Vlezlo se to do všech limitů s tímto motorem, ale pohledám ještě ten nevyhovující :idea: Ještě to budu tunit lepším rozprašovačem příští rok před emisema, aby mi to pak seřídil :wink:
Třeba výstupy z tlumičů nebo odolnost brzdovky to bohužel nemám, nedělají.
Nějak se mi nevyjádřil ke čtení závad z ŘJ :lol:
FF

Re: "Pochváľte" sa hodnotami z STK a EK

Příspěvek od FF »

...asi nemali zodpovedajúci konektor... :mrgreen: :wink:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27485
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: "Pochváľte" sa hodnotami z STK a EK

Příspěvek od Pitris »

Já byl shodou okolností teď na technické i s autem, i s motorkou....
Motorka: závady lehké 0, vážné 0, nebezpečné 0 :wink:

Auto: závady lehké: Poškození zařízení pro nepřímý výhled, které však umožňuje plnit jeho funkci
(vůbec nevím, co si pod tím mám představit - technik neříkal nic) :roll:
závady vážné 0, nebezpečné 0 :wink: (Najeto něco málo přes 232tkm, rok výroby 1998).
A emise: při volnoběhu: otáčky min./max./měřeno při otáčkách: 600/1000/750
obsah CO: max./naměřené: 0,50/0,179
obsah HC: 315
obsah CO2: 14,87
obsah O2: 0,85
Lambda: 1,017
při zvýšených otáčkách: min./max./měřeno při otáčkách: 2200/3900/3030
obsah CO: max./naměřené: 0,30/0,202
obsah HC: 316
obsah CO2: 14,86
obsah O2: 0,88
Lambda: min./max./naměřeno: 0,97/1,03/1,018
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
FF

Re: "Pochváľte" sa hodnotami z STK a EK

Příspěvek od FF »

...žeby sa u vás meralo CO2 a O2, a u nás nie...?!
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27485
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: "Pochváľte" sa hodnotami z STK a EK

Příspěvek od Pitris »

Nevím, já to (jen) opsal z protokolu....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
bouchy

Re: "Pochváľte" sa hodnotami z STK a EK

Příspěvek od bouchy »

Moje hodnoty:
Obrázek
Na dnešním protokolu právě usychá inkoust :wink:

Komentář:
Stav tachometru poctivých 83 tis. km, 2011 bylo asi 53t. km
Na STK závady 0/0/0.
Na ME, aby se mu spustilo měření = zapalovačem ohřát sondu teploty oleje :D
Hodnoty ME - v pohodě, viz odkaz. Jen jsou zajímavé "trendy" v hodnotách HC, v r. 2011 nízké->zvýšené ot. = vzrůst, 2013 pokles. Vrásky mi to nedělá, na netu píšou limit asi 500ppm :) . Taky obsah CO vykazuje zvláštnosti, 2011 byla zvýšená 0,19 (taky vyrostla), 2013 jen 0,034 (taky klesla). Skoro těch 0,19 považuju za překlep softwaru v protokolu, nebo chybku měřidla, předtím bylo to "itronové", tentokrát to bylo na displeji PC. Tak co - zajíždí se ten motor dobře? :D Nebo už bude končit :?: Teď jsem přečet pár duchařských historek o HC a v pravdě, olej má svou roli, jednak z filtrboxu, kde mám vyvedený "odtah" z olej. vany, druhak při vůlích motoru, očividně :twisted: Byl tam 10W40 (polo)syntetika, nyní 5W30 (prosím žádné kamení :) ) Osobně si myslím, že do úplné smrti motoru, kdy už nebude mít cenu jej generálkovat, je ještě daleko, ale stačí jedno potkání pístu, porucha řemene rozvodu, vodní pumpy, ol. čerpadla,... a končím stejně :) Zanedlouho mě budou čekat brzdy (a to nejezdím nijak brzda-plyn-styl), tlumiče, olej do převodovky,... no to zas bude peněz...
feroF
Příspěvky: 142
Registrován: úte led 25, 2005 23:21

Re: "Pochváľte" sa hodnotami z STK a EK

Příspěvek od feroF »

STK bola v marci a technik troska spekuloval na podvozku (kedy ste menili capy, kedy ste menili ramena a pod.), nakoniec napisal do protokolu 707 (realne vlhky konektor na telese prevodovky po pretesneni solenoidov, nulovy unik prevadzkovej kvapaliny po najazdeni 5000km) a 805 (realne stopa po korozii v oblasti zadneho tlmica na mieste zvarov a stopy po hrdzi sa nachadzaju na kryte katalyzatora).

EK prebehla tiez nedavno a mechanik troska nechapavo krutil hlavou pri pohlade na rok vyroby (august 1991):
CO - 0,015/0,006
HC - 53/

Bol som nemilo prekvapeny z vyssieho HC na volnobehu .....
Ale ten ptotokol z emisky nie je laicky citatelny, obsahuje tri hodnoty bez priradenych identifikatorov.
FF a bjukemen: pomozte s "prekladom".

TO Pitris: hodnoty HC su nejake vyssie. Podla SK predpisu su mimo limitu. U Vas to nie je sledovana velicina?
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: "Pochváľte" sa hodnotami z STK a EK

Příspěvek od Pedro »

Na polozávodce š 136 jsem měl upravenej karbec z T613.
Aby dokázal nakrmit skoro 100hp,byl dosti na bohato. Emise 3-4x větší,než bylo zdrávooo.
Tak se teda pochva - lujem emisema.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27485
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: "Pochváľte" sa hodnotami z STK a EK

Příspěvek od Pitris »

to feroF: Na hodnotu HC (tuším že nespálené uhlovodíky) neříkal nic, jen podotknul, že teplota oleje není jak má při měření být min. 60°C, ale jen 45°C. Tehdy byla dost zima a to ohřátí by trvalo dlouho :P
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
feroF
Příspěvky: 142
Registrován: úte led 25, 2005 23:21

Re: "Pochváľte" sa hodnotami z STK a EK

Příspěvek od feroF »

Mal si taketo hodnoty aj na predchadzajucej emiske?
Brembo
Příspěvky: 2294
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: "Pochváľte" sa hodnotami z STK a EK

Příspěvek od Brembo »

nemám sa čím,na STK zapíšu chyby ktoré nie su,len aby tam tam niečo zapísali,pretože čo je staršie ako 2 roky nemože byt tip top. Na emiske sa na dieseli ani neunuvali niečo merat,dali mi papier ako keby niečo merali a je to v norme. Ale emisku už budem chobit inde.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27485
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: "Pochváľte" sa hodnotami z STK a EK

Příspěvek od Pitris »

feroF píše:Mal si taketo hodnoty aj na predchadzajucej emiske?
Našel jsem protokol z roku 2009, a tam je hodnota HC volnoběh / zvýšené otáčky 138 / 110ppm.
No, uvidím příště :x ale to ten olej zahřeji - pokud zas nebude v březnu -5°C :evil: (anebo už půjde mladej :twisted: )
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět