"Pochváľte" sa hodnotami z STK a EK

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

bouchy

Re: "Pochváľte" sa hodnotami z STK a EK

Příspěvek od bouchy »

PePe píše:čim méně euro,tím líp,pro motor.
Bohužel míň EURO taky znamená značně provětranou peněženku za ekodaň, která by se při vhodném nastavení motoru vůbec neměla platit. Přepočet jsem chtěl právě spíš kvůli staršímu motoru s euro 0-2, ne kvůli euro 4.
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: "Pochváľte" sa hodnotami z STK a EK

Příspěvek od Pedro »

Jo ale jen 1x.
Můj současnej plecháč má 1/4 emisních hodnot než povoluje výrobce a dané euro.
A je mi to k čemu?
snížej eko daň?
Kulový.
Kdyby bylo po mym,vyhodim z toho i kat. Ale protože celý výf.systém je ještě původní,třeba to nebude dlouho trvat. A rozhodně,pokud to pobere řj,což si zjistim,výfuk vyměnim, ale spoustu tis kč za novej kat,nehrozí.
bouchy

Re: "Pochváľte" sa hodnotami z STK a EK

Příspěvek od bouchy »

bouchy píše:Moje hodnoty:

Na dnešním protokolu právě usychá inkoust :wink:

Komentář:
Stav tachometru poctivých 83 tis. km, 2011 bylo asi 53t. km
Na STK závady 0/0/0.
Na ME, aby se mu spustilo měření = zapalovačem ohřát sondu teploty oleje :D
Hodnoty ME - v pohodě, viz odkaz. Jen jsou zajímavé "trendy" v hodnotách HC, v r. 2011 nízké->zvýšené ot. = vzrůst, 2013 pokles. Vrásky mi to nedělá, na netu píšou limit asi 500ppm :) . Taky obsah CO vykazuje zvláštnosti, 2011 byla zvýšená 0,19 (taky vyrostla), 2013 jen 0,034 (taky klesla). Skoro těch 0,19 považuju za překlep softwaru v protokolu, nebo chybku měřidla, předtím bylo to "itronové", tentokrát to bylo na displeji PC. Tak co - zajíždí se ten motor dobře? :D Nebo už bude končit :?: Teď jsem přečet pár duchařských historek o HC a v pravdě, olej má svou roli, jednak z filtrboxu, kde mám vyvedený "odtah" z olej. vany, druhak při vůlích motoru, očividně :twisted: Byl tam 10W40 (polo)syntetika, nyní 5W30 (prosím žádné kamení :) ) Osobně si myslím, že do úplné smrti motoru, kdy už nebude mít cenu jej generálkovat, je ještě daleko, ale stačí jedno potkání pístu, porucha řemene rozvodu, vodní pumpy, ol. čerpadla,... a končím stejně :) Zanedlouho mě budou čekat brzdy (a to nejezdím nijak brzda-plyn-styl), tlumiče, olej do převodovky,... no to zas bude peněz...
Současný update, 4 roky uběhly jak voda a tak s Yarisem - auto převážně městské...
Obrázek

Komentář:
Najeto asi 18500 km, olej starší Fuchs 5W-40 (budu měnit), tentokrát sondu teploty oleje nebylo nutno žhavit zapalovačem, sonda nebyla :) Když technik viděl, jak pozorně sleduju displej, ptal se: "Copak, máte strach, že to neprojde?" "Ne," povídám, "to auto je jak nový, pravidelná (zatím jedna) výměna oleje, tak co...". No prej, že má rekord 6000km najeto (záruka) a zákazník neudělal emise :) starší kmet a měl údajně VW :D Povídám, tak to záleží jakej je pán podtáčeč, co olej, jak dlouhý trasy,.." Prý je to špatnou kvalitou elektroniky a čidel, a to se prý jízdou nedá ovlivnit, ale Japonci maj elektriku dobrou... Osobně si na "elektroniku" u vozidel Škoda/VW nemohu stěžovat (krom záruční výměny jednoho přepínače pásu, co fungoval, ale křičel), zatím OK jako asi většina majitelů...jasně, obecně spolehlivost je (poněkud) nižší než u Porsche, ale kolik oni vyrobí vozidel, jakou kvalitu si mohou vzhledem k ceně dovolit...Takže přeji hodně nezakouřených kilometrů všem! :wink:

PS: Rozhodující bitva bude v červnu, takové menší tajemství...
PS2: Pitrisovy hodnoty z motorky mě vyděsily (str. 1) :lol: Ale jak by mi asi každý motocyklista řekl - není zrovna nutné, aby ta motorka čistila vzduch okolo :wink: Btw koukám, nová Honda, update/upgrade?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: "Pochváľte" sa hodnotami z STK a EK

Příspěvek od Pitris »

ad PS2: o motorce tam je psáno jen závady 3x nula - ostatní se týká auta z roku 1998.
A motorka vzduch čistit nemusí - ona nemusí ani na emise :twisted:
update/upgrade: ano - ze Civica 1.5 na Accorda 2.0 8)
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: "Pochváľte" sa hodnotami z STK a EK

Příspěvek od Pitris »

Poprosil mě Hombre, abych sem dal hodnoty jeho Fordu Mondeo
Hombre píše:Zdar, komentář ani nemusím dávat, jsou to dvě poslední EMISE , další mě čeká za 2 měsíce v dubnu . Motor 2.0 16V benzín 107 Kw , jediná věc , jsou odmontované vířivé klapky v sání, kdy taky bylo hodně odpůrců že neprojdu emisema a auto nepojede, bude žrat . Letní průměrnou spotřebu mám 7,3L/100km , nynější zimní 7,9L/100km. Emise z roku 2010 byla dělána již s olejem 5W-30 A3/B3 a ta v roce 2012 s olejem 5W-40 A3/B3. Jak je zřejmé na hodnotách, tak se nebude nikdo divit, že technik to pokaždé dělal na dvakrát, protože hodnoty se mu nezdáli, že měl asi špatně zasunutou sondu do výfuku. V roce 2010 si myslel, že mám daný nový motor. Podstatou je, že každých 15 tis. km udělám výměnu oleje s filtrem a motor udržuji v čistotě.
Obrázek Obrázek
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Návštěvník

Re: "Pochváľte" sa hodnotami z STK a EK

Příspěvek od Návštěvník »

Hodnoty jsou to skvělé, přesto je podle nárůstu HC patrné, že katalyzátor stárne.
Hombre
Příspěvky: 1881
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: "Pochváľte" sa hodnotami z STK a EK

Příspěvek od Hombre »

Díky Pitris za nahození tabulek.
Své emise jsem sem dal z důvodu všech blábolů psaných v manuálech Ford. Jedině olej 5W-30 A1/B1 , A5/B5, jinak motor zničíte, zvýší se vám spotřeba, špatně to bude v zimě startovat, při startu mazat, a hlavně neuznáme záruku. Moje výsledky jsou důkazem , že zde je opravdu ekoteroristická zvůle, jak na úkor prodejnosti, že splňuje normu, jsou schopni nechat motor mazat na hraně.
To zvýšené HC :?: uvidíme v dubnu, jaké budou výsledky , na tachu mám 197850 km , tak klidně tam pak může na formuláři být 200 000 km :wink: . Ono je dle mého rozdíl, když přijedeš se zahřátým autem , katík je natemperován a měří se emise. Jesli jsem čekal hodinu , předběhli mě známosti, a pak něco měřili, tak to nemusí být to pravé ořechové. Spíše bych se přikláněl k zvýšenému HC složením oleje Q8 5W-40 . Mám v plánu jít na STK a emise ve vaně s jiným olejem a nahodím sem , nebo spíše Pitris tu dubnovou tabulku emisí. Pak mohu porovnat chování motoru na ten nebo onen olej a zároveň podložený vše tabulkou emisí. To se členům bible- manuálové určitě zamlouvat nebude. :mrgreen:
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Odpovědět