"Pochváľte" sa hodnotami z STK a EK

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

FF

Re: "Pochváľte" sa hodnotami z STK a EK

Příspěvek od FF »

Pitris píše:...(anebo už půjde mladej :twisted: )
...alebo pošli choť (topiče)... :lol: :lol: :lol: :wink: :wink: :wink: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: "Pochváľte" sa hodnotami z STK a EK

Příspěvek od skodovkar »

Tak motor si bere více než se ohřeje, nemluvě o funkci katalyzátoru. Takže bych to neřešil pokud auto není rozhajcované :lol:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: "Pochváľte" sa hodnotami z STK a EK

Příspěvek od Pitris »

to FF: Opakovaný vtip už není vtipem :oops:

to feroF: Ta hodnota HC byla teď vyšší, a při minulých STK a emisích jsem to předtím vždycky "trochu protáhl", letos to nevyšlo :evil: Asi 5km něco přes 130 na trojku. Kolem 6-ti tisíc otáček :twisted:

to skodovkar: Přístě to tak zase udělám(e) :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
feroF
Příspěvky: 142
Registrován: úte led 25, 2005 23:21

Re: "Pochváľte" sa hodnotami z STK a EK

Příspěvek od feroF »

[quote="Pitris"]
Našel jsem protokol z roku 2009, a tam je hodnota HC volnoběh / zvýšené otáčky 138 / 110ppm.
[/quote]

Na rovnakom aute som mal na dvoch ostatnych emiskach problem s vyssim HC - teda cez 300 a nedokazal som identifikovat, cim to. Sviecky, filtre, motor nahriaty - vsetko OK, resp. po vymene. Raz som tam hodil novu lambdu (NGK) a utekal na emisku - a hodnoty hlboko pod limitom. Mozno lambda, mozno kat, mozno aj tym, ze chodim dochodcovsky ....
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: "Pochváľte" sa hodnotami z STK a EK

Příspěvek od Pitris »

Nevím, kolik je povolená hranice (pokud je vůbec hranice) HC, ale abych se přiznal - když technik nic neříkal, tak to řešit nebudu - jen to příště zase "proženu". Je pravda, že svíčky NGK nebo Denso měním po max. 25-ti tkm, vzduchový filtr měním každý rok na jaře (když jedu na STK tak před ním), olej měním 2x ročně, po 40-ti tkm benzin. filtr a ventily, lambda původní....
Ale já moc "dochodcovsky" nejezdím :twisted:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: "Pochváľte" sa hodnotami z STK a EK

Příspěvek od skodovkar »

Modelář by jistě podal přesné info, ale měl bys asi plnit euronormu napsanou v TP http://en.wikipedia.org/wiki/European_e ... _standards eventuálně být v limitech pro konkrétní motorizaci, podle SW na analyzátoru emisí.
Vždy mám boj mezi červenými a zelenými hodnotami :lol: No smoke, no fun :D
Naposledy upravil(a) skodovkar dne stř kvě 08, 2013 0:26, celkem upraveno 1 x.
modelář

Re: "Pochváľte" sa hodnotami z STK a EK

Příspěvek od modelář »

Vysoká hodnota HC, tuším, napovídá, že je u konce života katalyzátor.
feroF
Příspěvky: 142
Registrován: úte led 25, 2005 23:21

Re: "Pochváľte" sa hodnotami z STK a EK

Příspěvek od feroF »

Hm, ale pri nahodeni novej lambdy hodnoty klesli pod limit. Ale je celkom mozne, ze ten kat je fakt na konci zivotnosti a nova lambda mu len pomohla ....
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: "Pochváľte" sa hodnotami z STK a EK

Příspěvek od Pitris »

No je fakt, že katík má něco málo přes 50 tkm, ale je to neoriginální / univerzální díl :? :?Obrázek
Ve 180-ti tkm byly měněné výfukové svody; na mém typu motoru (D15Z8) je katalyzátor jeden díl se svody a origo je někde kolem 20-ti tisíc Kč :x Takže "uni"katík možná odchází do "věčných lovišť" :oops:
Ale jak říkám, před dalším měření emisí na STK to "protáhnu" / vyčistím, možná zkusím použít čistič katalyzátoru (Millers oils Petrol Power ECOMAX - One Shot Boost, BG 208 Power Enhancer 44K nebo Restore Cataclean) a uvidím jak dopadnu....:shock:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
feroF
Příspěvky: 142
Registrován: úte led 25, 2005 23:21

Re: "Pochváľte" sa hodnotami z STK a EK

Příspěvek od feroF »

Mam ten isty komponent ( zvody+kat+lambda), ale este povodny - 275000km. A asi to nebolo extra stastne riesenie, Honda od toho po tomto experimente, ktory trval len 5. rokov, velmi rychlo upustila. Okrem toho, na prasknute zvody pri tomto modeli bola zvolavacka a vymena do 8 rokov .... Aj Auto ma niekedy slabsie momentky-))))

Rozmyslal som, ze pred emiskou - v septembri - skusim aj ja nejake zaklinadla a okrem cerveneho pola pouzijem aj nieco od biskupa -))
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: "Pochváľte" sa hodnotami z STK a EK

Příspěvek od Pitris »

Tam to bylo s lambdou fakt nešťastně řešeno, mě bohužel ty svody praskly až po víc jak 10-ti letech.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
bouchy

Re: "Pochváľte" sa hodnotami z STK a EK

Příspěvek od bouchy »

Pánové, zapomněl jsem se zeptat, jestli umíte nějak přepočítat výsledky z ME na veličiny dané EURO normami (%vol->g/km), např z mých výsledků: http://www.2i.cz/e444a78d5e Tuším že tento motor má plnit EURO IV., plní? Nebo plní i vyšší? Asi bych to měl umět přepočítat, ale chtěl bych znát spolehlivý postup od Vás...
Normy:
http://cs.autolexicon.net/articles/emisni-norma-euro/
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: "Pochváľte" sa hodnotami z STK a EK

Příspěvek od skodovkar »

Já si myslím, že se to nedá přepočítat (na g(čehokoliv)/km). Možná by z toho Euro šlo vyčíst, ale nevím jak. Emise měří kvalitu nikoliv kvantitu, raději to zdůvodním.
1. Motory reálně reagují jinak pod zatížením než při vytáčení na místě.
2. Různé motory mají různé technologie VTEC, GDI (i pro extrémně chudé směsi) atd....
3. Myslím si, že i Legend 3,5 VTEC bude mít v zásadě stejné hodnoty jako ta Fabie. Je to o řízení motoru a likvidaci emisí z motoru ne o té spotřebě :idea:
4. Hodnoty na papíru:
Lambda: pouze poměr vzduchu a paliva (kvalitativní ukazatel) a vlastně i zbytek udává jen vlastnosti spalin, nikoliv jejich objem.
5. Přesto se dá se jednoznačně usuzovat, že se jedná o elektronicky řízený motor, protože lambda je téměř konstantní kolem hodnoty 1 a také, že má katalyzátor, jelikož HC a CO jsou velice nízké. CO u aut bez katalyzátoru se může pohybovat až do 5,5% objemu, HC pak až k 2000 ppm
Naposledy upravil(a) skodovkar dne stř led 15, 2014 10:16, celkem upraveno 3 x.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: "Pochváľte" sa hodnotami z STK a EK

Příspěvek od Pitris »

bouchy píše:....umíte nějak přepočítat výsledky z ME na veličiny dané EURO normami...
Tohle mě nějak minulo :roll: Ale jestli se nemýlím, máš pravdu v tom, že v roce 2007 platila už Euro IV.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: "Pochváľte" sa hodnotami z STK a EK

Příspěvek od Pedro »

čim méně euro,tím líp,pro motor.
Odpovědět