Pneumatiky, co setria benzin o 1/3

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Pneumatiky, co setria benzin o 1/3

Příspěvek od Misojogi »

http://tlacovespravy.sme.sk/ts/1417/pri ... neumatiky/
Výrobcovia pneumatík musia od novembra zaviesť označovanie pneumatík podľa efektívnosti, ktoré funguje podobne, ako v prípade domácich spotrebičov. V praxi to znamená zaraďovanie pneumatík do tried od najefektívnejšej A kategórie až po najhoršiu G kategóriu. Zákazníci tak budú vidieť, ktoré pneumatiky spotrebujú najmenej paliva, majú najnižšiu hlučnosť a zároveň najlepšiu priľnavosť na mokrej vozovke.
Výskum spoločnosti LANXESS, ktorá dodáva špeciálne materiály pre gumárenský priemysel ukázal, že pneumatiky „zožerú“ až 30% zo spotreby paliva. Reálne tak každé tretie tankovanie v prípade nákladných áut „zhltnú“ pneumatiky.
vybrate myslienky z clanku
ale nechce sa mi verit ze je ta uspora paliva az taka vysoka

http://go.cz.bbelements.com/please/redi ... nepneu.sk/
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
e-panolin.cz

Re: Pneumatiky, co setria benzin o 1/3

Příspěvek od e-panolin.cz »

No nevím kde jsi přišel na to, že uspoří až 30% paliva, v článku a grafice se píše něco o 1/2 litru paliva nebo 5-8%.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Pneumatiky, co setria benzin o 1/3

Příspěvek od Pitris »

Těch 30% může být - ale "nahoru", když by někdo jezdil po hóóódně podhuštěných.....
Samozřejmě existují pneu se sníženým valivým odporem, ale fyzika funguje -
- nižší valivý odpor = nižší přilnavost.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
.Karel

Re: Pneumatiky, co setria benzin o 1/3

Příspěvek od .Karel »

Pitris píše:Těch 30% může být - ale "nahoru", když by někdo jezdil po hóóódně podhuštěných.....
Samozřejmě existují pneu se sníženým valivým odporem, ale fyzika funguje -
- nižší valivý odpor = nižší přilnavost.
To asi nebude tak úplně pravda, protože podle testů pneu mají špatné pneu velký valivý odpor (spotřeba paliva) a dlouhou brzdnou dráhu (přilnavost - smykové tření). http://pneutest.cz/test-pneu-61-adac-20 ... -240-km-h/ :roll:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Pneumatiky, co setria benzin o 1/3

Příspěvek od Pitris »

Jenomže tvrdší pneu (právě ta se sníženým valivým odporem) na silnici (při nižší teplotě, v zatáčkách a při náhlých změnách rychlosti) nedrží tak, jak by měla.
A smyk? To už je pak většinou jedno, když kola stojí, a auto jede....
http://www.autorevue.cz/trocha-pravdy-o ... matikach_3
http://www.rozhlas.cz/motozurnal/radce/_zprava/798789
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Itall

Re: Pneumatiky, co setria benzin o 1/3

Příspěvek od Itall »

Já už jsem pneu se štítkem koupil. Je tam vliv na spotřebu (značení jako třeba na obalech žárovek), to samé značení pro chování na vodě a dále hlučnost v dB.
.Karel

Re: Pneumatiky, co setria benzin o 1/3

Příspěvek od .Karel »

Pitris píše:Jenomže tvrdší pneu (právě ta se sníženým valivým odporem) na silnici (při nižší teplotě, v zatáčkách a při náhlých změnách rychlosti) nedrží tak, jak by měla.
A smyk? To už je pak většinou jedno, když kola stojí, a auto jede....
http://www.autorevue.cz/trocha-pravdy-o ... matikach_3
http://www.rozhlas.cz/motozurnal/radce/_zprava/798789


A proč se to tvé tvrzení neshoduje s výsledky testů? Pokud si můžu vybrat, jestli věřit odborníkům nebo novinářům, tak si vyberu ADAC.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Pneumatiky, co setria benzin o 1/3

Příspěvek od skodovkar »

Já bych nevěřil ani ADACu :lol: Směs je sviňa. Stačí se podívat do diskuzí a jednomu daná guma sedí jako přibytá, druhý by se na ni přizabil. Jeden s ní projede vše, druhý ji nechce, protože není sebevrah :mrgreen:
Itall

Re: Pneumatiky, co setria benzin o 1/3

Příspěvek od Itall »

Mě to přijde také tak. S gumama je to těžké.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Pneumatiky, co setria benzin o 1/3

Příspěvek od Pitris »

.Karel píše:....protože podle testů pneu mají špatné pneu velký valivý odpor (spotřeba paliva) a dlouhou brzdnou dráhu (přilnavost - smykové tření)....
Jenomže špatná pneu není jenom měkká pneu, a přece i měkká pneu "umí" dobře brzdit a zatáčet - jen nevydrží tolik kilometrů. Je pravda, že pneumatiky jsou věda - je to např. o konstrukci kostry a bočnice, směsi, dezénu, ale čím má guma nižší valivý odpor, tím sice vydrží více kilometrů, dokáže mírně snížit spotřebu (na což spousta lidí slyší), ale je to dáno nižší přilnavostí oné gumy k asfaltu. A ta přilnavost může v kritické chvíli chybět.....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
.Karel

Re: Pneumatiky, co setria benzin o 1/3

Příspěvek od .Karel »

Pitris píše:
.Karel píše:....protože podle testů pneu mají špatné pneu velký valivý odpor (spotřeba paliva) a dlouhou brzdnou dráhu (přilnavost - smykové tření)....
Jenomže špatná pneu není jenom měkká pneu, a přece i měkká pneu "umí" dobře brzdit a zatáčet - jen nevydrží tolik kilometrů. Je pravda, že pneumatiky jsou věda - je to např. o konstrukci kostry a bočnice, směsi, dezénu, ale čím má guma nižší valivý odpor, tím sice vydrží více kilometrů, dokáže mírně snížit spotřebu (na což spousta lidí slyší), ale je to dáno nižší přilnavostí oné gumy k asfaltu. A ta přilnavost může v kritické chvíli chybět.....


Právě že jde v první řadě o konstrukci. Nejen o směs. Jsi schopen připustit, že dvě podobné pneumatiky (stejný rozměr, plnící tlak, dezén, směs běhounu atd.), ale rozdílná konstrukce (např. radiální a diagonální) budou mít každá jiný valivý odpor?
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9852
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Pneumatiky, co setria benzin o 1/3

Příspěvek od Colommbo »

Já měl doteďka dojem, že v tomto vlákně měl každý na zřeteli toliko pneumatiky s konstrukcí radiální... :o
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Pneumatiky, co setria benzin o 1/3

Příspěvek od Pitris »

.Karel píše:Právě že jde v první řadě o konstrukci. Nejen o směs. Jsi schopen připustit, že dvě podobné pneumatiky (stejný rozměr, plnící tlak, dezén, směs běhounu atd.), ale rozdílná konstrukce (např. radiální a diagonální) budou mít každá jiný valivý odpor?
To asi ano, ale o diagonálkách se snad nebavíme. Řekl bych, že náš spor je jinde. Valivý odpor je dán přilnavostí k silnici, a ta je dána hlavně tvrdostí / měkkostí a kvalitou směsi, ze které je pneumatika vyrobena. Jak jsem napsal, čím nižší valivý odpor, tím sice guma vydrží více kilometrů, umí mírně snížit spotřebu, ale bude hůř brzdit a zatáčet - prostě držet na silnici. A pneu "umožní" buď větší kilometrový výkon, a víc ujetých kilometrů, nebo bude dobře (ale dobře jako dobře) držet a brzdit. Proč se asi při závodech používají měkké gumy? Je fakt, že DOBRÁ pneu s nízkým valivým odporem může /a asi i bude / brzdit lépe, jako špatná "nezelená", ale žádná (ani sebelepší) pneu se sníženým valivým odporem nebude schopna krizově zabrzdit líp, než opravdu kvalitní guma, kde měl výrobce jiné preference, než ušetřit s jejím provozem několik mililitrů paliva. A krom toho, asi nebude moc těch, kteří chtějí s gumama ušetřit, a přitom si koupí fakt kvalitní - ale tím pádem dražší "zelenou".
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
.Karel

Re: Pneumatiky, co setria benzin o 1/3

Příspěvek od .Karel »

Nesouhlasím.

Jseš si jistý tím, že vývoj pneu spočívá pouze ve vývoji směsi? Vážně si myslíš, že konstrukce všech radiálních pneu je naprosto stejná??
NOP

Re: Pneumatiky, co setria benzin o 1/3

Příspěvek od NOP »

Pitris napsal: Valivý odpor je dán přilnavostí k silnici, a ta je dána hlavně tvrdostí / měkkostí a kvalitou směsi, ze které je pneumatika vyrobena. Jak jsem napsal, čím nižší valivý odpor, tím sice guma vydrží více kilometrů, umí mírně snížit spotřebu, ale bude hůř brzdit a zatáčet - prostě držet na silnici. A pneu "umožní" buď větší kilometrový výkon, a víc ujetých kilometrů, nebo bude dobře (ale dobře jako dobře) držet a brzdit. Proč se asi při závodech používají měkké gumy? Je fakt, že DOBRÁ pneu s nízkým valivým odporem může /a asi i bude / brzdit lépe, jako špatná "nezelená", ale žádná (ani sebelepší) pneu se sníženým valivým odporem nebude schopna krizově zabrzdit líp, než opravdu kvalitní guma, kde měl výrobce jiné preference, než ušetřit s jejím provozem několik mililitrů paliva.

Teorie je někdy hezká věc, praxe však může vypadat poněkud jinak. Někdy v roce 2006, nebo 2007, opravdu si již přesně nevzpomínám přišel Michelin s pneu Energy Saver, co měla tato pneu dělat již vyplývá z jejího názvu. Firma Continetal, která v té době nic takového neměla ve výrobním programu reagovala tak, že vydala jakési prohlášení, že tyto pneu budou špatně brzdit, zatáčet apod. V tomtu duchu si přidala spousta těch převážně internetových motoristických portálů a poté v diskuzích spousta přispěvatelů, kteří tyto pneu ani neviděli, natož měli možnost si je vyzkoušet. Já je koupil v 16 palcích hned poté, co se začaly prodávat v tuzemsku a musím říci, že zatáčely a brzdily velmi dobře a byl jsem s nimi velmi spokojen.
Někdy v roce 2010 nebo snad 2011 (prosím časové údaje v tomto příspěvku berte s rezervou) v neměckém časopise Auto Bild (a myslím, že to vyšlo i v české verzi v AutoTIPu) vyšel test 50ti letních pneu, rozměr si již nepamatuji, kde právě brzdná dráha těchto pneu byla jedním z hlavních kritérií pro odddělení těch dobrých od těch horších. Byla to velice pestrá skupina výrobců a pneu, i těch exotických např. myslím z Číny apod. No a nejkratší brzdnou dráhu na suchu oproti všem těm predikcím měly pneu Michelin Energy Saver. Tato pneumatika se na suchu celkově umístila na jednom z předních míst. A to v té skupině byli výrobci s pneumatikami, které měly být papírově výrazně lepší.
Jen pro zajímavost, nejhorší výsledek pokud se týká brzdné dráhy měla pneu zn. Matador, byla dokonce horší než ta exotická konkurence z Asie. No a na mokru byly ony michelinky "jenom" průměrné. Nejsem žádný fanda firmy Michelin, nejsem také již nemladší a pokud se týká pneu, vyzkoušel jsem již ledacos, ale technologie a tím i kvalita se mění velmi rychle a není v silách jednotlivce se dvěma auty něco porovnávat v čase, který na to má. Že jsme oblbováni ze všech stran, na to jsme si myslím již všichni zvykli, ovšem mně osobně vadí, že se tak děje i ze strany našich volených zástupců a třeba "veřejnoprávní", no spíše provládní televize, které za to ovšem musíme ještě platit.
Odpovědět