Pneumatiky, co setria benzin o 1/3

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
bjukemen
Příspěvky: 4876
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Pneumatiky, co setria benzin o 1/3

Příspěvek od bjukemen »

..pneu nejde rychlejsie voci automobilu
Naposledy upravil(a) bjukemen dne stř říj 17, 2012 23:35, celkem upraveno 1 x.
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Pneumatiky, co setria benzin o 1/3

Příspěvek od Misojogi »

Aha vůči zemi :D Ale pořád si nedokáži vysvětlit, jak se bod na pneumatice může pohybovat vůči zemi 2x rychleji jak automobil,
Aha vůči zemi
ano
a predpokladam ze je bezvetrie cize vzduch sa nehybe

ten bod si nakresli uplne hore a nahrad si pneumatiku tyckou a pozri si to ako okamzitu rychlost
Obrázek

ono je to tamze sa to vektorovo scita
ak mas nehybny stred tak na jednej strane mas presne opacnu obvodovu okamzitu rychlost ako na druhej
lebo je vsade rovnaka, len sa meni jej smer ....
toje vlastne otacanie ...
ak ked nemas nehybny stred ale mas oproti zemi nehybny spodny bod
tak sa Ti ta obvodova rychlost "prenesie" do stredu (ina vztazna sustava je to zem)
a vrchny bod ma dvojnasobnu okamzitu rychlost oproti zemi ....
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
emge
Příspěvky: 370
Registrován: pon bře 12, 2012 22:33

Re: Pneumatiky, co setria benzin o 1/3

Příspěvek od emge »

Zjednodušene povedané, stred kolesa sa pohybuje voči zemi (vozovke) rovnakou rýchlosťou, ako automobil, dolný bod má voči zemi nulovú rýchlosť (dotýka sa jej) a horný bod má dvojnásobnú rýchlosť. Ostatné body niečo medzi tým.
Zaujímavé, takto som o tom nikdy neuvažoval. Ale aký to má súvis s aerodynamikou?
Tipol by som si, že pre aerodynamický odpor pneumatiky bude mať rozhodujúci vplyv prúdenie vzduchu v okolí jej kontaktu s vozovkou. Aby kontakt nebol prerušený, vzduch musí byť "vytlačený" (usmernený) podobne ako voda na mokrej vozovke. Najhoršie na tom budú asi široké slicky.
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Pneumatiky, co setria benzin o 1/3

Příspěvek od Misojogi »

nieco o ekologickych gumach
http://zelenepneu.sk/sk/home-sk/
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
ezop

Re: Pneumatiky, co setria benzin o 1/3

Příspěvek od ezop »

A ako je to s sirkou gumy a jej vyskou a primerom disku. Ja mam predpisane na Yaris 165/70R14 81S

1. V com je vyhoda disku 15 voci 14?
2. Co ziskam a stratim ak mam teraz 165 sirku ak dam 175,185 alebo 195?
3. Vysku mam teraz 70. Co ziskam a stratim ak znizim profil?
4. Je citit rozdiel medzi plechacom a alu diskom na jazde?
5. Podla recenzii pozeram, ze ani svetove meno vyrobcu nemusi znamnat hned kvalitnu gumu.
6. Je sirsia guma nachylnejsia na aquaplaning?
7. Sirsie gumy su stale vo vysej ztazovej a rychlostnej kategorii tak co s tym?

Dik
jan nowak

Re: Pneumatiky, co setria benzin o 1/3

Příspěvek od jan nowak »

1) V případě, že ty gumy budou mít stejné rozměry, tak nic (v případě alu jen o něco lepší vzhled). Pokud ale použiješ kola dle techničáku, tak, 15-tky budou mít nižší profil, takže viz odpověď č. 3) (bacha - měl bys použít to, co máš v TP)
2) Větší stabilita, ale vyšší valivý odpor -> vyšší spotřeba (bacha - měl bys použít to, co máš v TP)
3) Ztratíš něco z jízdního komfortu, ale získáš na jízdní stabilitě (bacha - měl bys použít to, co máš v TP)
4) Levné alu jsou často horší než plechy, a to jak geometrií, tak hmotností. Dražší alu jsou lehčí než plechy a z toho plynou i jejich výhody při jízdě
5) Správně
6) Teoreticky ano, ale prakticky záleží jen na vzorky (design a hloubka)
7) A co s tím jako chceš dělat? problém by mohl nastat, kdyby byly v nižší.
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: Pneumatiky, co setria benzin o 1/3

Příspěvek od rousini »

Já taky něco přidám, ať se vyřádím...

1. Větší disk znamená nižší gumu, aby byl zachován obvod kola. Líp to vypadá, má to lepší boční vedení a je to méně komfortní.
2. Získáš lepší adhezi na suché vozovce a zaplatíš spotřebou za větší valivý odpor.
3. Souvisí s bodem 1.
4. K tomu by mohl říct něco pouze zkušený závodní jezdec. Liťák by měl být tužší a lehčí (lehčí neodpružené hmoty a menší setrvačnost otáčejícího se kola).
5. Světový výrobce nevyrobí totální šit, ale záruka 3. nejlepší gumy to není.
6. Ano hmotnost na nápravě se přenáší na vozovku styčnou plochou gumy. Při vysoké rychlosti může v extrému být vody tolik, že Yaris neprotlačí pneu 295/30 na vozovku, ani kdyby měla 3cm hluboké drážky.
7. Pořídit auto vyšší kategorie :mrgreen:
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
ezop

Re: Pneumatiky, co setria benzin o 1/3

Příspěvek od ezop »

Spotrebu mam teraz dobru to je pravda. Ale na dialnici by sa zisli asi sirsie gumy. A aj v prejazdoch v zakrute. 165/70 na leto sa mi zdaju uzke. Ak by som menil gumy a alu disky tak by som urcite poziadl o zapis do technicaku. Mam Barumky a Matoadorky leto/zima. Continentaly sa mi pozdvaju aspon z toho co pozeram recenzie. Neviem ci je to tak citit na jazde ked das poriadne gumy na auto. Ci by to drzalo lepsie nemusel by som ist do sirsich? Asi by som ostal pri R14 ale trochu sirsich a co sa tyka vysky tak dostat aj 195/70
ezop

Re: Pneumatiky, co setria benzin o 1/3

Příspěvek od ezop »

Větší disk znamená nižší gumu, aby byl zachován obvod kola.

Potom na R14 musim stale pouzit 70. Ak pojdem do nizsich tak sa zmeni nieco?
ezop

Re: Pneumatiky, co setria benzin o 1/3

Příspěvek od ezop »

Plechový disk 5710 4x100 5J x 14 CB54 ET39 Ake najsirsie gumy su vhodne na tieto disky? Ak by som chcel sirsie gumy musim kupit aj nove plechace?
bloke

Re: Pneumatiky, co setria benzin o 1/3

Příspěvek od bloke »

Pozri si prepočtové kalkulačky je ich po sieti dosť, kedy a ako sa ti zmenia zobrazovanie rýchlosti, odjazdené km, rozmery..
http://www.wheel-size.com/calc/
http://www.tyresandaccessories.com/en/tires_config/
https://www.rimsntires.com/specspro.jsp
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Pneumatiky, co setria benzin o 1/3

Příspěvek od Pitris »

ezop píše:....165/70-14....Asi by som ostal pri R14 ale trochu sirsich a co sa tyka vysky tak dostat aj 195/70
Pokud bys chtěl zůstat u čtrnáctek, tak při změně šířky ze 165 na 195 bys měl dát 195/55. Profil 70 by byly "balóny" a krom toho - dost by se změnil obvod pneu (a tachometr by Ti ukazoval míň než bys jel). A ano, na suchu budou širší gumy držet líp, ale za cenu vyšší spotřeby paliva a když by si šel s tou šířkou moc, tak uděláš na vodě z auta loď :( A pokud jezdíš Barum/Matador, tak když použiješ třeba Dunlop, Pirelli nebo Continental, tak budou držet líp asi i při dodržení šířky stejné.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Itall

Re: Pneumatiky, co setria benzin o 1/3

Příspěvek od Itall »

Jestli má předepsané 165/70-14, tak o čem je diskuse? I kdyby mohl dát patnáctky, dosáhne jen toho, že to bude víc drncat. Nedělám si iluze, že Yaris má tak komfortní pružení, aby ho chtěl zhoršit. Spíš bych hledal dobré gumy v daném rozměru.
Itall

Re: Pneumatiky, co setria benzin o 1/3

Příspěvek od Itall »

P.S.: A tady bych klidně zůstal u Barum. Briliantis i Polaris 3 jsou dost dobré.
Odpovědět