Misojogi píše:pod 70 km/hod sa neprejavi odporu vzduchu pre auto
To je nepravda, jeho hodnota je nezanedbatelná už při daleko nižších rychlostech.
Misojogi píše:pre vyssie rychlosti je prudenie vzduchu turbuletne a teda vyrazne vyssi odpor vzduchu
To je dost odvážné tvrzení, protože abychom stanovili Reynoldsovo číslo pro daný případ, tak budeme potřebovat velké množství proměnných a věřím, že získáme daleko větší rozptyl na obě strany od 70kmph.
Misojogi píše:je tam ale este jeden odpor vzduchu a to pre samotnu pneumatiku ako taku
Ano a platí pro ni výše napsané.
Misojogi píše:ked sa otaca tak jej vrchna cast ma dvojnasobnu rychlost ako auto a to sa prejavi urcitym odporom tiez(vsimni si to na bycykli ak mas tachometer)pri rychlostiach nad 35km/h (2x35=70) sa Ti ovela tazsie pridava rychlost.
Obvodová rychlost se odvíjí i od jiných proměnných jak od rychlosti vozidla, však si to najdi. Co se týká dopadu na cyklistické výkony, tak tam hraje roli plno dalších vlivů (tření, deformace pneumatik, odpor vzduchu aj.).