Právě že teplota motoru/oleje při pomalém popojíždění v koloně není o zatížení, ale o tepelné bilanci motoru, tj. o tom, kolik tepla za běhu, ale bez zatížení, produkuje a jakého množství vyprodukovaného tepla je schopen se zbavit. Jinými slovy, uvedený příklad svědčí o tom, že motor produkuje značné množství odpadního tepla, kterého se bez pasivního odvětrávání motorového prostoru jízdou není schopen zbavit.Návštěvník píše:Ake teploty oleja ten tvoj motor dosahuje pri dlhsie trvajucej vysokej zatazi, ked v kolone pri minimalnej produkcii tepla (ale sucasne s prietokom vzduchu chladicom danym iba vykonom ventilatora) spravi 102°C?
Pokud jde o vztah mezi produkcí odpadního tepla bez zatížení a viskozitou oleje, pak samozřejmě platí, že čím větší vnitřní odpory motoru (i vlivem viskozity oleje), tím vyšší teplota. Jenže tohle platí právě jen bez zatížení motoru, kde v mixu faktorů spojených s vnitřními odpory a ovlivňujících výslednou teplotu motoru hraje viskozita oleje větší roli, než pak pod zatížením. Ony se ty vnitřní odpory totiž chovají dynamicky, tedy obvyklá "lineární představivost" opět selhává.