Plná sintetika
Moderátor: Colommbo
Re: Plná sintetika
Díky! Něco takového je v této smutné době zapotřebí. Pro znalé věci to má neopakovatelnou jiskru. Pokračuj, už se těším na další díl (až se vyspíš).
P.S.: S koncerňáky není od vypuknutí Diesel Gate žádná sranda.
P.S.: S koncerňáky není od vypuknutí Diesel Gate žádná sranda.
Re: Plná sintetika
Tak si pro začátek přečti toto: http://www.oleje.cz/forum/jak-spravne-v ... t3103.htmlOktávkář píše:....V autech se vůbec nevyznám a aspoň se snažim získávat vědomosti....
Blbost - pokud jezdil málo nebo delší trasy, tak Millers 10w40 je hodně dobrý olej....Oktávkář píše:....Předchozí majitel tam celou dobu lil nějaký Miler 10w40 což je obyčejná polosintetika a hlavně asi pude o nějaký nowname šit o kterým sem nikdy neslyšel
Takže budeš spíš popojíždět a často startovat. Úplně klidně dej 5w40 VW502.00 a měň po 10-ti tkm A první výměnu udělej po 3 - 4 tkm, protože možná víš co tam bylo dřív, ale nevíš jak dlouho. Ono není důležité jestli plná nebo polo, ale jak dlouho se to v motoru točilo.... A na Castrol Magnatec se vyprdni - když Castrol tak EDGE, ale je spousta jiných, lepších a i levnějších olejů....Oktávkář píše:....Sem taxikář....
O množství úsad v motoru rozhoduje norma API a pokud jsou oleje s obdobným API (SJ, SL, SM, SN), tak lze mezi SAE přecházet klidně podle ročního období: 5w40 (nebo 5w30, 0w40) na zimu a (5w40 nebo) 10w40 na léto. Když budeš měnit po max. 10-ti tkm, motoru bude dobře. A líp než kdybys dal 5w30 VW504/507 "longlife"....Oktávkář píše:....že prej zadřu motor protože to prej uvolní nějaký kobaltový vrstvy ve výfukových kanálkách a pak se něco ucpe.Tak teď nevím co mám dělat.Rád bych do svýho auta dal to nejlepší co můžu ale bojim se že to podělám....
To neděláš dobře, Jaromíre....Oktávkář píše:....Klukům věřím....
Když Ti tvrdí, co si tu napsal, tak vědí hovno.Oktávkář píše:....ví o čem mluví....
By se možná divili i ušima, co všechno dnes jezdí s oleji na minerálním základu. A i v tom "jejich" Castrolu je víc "minerálu", než "plné" syntetiky....Oktávkář píše:....minerál....
Nakopat do prdele za takové jednání !Oktávkář píše:....podle kluků bych to tak ve dvěstěpáďu měl o něco stočit a poslat radši dál....
Měl sis ji koupit a vytřel bys jim zrak, protože....Oktávkář píše:....Moh sem koupit třílitrovou maximu....
....ano. Kdo chce mít klid, po peripetiích s evropskými vozy si koupí japonce....Oktávkář píše:....japonec nakonec....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Plná sintetika
Viete kde je prvá chybyčka v tejto prekrásnej zbierke klišé? Hneď v prvej vete. Bez prerábky na LPG by si totiž žiaden taxikár na 100 tisíc km ročne nekúpil auto s benzínovým motorom, a už vôbec nie žravú atmo 1.6-ku. Ale inak sranda bola, len nabudúce treba dať do textu 1.9 TDI.
Re: Plná sintetika
Jestliže to adminovi stálo za odpověď, tak to zřejmě vyhodnotil tak, že si z ostatních nevystřelil některý z pravidelných uživatelů fóra. No, uvidíme...
Re: Plná sintetika
A i kdyby vystřelil tak sem může zavítat někdo, kdo by to mohl vzít vážně....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Plná sintetika
Původně jsem byl přesvědčen, že na tu snůšku nesmyslů nebudu vůbec reagovat a mařit čas. Jenže Pitris mne tím dlouhým příspěvkem trochu nahlodal a já s hrůzou zjistil, že ten démon možná opravdu existuje.
Nyní k věci. Oktávkáři, nadávat Ti nemá cenu. S Tebou lze cítit pouze lítost. Ty jsi tak zablešen předsudky, nevědomostmi a mýty, že by se podle toho dal napsat olejářský a i potažmo všeobecně - technický, slabikář. Tam, kde se děti učí "Ema má mísu" a "Máma má sůl", by bylo "Pepík má auto" a "Táta má olej". To znamená hezky od prapodstaty této problematiky. Doplnil bych to krásnými ilustracemi od Adolfa Borna, aby i úplný začátečník pochopil dané věci tak, jako pochopí základy života okolo nás šestileté dítě z již zmíněného školního slabikáře, který ho následně věrně doprovází až do úplné zralosti.
Nevím, jestli to na Tebe není moc složité, ale pokud souvislosti chápeš tak, jako se vyjadřuješ písemně onou otřesnou "češtinou", tak se obávám, že trochu tvárný a použitelný budeš až v příštím životě.
Ti Tví kolegové na štaflu jsou nadobro ztraceni. Jestli můžeš, tak od nich ruce pryč. Přesně, jak psal Pedro - změnit štafl. I když, ve veřejném zájmu nás všech, raději i zaměstnání. Sice nejsem "žádný Ajnštajn", ale jímá mne hrůza, že člověk Tvého typu má zodpovědnost za cizí lidské životy.
Co se technické stránky věci týče, tak rad už jsi dostal měrou vrchovatou. Snad to bylo k něčemu. Já bych to tu ale nejraději zamkl. Blbosti (Tvé reakce) se šíří hrozně rychle. Až se vyspíš, tak se nad tím zkus zamyslet a napsat konečně něco rozumného.
Nyní k věci. Oktávkáři, nadávat Ti nemá cenu. S Tebou lze cítit pouze lítost. Ty jsi tak zablešen předsudky, nevědomostmi a mýty, že by se podle toho dal napsat olejářský a i potažmo všeobecně - technický, slabikář. Tam, kde se děti učí "Ema má mísu" a "Máma má sůl", by bylo "Pepík má auto" a "Táta má olej". To znamená hezky od prapodstaty této problematiky. Doplnil bych to krásnými ilustracemi od Adolfa Borna, aby i úplný začátečník pochopil dané věci tak, jako pochopí základy života okolo nás šestileté dítě z již zmíněného školního slabikáře, který ho následně věrně doprovází až do úplné zralosti.
Nevím, jestli to na Tebe není moc složité, ale pokud souvislosti chápeš tak, jako se vyjadřuješ písemně onou otřesnou "češtinou", tak se obávám, že trochu tvárný a použitelný budeš až v příštím životě.
Ti Tví kolegové na štaflu jsou nadobro ztraceni. Jestli můžeš, tak od nich ruce pryč. Přesně, jak psal Pedro - změnit štafl. I když, ve veřejném zájmu nás všech, raději i zaměstnání. Sice nejsem "žádný Ajnštajn", ale jímá mne hrůza, že člověk Tvého typu má zodpovědnost za cizí lidské životy.
Co se technické stránky věci týče, tak rad už jsi dostal měrou vrchovatou. Snad to bylo k něčemu. Já bych to tu ale nejraději zamkl. Blbosti (Tvé reakce) se šíří hrozně rychle. Až se vyspíš, tak se nad tím zkus zamyslet a napsat konečně něco rozumného.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Plná sintetika
Pche, stodvacítka vydržela i 120 tisíc km na jeden olej!! (tak on se v podstatě jen doléval, něco se přismažilo na stěny bloku, benzín to mazalo vrchem spodem víc jak 2T a hlavně to pořád točilo) - to je samozřejmě "vtip".jjenda píše:Je to čistá provokace...
tak rada zní: M6AD a nechat ho tam tak 40 tisíc a pak se vrátit k šlapacímu kolu.
Autorovi tematu není pomoci, snad má posledního majitele...
Nene, ani kobalt, ani karborundum, zkus třetí pokus:
Kód: Vybrat vše
https://en.wikipedia.org/wiki/Silicon_carbide
Re: Plná sintetika
Pitris odpověděl tak seriózně, jak to jen šlo. Tak jen dodám:Oktávkář píše:Sem taxikář...V autech se vůbec nevyznám...Já tomu nerozumim a sem závislej kdo mi co řekne.
Když odhlédnu od toho, že přiznání je polehčující okolnost a někdo by zas naopak neznalost nepřiznal ani Bohovi... , tak to, ragazzi, vypadá tak, že dnes se na své budoucí povolání připravuje (vyučením, studiem) jen neschopný zbabělec. Chce - li být někdo v Praze taxikářem, musí hlavně být schopen se mezi ně dostat, mít nějaké auto, dnes už ani nemusí znát Prahu - stačí navigace, a zbytek se sfoukne přes dotazy na štaflu a na netu. A tím jsem nemyslel, že Oktávkář dělá taxikářům ostudu, jak se prý oni obávají. Při jejich známé pověsti to ani nejde.
Re: Plná sintetika
Ty si myslíš že mě to nenapadlo?Ty si myslíš že seš tady jedinej chytrej?Abys to pochopil i ty tak to řeknu takhle.Auto si nejdřív oťukám v provozu a pak se uvidí.Tu káru sem koupil tak výhodně že kdybych jí chtěl dnes prodat tak na tom eště dost vydělám a urvali by mi ruce.e1H píše:Viete kde je prvá chybyčka v tejto prekrásnej zbierke klišé? Hneď v prvej vete. Bez prerábky na LPG by si totiž žiaden taxikár na 100 tisíc km ročne nekúpil auto s benzínovým motorom, a už vôbec nie žravú atmo 1.6-ku. Ale inak sranda bola, len nabudúce treba dať do textu 1.9 TDI.
Asakra tady je to samej chytrolín. Hele já nevim kdo je ajnštajn ale podle těch tvejch rádo by chytrejch řečí sem přesvědčenej že je to nějakej blbej fylozof ve kterym se vidíš.Aspoň zapoj vlastní hlavu a používej svoje myšlenky.Jenže ty nemáš navíc než na to abys někoho parodontoval a pak dělal machra.Ale co můžu chtít od jezevčíka že jo? Víš co se říká?Dlouhý tělo krátkej rozum.Jezevcik píše: Nevím, jestli to na Tebe není moc složité, ale pokud souvislosti chápeš tak, jako se vyjadřuješ písemně onou otřesnou "češtinou", tak se obávám, že trochu tvárný a použitelný budeš až v příštím životě.
Ti Tví kolegové na štaflu jsou nadobro ztraceni. Jestli můžeš, tak od nich ruce pryč. Přesně, jak psal Pedro - změnit štafl. I když, ve veřejném zájmu nás všech, raději i zaměstnání. Sice nejsem "žádný Ajnštajn", ale jímá mne hrůza, že člověk Tvého typu má zodpovědnost za cizí lidské životy.
Co se technické stránky věci týče, tak rad už jsi dostal měrou vrchovatou. Snad to bylo k něčemu. Já bych to tu ale nejraději zamkl. Blbosti (Tvé reakce) se šíří hrozně rychle. Až se vyspíš, tak se nad tím zkus zamyslet a napsat konečně něco rozumného.
Až tě potkám tak tě tak nakopnu že tě ani gúgl nenajde.
Předem upozorňuju že nemám moc náladu na vtipy. Vůbec sem se nevychrápal. Ve dvanáct mě vzbudil brácha kterej taky jezdí tágo a povídá abych pro něj přijel že skejsnul s nepojizdnym autem v nějakym zapadákově na okraji Prahy. Tak sem se sebral a celej žhavej vystřelil.Kšefty co sem měl nasmlouvaný padly a já jel nevyspalej někam až na Ořech.Když sme to po několika hodinách dotáhli k jednomu maníkovy do garáže tak nám řek že to vypadá že odešlo poloturbo.Je to stará astra dýzl.Tohle vědět tak to tam na místě zapálíme.Takhle s tim budou jenom starosti.Aspoň sem ale poznal jak de ta šesnáctka za plynem.Zkusil sem s astrou na laně bytelnej rozjezd a zahrabalo to tak že sem myslel že se to lano přetrhne.V zrcátku vidim jak brácha šílí tak sem to zahamtnul a von jak mu nešel motor tak to nebrzdilo a málem to do mě napálil.Je pravda že todle mi nedošlo.V poslední sekundě to stočil do protisměru.Moc nechybělo a eště sme se tam servali.Von byl vždycky trochu podělanej.
Jinak děkuju Pitrisovy za ty rady.Jestli nekecá a je to pravda tak si to tedy tady trochu nastuduju a budu moct na štaflu zamachrovat.Ty kluci co tam se mnou jezděj sou většinou dost blbý.
Zatim ahoj
Oktávkář
Re: Plná sintetika
Tak nevím, jestli se mám smát, nebo brečet. Každopádně asi přestanu používat taxislužbu. Velké mínění jsem o taxikářích neměl nikdy, ale pokud je toto oním jednookým králem mezi slepými, tak snad přestanu i jezdit.Oktávkář píše:Ty kluci co tam se mnou jezděj sou většinou dost blbý.
Naposledy upravil(a) Jezevcik dne čtv lis 26, 2015 20:25, celkem upraveno 1 x.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
- Colommbo
- Příspěvky: 9935
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Plná sintetika
Nee, už nee, prosím...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90