pevny vs longlife interval

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od Jezevcik »

Ing. Černý je uznávaný odborník a proto mne zrovna v jeho případě dost překvapil tak jednoznačný závěr, pro který neměl dost pádných důkazů a ověřených informací (nebo je nezveřejnil). Také nevím, zdali ta jeho teorie o nutnosti výpadku všech a ne jedné součástky při nedostatečném mazání, je úplně přesvědčivá. Kde bere jistotu, že se inkriminovaný díl zadře ve stejný okamžik na všech válcích?
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od Pitris »

mnd píše:Jen malá technická poznámka, do 1,2 HTP se k horní rysce vejde 3,3 l oleje....
Já olej v tomto motoru nikdy neměnil ale (měl jsem dojem že) skodovkar do haťapice dával 2,8 litru a též mazací plány Millers, Liqui Moly nebo třeba Q8 hovoří o objemu olejové náplně oněch 2,8 litříku....
ing. J. Černý prostřednictvím [color=#0000FF]m[/color]oravských [color=#0000FF]n[/color]aftových [color=#0000FF]d[/color]olů píše:....Zvýšení okolní teploty o 5–10 °C určitě ničemu vadit nebude. Ani dlouhá jízda po dálnici.
- teploty nad 100 °C jsou již dost běžné. Jízda do táhlého kopce v naloženém autě může také přispět k nárůstu teploty oleje. Můžeme se nárazově dostat až k hodnotám zhruba 120–130 °C.
....ano. A na jiném místě upozorňuje na to, že zvýšení teploty oleje o "pouhých" 10°C znamená dvojnásobnou rychlost jeho oxidace....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
mnd

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od mnd »

Zdejší vyhledavač olejů - Honda:

Accord 1,6 2,4 l :shock:
Accord 2,4i-VTEC 4,2 l
Accord Coupe 3,0i V6 VTEC 4,4 l :shock:

Civic 1,3 Bali 3,3 l
Civic 2.2i CDTi, Sport 140 PS 5,9 l
Civic, Civic Shuttle, -4WD 3,5 l
CR-V 2.4i VTEC 125kW 3,7 l
atd.
Žádná katastrofa se nekoná. :wink:
Návštěvník

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od Návštěvník »

Rozumí někdo co tímto zcela mimo mísu příspěvkem chtěl (básník) mnd říci :?: :?
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od jerome »

Ja tiez nie, len som sa to bal napisat, aby som zas nebol za somara s dlhym vedenim Obrázek
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
e1H

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od e1H »

Bola to reakcia na to, že 1.2 HTP má malú olejovú náplň. Na základe vyššie uvedených príkladov tomu tak asi nebude, tj. 1.2 HTP má vzhľadom na svoj objem olejovú náplň tak akurát.
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od jerome »

Pockat co ma Honda s HTP ???
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1741
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od kornel »

jerome píše:Ja tiez nie, len som sa to bal napisat, aby som zas nebol za somara s dlhym vedenim
hlavne je trochu na smiech a trochu trápne, dávať do nejakého súvisu určité veci, ktoré spolu absolútne nesúvisia a vytrhávať skutočnosti z kontextu.. jerome, skús radšej menej smajlov a predsa len viac rozumu zapájať, máš na to :wink:
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od jerome »

Ja davam do suvisu veci ktore spolu nesuvisia ? Vazne nechapem aky suvis maju kolegom mnd vybrane motory Honda s 1.2 HTP :o :shock:
Budto mi ozaj niekto stoji cely zivot na kabli alebo som fakt somar... :cry:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
bio
Příspěvky: 934
Registrován: čtv bře 06, 2008 22:15

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od bio »

Pravděpodobně se jedná o objem oleje v motoru..........
Návštěvník

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od Návštěvník »

Návštěvník píše:Rozumí někdo co tímto zcela mimo mísu příspěvkem chtěl (básník) mnd říci :?: :?
Chtěl tím říct, že do motoru možno vždy nalít jakýkoli olej, a pokud se s tím motorem něco stane, NIKDY za to nemůže olej!
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od Jezevcik »

Myslím, že Jerome míní, že i když mohou mít motory různých výrobců podobné zdvihové objemy, tak to ještě neznamená, že musí mít vzhledem ke konstrukci i stejný objem olejový.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Itall

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od Itall »

jerome píše:Kazdopadne SAE trieda 5w40 a menej je pre tento motor slaba.
Ale prd, na 5W-40 šlape HTP bez problémů a dlouhodobě. 5W-40 a "méně" bych od sebe důsledně rozlišoval. 5W-40 je univerzální olej, zatímco u "méně" se snadněji dostáváme na limit jeho možností.
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od jerome »

Presne tak Jezevciku :wink:
Porovnavat si mozme akurat tak vtakov na WC nie to motory a ich naplne :mrgreen:
V preklade porovnam benzinovu Mazdu6 2.3l s Oplom Vectra 2.2l tak ak neberieme do uvahy ze to soudruzi v Japonsku trochu posrali tak v Mazde vymenim 3,5l v Opli 5l. Keby som to mal porovnat v style kolegu tak budto sa budem snazit do Mazdy naliat o 1,5l oleja viac alebo si poviem ze Vectre bohato staci 3,5 co ma Mazda :roll:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od jerome »

Itall píše:
jerome píše:Kazdopadne SAE trieda 5w40 a menej je pre tento motor slaba.
Ale prd, na 5W-40 šlape HTP bez problémů a dlouhodobě.
Tuto SAE triedu 5W40 odporuca do HTP aj samotna Skoda auto :?:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Odpovědět