pevny vs longlife interval
Moderátor: Colommbo
Re: pevny vs longlife interval
Ing. Černý je uznávaný odborník a proto mne zrovna v jeho případě dost překvapil tak jednoznačný závěr, pro který neměl dost pádných důkazů a ověřených informací (nebo je nezveřejnil). Také nevím, zdali ta jeho teorie o nutnosti výpadku všech a ne jedné součástky při nedostatečném mazání, je úplně přesvědčivá. Kde bere jistotu, že se inkriminovaný díl zadře ve stejný okamžik na všech válcích?
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: pevny vs longlife interval
Já olej v tomto motoru nikdy neměnil ale (měl jsem dojem že) skodovkar do haťapice dával 2,8 litru a též mazací plány Millers, Liqui Moly nebo třeba Q8 hovoří o objemu olejové náplně oněch 2,8 litříku....mnd píše:Jen malá technická poznámka, do 1,2 HTP se k horní rysce vejde 3,3 l oleje....
....ano. A na jiném místě upozorňuje na to, že zvýšení teploty oleje o "pouhých" 10°C znamená dvojnásobnou rychlost jeho oxidace....ing. J. Černý prostřednictvím [color=#0000FF]m[/color]oravských [color=#0000FF]n[/color]aftových [color=#0000FF]d[/color]olů píše:....Zvýšení okolní teploty o 5–10 °C určitě ničemu vadit nebude. Ani dlouhá jízda po dálnici.
- teploty nad 100 °C jsou již dost běžné. Jízda do táhlého kopce v naloženém autě může také přispět k nárůstu teploty oleje. Můžeme se nárazově dostat až k hodnotám zhruba 120–130 °C.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: pevny vs longlife interval
Zdejší vyhledavač olejů - Honda:
Accord 1,6 2,4 l
Accord 2,4i-VTEC 4,2 l
Accord Coupe 3,0i V6 VTEC 4,4 l
Civic 1,3 Bali 3,3 l
Civic 2.2i CDTi, Sport 140 PS 5,9 l
Civic, Civic Shuttle, -4WD 3,5 l
CR-V 2.4i VTEC 125kW 3,7 l
atd.
Žádná katastrofa se nekoná.
Accord 1,6 2,4 l
Accord 2,4i-VTEC 4,2 l
Accord Coupe 3,0i V6 VTEC 4,4 l
Civic 1,3 Bali 3,3 l
Civic 2.2i CDTi, Sport 140 PS 5,9 l
Civic, Civic Shuttle, -4WD 3,5 l
CR-V 2.4i VTEC 125kW 3,7 l
atd.
Žádná katastrofa se nekoná.
Re: pevny vs longlife interval
Rozumí někdo co tímto zcela mimo mísu příspěvkem chtěl (básník) mnd říci
Re: pevny vs longlife interval
Ja tiez nie, len som sa to bal napisat, aby som zas nebol za somara s dlhym vedenim
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: pevny vs longlife interval
Bola to reakcia na to, že 1.2 HTP má malú olejovú náplň. Na základe vyššie uvedených príkladov tomu tak asi nebude, tj. 1.2 HTP má vzhľadom na svoj objem olejovú náplň tak akurát.
Re: pevny vs longlife interval
Pockat co ma Honda s HTP ???
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: pevny vs longlife interval
hlavne je trochu na smiech a trochu trápne, dávať do nejakého súvisu určité veci, ktoré spolu absolútne nesúvisia a vytrhávať skutočnosti z kontextu.. jerome, skús radšej menej smajlov a predsa len viac rozumu zapájať, máš na tojerome píše:Ja tiez nie, len som sa to bal napisat, aby som zas nebol za somara s dlhym vedenim
Re: pevny vs longlife interval
Ja davam do suvisu veci ktore spolu nesuvisia ? Vazne nechapem aky suvis maju kolegom mnd vybrane motory Honda s 1.2 HTP
Budto mi ozaj niekto stoji cely zivot na kabli alebo som fakt somar...
Budto mi ozaj niekto stoji cely zivot na kabli alebo som fakt somar...
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: pevny vs longlife interval
Pravděpodobně se jedná o objem oleje v motoru..........
Re: pevny vs longlife interval
Chtěl tím říct, že do motoru možno vždy nalít jakýkoli olej, a pokud se s tím motorem něco stane, NIKDY za to nemůže olej!Návštěvník píše:Rozumí někdo co tímto zcela mimo mísu příspěvkem chtěl (básník) mnd říci
Re: pevny vs longlife interval
Myslím, že Jerome míní, že i když mohou mít motory různých výrobců podobné zdvihové objemy, tak to ještě neznamená, že musí mít vzhledem ke konstrukci i stejný objem olejový.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: pevny vs longlife interval
Ale prd, na 5W-40 šlape HTP bez problémů a dlouhodobě. 5W-40 a "méně" bych od sebe důsledně rozlišoval. 5W-40 je univerzální olej, zatímco u "méně" se snadněji dostáváme na limit jeho možností.jerome píše:Kazdopadne SAE trieda 5w40 a menej je pre tento motor slaba.
Re: pevny vs longlife interval
Presne tak Jezevciku
Porovnavat si mozme akurat tak vtakov na WC nie to motory a ich naplne
V preklade porovnam benzinovu Mazdu6 2.3l s Oplom Vectra 2.2l tak ak neberieme do uvahy ze to soudruzi v Japonsku trochu posrali tak v Mazde vymenim 3,5l v Opli 5l. Keby som to mal porovnat v style kolegu tak budto sa budem snazit do Mazdy naliat o 1,5l oleja viac alebo si poviem ze Vectre bohato staci 3,5 co ma Mazda
Porovnavat si mozme akurat tak vtakov na WC nie to motory a ich naplne
V preklade porovnam benzinovu Mazdu6 2.3l s Oplom Vectra 2.2l tak ak neberieme do uvahy ze to soudruzi v Japonsku trochu posrali tak v Mazde vymenim 3,5l v Opli 5l. Keby som to mal porovnat v style kolegu tak budto sa budem snazit do Mazdy naliat o 1,5l oleja viac alebo si poviem ze Vectre bohato staci 3,5 co ma Mazda
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: pevny vs longlife interval
Tuto SAE triedu 5W40 odporuca do HTP aj samotna Skoda autoItall píše:Ale prd, na 5W-40 šlape HTP bez problémů a dlouhodobě.jerome píše:Kazdopadne SAE trieda 5w40 a menej je pre tento motor slaba.
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30