pevny vs longlife interval
Moderátor: Colommbo
Re: pevny vs longlife interval
Stupňování oleje:
- minerál;
- polosyntetika;
- plná syntetika;
- long life.
- minerál;
- polosyntetika;
- plná syntetika;
- long life.
Re: pevny vs longlife interval
Na druhou stranu je smutné že tomu ještě někdo stále věří a posuzuje tak kvalitu a výkonnost oleje
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: pevny vs longlife interval
Ved to ale plati. Mineral je najlepsi
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: pevny vs longlife interval
Článek J. Černého - Přepálený motorový olej: http://forum.skodahome.cz/index.php?app ... _id=374992
Lidé, čtěte.
Lidé, čtěte.
Re: pevny vs longlife interval
Aha takze za prehrievanie 1.2HTP nemoze typ pouziteho oleja ale male mnozstvo oleja. Ok
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: pevny vs longlife interval
No - a co má být Je tam něco divného A jinak díky za osvětu a za potvrzení toho, co tu zaznívámnd píše:Lidé, čtěte.
Že do některých nových motorů se dá dát i olej s nízkou HTHS viskozitou, že důležitá je včasná výměna a kontrola oleje i vody, a že ve starším motoru (ona Mazda 2.0) může problém způsobit i olej předepsaný.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: pevny vs longlife interval
Taky - vždyť ho tam nejsou ani 3 litry a když ještě litr chybí, tak tam je jen 60% olejové náplně....jerome píše:Aha takze za prehrievanie 1.2HTP nemoze typ pouziteho oleja ale male mnozstvo oleja. Ok
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: pevny vs longlife interval
Musím poupravit znění: Lidé, čtěte POZORNĚ.Pitris píše:No - a co má být Je tam něco divného A jinak díky za osvětu a za potvrzení toho, co tu zaznívámnd píše:Lidé, čtěte.
Že do některých nových motorů se dá dát i olej s nízkou HTHS viskozitou, že důležitá je včasná výměna a kontrola oleje i vody, a že ve starším motoru (ona Mazda 2.0) může problém způsobit i olej předepsaný.
Já četl i něco, co tu nezaznívá. Například:
- ohledně „přepálení“ oleje a ztráty mazacích schopností oleje při jízdě v teplejším počasí. Tato
fáma se často vyskytuje v úvahách o volbě oleje před jízdou do teplých krajin.
- Zvýšení okolní teploty o 5–10 °C určitě ničemu vadit nebude. Ani dlouhá jízda po dálnici.
- teploty nad 100 °C jsou již dost běžné. Jízda do táhlého kopce v naloženém autě může také přispět k nárůstu teploty oleje. Můžeme se nárazově dostat až k hodnotám zhruba 120–130 °C.
- Teplota oleje něco málo nad 100 °C není pro olej nic strašného.
- To jen naše uvažování, zaměřené na domácí luhy a háje, si vymyslelo takové bajky.
- Současné motorové oleje mažou hlavně díky obsahu výkonných aditiv, a to je důvod, proč výrobci automobilů mohou jít s viskozitou směrem dolů k nižším hodnotám. Naopak oleje s nižší viskozitou jsou tekutější a mohou motor lépe chladit.
Re: pevny vs longlife interval
Jen malá technická poznámka, do 1,2 HTP se k horní rysce vejde 3,3 l oleje.Pitris píše:Taky - vždyť ho tam nejsou ani 3 litry a když ještě litr chybí, tak tam je jen 60% olejové náplně....jerome píše:Aha takze za prehrievanie 1.2HTP nemoze typ pouziteho oleja ale male mnozstvo oleja. Ok
Ale to jsou věci, které "někdo" nepochopí.
Re: pevny vs longlife interval
Nic proti J.Cernemu ale niekedy sa teoria s praxou lisia
1) Olej za nic nemůže - jak to moze s takou istotou tvrdit
2) Závada se musela vyvíjet delší dobu, ojniční ložisko se
nevydře během ujetí 1 300 km, a projevila se teď. To, že se
projevila po výměně oleje, je otázka náhody, někdy se ta
závada projevit musela - kde je spomenute ze tam ten olej nelial stale resp. keby daval iny stalo by sa to iste
3) A ještě další věc. Jestliže havaruje jen jedna součástka z ně-
kolika (jedno ojniční ložisko ze čtyř, jindy např. jeden píst
ze čtyř, ventily v jednom válci ze čtyř), je téměř jisté, že jde
o mechanickou závadu, únavu materiálu či jinou podobnou
příčinu. Olej nevyhovující kvality (např. znečištěný dlouhým
provozem) by velmi pravděpodobně ovlivnil ložiska
všech ojnic stejně - pravdepodobne neni urcite
1) Olej za nic nemůže - jak to moze s takou istotou tvrdit
2) Závada se musela vyvíjet delší dobu, ojniční ložisko se
nevydře během ujetí 1 300 km, a projevila se teď. To, že se
projevila po výměně oleje, je otázka náhody, někdy se ta
závada projevit musela - kde je spomenute ze tam ten olej nelial stale resp. keby daval iny stalo by sa to iste
3) A ještě další věc. Jestliže havaruje jen jedna součástka z ně-
kolika (jedno ojniční ložisko ze čtyř, jindy např. jeden píst
ze čtyř, ventily v jednom válci ze čtyř), je téměř jisté, že jde
o mechanickou závadu, únavu materiálu či jinou podobnou
příčinu. Olej nevyhovující kvality (např. znečištěný dlouhým
provozem) by velmi pravděpodobně ovlivnil ložiska
všech ojnic stejně - pravdepodobne neni urcite
Naposledy upravil(a) jerome dne ned pro 20, 2015 11:07, celkem upraveno 1 x.
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: pevny vs longlife interval
To je u teba malo ci moc ?mnd píše:Jen malá technická poznámka, do 1,2 HTP se k horní rysce vejde 3,3 l oleje.
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: pevny vs longlife interval
Když vezmeš množství oleje v poměru k počtu válců, mazaných mist, výkonu, spotřebě paliva, ploše smáčené olejem, ploše dna pístů a k čemukoliv dalšímu, tak je tam oleje stejně jako v jiných motorech.
Re: pevny vs longlife interval
Ano asi je ho dost na taky objem. Kazdopadne SAE trieda 5w40 a menej je pre tento motor slaba. Tu sa jedna o to prepalovanie takze zovseobecnovat ako to pise p.Cerny ze akykolvek olej sa nikdy v nijakom motori neprepali nie je na mieste
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: pevny vs longlife interval
No a v případě zmiňované Mazdy nevíme, jak zodpovědně byl olej měněn a v jakých intervalech. Osobně mi tam chybí třeba rozbor oleje, zda v tom nebyly další vlivy.