pevny vs longlife interval

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Návštěvník

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od Návštěvník »

Stupňování oleje:
- minerál;
- polosyntetika;
- plná syntetika;
- long life. :mrgreen:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od Pitris »

Na druhou stranu je smutné že tomu ještě někdo stále věří a posuzuje tak kvalitu a výkonnost oleje :(
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5787
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od jerome »

Ved to ale plati. Mineral je najlepsi :wink:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
mnd

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od mnd »

Článek J. Černého - Přepálený motorový olej: http://forum.skodahome.cz/index.php?app ... _id=374992 :idea:

Lidé, čtěte. :lol:
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5787
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od jerome »

Aha takze za prehrievanie 1.2HTP nemoze typ pouziteho oleja ale male mnozstvo oleja. Ok ;)
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od Pitris »

mnd píše:Lidé, čtěte. :lol:
No - a co má být :!: Je tam něco divného :?: A jinak díky za osvětu a za potvrzení toho, co tu zaznívá :shock:
Že do některých nových motorů se dá dát i olej s nízkou HTHS viskozitou, že důležitá je včasná výměna a kontrola oleje i vody, a že ve starším motoru (ona Mazda 2.0) může problém způsobit i olej předepsaný.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od Pitris »

jerome píše:Aha takze za prehrievanie 1.2HTP nemoze typ pouziteho oleja ale male mnozstvo oleja. Ok ;)
Taky - vždyť ho tam nejsou ani 3 litry a když ještě litr chybí, tak tam je jen 60% olejové náplně....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
mnd

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od mnd »

Pitris píše:
mnd píše:Lidé, čtěte. :lol:
No - a co má být :!: Je tam něco divného :?: A jinak díky za osvětu a za potvrzení toho, co tu zaznívá :shock:
Že do některých nových motorů se dá dát i olej s nízkou HTHS viskozitou, že důležitá je včasná výměna a kontrola oleje i vody, a že ve starším motoru (ona Mazda 2.0) může problém způsobit i olej předepsaný.
Musím poupravit znění: Lidé, čtěte POZORNĚ.

Já četl i něco, co tu nezaznívá. Například:

- ohledně „přepálení“ oleje a ztráty mazacích schopností oleje při jízdě v teplejším počasí. Tato
fáma se často vyskytuje v úvahách o volbě oleje před jízdou do teplých krajin.
- Zvýšení okolní teploty o 5–10 °C určitě ničemu vadit nebude. Ani dlouhá jízda po dálnici.
- teploty nad 100 °C jsou již dost běžné. Jízda do táhlého kopce v naloženém autě může také přispět k nárůstu teploty oleje. Můžeme se nárazově dostat až k hodnotám zhruba 120–130 °C.
- Teplota oleje něco málo nad 100 °C není pro olej nic strašného.
- To jen naše uvažování, zaměřené na domácí luhy a háje, si vymyslelo takové bajky.
- Současné motorové oleje mažou hlavně díky obsahu výkonných aditiv, a to je důvod, proč výrobci automobilů mohou jít s viskozitou směrem dolů k nižším hodnotám. Naopak oleje s nižší viskozitou jsou tekutější a mohou motor lépe chladit.
mnd

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od mnd »

Pitris píše:
jerome píše:Aha takze za prehrievanie 1.2HTP nemoze typ pouziteho oleja ale male mnozstvo oleja. Ok ;)
Taky - vždyť ho tam nejsou ani 3 litry a když ještě litr chybí, tak tam je jen 60% olejové náplně....
Jen malá technická poznámka, do 1,2 HTP se k horní rysce vejde 3,3 l oleje. :evil: :roll: :roll: :roll: :roll:

Ale to jsou věci, které "někdo" nepochopí. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5787
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od jerome »

Nic proti J.Cernemu ale niekedy sa teoria s praxou lisia :?
1) Olej za nic nemůže - jak to moze s takou istotou tvrdit :?:

2) Závada se musela vyvíjet delší dobu, ojniční ložisko se
nevydře během ujetí 1 300 km, a projevila se teď. To, že se
projevila po výměně oleje, je otázka náhody, někdy se ta
závada projevit musela
- kde je spomenute ze tam ten olej nelial stale resp. keby daval iny stalo by sa to iste :?:

3) A ještě další věc. Jestliže havaruje jen jedna součástka z ně-
kolika (jedno ojniční ložisko ze čtyř, jindy např. jeden píst
ze čtyř, ventily v jednom válci ze čtyř), je téměř jisté, že jde
o mechanickou závadu, únavu materiálu či jinou podobnou
příčinu. Olej nevyhovující kvality (např. znečištěný dlouhým
provozem) by velmi pravděpodobně ovlivnil ložiska
všech ojnic stejně
- pravdepodobne neni urcite :mrgreen:
Naposledy upravil(a) jerome dne ned pro 20, 2015 11:07, celkem upraveno 1 x.
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5787
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od jerome »

mnd píše:Jen malá technická poznámka, do 1,2 HTP se k horní rysce vejde 3,3 l oleje. :evil: :roll: :roll: :roll: :roll:
To je u teba malo ci moc ?
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
mnd

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od mnd »

Když vezmeš množství oleje v poměru k počtu válců, mazaných mist, výkonu, spotřebě paliva, ploše smáčené olejem, ploše dna pístů a k čemukoliv dalšímu, tak je tam oleje stejně jako v jiných motorech. :idea:
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5787
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od jerome »

Ano asi je ho dost na taky objem. Kazdopadne SAE trieda 5w40 a menej je pre tento motor slaba. Tu sa jedna o to prepalovanie takze zovseobecnovat ako to pise p.Cerny ze akykolvek olej sa nikdy v nijakom motori neprepali nie je na mieste :idea:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
e-panolin.cz

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od e-panolin.cz »

No a v případě zmiňované Mazdy nevíme, jak zodpovědně byl olej měněn a v jakých intervalech. Osobně mi tam chybí třeba rozbor oleje, zda v tom nebyly další vlivy.
Odpovědět