pevny vs longlife interval

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Návštěvník

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od Návštěvník »

Itall píše:5W-40 je univerzální olej, zatímco u "méně" se snadněji dostáváme na limit jeho možností.
Blbost! Přečti si, co píše odborník Černý: 5W-40 odzvonilo, budoucnost patří 0W-16. A oleje žádný limit přece nemají. :lol:
Itall

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od Itall »

Trebárs i -5W-5. Mě je to jedno, když ho nebudu muset používat :lol:
Návštěvník

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od Návštěvník »

Je nezpochybnitelně nejlepší a určitě to potvrdí i graf Lubrizolu, tak proč ho nepoužívat? :mrgreen: Já bych to nařídil: na kmány musí být přísnost! :twisted:
e1H

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od e1H »

Oficiálne sa doporučuje pre 1.2 HTP olej do schválením VW 502.00, alebo VW 504.00 pre premenlivý interval. V interných manuáloch sa píše 5W-40-ka, čo je vzhľadom na jej cenovú aj fyzickú dostupnosť v servisoch logické.
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1739
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od kornel »

Návštěvník píše:Je nezpochybnitelně nejlepší a určitě to potvrdí i graf Lubrizolu, tak proč ho nepoužívat? :mrgreen:
Jo, predsa ak niečo potvrdí Lubrizol, tak to tak je, na večné veky a nikdy inak :lol: Ešteže ho máme :wink:
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od jerome »

Itall píše:5W-40 je univerzální olej, zatímco u "méně" se snadněji dostáváme na limit jeho možností.
Kolega daval (liali mu) do 1.2HTP 5W40 a motor klakol. Zas kludne to mohlo byt aj tym ze nesledoval hladinu a stalo sa to co pise ing.Cerny. Kazdopadne si myslim ze keby daval 5W50 a nieco sa aj strati z toho oleja urcite to minimum zvladne tepelne zataz lepsie jak ta 5W40 :idea:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od Pedro »

Tim si nebud tak jisty. Zalezi na konkretnim stavu oleje,jeho zakladu,slozeni-odolnosti........
A jestli 40 nebo 50,je pro tento priklad,vcelku fuk.
Uvedom si i ze diky sirokemu rozsahu nejsou oleje tak stabilni. To je ale pro tento priklad jen duvod sekundarni.
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od jerome »

Ok ber to len ako moju uvahu ktora vzisla v spojeni s vyjadreniami niektorych uzivatelov ze pouzitim 5W50 oleja ide motor lepsie. Pravda je ze nemam s tymto motorom skusenosti :? Nastastie :mrgreen:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27403
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od Pitris »

e1H píše:Oficiálne sa doporučuje pre 1.2 HTP olej do schválením VW 502.00, alebo VW 504.00 pre premenlivý interval....
Ano to je důležité :!: 504 je jasná (a já bych ji do HTP nedal ale to je každého jeho věc) a co jde o 502 tak SAE (i interval výměny) přizpůsobit jízdním podmínkám (a specifikám toho motoru) - od 0w40 přes 5w30, 5w40, 5w50 do 10w40 - PODLE JÍZDNÍCH PODMÍNEK. Ale to už se zase opakuji.... :o
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Itall

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od Itall »

jerome píše:Kolega daval (liali mu) do 1.2HTP 5W40 a motor klakol. Zas kludne to mohlo byt aj tym ze nesledoval hladinu a stalo sa to co pise ing.Cerny. Kazdopadne si myslim ze keby daval 5W50 a nieco sa aj strati z toho oleja urcite to minimum zvladne tepelne zataz lepsie jak ta 5W40 :idea:
Nějak jsi vypustil možnost, že ten motor byl zkrátka zmetek. To je nejpravděpodobnější. Za druhé bych viděl náročné podmínky provozu (pokud byly). Olej příslušné specifikace s viskozitou 5W-40 je až ta poslední příčina, leda že by to byl také nějaký zmetek, což je spíš nepravděpodobné.
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od jerome »

Za prve neriesim ci je zmetek. Ten motor je tu a kto ho ma musi vykoumat co spravit aby sluzil dobre.
Za druhe podla mna vacsina tychto motorov jazdi v stazenych podmienkach tj couracky v meste. Vtedy dostava olej najviac zabrat a 5W40 duplovo. Potom staci nejaky dlhsi rodinny vylet a ten vyjazdeny olej ktory ma kopec ludi zafixovane menit po 15.000 moze pomoct k problemu ktory je motoru vlastny :roll:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Itall

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od Itall »

Jsme si nerozuměli. Ten konkrétní motor byl zmetek, nikoliv všechny HTP.
karci1111
Příspěvky: 11
Registrován: úte úno 20, 2018 20:21

pevny vs longlife interval

Příspěvek od karci1111 »

chcem vediet ci nebude vadit ak mam cez VAG nastaveny pevny interval 15Tkm/rok a dam tam long life olej 504 00 5w-30 a budem menit raz rocne ked najazdim max 10Tkm (studene starty, kratke trasy, minimum dialnica) 1.4 TSI 103 KW BMY alebo to musim zmenit na long life rezim...za tych istych podmienok vymeny dakujem...
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od Jerry3 »

Co je motivem tvého záměru? Domníváš se snad, že LL je lepší?
karci1111
Příspěvky: 11
Registrován: úte úno 20, 2018 20:21

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od karci1111 »

auto ma 10 rokov a cely cas tam bol LL olej a tych vymen bolo malo proste katastrofa (predosli majitel) preto som dal hned pevny interval 5w-40 502 00 castrol edge no po kratkej dobe zacali problemy : zle studene starty a podobne tak ci sa radsej nevratit k tym long life olejom s pravidelnou vymenou...
Odpovědět