Peugeot/Citroen B71 2290

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
e1H

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od e1H »

svara píše:
e1H píše: že olej ktorý je iba ACEA C2 (bez C3), bude mať viskozitu s najväčšou pravdepodobnosťou niekde v intervale od 2,9 (vrátane) a menej ako 3,5, ale nedá sa povedať s úplnou istotou.
Tak jak poznám která C2 je pod 3,5 a která nad 3,5. Tam je ta hranice -snížená HTHS
a nebo normální HTHS. Pravděpodobně si to někde vycucám. :(
Vycucáš to z technického listu oleja, alebo napíšeš mail výrobcovi.
svara píše:
e1H píše:C2 znamená HTHS viskozitu minimálne 2,9 a nie od 2,9 do 3,5. Podľa toho ja jasné, že aj olej s HTHS viskozitou 4,5 môže byť zároveň ACEA C2 (samozrejme ak plní ostatné požiadavky).
Zatím jsem vždy u čisté C2 našel poznámku - se sníženou viskozitou - lehkoběžné oleje.
To že si doteraz nenašiel olej ktorý by bol čisto ACEA C2 a mal by viskozitu 3,5 alebo viac, neznamená, že taký olej neexistuje, alebo v budúcnosti nebude existovať. Stačí ak niektorý výrobca z nejakého dôvodu (prehladnejšie rozdelenie produktov, marketing, atď.) bude chcieť rozdeliť oleje C2 a C3 (napriek tomu že olej C2 bude plniť aj C3-ku) a hotovo. Preto som písal, že olej čisto C2 bude mať najväčšou pravdepodobnosťou HTHS viskozitu od 2,9 a menej ako 3,5, ale nemôžeš sa na to s určitosťou spoľahnúť.
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

Můj čistě soukromý názor je,že pokud by to chtěli udělat přehlednější,tak stačí tu C2 úplně vypustit a ponechat jen C1,C3,případně C4,podobně jako to udělali s A1/B1,kde to sloučili a zůstala již jen A5/B5. C1 má proti C2 snížený sulfát a fosfor na polovinu a HTHS sníženou,C4 má proti C3 také snížený sulfát a fosfor na polovinu,ale HTHS střední,nu a C3 má střední obsah sulfátu a fosforu,ale HTHS střední nebo vyšší.A řekl bych,že to k tomu i směřuje,dřív byl přídomek Fuel Economy téměř výhradně u olejů C2,A5/B5,dnes už je i u některých olejů C2/C3,samozřejmě u C1.Jediná C3 není olej "šetřící palivo",ta je pouze šetrná k filtrům DPF a moderním katalyzátorům.V případě viskozity 5W-30 je HTHS max.3.5 mPa.s a u těch nových 0W-40 C3 je pak až 3.7 mPa.s. :lol:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
e1H

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od e1H »

Ty píšeš o zmenách v ACEA triedach, ja o značení olejov podľa výrobcu. To je rozdiel.
Ďalej ťa chcem upozorniť, ze nie všetky 5W-30-ky majú HTHS do 3,5. Napr. taký Mobil 1 ESP mal 3,58. A dokonca Motul 8100 X-lite 0W-30 má 3,6. Takže pozor na takéto všeobecné vyhlásenia.
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

Ty údaje,které jsem sem dal jsou zrovna od Motulu. :lol: Jeho 0W-30 sice má HTHS 3.6,ovšem je to A3/B4. :wink: A že má Mobil 1 ESP 5W-30 C2/C3 3.58 vím taky,měl jsem ho v motoru,ale nejsem si jist,jestli rozdíl 0.08 něco změní ve spotřebě oleje,dle mých zkušeností moc ne.Ale rozdíl 0.2 a vyšší viskozita 0W-40 by mohla,ale to se uvidí. :idea: A o změnách nepíšu nic,pouze že by to tak mohli udělat. :D
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
svara

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od svara »

e1H píše:Vycucáš to z technického listu oleja, alebo napíšeš mail výrobcovi.
Někdy ani v technickém listě není HTHS uvedena. Psát mail výrobci?
K výběru správného oleje by měli stačit uvedené specifikace a firemní normy na obalu oleje.
Si tedy myslím. :|
Návštěvník

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Návštěvník »

Jak to tak tady čtu, začínám mít dojem o jakémsi posunu v názorech. Že možná "řídký" olej není jen kurvítko, zabudované do systému, ale že výrobce přece jen trochu ví, proč to předpisuje.
Návštěvník

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Návštěvník »

Tento dojem ovšem nepředstavuje nic jiného než projev laické neznalosti skutečných motivů výrobce.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Pitris »

Návštěvník píše:....možná "řídký" olej není jen kurvítko, zabudované do systému, ale že výrobce přece jen trochu ví, proč to předpisuje.
Lengymu ale nejde o (ne)použití oleje se sníženou HTHS viskozitou, ale o obsah síry, fosforu a popela. A v tomto případě je zcela jedno jestli je ten olej s normální nebo se sníženou HTHS viskozitou....
Jde o LOW, MID nebo FULL SAPS....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Pitris »

Návštěvník píše:Tento dojem ovšem nepředstavuje nic jiného než projev laické neznalosti skutečných motivů výrobce.
A jaké jsou ty skutečné motivy výrobce :?:
Aby byla papírově nižší spotřeba paliva a tím pádem se vešel do nesmyslných euroekonorem a aby ten motor přežil většinou jen záruku.
To jsou v současnosti skutečné motivy výrobce pro použití olejů se sníženou HTHS viskozitou :!:

Zamyslel se někdo z vás zastánců těch olejů se sníženou HTHS viskizitou proč se nepoužívají v nákladní dopravě nebo do motorek :?: Aby ten motor něco vydržel :!:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

Přesně tak,mně skutečně nejde o to zda lze nebo nelze použít olej se sníženou HTHS viskozitou,jestli to bude 0W-30 nebo 10W-60 a jestli budu mít spotřebu o +- 0.5 l větší nebo menší.Ostatně při mém způsobu jízdy mi ta 0 nebo 5W-30 stejně moc nepomůže. :lol: Od samého počátku mi šlo o spotřebu oleje a následně se ukázalo,že z viskóznějším olejem(5W-40) motor i lépe táhne.Jestli motor vydrží déle či nikoliv,těžko soudit,ale pokud budu věřit svému "známénu" v servisu(a nemám důvod mu nevěřit),tak ten mi tvrdí,že má zákazníka,který s tím samým autem a motorem plněným Total Ineo ECS 5W-30 a výměnami po 30 tkm najezdil již cca 400 tis. a nemá problém,mimo dolévání oleje. :? Koneckonců firemní Fábie 1.4 16 V má najeto cca 360 tkm s olejem 0W-30,jezdí na servis rovněž po 30 tkm a to dostavá neskutečnou čočku.Kolega s mého fóra mi psal o človíčkovi,který má najeto s novou C4P hnaným přeplňovaným 3 válcem 1.2 a náplní Total Ineo First 0W-30 140 tkm a také nemá problém.Takže to zřejmě nemusí být o tom,aby motor přežil záruku a měl nižší spotřebu,ale ten zvuk s tou pleťovkou je prostě příšerný. :twisted: Také je třeba vzít v potaz,že pokud se olej kontroluje pravidelně a dolije se včas(nečeká se na kontrolku nebo wokno),tak ten úbytek je menší než v opačném případě.Nu a jak se ukazuje,tak úbytek pleťovky a její spalování nevadí emisím tolik nebo vůbec,jako ten sulfát a fosfor v oleji.A k tomu výběru oleje,jak zmiňuje svara,asi tohle.Máš pravdu,pokud ti nevadí úbytek oleje,preferuješ menší spotřebu a nevadí ti ten kovový hnusný zvuk motoru,pak stačí koupit olej,který plní B71 2290 nebo B71 2312,zkrátit výměny podle toho jak vůz používáš a máš vystaráno. :lol: :wink: Pokud ti to však vadí jako mně,tak holt musíš hledat v TL,zkoušet atd. :mrgreen: :wink:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Návštěvník

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Návštěvník »

Lengymu ale nejde o (ne)použití oleje se sníženou HTHS viskozitou, ale o obsah síry, fosforu a popela.

Jak to že nejde. První co udělal bylo, že použil nepředepsaný olej. Tedy mu o to šlo. Nelíbila se mu viskozita. To, že to bude mít jiné důsledky tehdy zřejmě nevěděl. A vyřešit to tak jak by chtěl pravděpodobně nemůže.
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

První co udělal použil předepsaný olej Total Ineo ECS 5W-30 a následně Mobil 1 ESP 5W-30 rovněž splňující normu B71 2290.A HTHS viskozita nemá nic společného s obsahem sulfátu a fosforu,stačí si přečíst zde již napsané. :mrgreen:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Pitris »

Návštěvník píše:Jak to že nejde....Nelíbila se mu viskozita....
To nic - Cumil jen nechápe rozdíl mezi HTHS viskozitou a LOW / MID / FULL SAPS....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Návštěvník

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Návštěvník »

Dovolím si lengyho nechápat. Napřed sám uvede, že problém s emisemi zřejmě bude použitím nevhodného = nedoporučeného oleje. A pak to popře. Tak jak to tedy je. Dával předepsaný, nebo ne? Pitrisovo kádrování přecházím.
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

No to právě nesmíš dávat to rovnítko mezi nedoporučený(neschválený) a nevhodný. :lol:
Ta vhodnost nebo nevhodnost se nevztahuje totiž k nějaké HTHS viskozitě nebo teplotnímu rozsahu oleje,ale jen a pouze k množství sulfátu a fosforu v oleji obsaženém. :wink: Takže pokud je výrobcem schválen pouze olej 5W-30 nebo 0W-30,tak ještě automaticky neznamená,že nemohu do motoru nalít olej 5W-40 nebo 0W-40.Jenže když jsme tady řešili tu mou lapálii s úbytkem oleje,tak holt nikoho(a mě už vůbec ne) :lol: nenapadlo,že by mohl mít ten vyšší obsah výše uvedených přísad na emise. :wink:
Takže teď jsem použil olej,který sice není výrobcem povolen,ale má stejné hodnoty sulfátu a fosforu,které má olej výrobcem povolený.A jen tak mimochodem,do toho samého motoru jiný výrobce ten mnou v současné době použitý olej povoluje,takže se můžeme ptát proč.Dle mého skromného soudu se v době uvedení vozu do výroby olej 5W-40 a 0W-40 se specifikací C2/3 nebo C3 prostě nevyráběl,takže tam povolili pouze oleje 5W-30.Ti druzí zareagovali na problémy s úbytkem oleje pružněji a protože již byly na trhu oleje 5W-40 s C3,tak je povolili.
Pokud ti to takhle stačí,tak si z dovolením odnesu do macíka batožiny a vyrazím na jih. :mrgreen:
Tož se tu zatím ogaři mějte a nehádejte se pořád. :lol: :wink:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Odpovědět