Přesně tak,mně skutečně nejde o to zda lze nebo nelze použít olej se sníženou HTHS viskozitou,jestli to bude 0W-30 nebo 10W-60 a jestli budu mít spotřebu o +- 0.5 l větší nebo menší.Ostatně při mém způsobu jízdy mi ta 0 nebo 5W-30 stejně moc nepomůže.
Od samého počátku mi šlo o spotřebu oleje a následně se ukázalo,že z viskóznějším olejem(5W-40) motor i lépe táhne.Jestli motor vydrží déle či nikoliv,těžko soudit,ale pokud budu věřit svému "známénu" v servisu(a nemám důvod mu nevěřit),tak ten mi tvrdí,že má zákazníka,který s tím samým autem a motorem plněným Total Ineo ECS 5W-30 a výměnami po 30 tkm najezdil již cca 400 tis. a nemá problém,mimo dolévání oleje.
Koneckonců firemní Fábie 1.4 16 V má najeto cca 360 tkm s olejem 0W-30,jezdí na servis rovněž po 30 tkm a to dostavá neskutečnou čočku.Kolega s mého fóra mi psal o človíčkovi,který má najeto s novou C4P hnaným přeplňovaným 3 válcem 1.2 a náplní Total Ineo First 0W-30 140 tkm a také nemá problém.Takže to zřejmě nemusí být o tom,aby motor přežil záruku a měl nižší spotřebu,ale ten zvuk s tou pleťovkou je prostě příšerný.
Také je třeba vzít v potaz,že pokud se olej kontroluje pravidelně a dolije se včas(nečeká se na kontrolku nebo wokno),tak ten úbytek je menší než v opačném případě.Nu a jak se ukazuje,tak úbytek pleťovky a její spalování nevadí emisím tolik nebo vůbec,jako ten sulfát a fosfor v oleji.A k tomu výběru oleje,jak zmiňuje
svara,asi tohle.Máš pravdu,pokud ti nevadí úbytek oleje,preferuješ menší spotřebu a nevadí ti ten kovový hnusný zvuk motoru,pak stačí koupit olej,který plní B71 2290 nebo B71 2312,zkrátit výměny podle toho jak vůz používáš a máš vystaráno.
Pokud ti to však vadí jako mně,tak holt musíš hledat v TL,zkoušet atd.