Peugeot/Citroen B71 2290
Moderátor: Colommbo
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Tak se čím dál víc začíná ukazovat,že příčinou těch vyšších emisí bude skutečně olej specifikace A3.
Psal mi kolega s fóra,že najezdil 70 tis s C2 a nikdy problém nebyl,teď najezdil 4.5 ts s Totalem 5W-40 a sice prošel,ale hodnota CO 0,158. Norma je sice 0,2,ale já vyhrabal 2 roky starý protokol z emisí a tam bylo 0,013,takže jsem mu hned napsal,ať neváhá a dá tam 5W nebo 0W-40 s C3 taky.Nu a já teď budu doufat,že se to s tou C3 srovná a katalyzátor není nevratně kaput. Jinak,když to vezmu zpětně,mám v podstatě stejný poznatek o jakém se zmiňuje Itall.S C2 šel motor lehčeji,ale měl kovový,skoro bych napsal drnčivý zvuk.S A3 ty pazvuky zmizely,zvuk byl pravda kulatější,ale teď s tou 0W-40 C3 to bude tak akorát.Zvuk je dokonce tišší,proti 5W-40 má jemnější zvuk,ale točí se tak nějak lehčeji.Jen jsem teď na rozpacích,jestli už nemám olítanou ojetinu(88 tkm) nebo velký motor(1.6).
Psal mi kolega s fóra,že najezdil 70 tis s C2 a nikdy problém nebyl,teď najezdil 4.5 ts s Totalem 5W-40 a sice prošel,ale hodnota CO 0,158. Norma je sice 0,2,ale já vyhrabal 2 roky starý protokol z emisí a tam bylo 0,013,takže jsem mu hned napsal,ať neváhá a dá tam 5W nebo 0W-40 s C3 taky.Nu a já teď budu doufat,že se to s tou C3 srovná a katalyzátor není nevratně kaput. Jinak,když to vezmu zpětně,mám v podstatě stejný poznatek o jakém se zmiňuje Itall.S C2 šel motor lehčeji,ale měl kovový,skoro bych napsal drnčivý zvuk.S A3 ty pazvuky zmizely,zvuk byl pravda kulatější,ale teď s tou 0W-40 C3 to bude tak akorát.Zvuk je dokonce tišší,proti 5W-40 má jemnější zvuk,ale točí se tak nějak lehčeji.Jen jsem teď na rozpacích,jestli už nemám olítanou ojetinu(88 tkm) nebo velký motor(1.6).
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
I ta moje konstrukčně stará 1,4 jezdila na C2 nejlíp. Když jsem dal první výměnu v 7 000 km.lengy60 píše:.S C2 šel motor lehčeji,ale měl kovový,skoro bych napsal drnčivý zvuk.S A3 ty pazvuky zmizely,
Total 5w/40, šla spotřeba o 1/2 litru nahoru. Motor byl jako přidušený. Také si myslím, čím slabší motor, tím citlivější na viskozitu oleje. Někde tu psal Pitris -,, nejde doporučit ideální olej".
Asi ani neexistuje. Vždy je to něco za něco. Chci, aby motor byl tichý, měl malou spotřebu,
aby byl maximálně chráněný hned po startu, to samé na dálnici v parném létě....
Je to o kompromisu. Nemám zkušenosti s EDGE 5W/40. Prostě jsem ho zkusil. Jsou servisy,
kde dávají do motorů jenom Castrol a auta také jezdí. Jestli u něj zůstanu, nevím. Je brzo
dělat závěry. Ale jako kompromis - dost dobrý.
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Tak že by můj motor šel na C2 nejlépe,to rozhodně ne!Vy vyšších otáčkách(od 3 tis. nahoru)už to nebylo nic pěkného a po přechodu na 5W-40 se ztišil a měl i lepší zátah.Já spotřebu nějak extra neřeším,navíc po s 5W-40 jsem začal víc motor točit,aniž bych se bál,že se něco semele.A že jsem použil Castrol nemá nic společného s tím,že bych si myslel,že je nejlepší.Chtěl jsem prostě zkusit olej 0W-40 s C3 a tam je zatím na výběr pouze ten Castrol a Mobil 1,respektive já jiný nenašel.Pokud bych se musel vrátit k 5W-30 C2,tak určitě ne k Totalu,spíše bych zkusil Motul,Yacco,Millerse,Sunoco nebo třeba i tu zde zmiňovanou Q8.Uvidíme jak se motor bude tvářit v pátek cestou na jih,jestli bude úbytek,jaká spotřeba atd.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Když je čistokrevná C2, tak je i A5/B5. C2/C3 se někde uvádí A3/B3. V SAE 0W-5W až 30-40.
A to máme v motorech nyní. Nenašel jsem ,,C2", která by neměla sníženou HTHS. Ona totiž
žádná taková není.
A to máme v motorech nyní. Nenašel jsem ,,C2", která by neměla sníženou HTHS. Ona totiž
žádná taková není.
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Podle posledních specifikacích,se nesmí(nemělo) uvádět zároveň C a zároveň A,takže buď může být A5/B5 nebo C2 a ta je už po novu MID SAPS,tedy min. 3,5 mPa.s nikoliv LOW SAPS 3,0 mPa.s a méně.To samé platí pro C3 a A3/B4,nesmí(neměl by být)olej takto označen,protože olej A3/B4 má vysoký obsah sulfátů a fosforu(FULL SAPS),kdežto C3 snížený(MID SAPS). No a jestli jsi nenašel C2 se sníženou HTHS viskozitou,tak jsi hledal špatně. To je například ten Total INEO ECS 5W-30 s normou B71 2290,ale třeba také Motul 8100 ECO-CLEAN 5W30 s HTHS viskozitou 3,0 mPa.s,tedy speciální oleje pro motory PSA. https://www.motul.com/system/product_de ... 1442346549
Naštěstí pro nás nebo i jiné,co mají své auto rádi,je ale možno použít Mobil 1ESP Formula 5W-30 s C2/C3nebo Motul 8100 X-CLEAN FE 5W-30 C2/C3 s HTHS viskozitou 3,5 mPa.s,přičemž oba splňují požadavky B71 2290.
https://www.motul.com/system/product_de ... 1429259851
No a protože já nejezdím jen kolem komína,ale i delší trasy,po dálnici,také na jih k moři a Mobil 1 ESP Formula 5W-30 jsem už v motoru měl a ubýval(i když méně než INEO)tak jsem zvolil olej 0W-40 C3,který předpokládám snese vyšší teplotní zátěž než 5W-30 C2/C3.
Ty oleje 0W-40 C3 jsou novinky,protože je(zatím) nabízí jen Castrol a Mobil,jiné firmy je mají pouze ve specifikaci A3/B4,tedy FULL SAPS.
Naštěstí pro nás nebo i jiné,co mají své auto rádi,je ale možno použít Mobil 1ESP Formula 5W-30 s C2/C3nebo Motul 8100 X-CLEAN FE 5W-30 C2/C3 s HTHS viskozitou 3,5 mPa.s,přičemž oba splňují požadavky B71 2290.
https://www.motul.com/system/product_de ... 1429259851
No a protože já nejezdím jen kolem komína,ale i delší trasy,po dálnici,také na jih k moři a Mobil 1 ESP Formula 5W-30 jsem už v motoru měl a ubýval(i když méně než INEO)tak jsem zvolil olej 0W-40 C3,který předpokládám snese vyšší teplotní zátěž než 5W-30 C2/C3.
Ty oleje 0W-40 C3 jsou novinky,protože je(zatím) nabízí jen Castrol a Mobil,jiné firmy je mají pouze ve specifikaci A3/B4,tedy FULL SAPS.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Asi jsem to špatně napsal. Mělo to vyznít tak, že pokud je C2, tak jde o sníženou HTHS 2,9-3,5 mPa. s.
Aspoň tak to vždy bylo. Co jsem našel normy, tak vždy bylo u C2 - olej se sníženou viskozitou
při 150 °C.
Aspoň tak to vždy bylo. Co jsem našel normy, tak vždy bylo u C2 - olej se sníženou viskozitou
při 150 °C.
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Chyba nebo novinka Co já vím tak C2 je HTHS minimálně 2,9....lengy60 píše:....C2 a ta je už po novu MID SAPS,tedy min. 3,5 mPa.s nikoliv LOW SAPS 3,0 mPa.s a méně....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
To je omyl, a to sme v tomto vlákne už riešili. C2 znamená HTHS viskozitu minimálne 2,9 a nie od 2,9 do 3,5. Podľa toho ja jasné, že aj olej s HTHS viskozitou 4,5 môže byť zároveň ACEA C2 (samozrejme ak plní ostatné požiadavky). Realita je taká, že všetky oleje ktoré majú HTHS viskozitu 3,5 alebo viac sú súčasne C2 aj C3. Na základe toho sa zase dá dedukovať, že olej ktorý je iba ACEA C2 (bez C3), bude mať viskozitu s najväčšou pravdepodobnosťou niekde v intervale od 2,9 (vrátane) a menej ako 3,5, ale nedá sa povedať s úplnou istotou.svara píše:Asi jsem to špatně napsal. Mělo to vyznít tak, že pokud je C2, tak jde o sníženou HTHS 2,9-3,5 mPa. s.
Aspoň tak to vždy bylo. Co jsem našel normy, tak vždy bylo u C2 - olej se sníženou viskozitou
při 150 °C.
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Sorry,uklepl jsem se. Chtěl jsem napsat min. 3,0 mPa.s a max. 3,5 mPa.s.Je pravda,že se uvádí min 2,9 ,ale já žádný nenašel. Jak jsem pochopil,tak důležitější pro rozlišení mezi LOW a MID je obsah sulfátu,fosforu,kde C3 má střední obsah,kdežto C2 by měla mít ještě nižší,ale může mít i ten střední a tu opravu nízkou hodnotu mají už oleje C1.Nu a aby se to nepletlo,tak Total Ineo First 0W-30 má pro změnu uvedenou specifikaci C1/C2.Pro mě je v tuto chvíli podstatné,že ta 0W-40 C3 má stejné hodnoty sulfátu a fosforu jako olej 5W-30 s C2/C3,ale o kousek vyšší HTHS viskozitu(3.76) a protože je to navíc -40,tak bude i teplotně odolnější,což jak doufám,by nemělo emisím vadit. Samozřejmě vařím z vody a vycházím pouze z toho,že pro stejné motory BMW a MINI je olej 5W-40 C3(BMW LL-04) povolen,což má Castrol i ten Mobil také.Pitris píše:Chyba nebo novinka Co já vím tak C2 je HTHS minimálně 2,9....lengy60 píše:....C2 a ta je už po novu MID SAPS,tedy min. 3,5 mPa.s nikoliv LOW SAPS 3,0 mPa.s a méně....
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
O.K. Já jenom jestli nezměnili normy. A abych se přiznal tak jsem to moc nestudoval, ale kdysi tu psal p. Vejvoda od "milerů" že LOW SAPS jsou C1 a C4 a MID SAPS C2 a C3. A oleje 0w40 by měly mít lepší základový olej jak většina olejů 5w40....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Je v tom hokej,to ti tedy povím. Zvláštní je,že Castrol má 5W-40 i 0W-40 v jednom chlívečku, plní stejné specifikace,ale ta 5W-40 má navíc VW 505.01,což 0W-40 nemá,stejně jako ta od Mobilu.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Potom se v tom už nevyznám vůbec. Do posud jsem žil v tom že, C2 = HTHS 2,9- 3,5
C2/C3 = HTHS min. 3,5. Jestli má čistokrevná C2,( mám namysli bez C3) HTHS vyšší než 3,5
tak nechápu o čem se tady 65 stránek bavíme. A už vůbec nevím, proč jsem přestal jezdit
na TOTAL INEO ECS 5W/30 C2 B71 2290.
Jestli tenhle olej má HTHS nad 3,5 tak odevzdám občanku, a jdu do pralesa.
C2/C3 = HTHS min. 3,5. Jestli má čistokrevná C2,( mám namysli bez C3) HTHS vyšší než 3,5
tak nechápu o čem se tady 65 stránek bavíme. A už vůbec nevím, proč jsem přestal jezdit
na TOTAL INEO ECS 5W/30 C2 B71 2290.
Jestli tenhle olej má HTHS nad 3,5 tak odevzdám občanku, a jdu do pralesa.
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
A kde je psáno že C2 má HTHS 3,5 ?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Tak jak poznám která C2 je pod 3,5 a která nad 3,5. Tam je ta hranice -snížená HTHSe1H píše: že olej ktorý je iba ACEA C2 (bez C3), bude mať viskozitu s najväčšou pravdepodobnosťou niekde v intervale od 2,9 (vrátane) a menej ako 3,5, ale nedá sa povedať s úplnou istotou.
a nebo normální HTHS. Pravděpodobně si to někde vycucám.
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
e1H píše:C2 znamená HTHS viskozitu minimálne 2,9 a nie od 2,9 do 3,5. Podľa toho ja jasné, že aj olej s HTHS viskozitou 4,5 môže byť zároveň ACEA C2 (samozrejme ak plní ostatné požiadavky).
Zatím jsem vždy u čisté C2 našel poznámku - se sníženou viskozitou - lehkoběžné oleje.