Peugeot/Citroen B71 2290
Moderátor: Colommbo
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Tak v tom případě bys mít problém neměl.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Pánové nebyli jste v kině Že ho děláte tady
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Jaké kino? Jinak jsem v práci a zatím dobrý.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Jak říkal polní kurát Otto Katz - kinoтеатр
Protože kdo pozná za jízdy po 2tkm tohle....
Protože kdo pozná za jízdy po 2tkm tohle....
....tak je Beethoven....Pandora píše:Yacco melo viskozitu pri 100°C tusim 15,0 a Castrol FST ma 13,1.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Pitris: Šupni EDGE do ACCORDU a uslyšíš jak motor bude vrnět, to budou akordy.
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
A on tu někdo něco takového napsal? Pandora pouze zmínil rozdíl v těch viskozitách a já napsal,že to by nemělo hrát nějakou extra roli a už vůbec to nebylo v souvislosti se zvukem motoru. O 2 km jízdy nepadlo také ani slovo,takže proto se ptám,o čem je řeč.Proč Jirka postl do vedlejšího vlákna jakousi fotku motoru,který jezdil na Magnatec také netuším,bo já i svara jsme použili Edge Titanium FST.Pitris píše:Jak říkal polní kurát Otto Katz - kinoтеатр
Protože kdo pozná za jízdy po 2tkm tohle........tak je Beethoven....Pandora píše:Yacco melo viskozitu pri 100°C tusim 15,0 a Castrol FST ma 13,1.
Ale že má motor jemnější zvuk proti předchozímu oleji,tak o tom není pochyb a jestli to přinese kýžený efekt a srovnají se díky tomu emise,případně bude úbytek oleje stejný jako byl s předchozími 5W-40,tak budu spokojen.Cena za Castrol 0W-40 byla stejná jako za Yacco Lube 5W-40,takže v tom problém rovněž nevidím, a jaký má kdo názor na Castrol jako takový,je mi fakt srdečně jedno.
P.S.A kdybych se skutečně chtěl striktně držet doporučení Castrolu a výrobce vozu,tak pak bych musel dát do motoru tohle.
http://www.iolej.cz/motorove-oleje/cast ... -c2--1-l-/
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
To je pravda, jednalo se totiž o tisíce. A ani po nich nebude změna viskozity zaznamenatelná, tak to asi Jarek myslel.lengy60 píše:...O 2 km jízdy nepadlo také ani slovo,takže proto se ptám,o čem je řeč...
P.S. Jarku, Beethoven by beztak poznal kulový, protože byl hluchý ☺
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Je to tak. Pokud to vezmu vážně, než jsem si zvykl, při jízdě bez plynu je motor tichý jako nalengy60 píše:Ale že má motor jemnější zvuk proti předchozímu oleji,tak o tom není pochyb
volnoběh. Několikrát jsem kontroloval jestli nemám vyřazeno. Můžete si myslet co chcete.
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Jezevcik: Pardon,to tkm jsem jaksi přehlédl. Ale tak jako tak,Pandora zmínil pouze rozdíl hodnot v TL,ne že něco zaznamenal.A já nic takového nenapsal rovněž,jen jsem si dovolil zmínit,že je motor tišší,ale čím to je netuším.HTHS je stejná,nižším obsahem sulfátů a fosforu to nejspíš nebude,0 byla zdejším obecenstvem zavržena,takže pak už zbývá lepší/jiný základový olej,Titanium nebo prostě jen to,že olej motoru víc "voní" než ty předešlé.Což je ale divné,protože jsem použil 3 značky...Mobil,Mogul a Yacco.S těmi byl zvuk motoru samozřejmě o něčem jiném(lepší) než z pleťovkou Total C2,ale v porovnání s Castrolem takový hrubší.Pro mě jsou podstatné 2 věci,aby olej nemizel a emise byly OK a pokud je jako bonus tišší motor,či menší spotřeba paliva,tak jenom dobře.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Tomu se říká "číst mezi řádky".lengy60 píše:...Pandora zmínil pouze rozdíl hodnot v TL,ne že něco zaznamenal.
Pokud ten jev není pouhým placebo efektem a výrobce se složením pohybuje v povolených mantinelech a nemá důvod k "dopingu", pak jedině dobře. Každá nová zkušenost se hodí.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Kdyz jsem poprve pouzil Mogul misto puvodni LL, tak jsem rozdil ve zvuku motoru poznal okamzite, proto jsem se zeptal lengyho, ten normalne odpovedel, takze vyreseno.
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Ale vždyť ty hodnoty kinematické viskozity,se vztahují k naprosto odlišným olejům s rozdílnou specifikací.Jezevcik píše:Tomu se říká "číst mezi řádky".lengy60 píše:...Pandora zmínil pouze rozdíl hodnot v TL,ne že něco zaznamenal.
Pokud ten jev není pouhým placebo efektem a výrobce se složením pohybuje v povolených mantinelech a nemá důvod k "dopingu", pak jedině dobře. Každá nová zkušenost se hodí.
Yacco Lube FR 5W-40 A3/B4 14.7
Castrol Edge Titanium C3 13.1
Pokud porovnám Castrol 0W-40 C3 s Mobilem ESP 0W-40,tak jsou ty hodnoty téměř na chlup stejné.
A úplně +- stejně to dopadne,pokud srovnám jakýkoliv jiný olej A3/B4 s tím Yacco Lube FR.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Dík. Ano, šlo o to že po 2tkm dle zvuku nepoznáš jestli máš v motoru olej, který má nový podle TL viskozitu při 100 stupních 13,1 nebo 15mm2/s....Jezevcik píše:To je pravda, jednalo se totiž o tisíce. A ani po nich nebude změna viskozity zaznamenatelná, tak to asi Jarek myslel....lengy60 píše:...O 2 km jízdy nepadlo také ani slovo,takže proto se ptám,o čem je řeč...
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Neviem či to budem spoznávať... kedysi som hlukomerom odmeral hladinu dB pred aj výmenou, lebo sa mi zdal nejaký hlučný (na pár konkrétnych bodoch, pri volnobehu a potom nejakých 2000 a 3000 otáčkach) a aj po výmene - a veru nastal pokles asi o 2 - 3 dB (čo sa nezdá vela, ale "je to tam"), a samozrejme som postrehol výrazné stíšenie aj sluchom.
No keďže som ten papier s číslami stratil, tak pri ďalších výmenách som už takto hlučnosť nemeral - to by som mal +- presné hodnoty hlučnosti nových a vyjazdených olejov na porovnanie.
A s tými 10W40... na pár ďalších výmen plánujem oleje 5W40-tky (aj keď priemerné zimy so zimnými teplotami už od nás zrejme nadobro odišli) - len kvôli prevahe mestských krátkojázd, inak by som nechával 10W40.
No keďže som ten papier s číslami stratil, tak pri ďalších výmenách som už takto hlučnosť nemeral - to by som mal +- presné hodnoty hlučnosti nových a vyjazdených olejov na porovnanie.
A s tými 10W40... na pár ďalších výmen plánujem oleje 5W40-tky (aj keď priemerné zimy so zimnými teplotami už od nás zrejme nadobro odišli) - len kvôli prevahe mestských krátkojázd, inak by som nechával 10W40.
jerome píše:bloke este par vymien a budes spoznavat rozdiel medzi terajsim novym a minulym novym
Aj ked papiere hovoria nieco ine aj tak hlavne v lete je motor tichsi s 10W40 jak s 5W40. Este k tomu 5-ka rychlejsie degraduje a vacsi rozdiel spozorujes medzi vybehanou 5W40 a novou jak medzi desinami.Miloval som Texaco 10W40 ceny vsak trochu dvihli tak som zohnal Liqui Moly. Teraz som za dobru cenu nasiel ELF a je to nebe a dudy. Mam pocit ze nemam pod kapotou motor Ak sa chcem presvedcit ci tam ozaj je potiahnem ho do 6500 a vtedy zistim ze je vsetko ok
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Např. rozdíl mezi 5W-30 (olej Castrol/Ford, snížená HTHS viskozita) a 5W-40 (ONO) poznám u malého motoru (1,0) na plynu dost jasně, až nepříjemně. Na mechanické hlučnosti - jen zvenku - málo (s viskóznějším olejem je motor tišší) a při jízdě na výfuku celkem znatelně - s viskóznějším olejem výfuk více duní, motor jakoby nemůže. Asi se projeví více u nového motoru, než u nějaké vylítané ojetiny a spíše na malém motoru.