Peugeot/Citroen B71 2290

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Návštěvník

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Návštěvník »

lengy60 píše:
Cumil píše:
jerome píše:Dufam ze tato tvoja veta zas nevyvola daky flame :mrgreen: Stale sem chodi kopec jedincov pre ktorych su firemne normy povazovane za TABU :twisted:
Ano a ti jedinci tam lijí to co je doporučené a kupodivu spokojeně jezdí.
Víte, vážení, racionálně vzato, těch co dodržují firemní normy bude (nemám spočteno) asi podstatně víc, než vás, kteří to nedoporučují. Řekněte mi jeden jediný důvod, proč by majitel nového auta v záruce do toho měl lít na just něco co výrobce nedoporučuje, jen tak z plezíru. A už vůbec nechápu, proč je tak důležité dávat do auta nedoporučený jen olej a ostatní náplně dodržet.
Potíž je v tom,že ti jedinci,měli nebo mají problém se značným úbytkem oleje a protože jim nepřišlo(nepřijde) tohle jako normální,tak hledají řešení.To že ty zatím jezdíš a nemáš problém vůbec neznamená,že nemůže přijít.Ono je to dost závislé i na využití vozu město(okresky) versus dálnice.Takových příběhů je spousta,např. jeden kolega na citroen fóru dostal vůz od otce,který vůz využíval podle varianty A,problém neměl,ale jakmile s ním začal kolega lítat po dálnici,tak problém byl.
Že výrobce dnes něco doporučuje jen proto,že se mu to náramně hodí je jedna věc,ale pro dobro motoru a uživatelovy peněženky to rozhodně není. :twisted: Nu a pokud není někdo vyloženě hluchotěsný,tak slyší rozdíl zvuku motoru s pleťovkou a plnotučným olejem. :mrgreen:
Je fascinující, jak jsou ti vývojáři v automobilkách zaostalí, když je vědomostmi strčí do kapy kdejaký amatér na bezvýznamném fóru. :D
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

Colommbo píše:Vím, že mi to nedáváš k tíži, Míro. :) Ale přesto, že mají hodně objednávek, telefon by zvednout mohli, to se nedělá.
Tak nějak,zvláště když za každé spojení zaplatíš,pak dle návodu zmáčkneš 1 a ono nic. :?
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

Návštěvník píše: Je fascinující, jak jsou ti vývojáři v automobilkách zaostalí, když je vědomostmi strčí do kapy kdejaký amatér na bezvýznamném fóru. :D
Ono je spíš fascinující,když někdo,kdo o daném problému neví nic, :roll: má potřebu se k tomu jakkoliv vyjadřovat. :lol: :mrgreen:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9926
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Colommbo »

Návštěvník píše:Je fascinující, jak jsou ti vývojáři v automobilkách zaostalí, když je vědomostmi strčí do kapy kdejaký amatér na bezvýznamném fóru. :D
Nad tím se člověk musí jen pousmát. :) Jestli trochu sleduješ tohle amatérské fórum, možná víš, že jako červená nit se jím vine (m.j.) i doporučení, ať si každý do motoru lije, co je mu libo či co doporučuje výrobce jeho vozu. Žádá-li však radu, dostane se mu jí z pohledu trochu jiného, což však některé návštěvníky tohoto fóra pohoršuje. Zcela zbytečně, nemusí sem chodit, nikdo je nezval. :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1754
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od kornel »

Návštěvník píše:
lengy60 píše:
Cumil píše: Ano a ti jedinci tam lijí to co je doporučené a kupodivu spokojeně jezdí.
Víte, vážení, racionálně vzato, těch co dodržují firemní normy bude (nemám spočteno) asi podstatně víc, než vás, kteří to nedoporučují. Řekněte mi jeden jediný důvod, proč by majitel nového auta v záruce do toho měl lít na just něco co výrobce nedoporučuje, jen tak z plezíru. A už vůbec nechápu, proč je tak důležité dávat do auta nedoporučený jen olej a ostatní náplně dodržet.
Potíž je v tom,že ti jedinci,měli nebo mají problém se značným úbytkem oleje a protože jim nepřišlo(nepřijde) tohle jako normální,tak hledají řešení.To že ty zatím jezdíš a nemáš problém vůbec neznamená,že nemůže přijít.Ono je to dost závislé i na využití vozu město(okresky) versus dálnice.Takových příběhů je spousta,např. jeden kolega na citroen fóru dostal vůz od otce,který vůz využíval podle varianty A,problém neměl,ale jakmile s ním začal kolega lítat po dálnici,tak problém byl.
Že výrobce dnes něco doporučuje jen proto,že se mu to náramně hodí je jedna věc,ale pro dobro motoru a uživatelovy peněženky to rozhodně není. :twisted: Nu a pokud není někdo vyloženě hluchotěsný,tak slyší rozdíl zvuku motoru s pleťovkou a plnotučným olejem. :mrgreen:
Je fascinující, jak jsou ti vývojáři v automobilkách zaostalí, když je vědomostmi strčí do kapy kdejaký amatér na bezvýznamném fóru. :D
fascinujúce je tiež ako niektorí jedinci majú dosť značné problémy chápať a rozumieť aj celkom jasne a zrozumiteľne napísanému textu v ktorom je objasnenie toho, čo im akosi nejde do tej ich kedlubny, tzn. prečo a kvôli čomu sa tu radí to alebo ono a naopak.. :) :D :lol:
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Durex »

Návštěvník píše:Je fascinující, jak jsou ti vývojáři v automobilkách zaostalí, když je vědomostmi strčí do kapy kdejaký amatér na bezvýznamném fóru.
A víš,že kolikrát s tím vyvojář nemá co dělat a že nad vývojářem je manažer a ekonom? Třeba nedávno sem řešil,proč do motoru Fordu Smax 1.8 TDCI (který je vlastně koncepčně z 80 let jen s namontovaným common railem) lít olej dle nejnovější doporučované fordí normy pro DPF,když to auto vlastně DPF nemá. Ono totiž jde o to,že z hlediska logistiky je jednodušší všude předepsat jeden olej a ten pak distribuovat po servisech a nemít zásobu 10-ti různých motorových olejů ... Takže si svoje teorie o odbornících odpusť a prostuduj si problematiku věci celkově. To,že něco konstruktér navrhne z hlediska nejlepší funkce ještě neznamená,že to ekonomové neseškrtají a pak z toho nevznikne paskvil,jako se tomu kolikrát stalo ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5787
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od jerome »

Colommbo píše:
lengy60 píše:...svíčky Denso,které chci vdechnout...
lengy60 píše:...zadní desky...tam vdechnu také příští měsíc. :mrgreen:
Napadlo ma co povie manzelka ked jej vecer v posteli poviem ze jej ho tam chcem vdechnout... :mrgreen: :D :lol:

p.s. Cumil neondej sa a daj tam konecne poriadny olej :wink: :mrgreen:
Naposledy upravil(a) jerome dne stř bře 30, 2016 15:10, celkem upraveno 1 x.
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9926
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Colommbo »

Určitý vliv může mít i to, že v dnešní době (vlastně už v posledních letech) je na automobily výrobci nahlíženo jako na obyčejné spotřební zboží a podle toho produkce taky vypadá, hlavně přečkat nějakou tu záruku a pak už je to jedno, po nás potopa. Výrobci předepisované/doporučované oleje motory po tu dobu spolehlivě umažou a dál...? Nazdar bazar!
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Pitris »

Návštěvník píše:Je fascinující, jak jsou ti vývojáři v automobilkách zaostalí, když je vědomostmi strčí do kapy kdejaký amatér na bezvýznamném fóru. :D
Pokud se chceš bavit rozumně a nejseš jenom Cumilova přidržtaška, tak je Ti určitě známo že výrobci motorů v dnešní době doporučují oleje se sníženou HTHS viskozitou kvůli nižší spotřebě paliva a tím pádem nižším emisím. A ti vývojáři zaostalí nejsou, ale mají dost těsné mantinely mezi nimiž se musí pohybovat. A jestli si aspoň trošku obeznámen se stavem věci a jen tak netlacháš, tak asi víš že třeba motory VW Twincharger mají s předepsaným olejem 5w30 504 dost veliký problém s přehříváním oleje a i s mazáním turba, motory HTP mají při mrazivých startech s doporučeným 502 olejem 10w40 problém s hydraulickým napínákem rozvodů a s 502 oleji xw/30 se na dálnicích ten (mimochodem výrobcem taky doporučený) olej přepaluje, motory HDi od PSA se při dodržování výrobcem předepsaných výměnných lhůt a olejů silně zakarbonovávají, některé motory Ford se potýkají s vysokou spotřebou olejů WSS-M2C913 a třeba Toyota po dřívějších doporučeních olejů 0w20 přechází na doporučování olejů 5w30. A nebo že Hyundai mění celý motor po třetím oleji a po 60-ti tkm.... Ono opravdu to co doporučí výrobce motoru nemusí býti vždycky to nejlepší.... Proč se při použití olejů s normální HTHS viskozitou sníží spotřeba oleje oproti oleji A1/B1? Proč se při použití olejů s normální HTHS viskozitou sníží hlučnost motoru oproti oleji A1/B1? Proč když zastavíš v létě na dálničním parkovišti po jízdě pod plynem a motor s olejem A5/B5 vyluzuje zvuky jako suchá spojka u Ducati? Zkus popřemýšlet.... Ony ty nízkoviskózní oleje se sníženou HTHS viskozitou se tam kde to z hlediska konstrukce motoru lze použít dají - ale na krátké jízdy a jistě zkrátit výměnné intervaly. Problém je v tom že to ti výrobci motorů nespecifikují....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Jezevcik »

A teď k tomu Návštěvníku a Čumile řekněte něco rozumného a konstruktivního.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

Já vidím největší problém v tom,že snad možná i úplnou náhodou si někdo všiml,že při použití těch pleťových vodiček určených původně z jistých důvodů pro motory s FAP filtrem se dosáhne snížení emisí i u benzínových motorů(při tom nesmyslném homologačním procesu)snad o 5%,jak jsem někde četl.Další průšvih je,že lidi jaksi nebyli zvyklí,aby mezi výměnami nějak extra kontrolovali hladinu oleje,takže když se dnes rozsvítí kontrolka nebo wokno signalizující nízkou hladinu,tak už motor dostává pěknou čočku,protože tam už minimálně 1/4 náplně chybí. :twisted:
Což ovšem výrobci nevadí,aby dnes tyhle vodičky doporučil i do motorů starší konstrukce,kam se léta lily oleje 5 nebo 10W-40. :roll: A to nejsou žádné zkazky nýbrž snadno doložitelné věci včetně třeba uživatelské příručky,kdy se dřív uvádělo,že při úbytku oleje 0,5 l/1000 km je třeba okamžitě navštívit servis a dnes se zcela bezostyšně uvádí,že spotřeba 1l/1000 km je OK. :twisted:
Ale třeba by to dotyční pánové mohli vysvětlit mnoha uživatelům na bezvýznamných zahraničních fórech napříč Evropou,kteří se potýkají s úbytkem olejové náplně u nových a zánovních vozů a teprve po přechodu na plnotučný olej mají klid a auto funguje jak má. :mrgreen:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1754
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od kornel »

(Keď tak, ma opravte..) Ale zdá sa mi, že napr. aj Citroen v posledných rokoch predaja 1.4i 54kw motora, predpisoval pre tento obyčajný klasický atmosferický benzín, olej špecifikácie C2.. :?: A v dobách dávnejších mu bol predpisovaný klasický olej špecifikácie ACEA A3 :?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Pitris »

Jeden olej pro všechny a na všechno :roll: Proboha proč olej do TDi s FAPem i do benzinové atmosféry :?:
Ano - je to jednoduché bo by se to muselo hlídat :? Co na tom že ten olej vyhoví jednomu z deseti :evil:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

kornel píše:(Keď tak, ma opravte..) Ale zdá sa mi, že napr. aj Citroen v posledných rokoch predaja 1.4i 54kw motora, predpisoval pre tento obyčajný klasický atmosferický benzín, olej špecifikácie C2.. :?: A v dobách dávnejších mu bol predpisovaný klasický olej špecifikácie ACEA A3 :?
To se ti nezdá a není co opravovat,bohužel. :? Dokonce jsme tady nějakou dobu vedli na tohle téma oduševnělou debatu se svarou,ale nakonec to dopadlo takhle. :lol:
svara píše:Ještě doplním - před rokem jsem měl v motoru dle s. knížky olej TOTAL QUARTZ INEO 5W/30
B71 2290, se sníženou HTHS viskozitou. Dnes už by jsem ho do svého benzinového motoru
nedal. :?
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5787
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od jerome »

svara píše:Ještě doplním - před rokem jsem měl v motoru dle s. knížky olej TOTAL QUARTZ INEO 5W/30
B71 2290, se sníženou HTHS viskozitou. Dnes už by jsem ho do svého benzinového motoru
nedal. :?
Hmmm ktovie preco... ? Podla mna jedine vyrobca vie ci je pre motor najlepsie a samozrejme aj vyvojari :mrgreen:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Odpovědět