Peugeot/Citroen B71 2290
Moderátor: Colommbo
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Tož zase nechoďme z extrému do extrému. A jsme pořád u 5W-40 a 10W-40. Jánevim co potřebujete .
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Fuuuha silne tvrdenie hlavne v dobe ked sa tu clovek boji cokolvek napisat dufam ze to neni ucelovy flame priatelu Colommbo Tymto tvrdenim som sa vratil 2 roky dozadu ked sa tu na fore podobne oleje dost odporucali. Potom boli premenovane na lepidla a postupne sme zacali suhlasit aj s 5W30-kami. Ja som tejto vete rad lebo uz sa to tu schylovalo k prikyvovaniu A1/B1 a A5/B5 Bal som sa tu uz podobnu vetu napisat ze vzdy lepsi viskoznejsi olej v motore jak pletova voda takze Colommbo priateľu díkyColommbo píše: Že jsou oleje xW50 a výš určeny jen namáhaným závodním motorům a do "obyčejných" jsou zbytečné, může tvrdit jen někdo, kdo toho o olejích moc neví...
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
- Colommbo
- Příspěvky: 9926
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
V dalším příspěvku jsem své tvrzení raději zjemnil - ne abych se někoho nedotkl, ale aby to nevyznělo nabubřele (nevím, má-li slovenčina takové slovo... ) Přesto budu výševiskóznějším olejům v motorech vždycky dávat a je-li možnost, tak i přednost před nízkoviskózními.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Nie nemame slovo nabubrele asi to bude nejako naduto - nafúknuto
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Svět Motorů 17/2012. Názor prodejce a servismana, cituji "Nakonec se zjistilo, že plně
syntetické mazivo pro motorsport 10W-60 nikde nic nevylepšilo a dodnes ho kromě závodníků
také nikdo nepotřebuje". Já jsem nikdy nepotřeboval ani 5 w-50. i do starých Škodovek
jsem dával Madit 10W-40. Bez problémů.
syntetické mazivo pro motorsport 10W-60 nikde nic nevylepšilo a dodnes ho kromě závodníků
také nikdo nepotřebuje". Já jsem nikdy nepotřeboval ani 5 w-50. i do starých Škodovek
jsem dával Madit 10W-40. Bez problémů.
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Jedna vec je ze vacsina servismanu a predajcov prd vie. Dalsia ze keby to aj bola pravda zas z opacnej strany ked niekto pouzije tuto SAE triedu nic nou nepokazi. Takze debata je vlastne o nicom a hlavne sa uz netyka tohoto vlakna Peugeot/Citroen B71 2290
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
A ty na rozdiel od väčšiny predajcov ktorí vedia prd, odkiaľ máš toľké vedomosti.jerome píše:Jedna vec je ze vacsina servismanu a predajcov prd vie. Dalsia ze keby to aj bola pravda zas z opacnej strany ked niekto pouzije tuto SAE triedu nic nou nepokazi. Takze debata je vlastne o nicom a hlavne sa uz netyka tohoto vlakna Peugeot/Citroen B71 2290
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
1. ked reagujes na prispevok pred tebou nemusis ho citovat
2. som tu povazovany za somara s dlhym vedenim, takze treba brat moje prispevky s rezervou.
Dík
2. som tu povazovany za somara s dlhym vedenim, takze treba brat moje prispevky s rezervou.
Dík
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Je to tak. Můj motor zatím jiný olej než B71 2290 nepoznal, něco přes 37 000 km. Dle servisníItall píše: A jsme pořád u 5W-40 a 10W-40. Jánevim co potřebujete .
knížky mohu i B71 2296 5W/40. Další výměnu na jaře vyzkouším třeba Yacco Lube FR. Vždy jsem
dával olej dle doporučení výrobce, i o třídu lepší, ale nikdy jsem nedodržoval max lhůtu co do km.
Měnil jsem podstatně dřív. S motory jsem problém neměl a to ani se spotřebou oleje. Myslím si,
že na 1,4 i u Seatu 230 000 km není málo. Jistě že, vyšší viskozita neublíží, ale jde o to jestli
má nějaký smysl. Když mě olej neubývá ani s normou B71 2290 5W/30, tak XX/50 je pro mě
nesmysl.
PS: snad je to k tématu.
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Jestli je povolen olej se sníženou HTHS viskozitou tak pokud se motor nezatěžuje na max nebo se olej "nestrácí", tak je "padesátka" fakt zbytečná a pro plnou ochranu a funkci mazání dobře vyhoví i xw/40.svara píše: Když mě olej neubývá ani s normou B71 2290 5W/30, tak XX/50 je pro mě
nesmysl....
Další plus pro motorsvara píše:....nikdy jsem nedodržoval max lhůtu co do km. Měnil jsem podstatně dřív....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Jen pro info,protože nazrál čas,objednal jsem https://www.znackoveoleje.cz/znackoveol ... R-5W-40-5l
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
A taky je rychlý jako blesk,oil už je na cestě.Ještě filtry a stěrače a 18. hurá do servisu.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Taky se chystám o víkendu, nikolivěk do servisu, onebrž do monterek a v garáži do jámy . Pro ten případ jsem zakoupil "plnou syntetiku" 5W-40 ONO (píše se tam, že je plně syntetický a z druhé strany piksly, že základový olej je minerální , takže plná full... ), oilfilter Clean i airfilter Original Meyleteyle , už se na to těším.
- Colommbo
- Příspěvky: 9926
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Hlavně si to nevypusť do holínek, Vláďo. Ač za stávajícího počasí by to bylo chvíli asi i příjemný...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90