Peugeot/Citroen B71 2290
Moderátor: Colommbo
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Myslim ze to ma pod kuzi z dob minulych,tzn.,dinosaurus oil.
Ja se taky po r.89 odklonil,ac jsem i na xeft pouzival jen SMogul a stabil,nesehnal li GTX Castrol.
Ale po mnoha letech vseho mozneho a overenou zvysenou kvalitou Mogulu rady Gx a dal,povazuju je za velmi kvalitni konvencni oleje. Sezenu li je za vhodnou cenu,jezdim je.
Bohuzel ta cena,je brzdi.
Nemuzou byt nejlevnejsi,to neni vhodne pro xeft a znacku. To chapu.
Ale litr origo elfu,sunoca...5-50 za skoro pullitr Mogulu...,jo ma normy W a SL.
Ja se taky po r.89 odklonil,ac jsem i na xeft pouzival jen SMogul a stabil,nesehnal li GTX Castrol.
Ale po mnoha letech vseho mozneho a overenou zvysenou kvalitou Mogulu rady Gx a dal,povazuju je za velmi kvalitni konvencni oleje. Sezenu li je za vhodnou cenu,jezdim je.
Bohuzel ta cena,je brzdi.
Nemuzou byt nejlevnejsi,to neni vhodne pro xeft a znacku. To chapu.
Ale litr origo elfu,sunoca...5-50 za skoro pullitr Mogulu...,jo ma normy W a SL.
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Na podzim,jako vzdy, jsem delal vymenu oleju u rodiny na Trutnovem. Nez jsem se rozhybal,eshop mi Mogul v akci roprodal. Pak 170kc. Tak ho nahradil Valvo all climate za 130kc. V te viskozite,co povoluje vyrobce a tamnejsim motorum vyhovuje celorocne (8-10000tkm).
Kvuli zkusenostem,mistu bydleni na polosamote a spolehlivosti,pouzivaji leta uz jen Jap znacky,nyni dve subaru a jedna suzuka,a J moto.
Kvuli zkusenostem,mistu bydleni na polosamote a spolehlivosti,pouzivaji leta uz jen Jap znacky,nyni dve subaru a jedna suzuka,a J moto.
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Už to trochu tlačíte do extrémov. Ja som určite netvrdil aby sme začali všetci jazdiť na C3-ky, nedajbože na nejaké 0W-16 C1, C2. Písal som o tom, že od toho Yacco 10W-40 sa dajú nájsť určite lepšie oleje za podobnú cenu. Jednoducho keď ten olej nemá ani tú blbú 502-ku a aspoň MB 229.3, tak ma jednoducho nepresvedčil. A to bez ohľadu na to, že mám, alebo nemám auto od VAG, alebo MB.
Ale mohol som to napísať aj tak, že to Yacco je tak poddimenzovaný olej, že nevyhovuje ani mazaniu blbej Fabie II s 1.2 HTP, len to by ste sa asi všetci pustili do VAG. Tak si tam radšek domyslite nejaké francúzske auto s podobným atmo motorom.
Ale mohol som to napísať aj tak, že to Yacco je tak poddimenzovaný olej, že nevyhovuje ani mazaniu blbej Fabie II s 1.2 HTP, len to by ste sa asi všetci pustili do VAG. Tak si tam radšek domyslite nejaké francúzske auto s podobným atmo motorom.
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Ten olej je poddimenzovaný pro mazání motoru 1,2 HTP a převyšuje nároky motoru z podobné kategorie a stejné automobilové třídy, kterým je legendární nissaňácký agregát GA 14 DE z první poloviny devadesátých let a kterému zmíněný VAG motor nesahá ani po výpustný šroub olejové vany. Tady něco nehraje.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Tome jsou věci které nevysvětlíš....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
pre e1H je 502.00 proste sväta,ale skutocnost je troska ina
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Ja som napísal presný opak, ale nevadí. Jednoducho sú veci ktoré tu nevysvetlím.
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
e1H píše:Ja som napísal presný opak, ale nevadí. Jednoducho sú veci ktoré tu nevysvetlím.
cely cas sa odkazujes na Lubrizol ked v grafe bolo vzdy kopec kravin, a na 502 ked ju motor neplni, tak olej je horsi ako olej kde ta 502ka je, a divil by si sa kolko tsi jazdi na oleje ktore normu vw nemaju ani uvedenu a nieje im vobec nic
nieje vsetko zlato co sa blisti a papier znesie vsetko
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Olej 5W/50 do VTI 1,4 PSA? To snad ne. Nic se tím nezíská. Je to olej pro extrémně
namáhané závodní motory. I když poslední dobou na silnicích potkávám docela hodně
rádoby "závodníků".
namáhané závodní motory. I když poslední dobou na silnicích potkávám docela hodně
rádoby "závodníků".
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
5w-50 rozhodne nieje pre extremne namahane zavodne motory, ale pre potreby vhodneho benzinoveho agregatu je viac nez vhodny...
by si sa divil aku viskozitu pouzivaju v motoroch F1
by si sa divil aku viskozitu pouzivaju v motoroch F1
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
- Colommbo
- Příspěvky: 9935
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Kamarád z oplího klubu, dlouholetý zkušený servisní mekánik nyní už v důchodu, má Corsu B 1.4 8v 44kW, kupoval ji v r. 1997 jako novou, nyní najeto cca 100t.km. Zhruba od 5t.km do ní lije výhradně 10W60, motor šlape jako hodinky, spotřeba oleje neměřitelná. Že jsou oleje xW50 a výš určeny jen namáhaným závodním motorům a do "obyčejných" jsou zbytečné, může tvrdit jen někdo, kdo toho o olejích moc neví...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Colommbo píše: může tvrdit jen někdo, kdo toho o olejích moc neví...
alebo o motoroch
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Pokud budu chtit zavodni olej,nepouziju 10-60 ale 20-50. Dle motoru treba i 5-30.
Ale x-60 bych do bezneho poctiveho motoru nedal,a to nejsem zrovna priznivec ,,tricitek,,.
Rovnez ,,nula,, mi prijde i na couracky zbytecna. Nemluvim o motorech z cokolady,vyztuzene alobalem.
Ale x-60 bych do bezneho poctiveho motoru nedal,a to nejsem zrovna priznivec ,,tricitek,,.
Rovnez ,,nula,, mi prijde i na couracky zbytecna. Nemluvim o motorech z cokolady,vyztuzene alobalem.
- Colommbo
- Příspěvky: 9935
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Napsal jsem to blbě a nechci, aby to vyznělo nafoukaně, to opravdu nee, tedy ne někdo, "kdo toho o olejích moc neví", přesnější bude "kdo toho o olejích ví ještě méně než já"... A zbytečné, zbytečné - netvrdím, že musí být vždy a za každou cenu v jakémkoli "obyčejném" motoru, na druhou stranu proč ne, bude-li majitel chtít. Svá místa uplatnění mají a přijde mi pořád lepší 50/60 než pleťové vody...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90