Peugeot/Citroen B71 2290

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Autoxxxrady

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Autoxxxrady »

e1H píše:Takže C2-ka nie je fuel economy olej, ale olej ktorý sa môže dávať do motorov prispôsobených aj pre redšie oleje (HTHS 2,9 a vyššie). Ak to takto nechápeš, tak inak ti to už vysvetliť nedokážem.

P.s.: Ak by medzi C2 a C3 bol rozdiel iba v minimálnej HTHS (sú tam ďalšie rozdiely), dalo by sa povedať, že s pohľadu nárokov motorov C2 v sebe zahrňuje aj C3-ku. Pravda to ale nie je, lebo sú tam ďalšie rozdiely v povolených hodnotách fosforu a minimálnej TBN.
Tak teď k těm povoleným hodnotám. Jestli C3 zvládne i C2 .)
Lehce ti to osvětlím, že ano.
Je tam rozdíl v hodnotě TBN a fosforu a pak ve spotřebě paliva což vynecháme. Jednoduše ti napíšu, že C3 je v těchto parametrech lepší co se týká TBN a fosforu + čistoty pístu.

Fosfor je u C3 od 0,070 do 0,090
Fosfor u C2 max. 0,090 (není omezena minimální hodnota)
TBN u C3 je 6 a víc
TBN u C2 není definován (není omezena minimální hodnota)

Takže C3 je silnější norma. C2 je lepší jen v úspoře paliva. Takže jak píšu C3 vyhovuje bez problémů C2 .)
Takže jak vidíš motor na C2 zahrnuje i C3 .)
Máš pravdu, že jsou tam rozdíly, ale pro C2 horší. Proto píšu, že C3 můžeš dát i do C2. Na tom si trvám. Můžeš ho tam dát jak z pohledu HTHS, tak z pohledu celkového výkonu oleje.
Naposledy upravil(a) Autoxxxrady dne sob črc 05, 2014 16:24, celkem upraveno 5 x.
Autoxxxrady

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Autoxxxrady »

Takže pořád nechápu označení C2/C3 je to nesmysl. Když C3 automaticky zvládá i C2. ACEA C2 je fuel economy a to je jeho přednost nic víc. A proto označovat oleje s normální HTHS ACEA C2 prostě považuji za hloupost.
C2 - fuel economy snížená HTHS
Dej tady odkaz na oleje C2 s normální HTHS a jdu studovat.
e1H píše:
Takže C2-ka nie je fuel economy olej, ale olej ktorý sa môže dávať do motorov prispôsobených aj pre redšie oleje (HTHS 2,9 a vyššie). Ak to takto nechápeš, tak inak ti to už vysvetliť nedokážem.
Ty řidší oleje jsou právě fuel economy. Proto se vyrábějí to je jejich hlavní výhoda nic víc. Tvrdit, že řidší olej se sníženou HTHS není fuel economy a je to jenom olej pro motory uzpůsobené na řidší oleje je celkem zvláštní tvrzení na to jak dlouho jsi na olejích.


C2 fuel economy je. Proto ta kategorie vznikla. Promiň, ale tohle si budeš muset doplnit nebo se někoho zeptat.
Motul oleje:
100% syntetický olej (Mid-SAPS). "Fuel Economy" motorový olej speciálně určený pro automobily, s turbomotory, přímé vstřikování benzínu nebo motory plnící emisní normu EURO IV a EURO V, vyžadující ACEA C2 motorový olej, s nízkým třením, nízkou HTHS a "Mid-SAPS ". Kompatibilní s filtrem pevných částic (DPF). Doporučení: Peugeot a Citroën, motory HDi s filtrem pevných částic (DPF) nebo bez.


ACEA Normy: ACEA C2
API Normy: API SM/CF
Schválení OEM : PSA B72 2290 ; Renault RN0700 ; FIAT 9.55535-S1
e1h: píše
Ak by tam bolo iba C3, tak by si ho do auta ktoré má povolený olej C2 nenalial, pritom ten olej špecifikácii C2 vyhovuje tiež.

Ak by medzi C2 a C3 bol rozdiel iba v minimálnej HTHS (sú tam ďalšie rozdiely), dalo by sa povedať, že s pohľadu nárokov motorov C2 v sebe zahrňuje aj C3-ku. Pravda to ale nie je, lebo sú tam ďalšie rozdiely v povolených hodnotách fosforu a minimálnej TBN.
V jedný větě píšeš, že C3 vyhovuje C2, ale nenalil bys ho tam, když by bylo povoleno C2 a měl olej s C3. (nechápu proč bys ho teda nenalil, když vyhovuje) A pak na konci zase, že nevyhovuje, protože jsou jiný. (buď platí jedno nebo druhý nemáš v tom jasno)

Ty normy ACEA a ostatní musíš chápat v souvislostech a ne jen v jejich strohých hodnotách. ACEA C2 jsou oleje se sníženou HTHS proto ta kategorie vznikla. Jinak by nemusela vznikat.
Potřebuješ kategorii low a mid SAPS olejů (nebo tomu říkej požadavky motorů je to fuk. Je to jen slovíčkaření není to podstata problému) i v provedení se sníženou HTHS. A to jsou kategorie C1 a C2
Pak máš low a mid SAPS v provedení s normální HTHS a to je C3 a C4.


Proto ten předpoklad dole neplatí a nemá žádný reálný základ.
e1H píše:HTHS viskozita nie je uvedená ani u jedného z nich, ale nakoľko sú ACEA C2 a nemajú ACEA A1/B1/A5/B5, dá sa predpokladať že nebudú mať zníženú HTHS viskozitu.
Ten předpoklad je omyl. Tohle neplatí.

Proto jsem to psal ty předešlý příspěvky.

Platí toto:

C1 - low SAPS snížená HTHS
C2 - mid SAPS snížená HTHS
C3 - mid SAPS normální HTHS
C4 - low SAPS normální HTHS
Naposledy upravil(a) Autoxxxrady dne sob črc 05, 2014 18:47, celkem upraveno 4 x.
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

Jestli to s tím boucháním na bránu bylo na mně, tak bouchám na tu správnou a budu bouchat ještě na další (výrobce) a to dost brutálně. Ty oleje se sníženou viskozitou totiž někdo vyrobil na základě něčího požadavku. Takže se ptám na co,na rádoby sníženou spotřebu paliva? Vždyť jsou to neskutečné kecy,nebýt toho,že lidi jezdí s podtočeným motorem,tak k žádné úspoře paliva ani nedojde. A nula nula prd úspora při startu mě nechává chladným.Co mě ale jedno není,že mi výrobce doporučuje olej, který mi během provozu mizí permanentně z motoru a tím dostává pěkně zabrat.
Naposledy upravil(a) lengy60 dne pát črc 11, 2014 17:34, celkem upraveno 1 x.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Autoxxxrady

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Autoxxxrady »

Snížená spotřeba paliva při homologaci o to tady jde. Řidší oleje ti prostě pár kapek uberou. To je fyzika. Ale to by bylo na celou knihu o přístupu k emisím u silničních vozidel a k tomu jaký zkušební cyklus se tady v Evropě používá.
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

No kdyby to bylo pár kapek,tak nebudu řvát jak tygr.Ovšem litr na 5tis.km to užje jiná píseň,že? Takže ať si výrobce neslintá na pysky,že má zákazník jezdit na servis po 30 tis.to mi totiž motor spotřebuje 6 l oleje!!! Co dělá s motorem permanentní nedostatek oleje se asi dohadovat nebudem.Nejkrásnější je,že výše zmíněná norma hovoří o motorech dieselových,kde bych to ještě vzhledem k nižším provozním teplotám dovedl pochopit.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Autoxxxrady

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Autoxxxrady »

Myslel jsem pár kapek na spotřebě, že uberou .)
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

No tak to ano :D u auta o váze 1,5 t na 215 gumách si nebudu myslet,že budu mít spotřebu 7l/100km. :mrgreen: Možná proto má nová C4 Picasso už pneu 205. :wink:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Pitris »

K názvu vlákna off topic, ale k té rozhořivší se přestřelce C2 / C3.... jsou to oba oleje MID SAPS.
Oleje C2: kompatibilní s katalyzátorem pro vysoce výkonné zážehové i vznětové motory osobních a lehkých nákladních automobilů se systémy DPF (Diesel Particulate Filter) a TWC (Three Way Catalyst), které vyžadují nízkoviskózní oleje s HTHS vyšší než 2.9 mPa.s
Oleje C3: kompatibilní s katalyzátorem pro automobily se systémy DPF (Diesel Particulate Filter) a TWC (Three Way Catalyst). HTHS vyšší než 3,5 mPa.s.

Já to vidím takto: C2 má HTHS viskozitu minimálně 2,9 - což znamená, že může mít i nad 3,5 mPa.s a pak je to C2/C3. Tyto oleje se dají použít i tam kde výrobce motoru povoluje použití olejů se sníženou HTHS viskozitou. Ale většinou tu HTHS viskozitu kvůli ekologii (bohužel pro motor) sníženou mají - tyto se označují C2 a nesmí se použít v motorech na sníženou HTHS viskozitu nekonstruované !!!....
C3 má HTHS viskozitu normální - a se všemi "plusy" HTHS viskozity nad 3,5 mPa.s. Použitelné všude....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Autoxxxrady

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Autoxxxrady »

C2/C3 neexistuje. ACEA C jsou samostatný aditivace. Buď je ACEA C2 nebo C3.
ACEA C2 můžou mít teoreticky vyšší viskozitu, ale v praxi nemají protože to je hloupost, když to jsou fuel ecocnomy oleje.
Pokuď takový olej najdete co je ACEA C2 a má normální HTHS, pak se mýlím. Nepočítám olej ACEA C2/C3 to tam jen někdo dopsal to C2. Když je to C3 splňuje i C2 kromě úspory palivy.
ACEA C1 a C2 jsou kategorie pro snížené HTHS viskozity. Nedělají se s normální, pak by ty kategorie nemusely vznikat. V normě je rovno nebo větší, ale s normální se nedělají.

C2/C3 má HTHS C3 a aditivaci C2??? To přece takhle není .) Když mám aditivaci, tak musí být splněna. Brát z každý normy co se mně hodí a to pak smontovat do sebe? Takhle to opravdu nefunguje.

To je jako kdybych měl ACEA A5/B5/A3/B4 mám HTHS A3/B4, ale aditivaci A5/B5. .)
Autoxxxrady

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Autoxxxrady »

Mobil 1 ESP Formula 5W-30 má C2,C3
Naposledy upravil(a) Autoxxxrady dne úte črc 08, 2014 20:09, celkem upraveno 6 x.
e-panolin.cz

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od e-panolin.cz »

Můj pohled na věc:
C 2 HTHS od 2,9 do 3,5
C 3 HTHS nad 3,5
Jinak odkaz na kompletní ACEA normy jsem dal do vlákna http://www.oleje.cz/forum/zmeny-acea-sp ... t5487.html
Autoxxxrady

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Autoxxxrady »

Jen jsem chtěl osvětlit, jak to je. Oleje C2 jsou fuel economy
Naposledy upravil(a) Autoxxxrady dne úte črc 08, 2014 20:10, celkem upraveno 1 x.
Evžen

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Evžen »

tady http://www.oleje.cz/clanek/Vykonnostni- ... vych-oleju a tady http://www.oilspecifications.org/acea.php

Pro třídu C není horní mez HTHS určena, jen minimální.
Pro třídy A1/B1a A5/B5 musí být HTHS v intervalu od 2,9 do 3,5
Autoxxxrady

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Autoxxxrady »

Však v pořádku nikdo netvrdí, že tam horní mez je. .)

Oleje A1/B1, A5/B5, C1 a C2 mají dosahovat úspory paliva alespoň 2,5% oproti referenčnímu oleji. I když C1 a C2 nemají omezenou horní hranici HTHS, tahle podmínka jim neumožňuje mít vysokou HTHS. S vysokou HTHS by tuto podmínku nesplnily. (to jsem si myslel, ale pravda to nebude. Dokážou to asi splnit i s normální HTHS. Pak je to opravdu C2 s normální HTHS. Ale jen u olejů, kde jsou zároveň s C3. Samotný C2 jsou klasicky se sníženou HTHS.)

Mobil 1 ESP Formula 5W-30
Shell Helix Ultra Extra 5W-30
Pak ještě můžou mít takový aditiva, co snižují tření, že tý úspory můžou dosáhnout i bez snížené HTHS.
Jsem hloupý. Ty oleje co jsou označeny C2 a C3 mají ještě tu PSA B71 2290 tak budou tu úsporu paliva pravděpodobně opravdu schopny dosahovat i s normální HTHS. Takže jsou to C2 s normální HTHS.
Když je to klasický olej ACEA C2, tak má sníženou HTHS, pokuď je to C2, C3 tak má normální HTHS. Ale v každém případě jsou to fuel economy oleje.
Mobil 1 ESP Formula 5W-30
Shell Helix Ultra Extra 5W-30 tyhle oleje jsou fuel economy s normální HTHS.
Takže potom se opravdu vyrábí C2 s normální HTHS. Tak jste měli pravdu. To jsem se spletl. Ale normální C2 jsou se sníženou. Těch pár olejů co má C2 a C3 zároveň mají normální HTHS.
Naposledy upravil(a) Autoxxxrady dne čtv črc 10, 2014 21:01, celkem upraveno 1 x.
Autoxxxrady

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Autoxxxrady »

Tak jsem se spletl. Ty C2 se dělají i s normální HTHS. Když jsou to ty aditivace co plní C2 i C3. Nevěděl jsem jestli dokážou plnit 2,5% i bez snížehé HTHS. Ale asi ano.
Odpovědět