O speciálních technologiích snižujících tření a spotřebu paliva se dnes dočteš prakticky na stránkách všech výrobců.Otázkou ovšem zůstává,zda je to dobře pro motor. Co se týče těch specifikací u toho Mobilu na těch stránkách co jsi uvedl,tak na mě to působí dojmem,že se někde dočetli,že oleje specifikace C3-10/12 poskytují stejnou ochranu jako oleje A3/B4 FULL SAPS.Jenže to dle mého soudu není až tak úplně pravda a navíc Mobil uvádí pouze C3 bez bližšího upřesnění. Pokud má olej specifikaci C3-10,tak to pak výrobce uvádí takto. http://www.millersoils.cz/ee-longlife-5w30?c=62svara píše:OK. Něco takového jsem hledal. Takže A5/B5 neudávají, ale speciální technologii díky níž se
snižuje tření. Změnil jsem olej a aditiv téměř současně, tak nevím čemu za tu spotřebu vděčit víc.
Peugeot/Citroen B71 2290
Moderátor: Colommbo
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
To bylo psáno tady.lengy60 píše:....oleje specifikace C3-10/12 poskytují stejnou ochranu jako oleje A3/B4 FULL SAPS....
Millers Oils píše:Dobrý den,
protože se zde v tématu i v jiných z poslední doby často diskutuje použití olejů s aditivačním balíkem ACEA C3 v případech, pokud to není nutné (vozy s DPF) dovoluji si u veřejnit grafy od jednoho ze světových dodavatelů aditiv originálním výrobcům olejů, kterým je i Millers Oils.
Aditivační balík ACEA C3 prošel za poslední roky vývojem podle roků vydání od C3-04, C3-07, C3-08 až po C3-10. Míra ochrany proti opotřebění se razantně odlišuje. Dále se obecně traduje, ža ACEA A3/B4 jakožto full SAPS olej chrání agregát lépe, než C3, což je pravda jen dokud nesrovnáme roky vydání aditivačních balíků.
Např. ACEA C3 - 04, 07, 08 ukazují menší ochranu proti opotřebení než oleje ACEA A3/B4-08 FULL SAPS.
Ovšem nejnovější norma ACEA C3-10 poskytuje stejnou míru ochrany jako oleje s aditivačním balíkem pouze ACEA A3/B4-08 FULL SAPS. Viz přiložená grafika.
Novinky nebo inovované a nahrazující produkty Millers Oils "Longlife" jsou ACEA C3-10 (XF LL 5w30, XF LL 5w40, XF LL 0w40, XF LL 5w50, EE LL C3 5w30) proto to jsou za rušené XFE-PD, XFS a XFD plnohodnotné náhrady, co se ochrany agregátu týče.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Mobil 5w40 má vyšší viskozitní index protože Millers má kvalitnější základový olej a nemusí to tolik "dohánět" aditivy. TBN nad 10 mg KOH/g je vynikající hodnota a HTHS viskozita u 5w40 3,8 je taky dobrý. Ten EE je už pro DPF, proto má nižší TBN ale u těchto olejů i 7,44 je docela "dost" bo některé mají 6 nebo i méně. A i těch 7mg KOH/g stačí, když se při běžných jízdách olej mění do 10-ti tkm.lengy60 píše:....Například viskozitní index u Mobilu je 185 u MO 162,TBN u Mobilu je 11.8 u MO je 10.11,HTHS viskozita u MO uvedená není u Mobilu je 3.8,kinematická viskozita při 100 °C je u obou stejná.Tedy pokud správně chápu,tak ten Mobil je z mého pohledu lepší.Když porovnám XF 5W-40 s tím samým Mobilem,tak tam je rozdíl u TBN ještě větší,MO 7.44,ale kinematická viskozita o 0.4 vyšší a je to MID SAPS.U MO 5W-40 EE je pak kinematická viskozita o 0.6 vyšší než u Mobilu,TBN 7.44 a opět MID SAPS.A proto se ptám,jaká hodnota je nebo by mohla mít vliv na úbytek oleje.Co se týče norem,tak Mobil je A3/B3 ty 2 MO jsou C3-10/12....
Co jde o hodnotu kinematické viskozity při 100°C, tak rozdíl 0,4mm2/s je v podstatě zanedbatelný, protože se stejně ujetými kilometry mění a u SAE 5w40 může klidně po 8tkm "spadnout" i o 2mm2/s.
Glejt podepsaný krví Ti nedám (Husa to taky nezachránilo☺), ale tipnul bych si, že s Mogulem budeš spokojen stejně jako s Mobilem. Ale je fakt, že každý motor je jiný a může chtít trošku něco jiného.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Dřív - tak v devadesátých letech - býval lehkoběžný olej 10w40 a míň. Teď jsou to oleje se sníženou HTHS viskozitou. Ano, motor s nimi "jde" lehčeji ale většinou za cenu vyššího opotřebení.... V dnešní době je už velké procento olejů pro motory s DPF a (nejen) tam je ten Mobil1 ESP Formula 5w30 jeden z těch lepších - a i proto, že má normální HTHS viskozitu. Ono tam, kde je povolená A1/B1 může být i A3/B3, ale kde má být A3/B3, nesmí být A1/B1 A kde je filtr pevných částic, olej by měl mít ACEA C"něco".svara píše:Mám 2000 km na oleji Mobil 1 esp formula 5W-30. Úbytek dle olejové měrky žádný. Musím přiznat,
že v olejích mám pořád trochu zmatek a nejsem rozhodnut jaký olej další výměnu. Mobil 1 esp 5W-30
je prý hlavně C3 s HTHS viskozitou minimálně 3,5 a není už tak lehkoběžný jako A1/B1 nebo A5/B5,
i když A5/B5 se u něj normálně uvádí. Olej Mobil XE 5W/30 je pro nějaké motory vhodnější než
X1 5W/40, Neboť prý má výkonnější protioděrové aditiva. Takže viskozita také neřeší vše. Za všechny
neduhy nemůže jenom olej. Když jsem natankoval....
A jediné co mě napadá, proč by Mobil XE 5W/30 měl být lepší / prý má výkonnější protioděrové aditiva než X1 5W/40, je to, že plní i normu VW505.01. Ano, tam jsou potřeba výkonnější protioděrové aditiva pro motory čerpadlo-tryska od koncernu VW / kvůli mazání vačky, která je tam více a jinak namáhána.
Ale je i pravda, že kvalita paliva má na "lehkoběžnost" motoru určitý vliv, protože tam (ne)jsou mazací (a čistící) přísady....Tank ONO je nemá - je lépe je dodat, OMV MaxxMotion by je obsahovat měl....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Mám trochu času, tak jsem si prošel znovu toto fo'rum. Musím přiznat, je to věda. Jestli nemá líp ten,
kdo odveze auto do servisu a víc se o to nestará. Bohu žel, takový nejsem. Mám teď se svoji
207 1.4 i 4 000 km na oleji Mobil 1 ESP Formula 5W-30 od výměny. Dá se říct, že v podvědomí toho,
že mám ten správný olej, sem letos i přes ta vedra, motor tak nějak méně šetřil. Zatím plná spokojenost.
Olej už stačil částečně ztmavnout, víčko na dolévání čistý, žádný usazeniny. I po otevření po pořádný
porci kilometrů v letošních vedrech, žádná pára ani dým, prostě nic. Spotřeba oleje podle mne vždycky
nějaká je, pokud do oleje něco neprosakuje. Tady bych řekl, že zatím neměřitelná. Ale s tím jsem se
zatím nepotýkal. Nejsem žádný všeználek, tak že si myslím, že si ještě napíšeme. Zatím chci poděkovat,:"Pitris,
"lengy60, "Colommbo, a samozřejmě každému, kdo se se mnou zabýval.
kdo odveze auto do servisu a víc se o to nestará. Bohu žel, takový nejsem. Mám teď se svoji
207 1.4 i 4 000 km na oleji Mobil 1 ESP Formula 5W-30 od výměny. Dá se říct, že v podvědomí toho,
že mám ten správný olej, sem letos i přes ta vedra, motor tak nějak méně šetřil. Zatím plná spokojenost.
Olej už stačil částečně ztmavnout, víčko na dolévání čistý, žádný usazeniny. I po otevření po pořádný
porci kilometrů v letošních vedrech, žádná pára ani dým, prostě nic. Spotřeba oleje podle mne vždycky
nějaká je, pokud do oleje něco neprosakuje. Tady bych řekl, že zatím neměřitelná. Ale s tím jsem se
zatím nepotýkal. Nejsem žádný všeználek, tak že si myslím, že si ještě napíšeme. Zatím chci poděkovat,:"Pitris,
"lengy60, "Colommbo, a samozřejmě každému, kdo se se mnou zabýval.
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Tak urcite ze ma, je to bez stresov a nervov co tam naliat. Predsa len profici mu vymenia (mozno) olej a daju tam to co je pre motor to najlepsie na svetesvara píše:Mám trochu času, tak jsem si prošel znovu toto fo'rum. Musím přiznat, je to věda. Jestli nemá líp ten,
kdo odveze auto do servisu a víc se o to nestará.
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
To je v pořádku - olej dělá co má A řekl bych, že můžu i za ostatní - není začsvara píše:....4 000 km na oleji Mobil 1 ESP Formula 5W-30 od výměny....
Olej už stačil částečně ztmavnout, víčko na dolévání čistý, žádný usazeniny. I po otevření po pořádný
porci kilometrů v letošních vedrech, žádná pára ani dým, prostě nic....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Ty samozřejmě můžeš, bo si předseda.Pitris píše:To je v pořádku - olej dělá co má A řekl bych, že můžu i za ostatní - není začsvara píše:....4 000 km na oleji Mobil 1 ESP Formula 5W-30 od výměny....
Olej už stačil částečně ztmavnout, víčko na dolévání čistý, žádný usazeniny. I po otevření po pořádný
porci kilometrů v letošních vedrech, žádná pára ani dým, prostě nic....
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Ano,já nyní chystám cca 100 ks čevabi na vikend. A olej ve fritéze,novej,taky dělá co má.Pitris píše: To je v pořádku - olej dělá co má A řekl bych, že můžu i za ostatní - není zač
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Tož, kdo jste na dovče, tak si jí užívejte, tady ve Strakách pěkně leje a je 11°C.
Mám dotaz. Mountfield nabízí v akci olej Mogul Racing 5W-40 4l, za neuvěřitelných 379,-kč vč. DPH.
V recenzích, i podle některých servisů, může klidně nahradit třeba i Castrol Magnatek 5W-40,
který je ale 4 x dražší. Díval jsem se na specifikace doporučení dle některých automobilek
a shodu jsem skutečně našel. Nemýlím se?
Mám dotaz. Mountfield nabízí v akci olej Mogul Racing 5W-40 4l, za neuvěřitelných 379,-kč vč. DPH.
V recenzích, i podle některých servisů, může klidně nahradit třeba i Castrol Magnatek 5W-40,
který je ale 4 x dražší. Díval jsem se na specifikace doporučení dle některých automobilek
a shodu jsem skutečně našel. Nemýlím se?
- Colommbo
- Příspěvky: 9939
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Ne, nemýlíš se, Mogul od Bédi Trávníčka je plnohodnotný materiál...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Pokud ho u "Bédi Trávníčka" ještě seženeš, tak ber Tak jak si někteří myslí že Magnatec dobrý je, tak Mogul Racing dobrý je OPRAVDU Jen není pro DPF....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Ano uz dlho tu o nom debatujeme. Tip na Mogul raz sem poslal Autoxxxrady to bolo vsak na Mogul Alfa co je ten isty olej len v inom obale. Neskor dali do akcie aj ten Racing. Jedine co nema (a to poriadne sralo FF) je norma ACEAsvara píše:.Mám dotaz. Mountfield nabízí v akci olej Mogul Racing 5W-40 4l, za neuvěřitelných 379,-kč vč. DPH.
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Pořádně neprocházíš tohle fórum jinak bys věděl,že v mém stroji již 1000km intenzivně pracuje.Po návratu s dovolené vezmu Bédu útokem a vezmu 10W na jaro a 5W na podzim.Jinak dcerka má 5W-40 v C4 1.4 16 V po opravě motoru,najeto cca 1500km včetně kopců ve Švýcarsku a motor si jen přede.svara píše:Tož, kdo jste na dovče, tak si jí užívejte, tady ve Strakách pěkně leje a je 11°C.
Mám dotaz. Mountfield nabízí v akci olej Mogul Racing 5W-40 4l, za neuvěřitelných 379,-kč vč. DPH.
V recenzích, i podle některých servisů, může klidně nahradit třeba i Castrol Magnatek 5W-40,
který je ale 4 x dražší. Díval jsem se na specifikace doporučení dle některých automobilek
a shodu jsem skutečně našel. Nemýlím se?
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
No, chtěl jsem se ujistit jestli to tak je. Mazací plán VALVOLINE , mě doporučil olej SynPower 5w/40lengy60 píše: mém stroji již 1000km intenzivně pracuje.
a ten plní stejné normy automobilek jako Mogul Racing 5W-40 a technický parametry se liší minimálně.
Racing má ještě navíc BMW LL-98, Porsche A 40 a Renaulta RN 700 - 710. S toho tedy vyplývá, že můj
motor by ho měl také skousnout.