Peugeot/Citroen B71 2290

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27487
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Pitris »

lengy60 píše:Jestli tě správně chápu,tak jestli chci použít Millerse,tak jedině CFS 5W-40 NT?
Nene, tak to vyznít nemělo (pokud to tak vyznělo) :( Napsal jsem, že CFS NT je TOP, nikoliv že jen on.
Millers CFS NT je vrcholná řada - ale hlavně pro "racing" provoz. Řada EE je špičkou v "civilních" olejích,
XF je výborný a Trident běžný standard. A pokud se budeme bavit o olejích renomovaných výrobců, tak je v podstatě jedno když použiješ Trident, Mobil, Mogul nebo třeba Sunoco - motoru bude dobře.... :wink:
a co jde o spotřebu oleje, životnost a zvuk motoru, důležitější je včasná výměna toho oleje :!:
S těmi oleji jako je třeba Millers CFS, EE, Redline, Motul 300V nebo Mobil1 bude motoru asi trošku "líp" (hlavně při plném zatížení), ale nebude mu líp kilometrově dýl. A hůř bude Tvé peněžence....
Onehdá tu Jirka psal něco o ďobání do hovínka a větší a větší "vůni" :mrgreen: zkus Bédiho Mogul, pak třeba to Sunoco a když to vonět nebude, vrať se k Mobilu nebo dej Milera - a s čímkoliv za tím :) motor bude oukej
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

Já ale nechci dávat Millerse k vůli většímu náběhu km,hodlám zůstat u těch 10-15 podle toho,zda budu víc jezdit kolem komína nebo dálky.Od jara jezdím spíše to druhé,ale protože to je 5W-40 a někde se tu psalo,že degraduje rychleji,tak to chci vyměnit ještě před dovolenou,kdy na oleji bude nějakých 6.5 tis.Mám připraven ten Mogul,ale asi mě posedla olejářská mánie :lol: a tak jsem začal přemýšlet o něčem lepším,když bude mít auto najeto 70 tis.km. :mrgreen: Tak jsem začal pokukovat po Millersovi,když je tak chválen a když jsem začal srovnávat technická data,tak jsem byl nemile překvapen,protože rozdíly mezi Mobil 1 New Life a MO XF Long Life 0W-40 v údajích jsou dost rozdílné.
Například viskozitní index u Mobilu je 185 u MO 162,TBN u Mobilu je 11.8 u MO je 10.11,HTHS viskozita u MO uvedená není u Mobilu je 3.8,kinematická viskozita při 100 °C je u obou stejná.Tedy pokud správně chápu,tak ten Mobil je z mého pohledu lepší.Když porovnám XF 5W-40 s tím samým Mobilem,tak tam je rozdíl u TBN ještě větší,MO 7.44,ale kinematická viskozita o 0.4 vyšší a je to MID SAPS.U MO 5W-40 EE je pak kinematická viskozita o 0.6 vyšší než u Mobilu,TBN 7.44 a opět MID SAPS.A proto se ptám,jaká hodnota je nebo by mohla mít vliv na úbytek oleje.Co se týče norem,tak Mobil je A3/B3 ty 2 MO jsou C3-10/12.Já byl v podstatě rozhodnutý pro MO 5W-40 EE,ale nahlodal mě kolega vedle ve vlákně,když popisoval ty nelibé zvuky z motoru při použití tohoto oleje. :oops: Jsem si plně vědom,že jsem otravný jak zimnice,ale rád bych v tom měl jasno,takže prosím o shovívavost.Na peněženku prdím,když to jde,tak proč neudělat autu radost, :lol: jen bych se nerad dočkal toho,že naliji do motoru olej za 1800,-Kč a bude klapat jak diesel. :cry: Já po nikom přece nechci krví podepsaný glejt,že olej bude fajn,je mi jasné,že konečné rozhodnutí bude na mě.Ale pokud mi předseda radí,že nemám dělat zbytečně paniku,tak použiji ten Mogul a vyčkám věcí příštích. :wink:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Návštěvník

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Návštěvník »

lengy60 píše:...nemám dělat zbytečně paniku,tak použiji ten Mogul a vyčkám věcí příštích. :wink:
Tak ji nedělej a v klidu použij ten Mogul. :wink:
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5788
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od jerome »

lengy60 píše:Od jara jezdím spíše to druhé,ale protože to je 5W-40 a někde se tu psalo,že degraduje rychleji,tak to chci vyměnit ještě před dovolenou,kdy na oleji bude nějakých 6.5 tis.Mám připraven ten Mogul,ale asi mě posedla olejářská mánie :lol: a tak jsem začal přemýšlet o něčem lepším,
Presne tak von s nim. Tie lacne 5W40 su smejdy :mrgreen: A ked vyskusas Mogul nic ine nebudes uz chciet :wink:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

Dobrá,dobrá tak mě hned zase nebijte. :D Až se vrátím z IT dám vědět,jak si Mogul vede,během 2500 km by snad něco vypozoruji a naposlouchám. :mrgreen: :wink:
jerome:Teď je v motoru Mobil Super 3000 X1,to zase takový šmejd nebude,snad. :idea:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5788
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od jerome »

Myslel som to tak ze tie 5W40 moc toho nevydrzia. Stanov si vymenu 5W40-tiek po nejakych 7.000 a motor prezije aj teba :mrgreen:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

jerome píše:Myslel som to tak ze tie 5W40 moc toho nevydrzia. Stanov si vymenu 5W40-tiek po nejakych 7.000 a motor prezije aj teba :mrgreen:
Jestli sem budu ještě nějaký pátek chodit,tak by se to mohlo snadno stát skutečností. :mrgreen:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5788
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od jerome »

lengy pohoda,klidek,tabacek... aj ja som tak dopadol. Menim po 5.000 :oops:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

jerome píše:lengy pohoda,klidek,tabacek... aj ja som tak dopadol. Menim po 5.000 :oops:
:lol: :lol: :lol: :lol: :mrgreen:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
svara

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od svara »

Mám 2000 km na oleji Mobil 1 esp formula 5W-30. Úbytek dle olejové měrky žádný. Musím přiznat,
že v olejích mám pořád trochu zmatek a nejsem rozhodnut jaký olej další výměnu. Mobil 1 esp 5W-30
je prý hlavně C3 s HTHS viskozitou minimálně 3,5 a není už tak lehkoběžný jako A1/B1 nebo A5/B5,
i když A5/B5 se u něj normálně uvádí. Olej Mobil XE 5W/30 je pro nějaké motory vhodnější než
X1 5W/40, Neboť prý má výkonnější protioděrové aditiva. Takže viskozita také neřeší vše. Za všechny
neduhy nemůže jenom olej. Když jsem natankoval u Tank Ono a rozjel na 140 km/h, byl to
nezkutečný hukot. Když jsem dal Maxmotion 100 motor měl úplně jiný projev a to hlavně i zvukově
a hned, ne po 300 nebo 500 km jak se někde uvádí. Řešil jsem to aditivem, a Tank Onu se vyhýbám
obloukem. Např. včera Strakonice - Modrava a zpět 4,7 l na 100 km. Olej Mobil 1 esp formula 5W/30
benzin OMV natural 95 + aditiv Vinn's. Před olejem i aditivem smekám. To vše díky těmto stránkám.
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

Jak to myslíš s tou A5/B5? Tuhle specifikaci Mobil 1 ESP Formula 5W-30 nemá. Jinak řada Mobil 1 je top, Mobil Super obyč.Pokud chceš dál provozovat motor na oleji 5W-30,tak zůstaň u toho stávajícího oleje.
A co se týče benzínů,tak jsem žádný extra rozdíl mezi těmi benzíny co uvádíš nezaznamenal.Možná drobný rozdíl k lepšímu byl při užití Max Motion 95,ale to jsem nepřidával VIF.Jediný benzín,na který se autu fakt moc nechtělo,byl Shell V-Power 100 Racing,kde byla i větší spotřeba. Momentálně mám v nádrži BA 95 Benzina+ 2 panáky VIF.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
svara

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od svara »

No to je to čemu nerozumím. Klikni na e- oleje cz. Tam A5/B5 uvádějí. A s tím benzinem neplaš.
Měl by to být benzin prostý všech aditiv, ale v normě. O čerpačce kde jsem já tankoval, jsem se
s odstupem času dozvěděl, že tam někdy záhadně přibylo přes noc několik tisíc litrů, jde o to
čeho. U Renaultu Clio jsem si takhle dost poničil motor. Když jsem přijel do servisu že, mi to moc
nejede a hodně klepe, první otázka šéfa byla kde jsem tankoval. Znal ty poměry, bylo to benzinem.
Už jsem to řešil s Pitrisem, je to o lidech. Ale za mne Tank Ono prostě ne.
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

Tak jsem se koukl a :shock: Je otázka,čemu chceš věřit, e-shopu nebo stránkám výrobce.
http://www.mobiloil.de/Germany-German-L ... -5w30.aspx#
Já z benzínem neplaším,jak jsi na to přišel. :D Obecně se uvádí,že normální BA 95 v sobě mají ten ekobordel a nejsou aditivovány,kdežto prémiová paliva jsou již aditivována a ekobordelu mají méně.Jinak já tankuji u ONO dlouhodobě,jel jsem loni na tohle palivo i dolů na jih a po natankování v Rakousku u BP se taky žádný rozdíl v chodu motoru nebo spotřebě neprojevil.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
svara

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od svara »

OK. Něco takového jsem hledal. Takže A5/B5 neudávají, ale speciální technologii díky níž se
snižuje tření. Změnil jsem olej a aditiv téměř současně, tak nevím čemu za tu spotřebu vděčit víc.
svara

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od svara »

K tomu benzinu. Moje kolegině jezdí jenom tam- Nisan Primera 2 litr benzin. Můj brácha taky- Honda
Sivik 1,8 103 KW . Že by měli problém o tom nevím. když jsem jim doporučil aditivovat, vysmáli se mi,
oba. Když měl brácha octávku 1,8 20 ventil, tak ta mu na Tank Ono zdechávala. Pak v tom hledej
logiku. Můj peugeot ve vyšších otáčkách jak stará kraksna. Tenkrát jsem měl 1200 km najeto.
Odpovědět