Peugeot/Citroen B71 2290

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9939
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Colommbo »

svara píše:...motor TU 3...Právě ta poslední ho dotlačila až na EURO 5 a proto ten olej 5/30.
Konstrukčně je na tento olej přizpůsobený. Viz. manuál k autu...
lengy60 píše:...dnes jsem v Citroenu zjišťoval,jaký je rozdíl mezi motorem VTI s EURO 4 a 5 a je to pouze v softwaru.
Za předpokladu, že výše uvedené je hotová věc, je aplikace oleje 5W30 toliko úlitbou ekologii... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5788
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od jerome »

Zas netreba stresovat pri kazdom 5W30 oleji :!: :idea: Tie dva od Mobilu su s HTHS 3,5 pre diesel idealne a aj pre benzin ked mu nestupas na krk celorocne v pohode oleje. :wink:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
svara

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od svara »

jasně že mě do ničeho necpeš, ale tím renaultem jsem jel zrovna v zimě a motor šel fakt dost těžce a
o proti oleji co tam byl z výroby tak zvláštně duněl. U motoru TU 3 by se úprava měla týkat i olejového
čerpadla a termostatu. Ale samozřejmě jsou než moje postřehy.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27492
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Pitris »

svara píše:Mazací plán mě doporučí Mobil 1 esp formula 5W/30 případně 3000 5W/30....
No zaplaťbůh jsou alespoň s normální HTHS viskozitou. U toho ESP je to jasné :wink: a u té "třítisícovky" předpokládám řadu XE a ne X1
svara píše:Co se týká Megana je to také 5W/30. A hned první výměnu 10W/40 by jsem tam určitě nedal. To právě oni ve značkovém servisu mají sud jednoho oleje a mydlí ho do všeho....
....ale tím renaultem jsem jel zrovna v zimě a motor šel fakt dost těžce a o proti oleji co tam byl z výroby tak zvláštně duněl....
No ono tu 10w40 používá většina servisů pro motory bez filtru pevných částic jako univerzální olej, protože s ním taky v podstatě nic nepokazí - je to stejné jako u motorů s DPF (FAP) olej 5w30 C2....
ten olej se dá, ale není nejvhodnější.
Jako v případě toho Megana -> 10w40 se dá, ale do nového motoru, kde lze použít i olej se sníženou HTHS viskozitou a notabene v zimě to není nejvhodnější SAE třída....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

Colommbo:Motor 1.6 16 V VTI je EP6,TU3 je 1.4 8V takže to je jiný motor Jirko. :D Nicméně si myslím,že ten doporučený olej je pouze z prostředků,jak se přiblížit deklarované spotřebě. :cry:
svara: Ať koukám sebelíp na rozkresy motorů TU3,tak tam žádné rozdíly nevidím a to ani v olejovém čerpadle. :idea:
Pitris:Ten Mobil 3000 je XE jak píšeš.Výrobci olejů ale v těch jejich vyhledávačích,ale dle mého soudu doporučují poslední trend výrobce.Např. C4 s motorem TU5 1.6 16V C4 ještě nedávno olej 5W-40,v současnosti je to olej 5W-30.U Xsary Picasso,tentýž motor Mobil 1 New Life 0W-40 nebo Mobil Super 3000 X1 5W-40. :mrgreen:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

jerome píše:Zas netreba stresovat pri kazdom 5W30 oleji :!: :idea: Tie dva od Mobilu su s HTHS 3,5 pre diesel idealne a aj pre benzin ked mu nestupas na krk celorocne v pohode oleje. :wink:
Já taky nijak oleje od Mobilu nehaním a také píšu,že pro tu 1.4 bude pravděpodobně OK,ale pro moje VTI je to slabota.Byť to s tím olejem bylo mnohem lepší než s Total Ineo ECS. :evil:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
svara

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od svara »

Motor se dá pošetřit i softwarově. Třeba u Škodovky rozdíl mezi Citigem 44KW a 55kw se dělá než
předstihem. Ale to samotný na výběr oleje nemůže mít samozřejmě žádný vliv.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27492
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Pitris »

Pánové, o těch "vétéíčkách" je to zde: http://www.oleje.cz/forum/topic5882.html
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
svara

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od svara »

Mám asi 300 km od výměny. Dal jsem Mobil 1 esp 5W/30 za Total ineo ecs 5W/30 Další doporučené oleje podle
mazacího plánu Mobil 3000 XE 5w/30, Mobil 1 nef life 0W/40 a Mobil super 3000 X1 5W/40. Rozdíl je
znát, ale na spotřebě to asi nebude nic markantního. V článku o viskozitě olejů Ing. Jaroslav Černý CSc.
píše, že výměnou oleje 0W/30 A3/B3 za 5W/30 A5/B5 šla spotřeba u jeho soukromého vozidla s benzínovým motorem dlouhodobě a to jízdou převážně po dálnici ze 7,3 na 6,8 l. Mám ty samé
zkušenosti. Potom mě ale zaráží skutečnost že oleje se sníženou HTHS viskozitou nedoporučuje kde to
není nutné, jen pro vozidla s filtrem pevných částic, tedy diesel, a na druhou stranu si ho dá do
benziňáku. Mám spousty dalších dalších trochu protichůdných postřehů. Dobrý je také čtyř kuličkový
test. Kromě olejů se testovalo mléko a pivo. Vítězem testu je ..... no přeci pivo. A to maže fakt
dost dobře.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27492
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Pitris »

svara píše:Mám asi 300 km od výměny. Dal jsem Mobil 1 esp 5W/30 za Total ineo ecs 5W/30....Rozdíl je znát....
Rozdíl v čem - co pozoruješ :?: Ono je celkem pochopitelné, že s olejem se sníženou HTHS viskozitou je spotřeba paliva nižší; on je taky na to ten olej primárně zaměřen.... ochrana motoru je až druhotná :oops:
A ani u motorů s DPF není ACEA C1/C2 nutný, bo i k těmto olejům existují alternativy C3/C4....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
svara

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od svara »

Tím rozdílem myslím tišší motor. Což beru jako pozitivum. Ale po dalších kilometrech se mi to zdá už
stejné. Zřejmě se olej naředil palivem, to je ale normální jev. Jinak OK.
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

Já to měl tak,že
1/Ineo 5W-30 :arrow: hnusný kovový zvuk a vibrace,které se přenášely až do pedálu
2/Mobil 1 ESP Formula 5W-30 :arrow: mnohem lepší,ale ještě to nebylo ono
3/Mobil Super 3000 X1 5W-40 :arrow: ticho po pěšině,když motor běží a stojím vedle auta,tak není téměř slyšet a agresivní zvuk v kabině slyším až nad 3500 ot.
Z mého zcela laického pohledu,ta 5W-40 maže motor mnohem lépe a díky tomu mám i nižší spotřebu než u těch předešlých.Ale je fakt,že 1.6 VTI má těch pohyblivých částí poněkud více než 1.4 i. :D
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5788
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od jerome »

lengy60 ja som tiez zastancom nazoru ze ked motor stichne vtedy sa da povedat ze ma v sebe vhodny olej :wink:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

A ještě k tomu článku pana Černého,jestli myslíš tenhle:
http://www.oleje.cz/clanek/Vlastnosti-m ... ezne-oleje
tak tam jaksi nezmiňuje,jaký že vůz to vlastní,takže info o ničem.Mě spíše v článku zaujala tahle věta:
V Evropě se jako srovnávací olej používá standardní olej SAE 15W-40 a jako lehkoběžné oleje se označují ty, které při testu vykazují spotřebu paliva menší přibližně o 1,0 až 2,5 %.
Tož jestli je to skutečně pravda,tak to se fakt vyplatí. :lol: :wink:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Pedro »

Jsem to smazl,nepatri to sem. Ale byl si rychlej... :mrgreen:
Ano,Xs kombi zustala tý ...,
No a nova baba,ma taky Xs. ,sedan nebo liftb,nevim co to je.
Odpovědět