Peugeot/Citroen B71 2290

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27488
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Pitris »

svara píše:Proč ale na obalu uvádí že je INEO ECS 5W/30 vhodný pro všechny motory, benzinové i dieselové a všechny režimy - dálnice, město, a pro velmi zatížené motory. A druhá věc, štítek na kapotě hovoří jasně: A5/B5. pro doplnění stačí A3/B3....

Je vhodný - plní všechny specifikace Peugeot a proto je do všech motorů. Ale ne pro všechny režimy.
A ACEA A3 tam být může - připouští sám výrobce motoru....
svara píše:A další věc, syn má Megana 1,6 16 ventil. 3,5 roku starý. Několikrát jsem sním jel hned po koupi, pak asi po 2 letech. to už měl za sebou 2x výměnu oleje v autorizovaném servisu. Hned sem poznal že je něco jinak. zvedl jsem kapotu a taky bylo. Štítek výměny oleje a na něm ELF 10W/40.
Ano, olej 10w40 je oproti oleji 5w30 "hustší" i za studena i za tepla, ale je to olej - ne "olejíček"....
A krom toho to "něco jinak" - myslíš, že je to jen olejem? A po kolika km byl měněn? Jak s tím jezdil?
svara píše:Nehledě na to že olej 10W40 má i nišší vizk. index. A to i o proti ineu ecs to má 157 a Elf 10W40 asi 147....

Ne vždy znamená vyšší viskozitní index lepší olej. Je to jen jedna z vlastností. A porovnej třeba TBN.
svara píše:Tak rozumě bez emocí prostě nevim co je pro motor lepší.
Odpovím otázkou - co je lepší? Když je motor dobře mazán za všech jízdních podmínek, olejový film
je dostatečně pevný a nebo když se sice motor točí "lehčeji", ale při riziku že když náhodou vjedu na dálnici, trošku ho zatížím nebo bude venku +30°C a budu popojíždět v koloně tak může dojít k trhání olejového filmu a meznímu tření :?:
V žádném případě ale netvrdím, že Ineo nelze použít - jen se snažím poukázat na to, že jsou i jiné :shock:
(a většinou i vhodnější) oleje pro ty které jízdní podmínky a motory.
A krom toho: K "low saps" olejům ACEA C"něco" je zajímavé čtení i třeba tady (hlavně poslední odstavec). http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... roby-oleju
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

No jo,ale když ona ta úspora paliva je velice lákavá,že? :D Jenže nikdo z těch lidí netuší,že po čase je čeká oprava vršku motoru za desítky tisíc.Tedy v případě,že se jedná pouze o vačkové hřídele,netěsnící gufera atd.Kolega je trošku ve výhodě,protože má pouze 1.4 8V s řemenem,ale v případě VTI s řetězem nebo 16 V je to řacha.Nemluvě o tom,že ruku v ruce s tím jde jízda s podtočeným motorem(nevytáčím ho nad 3 tis.) a pak po nedlouhé době dekarbonizace motoru,protože auto cuká,špatně startuje atd.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
svara

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od svara »

Takže olejem 5W/40 by jsem nic zkazit neměl. Špatný olej to určitě není. Dam na vaše zkušenosti.
Dík každému kdo jste mě odpověděli.
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5788
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od jerome »

lengy60 píše:Jestli je pro motor nejlepší držet se specifikace výrobce nejsem až přesvědčen.
Specifikacie by sa mali dodziavat. Nebolo by dobre kvoli "preslapom" zopar vyrobcov to zovseobecnit ze - dodrziavat specifikacie je blbost :mrgreen:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27488
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Pitris »

Pro Tvé jízdní podmínky vyhoví 5w40 i 5w30, ale když "30", tak určitě s normální HTHS viskozitou....
Olej se sníženou HTHS viskozitou je "eko"olej pro nižší emise :( a "40-ka" má vyšší rezervu mazání :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

jerome píše:
lengy60 píše:Jestli je pro motor nejlepší držet se specifikace výrobce nejsem až přesvědčen.
Specifikacie by sa mali dodziavat. Nebolo by dobre kvoli "preslapom" zopar vyrobcov to zovseobecnit ze - dodrziavat specifikacie je blbost :mrgreen:
To není pár výrobců,tyhle srágory tam dnes lijí všichni a výsledek je totožný. :wink:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5788
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od jerome »

lengy60 neser ma :evil: :mrgreen:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

jerome píše:lengy60 neser ma :evil: :mrgreen:
Projdi si fóra různých značek,kam dnes doporučují tyhle oleje je big problem.Největší sranda je,že i tam,kde byl dříve výrobcem doporučen např. 5W-40,dnes výrobce bez uzardění doporučuje výhradně 5W-30 specifikace A5/B5 viz. svara.
Edit: A jen tak ze srandy se mrkni sem http://www.mobiloil.de/Germany-German-L ... h-oil.aspx
a schválně,jaký olej na tebe vypadne. :idea: Tuším,že 10W-40 to nebude. :mrgreen:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Návštěvník

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Návštěvník »

lengy60 píše:... Největší sranda je,že i tam,kde byl dříve výrobcem doporučen např. 5W-40,dnes výrobce bez uzardění doporučuje výhradně 5W-30 specifikace A5/B5 viz. svara...
Většina mužů asi bude souhlasit s tím, že pohled na ženu s pěknýma nohama v minisukni je povzbudivý. Ovšem aby se to stalo "normou" i v případě křivých a/nebo nevzhledně tlustých nohou, to už nejspíše v pořádku není. Jenže tam jsme bohužel dospěli i v případě mazání motorů: kdo nepoužívá přinejmenším SAE 5W-30 se sníženou HTHS viskozitou a extrémně dlouhé výměnné intervaly, ten si nezaslouží pozornost. Svět se zbláznil!
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5788
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od jerome »

lengy60 píše:A jen tak ze srandy se mrkni sem http://www.mobiloil.de/Germany-German-L ... h-oil.aspx
a schválně,jaký olej na tebe vypadne. :idea: Tuším,že 10W-40 to nebude. :mrgreen:
HC 1.4i 0W40,5W40 :P
p.s. minuly tyzden som mal v ruke 5litrovku Liqui Moly 5W20. Na etikete bolo pisane ze zabezpecuje mazanie jak pri nizkych tak i vysokych teplotach a interval vymeny moze byt az 40.000km :D :mrgreen: :wink:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

Tož vzhůru do něj. :lol: Pak budeš mít spotřebu o 1l nižší. :mrgreen:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Návštěvník

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Návštěvník »

Hlavním faktorem vyšší spotřeby paliva s viskóznějšími oleji je vyšší energetická ztráta vznikající na úrovni olejového čerpadla tím, že musí tlačit proti většímu odporu (v daném případě hlavně regulačního ventilu tlaku oleje), třebaže to z hlediska potřeb mazání motoru nemusí být vždy nutné (tedy pokud motor zrovna neběží pod vysokým zatížením ve svém horním otáčkovém pásmu). Teprve v případě nejmodernějších motorů s olejovými čerpadly s regulovaným výkonem (a tím nemyslím zrovna onen klasický regulační ventil tlaku oleje v hlavním olejovém kanálu) přichází ke slovu to, o čem píše J. Černý v nedávno odkazovaném článku, bohužel i se všemi souvisejícími problémy, o nichž naopak nepíše. Jinými slovy, váha jednoho faktoru je do změny konstrukčního řešení olejového čerpadla větší, než váha druhého faktoru. Uf, snad je to alespoň trochu srozumitelné.
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5788
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od jerome »

lengy60 píše:Tož vzhůru do něj. :lol: Pak budeš mít spotřebu o 1l nižší. :mrgreen:
Nastastie ta bandaska bola uz prazdna a tento olej uz koloval v motori nejakeho moderneho auta :wink: Trochu ho vsak zostalo na spodu a ked som zatriasol kanistrom tak mi to priadalo jak voda kontaminovana trochou oleja :o :mrgreen:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
svara

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od svara »

Mazací plán mě doporučí Mobil 1 esp formula 5W/30 případně 3000 5W/30. U každé značky oleje mě
mazací plán navede na 5W/30. Ten motor TU 3 se yyráběl téměř 30 let , ale prošel několikrát technickou modernizací, a je velice spolehlivý. Právě ta poslední ho dotlačila až na EURO 5 a proto ten olej 5/30. Konstrukčně je na tento olej přizpůsobený. Viz. manuál k autu.
Co se týká Megana je to také 5W/30. A hned první výměnu 10W/40 by jsem tam určitě nedal. To
právě oni ve značkovém servisu mají sud jednoho oleje a mydlí ho do všeho a ještě za nehoráznou
sumu. A jak s tím syn jezdil, pracuje v auto salonu a auta i testuje. Megan je již jeho třetí vůz.
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

Podívej,já tě do ničeho necpu. :D A nechci ti brát iluze,ale dnes jsem v Citroenu zjišťoval,jaký je rozdíl mezi motorem VTI s EURO 4 a 5 a je to pouze v softwaru. :mrgreen:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Odpovědět