svara píše:Proč ale na obalu uvádí že je INEO ECS 5W/30 vhodný pro všechny motory, benzinové i dieselové a všechny režimy - dálnice, město, a pro velmi zatížené motory. A druhá věc, štítek na kapotě hovoří jasně: A5/B5. pro doplnění stačí A3/B3....
Je vhodný - plní všechny specifikace Peugeot a proto je do všech motorů. Ale ne pro všechny režimy.
A ACEA A3 tam být může - připouští sám výrobce motoru....
Ano, olej 10w40 je oproti oleji 5w30 "hustší" i za studena i za tepla, ale je to olej - ne "olejíček"....svara píše:A další věc, syn má Megana 1,6 16 ventil. 3,5 roku starý. Několikrát jsem sním jel hned po koupi, pak asi po 2 letech. to už měl za sebou 2x výměnu oleje v autorizovaném servisu. Hned sem poznal že je něco jinak. zvedl jsem kapotu a taky bylo. Štítek výměny oleje a na něm ELF 10W/40.
A krom toho to "něco jinak" - myslíš, že je to jen olejem? A po kolika km byl měněn? Jak s tím jezdil?
svara píše:Nehledě na to že olej 10W40 má i nišší vizk. index. A to i o proti ineu ecs to má 157 a Elf 10W40 asi 147....
Ne vždy znamená vyšší viskozitní index lepší olej. Je to jen jedna z vlastností. A porovnej třeba TBN.
Odpovím otázkou - co je lepší? Když je motor dobře mazán za všech jízdních podmínek, olejový filmsvara píše:Tak rozumě bez emocí prostě nevim co je pro motor lepší.
je dostatečně pevný a nebo když se sice motor točí "lehčeji", ale při riziku že když náhodou vjedu na dálnici, trošku ho zatížím nebo bude venku +30°C a budu popojíždět v koloně tak může dojít k trhání olejového filmu a meznímu tření
V žádném případě ale netvrdím, že Ineo nelze použít - jen se snažím poukázat na to, že jsou i jiné
(a většinou i vhodnější) oleje pro ty které jízdní podmínky a motory.
A krom toho: K "low saps" olejům ACEA C"něco" je zajímavé čtení i třeba tady (hlavně poslední odstavec). http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... roby-oleju